Tulipahan tuossa itsekin saatua korruptiona joku vanhempi android-tabletti (2.3) joten eipähän tarvitse hetkeen aikaan miettiä tabletin hankintaa. Jo lyhyen (~viikko) käytön aikana kuitenkin esille tuli juuri se suurin huoli mitä itselläni on tabletteja kohtaan l. käytön passivoituminen, tableteilla ei luoda sisältöä, niillä käytetään sitä. Jonkun Feisbookin tilapäivityksen kyllä naputtaa tabletilla (ja sitten tilapäivityksen missä nauretaan autotäydennyksen tuotetta) mutta mitenkö moni oikeasti kontribuoi keskusteluihin tablettien kautta? En ainakaan minä, mutta siinä määrin pätemisen tarvetta on otsalohkoissa että nopeasti tablettisurffailu alkoi tympimään juuri sen passiivisuuden takia. Pari kertaa tuli yritettyä kirjoittaa vastausta jonnekin, mutta homma katkesi aina touhun kankeuteen näppikseen verrattuna.
Mielenkiintoista siis nähdä mihin internet-maailma kehittyy tablettien myötä, siirtyykö myös entistä isompi osa keskustelua erilaisten pikaviestikeskusteluitten sisälle somessa ja tällaiset antiikkiset varsinaiset keskustelupalstat alkavat hiipua siltä osin ettei kukaan tuota sisältöä. Vastaavasti tosin olen myös IM-puolella huomannut että keskusteluitten käyminen on hankalaa kun toinen käyttää tablettia ja vastaukset ovat lyhyitä eikä informaatiota oikein synny ja toisaalta välity kuin yhteen suuntaan.
Toisaalta sitten kaitpa jossain vaiheessa se sisällön kuluttaminenkin menee vähän tympeäksi jos sisältöä ei ole.
Mielenkiintoista siis nähdä mihin internet-maailma kehittyy tablettien myötä, siirtyykö myös entistä isompi osa keskustelua erilaisten pikaviestikeskusteluitten sisälle somessa ja tällaiset antiikkiset varsinaiset keskustelupalstat alkavat hiipua siltä osin ettei kukaan tuota sisältöä. Vastaavasti tosin olen myös IM-puolella huomannut että keskusteluitten käyminen on hankalaa kun toinen käyttää tablettia ja vastaukset ovat lyhyitä eikä informaatiota oikein synny ja toisaalta välity kuin yhteen suuntaan.
Toisaalta sitten kaitpa jossain vaiheessa se sisällön kuluttaminenkin menee vähän tympeäksi jos sisältöä ei ole.