Pad- ja Tab-laitteet

  • 264 516
  • 1 076

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eipä ole itsellä onnistunut, Urhon sivut taitaa olla toteutettu flashilla eikä tämä osaa niitä hyödyntää.

No jopas on viisas laite... Juuri mitään en näistä ymmärrä mutta tuota Flashia taitaa käyttää aika moni muukin asia. Toivottavasti i-Insinöörit saisivat tuommoisen lisättyä jossain vaiheessa niin saisi lätkän mukaan joka paikkaan.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
No jopas on viisas laite... Juuri mitään en näistä ymmärrä mutta tuota Flashia taitaa käyttää aika moni muukin asia. Toivottavasti i-Insinöörit saisivat tuommoisen lisättyä jossain vaiheessa niin saisi lätkän mukaan joka paikkaan.

Aika monella sivustolla jossa on flashi niin ipadi toimii kun sinne on viritelty videot toimimaan muita metodeja käyttäen. Oikeata flash tukea ei tulene Applen laitteille koskaan, html5 sitten korvannee nämä tulevaisuudessa.

Urhotv:n sivustolla ei tietysti ole mitään toista metodia tarjottu.
 

Fiiu

Jäsen
No jopas on viisas laite... Juuri mitään en näistä ymmärrä mutta tuota Flashia taitaa käyttää aika moni muukin asia. Toivottavasti i-Insinöörit saisivat tuommoisen lisättyä jossain vaiheessa niin saisi lätkän mukaan joka paikkaan.

Adobekin on tainnut lopettaa mobiili-Flashin kehittämisen eli luultavasti tuo HTML5 tosiaan tulee korvaamaan sen tässä ajan myötä. Ja veikkaan että Jobs on aikanaan todennut Flashin tulevan i-laitteisiin vain hänen kuolleen ruumiinsa yli mutta tuskin siltikään... :)
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Adobekin on tainnut lopettaa mobiili-Flashin kehittämisen eli luultavasti tuo HTML5 tosiaan tulee korvaamaan sen tässä ajan myötä. Ja veikkaan että Jobs on aikanaan todennut Flashin tulevan i-laitteisiin vain hänen kuolleen ruumiinsa yli mutta tuskin siltikään... :)

Sinne päin: Thoughts on Flash (Steve Jobs kertoo ajatuksiaan Flashista)

Tuosta 1,5 vuotta myöhemmin HTML5 on vielä täysin lapsenkengissä.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Riittäisi se, että ne olisivat n. kympin hintaisia uusina ja vanhemmat kirkat 5-7 euroa. Sama hinnoittelu kuin iTunes-musiikilla olisi ihan hyvä myös kirjoille, jos e-kirjoja halutaan myydä isoja määriä. Ehkä pitää odottaa vuoteen 2013, kun Suomessa on yli 500000 laitetta kulttajilla, että e-kirjojen myynti lähtee lentoon ja hinnat laskuun.

En ymmarra mista ostatte kirjoja jos noin kalliita ovat, itse olen kayttanut e-kirjoja jo parin vuoden ajan ja kertaakaan en ole maksanut kirjasta yli 10 taalaa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
En ymmarra mista ostatte kirjoja jos noin kalliita ovat, itse olen kayttanut e-kirjoja jo parin vuoden ajan ja kertaakaan en ole maksanut kirjasta yli 10 taalaa.

Suomi on se maa ja suomenkielinen kirjallisuus, joka maksaa ihan liikaa e-kirjoina. En minä itse yleensä osta kirjoja, kun kaikki lukemisen arvoinen löytyy kirjastosta.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
No jopas on viisas laite... Juuri mitään en näistä ymmärrä mutta tuota Flashia taitaa käyttää aika moni muukin asia. Toivottavasti i-Insinöörit saisivat tuommoisen lisättyä jossain vaiheessa niin saisi lätkän mukaan joka paikkaan.

Juurikin ostin lentokoneeseen lukemiseksi Mikrobitti lehden ja siellä oli juttua, että Adobe on tosiaan lopettanut Flashin kehittämisen ja homma kuolee sitten omia aikojaan pois..
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ipadiin saa nykyään mm. IS-TV sovelluksen, joka kiertää kuolevan Flashin, jota ei muuten taida löytyä edes Nokian uutuuskännyköistä, kuten Lumia 800. Windows 8 ei enää myös alustavien tietojen mukaan tue flashia. Korjatkaa, jos olen väärässä väitteissäni Nokian ja MS:n osalta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juurikin ostin lentokoneeseen lukemiseksi Mikrobitti lehden ja siellä oli juttua, että Adobe on tosiaan lopettanut Flashin kehittämisen ja homma kuolee sitten omia aikojaan pois..

Siis koko flashin? Itse olen lukenut, että lopettivat mobiilin flashin kehittämisen. No, yhtä kaikki, loppuuhan se joka tapauksessa jossain vaiheessa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Muutaman päivän testin perusteella Asus Transforme Prime on ihan hauska vekotin. Jos jotain negatiivista etsii, niin jotkut nettisivut (esim. tämä tässä) tarjoavat välillä puhtaan valkoista sivua taaksepäin mentäessä. Ja kerran sain tuon jo jumiinkin. En tiedä, vaikuttiko siihen se, että yritin käynnistää laitetta, kun telakasta oli akku about tyhjä. No, resetillä siitä toivuttiin. En ole pitkiä aikoja millään muulla tabletilla surffaillut, mutta tuon ergonomia ei taida olla ihan parhaasta päästä, kun laite tuntuu hiukan liukkaalta ja mukavaa otetta ei tahdo löytää. Telakan kanssa tuota ongelmaa ei ole, vaan laite tuntuu kevyeltä miniläppäriltä, mitä se telakan kanssa itse asiassa onkin.

USB-liitin on plussaa, samon SD-slot. Lomareissuilla noista lienee paljon iloa, kun päivän valokuvasaalista voi tarkastella kunnon näytöltä (kameran takatelkkariin verrattuna). Äänenlaatukin on niin hyvä, ettei lisäkaiuttimia tarvitse raahata mukana, jos haluaa kuunnella musaa. Akkukestokin tuntuu kohtalaisen hyvältä. WLANia tuossa on hiukan moitittu, mutta ainakin kotioloissa yhteys on toiminut moitteetta. Saa sitten nähdä, miten huonommassa kentässä homma rokkaa.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
-
En ole pitkiä aikoja millään muulla tabletilla surffaillut, mutta tuon ergonomia ei taida olla ihan parhaasta päästä, kun laite tuntuu hiukan liukkaalta jamukavaa otetta ei tahdo löytää. Telakan kanssa tuota ongelmaa ei ole, vaan laite tuntuu kevyeltä miniläppäriltä, mitä se telakan kanssa itse asiassa onkin.
Samasta laitteesta omia kokemuksia:
Pros:
- akun kesto on aivan uskomaton, 16-18 tuntia täysin realistinen arvio
- näppäimistösa irtoaa helposti ja nopeasti, tabletti onkin minikannettava parissa sekunnissa
- näppäimistössä yllättävän hyvä kirjoitustuntuma, pienestä koosta huolimatta sormet löytävät jo melko hyvin oikeisiin kohtiin katsomatta
- näytön laatu

Cons:
- kosketuslevy (hiiri siis) käytännössä käyttökelvoton. Todella huono tuntuma enkä itse saa ainakaan tuota mieleisekseni millään. Varmaan säätämällä voisi vielä parantua, mutta ei jaksais. Kosketusnäytön käyttö ajaa asiansa ja voisi kai tähän ulkoisen hiiren pistää jos hotsittais.
- selain hidas ja jumahtelee välillä. Back-nappula ja valkoinen ruutu-efekti huomattu myös täällä. Tämä korjaantunee ohjelmistopäivityksin
- paino näppäimistön kanssa. Akut tietty painavat.

Laite itselläni testikäytössä. Harmikseni en ole löytänyt kunnon ssh-clienttiä joka toimisi hyvin. Vihjeitä otetaan vastaan. ConnectBot on vähän kankea.

Mielummin silti tätä käytän kuin iPadia. Pienet kirjoitushommatkin onnistuvat kuitenkin ihan näppärästi.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Vieläkin taitaa olla ristiriitaista informaatiota siitä, tuleeko laitteesta se 3G-versio vai ei. Ostaisin välittömästi, jos olisi tarjolla 3G:nä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Harmikseni en ole löytänyt kunnon ssh-clienttiä joka toimisi hyvin. Vihjeitä otetaan vastaan. ConnectBot on vähän kankea.
Yritin juuri pari päivää sitten löytää sopivaa. Ilmaisversiot (ml. CB) olivat kyllä niin hanurista, että lähtivät samalla ovenaukaisulla bittitaivaaseen. En rohjennut maksullisia kokeilla. Pitää varmaan käydä foorumeita hiukan läpi, jos sieltä joku sovelias löytyisi.

Selaimen saisivat tosiaan korjata. Sen jälkeen tuosta on vaikea löytää mitään todellista moitittavaa.

DAF: veikkaan, että 3G tulee vasta siihen seuraavaan versioon, mikä ilmestynee loppukeväästä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tänään klo 20 aloitetaan San Franciscon Yerba Buena Centerissä uuden iPadin esittelytilaisuus Applen pääjohtaja Tim Cookin tuodessa uutuustuotteen esiin. Huhuja on ollut jopa kahdesta iPadista, josta toisessa olisi n. 8 tuuman näyttö ja toisessa entisen kokoinen n. 10 tuuman näyttö ja yksi arvaus on, että uutuus olisi vain iPad 2HD, jossa olisi n. 300 ppi-näyttö ja kamerapuolta parannettu iPhone 4s:n tasolle ja Siri-avustaja, mutta saa nähdä mitä tulee, kun julkistus aloitetaan.
Apple next-generation iPad liveblog! -- Engadget
Tilaisuutta voi seurata esim. Engadget-sivuston linkin avulla ja varmaan myös suorana live-kuvana eri sivustojen kautta, n. klo 20 alkaen.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vieläkin taitaa olla ristiriitaista informaatiota siitä, tuleeko laitteesta se 3G-versio vai ei. Ostaisin välittömästi, jos olisi tarjolla 3G:nä.
Minusta ristiriitaa ei taida enää olla. Primestä ei 3G:tä ole tietääkseni tulossa. Uudesta TF700T-versiosta on liikkunut sitkeä huhu 3G:stä, mutta Asus ampui senkin alas. Tuo uutuus "Prime HD" on kai luvassa kesän tienoilla.

Parin firmispäivityksen jälkeen selain tuntuu hiukan aiempaa vakaammalta, mutta kyllä se edelleen kaatuilee. Valkoisia sivuja ei tule enää kovin usein. Olin juuri viikon reissussa ja selaimen satunnaista kaatuilua lukuunottamatta todella käyttökelpoinen peli. Yhdellä latauksella mentiin. Käyttö oli surffailua, valokuvien katselua ja musiikin kuuntelua. Hotellihuone oli samassa kerroksessa aulan kanssa eikä kuuluvuusongelmia ehkä juuri tästä syystä ollut. Pari yhteysongelmaa oli, mutta ne johtuivat hotellin laitteista.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Apple yllätti eikä tarjonnut mitään yllättävää paitsi nimen, "uusi iPad". Aika villejäkin huhuja oli vielä viime hetkillä mutta lopulta laite on juuri sellainen kuin huhut tiesivät viikkoja sitten. Retina näyttö, neliytiminen A5X, LTE, suurin piirtein sama akkukesto ja paremmat kamerat. Vanhan iPad2:n hinta laskee 100 dollaria ja pysyy siis myynnissä "uuden iPadin" rinnalla.

Jotenkin näistä Applen julkistustilaisuuksista on nykyään magiikka kadonnut, huhusivut tietää etukäteen tarkkaan mitä on tulossa ja Stevekään ei ole enää hehkuttamassa. Tai sitten olen vain kasvanut aikuiseksi. Tosin itseäni kiinnostaa enemmän mitä uutta läppäripuolella Applelta on tulossa lähiaikoina.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotenkin näistä Applen julkistustilaisuuksista on nykyään magiikka kadonnut, huhusivut tietää etukäteen tarkkaan mitä on tulossa ja Stevekään ei ole enää hehkuttamassa. Tai sitten olen vain kasvanut aikuiseksi. Tosin itseäni kiinnostaa enemmän mitä uutta läppäripuolella Applelta on tulossa lähiaikoina.

iPhone 4S oli jonkinlainen pettymys odotuksiin nähden, mutta myynti on osoittanut, ettei kannata kauheasti muuttaa toimivaa ja hyvin myyvää pakkausta. Varmasti vastaava idea on myös tämän uuden iPadin kohdalla, eli ei liian suuria muutoksia, mutta riittävästi kuitenkin.
Huhusivut tietävät kyllä nykyään lähes kaiken etukäteen.
Itselläni ei vielä ole tablet-laitetta, mutta hinku on kyllä kova ja iPhonen kautta olen aika vakuuttunut siitä, että juuri iPad on oikea valinta jos nyt jonkun hommaisin.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Apple yllätti eikä tarjonnut mitään yllättävää paitsi nimen, "uusi iPad". Aika villejäkin huhuja oli vielä viime hetkillä mutta lopulta laite on juuri sellainen kuin huhut tiesivät viikkoja sitten. Retina näyttö, neliytiminen A5X, LTE, suurin piirtein sama akkukesto ja paremmat kamerat. Vanhan iPad2:n hinta laskee 100 dollaria ja pysyy siis myynnissä "uuden iPadin" rinnalla.

Jotenkin näistä Applen julkistustilaisuuksista on nykyään magiikka kadonnut, huhusivut tietää etukäteen tarkkaan mitä on tulossa ja Stevekään ei ole enää hehkuttamassa. Tai sitten olen vain kasvanut aikuiseksi. Tosin itseäni kiinnostaa enemmän mitä uutta läppäripuolella Applelta on tulossa lähiaikoina.

Hankala kai se on jatkuvasti tulla puskista ja yllättää kokonaisen alan kaikki muut valmistajat housut kintuissa. Teknologiset rajoitteet ovat kaikille samat, joten mitään älyttömän repäisevää on liki mahdoton keksiä. Täytyy kuitenkin muistaa, että eihän siitä ole kuin hieman yli kaksi vuotta, kun Apple oikeastaan keksi, että ihmiset tarvitsevat tällaisenkin laitteen. Tuntuu vähän, että ihmiset odottavat nykyisin Applelta jopa liikaakin. Jokaisen tuotteen pitäisi olla tajunnanräjäyttävä.

Syksyllä ostettu iPhone 4S oli ensimmäinen Apple-tuotteeni ja tästä "The New Ipadista" tulee varmasti toinen Apple-tuotteeni. Olen katsellut myös muita tabletteja sekä tietenkin tätä edeltänyttä Ipadia, mutta kyllähän tämä vaikuttaa kaiken odotuksen arvoiselta. Kaikki ominaisuudet hyppäsivät hieman eteenpäin ja koossa on entistäkin parempi paketti. Viimeisen päälle hiottu kokonaisuus on varmaankin itselleni se tärkein ominaisuus, tietenkin hyviin teknisiin ominaisuuksiin yhdistettynä. Tietää kaiken pelaavan helposti ja sujuvasti.
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Apple yllätti eikä tarjonnut mitään yllättävää paitsi nimen, "uusi iPad". Aika villejäkin huhuja oli vielä viime hetkillä mutta lopulta laite on juuri sellainen kuin huhut tiesivät viikkoja sitten. Retina näyttö, neliytiminen A5X, LTE, suurin piirtein sama akkukesto ja paremmat kamerat. Vanhan iPad2:n hinta laskee 100 dollaria ja pysyy siis myynnissä "uuden iPadin" rinnalla.

Jotenkin näistä Applen julkistustilaisuuksista on nykyään magiikka kadonnut, huhusivut tietää etukäteen tarkkaan mitä on tulossa ja Stevekään ei ole enää hehkuttamassa. Tai sitten olen vain kasvanut aikuiseksi. Tosin itseäni kiinnostaa enemmän mitä uutta läppäripuolella Applelta on tulossa lähiaikoina.

Vaikka itse en muutenkaan kauheasti Applen touhuja seuraa, niin on noista esittelytilaisuuksista kyllä paljon pois, kun Steve ei ole niissä sepustamassa miten maaginen mikäkin tuote on. Jos jotain plussaa täytyy tuosta uudesta iPadista etsiä, niin eikös tuo Retina näyttö sisällä ihan suomalaistakin tekniikkaa? Vai jäikö tästä nyt pois tämä ''haptinen'' ominaisuus, jonka suomalainen Senseg yritys on ilmeisesti keksinyt?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös