Pad- ja Tab-laitteet

  • 265 394
  • 1 076

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tulipahan tuossa itsekin saatua korruptiona joku vanhempi android-tabletti (2.3) joten eipähän tarvitse hetkeen aikaan miettiä tabletin hankintaa. Jo lyhyen (~viikko) käytön aikana kuitenkin esille tuli juuri se suurin huoli mitä itselläni on tabletteja kohtaan l. käytön passivoituminen, tableteilla ei luoda sisältöä, niillä käytetään sitä. Jonkun Feisbookin tilapäivityksen kyllä naputtaa tabletilla (ja sitten tilapäivityksen missä nauretaan autotäydennyksen tuotetta) mutta mitenkö moni oikeasti kontribuoi keskusteluihin tablettien kautta? En ainakaan minä, mutta siinä määrin pätemisen tarvetta on otsalohkoissa että nopeasti tablettisurffailu alkoi tympimään juuri sen passiivisuuden takia. Pari kertaa tuli yritettyä kirjoittaa vastausta jonnekin, mutta homma katkesi aina touhun kankeuteen näppikseen verrattuna.

Mielenkiintoista siis nähdä mihin internet-maailma kehittyy tablettien myötä, siirtyykö myös entistä isompi osa keskustelua erilaisten pikaviestikeskusteluitten sisälle somessa ja tällaiset antiikkiset varsinaiset keskustelupalstat alkavat hiipua siltä osin ettei kukaan tuota sisältöä. Vastaavasti tosin olen myös IM-puolella huomannut että keskusteluitten käyminen on hankalaa kun toinen käyttää tablettia ja vastaukset ovat lyhyitä eikä informaatiota oikein synny ja toisaalta välity kuin yhteen suuntaan.

Toisaalta sitten kaitpa jossain vaiheessa se sisällön kuluttaminenkin menee vähän tympeäksi jos sisältöä ei ole.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Jo lyhyen (~viikko) käytön aikana kuitenkin esille tuli juuri se suurin huoli mitä itselläni on tabletteja kohtaan l. käytön passivoituminen, tableteilla ei luoda sisältöä, niillä käytetään sitä. Jonkun Feisbookin tilapäivityksen kyllä naputtaa tabletilla (ja sitten tilapäivityksen missä nauretaan autotäydennyksen tuotetta) mutta mitenkö moni oikeasti kontribuoi keskusteluihin tablettien kautta? .

Eiköhän tähän ole ratkaisu mallia microsoft surface, jossa kuoressa on mukana näppäimistö. Helpottaa varmasti kirjoittamista ja uskoisin, että on iso hitti, joten muut seuraa.

Itse odotan surfacea kun siinä on monia asioita, joita kaipaan: juuri näppäimistö, standardi USB-liitin ja ennen kaikkea oikea moniajo. Apple ei ole onnistunut näitä saamaan pad:nsa, niin kyllä tekisi mieli vaihtaaa. Ipad näyttää aika lelulta verrattuna surfaceen.

Surfacesta olen siis nähnyt demovideot ja lukenut arvioita, ei käyttökokemusta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Surfacesta olen siis nähnyt demovideot ja lukenut arvioita, ei käyttökokemusta.

Meikäläinen käyttää Office-ohjelmia (Excel, PP, Word) duunissani aika tanakasti ja reissaan paljon => paras "matkalle mukaan"-ratkaisu olisi tabletti jolla pystyy suht hyvin noita ohjelmia käsittelemään, joten kertokaas nyt tietävät mitä vaihtoehtoja on? Win8-lätty?
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Esim. tuo RT:n ja W8:n välinen ero käytännössä hieman mietityttää. Toimiiko MS:n Surfacessa vanha Office, jos se ei kerran tue muita kuin uuden W8:n kaupasta ostettuja ohjelmia. En tiedä asiaa ja tuo kannattanee varmistaa, ennen ostopäätöstä.

Windows RT tukee vain ARM-prosessoreita. Vanhat "PC softat" eivät toimi ilman hitaita emulaattoreita, yksinkertaista.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Eiköhän tähän ole ratkaisu mallia microsoft surface, jossa kuoressa on mukana näppäimistö. Helpottaa varmasti kirjoittamista ja uskoisin, että on iso hitti, joten muut .

Minä tilasin juuri Galaxy tabiin kuoret, jossa on näppis mukana. Ei ole sen suurempi kuin normaalit paksut kuoret, joten toivottavasti on näppärä kun tällä joutuu välillä enemmänkin kirjoittelemaan..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä tilasin juuri Galaxy tabiin kuoret, jossa on näppis mukana. Ei ole sen suurempi kuin normaalit paksut kuoret, joten toivottavasti on näppärä kun tällä joutuu välillä enemmänkin kirjoittelemaan..
En ole pieneen hetkeen kolunnut nettikauppoja, joten kysynpä sulta, että mistä tilasit ja onko skandit? Niin, ja 10" vai 7" tabi?
 

Jindebyne

Jäsen
Hieman tyhmä kysymys, mutta tietääkö kukaan Samsung Note 10.1 -käyttäjä miten tuon laitteen "kuoret" saa auki? Laitteessa laitettu microsim-kortti normi sim-kortin koloon ja sinne tipahti eikä ulos tule.

Myönetään vielä lopuksi, ettei korttia tunkenut sinne tyttöystävä eikä mutsi tms, vaan ihan itse muutaman oluen jälkeen.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Hieman tyhmä kysymys, mutta tietääkö kukaan Samsung Note 10.1 -käyttäjä miten tuon laitteen "kuoret" saa auki? Laitteessa laitettu microsim-kortti normi sim-kortin koloon ja sinne tipahti eikä ulos tule.

Myönetään vielä lopuksi, ettei korttia tunkenut sinne tyttöystävä eikä mutsi tms, vaan ihan itse muutaman oluen jälkeen.

iFixit on ystäväsi jos haluat suorittaa ruumiinavauksia leluillesi: Samsung Galaxy Note 10.1 Teardown - iFixit
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
En ole pieneen hetkeen kolunnut nettikauppoja, joten kysynpä sulta, että mistä tilasit ja onko skandit? Niin, ja 10" vai 7" tabi?

EI ole skandeja, mika onkin suurin ongelma. Skandeilla koitin etsia, mutta ei tullut vastaan. HYvin kuitenkin toimii ja tabletti on 7 tuumainen.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Kokemuksia ei ole, mutta Gigantti ja Markantalo myivät tuota samaa laitetta 200 eurolla joitakin viikkoja sitten.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Verkkokauppa vai kivijalkaliikkeet?

Ainakin verkkokaupassa oli, en muista oliko myös liikkeissä. Mietin tuolloin ihan tosissaan josko olisin tuon ostanut, mutta päädyin tilaamaan Kiinasta Ainol Novo 7 Crystal -tabletin, jota tosin vieläkin odottelen, kun China Post ei juuri kiirettä taas pidä...
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
En ole pieneen hetkeen kolunnut nettikauppoja, joten kysynpä sulta, että mistä tilasit ja onko skandit? Niin, ja 10" vai 7" tabi?

Otetaas komento takas, kyllä tästä skandit löytyy, vaikka näppäimet sitä ei kerrokaan. Fyysinen näppis on jenkki-muodossa, mutta vissiin kun tabletin näppiskielenä on suomi, niin näppiskin oimii suomalaisittain. Vähän hämmentävää aluksi, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen, että skandit toimii.. ja tilasin siis ebaysta ja taisi maksaa 12 dollaria
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Otetaas komento takas, kyllä tästä skandit löytyy, vaikka näppäimet sitä ei kerrokaan. Fyysinen näppis on jenkki-muodossa, mutta vissiin kun tabletin näppiskielenä on suomi, niin näppiskin oimii suomalaisittain. Vähän hämmentävää aluksi, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen, että skandit toimii.. ja tilasin siis ebaysta ja taisi maksaa 12 dollaria

Jos on jenkkinäppis, siinä on (potentiaalisesti, riippuen mitä näppäimiä käytät missäkin ohjelmassa) se ongelma, että kaikille ei ole vastinetta. Jenkkinäppiksessä kun on yksi painike vähemmän. Kirjaimethan toki saa ohjelmoitua vaikka minkäkielisinä noihin, ja näppäintarroja saa muutamalla eurolla; itselläni on myös tuollainen kansiomallinen US-näppäimistö tablettiin, mutta kaipaisin kyllä vastaavaa skandiasettelulla.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Jos on jenkkinäppis, siinä on (potentiaalisesti, riippuen mitä näppäimiä käytät missäkin ohjelmassa) se ongelma, että kaikille ei ole vastinetta. Jenkkinäppiksessä kun on yksi painike vähemmän. Kirjaimethan toki saa ohjelmoitua vaikka minkäkielisinä noihin, ja näppäintarroja saa muutamalla eurolla; itselläni on myös tuollainen kansiomallinen US-näppäimistö tablettiin, mutta kaipaisin kyllä vastaavaa skandiasettelulla.

Joo, sama juttu, kyllä ihan oikeaa skandinäppistä kaipaisi. Vähän yllättävää, ettei moista nimenomaan kansiomallisena löydy, kun noita 7 tuumaisia tabeja kuitenkin on markkinat väärällään.

Mutta siitäkin huolimatta tämä ajaa hyvin asiansa tässä vaiheessa. Erityisesti kun enlnannin kielistä näppistä joudun suurimman osan ajasta käyttämään kuitenkin.
 

#76

Jäsen
Voiko pc:ltä siirtää kuvia ipadille? Samalla saisi varmuuskopioitua kuvat icloudiin ja katselukin olisi näppärää kuin kannettavalta. Laitoin ipadin kiinni kannettavaa ja kone sen tunnisti muttei suostunut kopioimaan kuvia sinne.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voiko pc:ltä siirtää kuvia ipadille? Samalla saisi varmuuskopioitua kuvat icloudiin ja katselukin olisi näppärää kuin kannettavalta. Laitoin ipadin kiinni kannettavaa ja kone sen tunnisti muttei suostunut kopioimaan kuvia sinne.
iTunes?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ai toimiiko se kuvillakin? Täytyypä kokeilla.

Siis eikös kuvat nimenomaan pidä siirtää samalla tavalla kuin vaikka ulkoiselle kovalevylle. Siis oma tietokone -> kannettavat laitteet -> iPad jne jne. Näin ainakin iPodilla. iTunesissa ei taida mitään kohtaa kuville ollakaan?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ai toimiiko se kuvillakin? Täytyypä kokeilla.
Joo, mutta synkatessa pitää aina muistaa, että iTunes synkkaa aina kuvakirjaston padiin, ei koskaan toisinpäin. Eli jos padissa on jostain syystä kuvia talletettuna, ne saattavat kadota synkkauksen yhdeydessä bittitaivaaseen. En ole uskaltanut iPhonella koskaan kokeilla. Ja sillähän pystyy taas siirtämään kuvat läppäriin ilman iTunesia. Kai tuo sama pätee iPadiinkin.

DISCLAIMER: saatan puhua läpiä päähäni, kaikki toiminta omalla vastuulla. En omista iPadia. Vertaan vain kokemuksia iPhoneen.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
On siellä, samanlainen kuin ohjelmille, musiikille ja videoille.

No höh, tuijottelin tuota sivupaneelia, mutta onhan se tosiaan tuolla synkronoinnissa.. Noh, joka tapauksessa, itse olen noita siirrellyt oman tietokoneen kautta iPodille. Toimii hyvin noinkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös