Pönttövuoren derby: JYP vai KalPa Järvi-Suomen herra?

  • 15 371
  • 145

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Kyllä hymyilyttää miten ryynikylässä juhlitaan yhden matsin tulosta kuin mestaruutta. No ihanaa, jos maistuu noin hyvälle. Ihan hemmetin sama ollaanko teille pikkuveljiä. Näin itse isoveljenä tiedostan sen tosiasian, että joskus vain pikkuveli voi olla parempi ja se täytyy vain tunnustaa. Pikkuveljellä voi olla paljon parempia ominaisuuksia lajiin kuin itse isoveljellä ja sekös isoveljeä syö.

Meillä KalPa-faneilla tulee olemaan muitakin ilonaiheita kuin lokakuinen JYP-matsi vielä. Ne ilonaiheet tulee siitä, että KalPa pelaa vielä pitkälle kevääseen ja JYP pelaa karsinnoissa.

Nauttikaa kuin voitte!
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Milloin JYP viimeksi voitti mestaruuden, ai niin 2012!
Vähänkö hienoa muistella vuosien 2009 ja 2012 mestaruuksia.
On se hienompaa olla voittanut sentään jotain, toisinkuin siellä päin.

Mielelläni menisin huomenna katselemaan niin Euroopan mestaruus, kuin Suomen mestaruus viirejä Jyväskylän halliin, mutta valitettavasti olen toisella puolella suomea.

Hienoja peli ja matkamuistoja ja osa minusta toivoo, että myös pikkuveli saisi joskus oikeaa menestystä maistaa kutsuturnauksia sijaan..
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Kyllä hymyilyttää miten ryynikylässä juhlitaan yhden matsin tulosta kuin mestaruutta. No ihanaa, jos maistuu noin hyvälle. Ihan hemmetin sama ollaanko teille pikkuveljiä. Näin itse isoveljenä tiedostan sen tosiasian, että joskus vain pikkuveli voi olla parempi ja se täytyy vain tunnustaa. Pikkuveljellä voi olla paljon parempia ominaisuuksia lajiin kuin itse isoveljellä ja sekös isoveljeä syö.

Meillä KalPa-faneilla tulee olemaan muitakin ilonaiheita kuin lokakuinen JYP-matsi vielä. Ne ilonaiheet tulee siitä, että KalPa pelaa vielä pitkälle kevääseen ja JYP pelaa karsinnoissa.

Nauttikaa kuin voitte!
Kiitos tästä :D

Maistuu, maistuu!
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Kiitos tästä :D

Maistuu, maistuu!
Ole hyvä vaan.

Uin varmaan aika vastavirtaan, mutta en kyllä itse saa JYPistä mitään erikoisempaa iloa voiton hetkellä. Enkä kyllä oikeastaan mistään muustakaan joukkueesta. Voitto on voitto ja tappio on tappio. Ihan sama kuka siellä oli vastassa.

Suhkot pitkään on tullut tätäkin seuraa kannustettua ja seurattua niin en vieläkään ymmärrä tätä vastakkainasettelua.

Esimerkiksi jossakin brittifutiksessa se menee enemmän järkeen. Tai esimerkiksi vaikkapa HIFK ja Jokerit meni enemmän järkeen. No jatkakaa. Minä vedän aasinhatun ja kännin päähän.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä hymyilyttää miten ryynikylässä juhlitaan yhden matsin tulosta kuin mestaruutta. No ihanaa, jos maistuu noin hyvälle. Ihan hemmetin sama ollaanko teille pikkuveljiä. Näin itse isoveljenä tiedostan sen tosiasian, että joskus vain pikkuveli voi olla parempi ja se täytyy vain tunnustaa. Pikkuveljellä voi olla paljon parempia ominaisuuksia lajiin kuin itse isoveljellä ja sekös isoveljeä syö.

Meillä KalPa-faneilla tulee olemaan muitakin ilonaiheita kuin lokakuinen JYP-matsi vielä. Ne ilonaiheet tulee siitä, että KalPa pelaa vielä pitkälle kevääseen ja JYP pelaa karsinnoissa.

Nauttikaa kuin voitte!
Yrität väittää, ettei pikkuveljen asema haittaa, mutta samalla koko viesti kertoo, että se todellakin haittaa, kun yrität väkisin vääntää KalPalle isoveljen asemaa.

Kiitos tästä!
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Yrität väittää, ettei pikkuveljen asema haittaa, mutta samalla koko viesti kertoo, että se todellakin haittaa, kun yrität väkisin vääntää KalPalle isoveljen asemaa.

Kiitos tästä!
No ei kyllä minua haittaa yhtään. Minun puolesta ollaan vaikka identtisiä kaksosia ja merkataan syntymäaika samaksi niin molemmat ollaan samanikäisiä että ei ole iso- eikä pikkuveljiä. Identtiset kaksoset saa myös kamppailla ja pelata toisiaan vastaan. En tunne mitään alemmuus- tai ylemmyyskompleksia suhteessa JYPiin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllä hymyilyttää miten ryynikylässä juhlitaan yhden matsin tulosta kuin mestaruutta.

Oisko näitä sittenkin jo kuitenkin kaksi? Toinen mankelista huolimatta ja toinen pelitavallisesti dominoiden, jo 2 2 tasoitus oli pelkästään tuomarivirheen jatkumo, koska hevosen paska, eli lantakasa keksi olevansa kana hautomassa, ostotuomareilla sitten ylivoima, kun oli Kalpa niin uhria, niin uhria, että koko maa itkee tirrauttaa vieläkin. JYP on tilassaan vielä kaukana siitä, että vastaantulijan pelin osaisi tappaa, eikä siihen kyennyt tässä toisessakaan. Mutta jos olisin Kalpa immeinen panisin pienen huolen siihen, ettei peli siellä näytä kehittyneen yhtään mihinkään siitä ensimmäisestä. Siinä nämä kaksi oli hyviä ja toimivia mittareita.
 

Filimonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Nurmeksen Sepot
Oisko näitä sittenkin jo kuitenkin kaksi? Toinen mankelista huolimatta ja toinen pelitavallisesti dominoiden, jo 2 2 tasoitus oli pelkästään tuomarivirheen jatkumo, koska hevosen paska, eli lantakasa keksi olevansa kana hautomassa, ostotuomareilla sitten ylivoima, kun oli Kalpa niin uhria, niin uhria, että koko maa itkee tirrauttaa vieläkin. JYP on tilassaan vielä kaukana siitä, että vastaantulijan pelin osaisi tappaa, eikä siihen kyennyt tässä toisessakaan. Mutta jos olisin Kalpa immeinen panisin pienen huolen siihen, ettei peli siellä näytä kehittyneen yhtään mihinkään siitä ensimmäisestä. Siinä nämä kaksi oli hyviä ja toimivia mittareita.
Sinuna olisin huolissani tekstin tuottamisen tasosta. Todella raskasta lukea tuollaista tekstiä.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Mutta jos olisin Kalpa immeinen panisin pienen huolen siihen, ettei peli siellä näytä kehittyneen yhtään mihinkään siitä ensimmäisestä. Siinä nämä kaksi oli hyviä ja toimivia mittareita.
No ehkä peli ei ole kehittynyt kovin paljon, se on totta. En silti olisi vielä kovin huolissani. Pisteitä tässä vaan kerätään ja loppujen lopuksi ei sillä väliä millä tavalla niitä otetaan kunhan vain otetaan. Pelin on kuitenkin kauden aikana kehityttävä, jos meinaa pelata pitkään. Pelataan kuitenkin vasta lokakuuta, en ole edelleenkään huolissani.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suhkot pitkään on tullut tätäkin seuraa kannustettua ja seurattua niin en vieläkään ymmärrä tätä vastakkainasettelua.
Onhan se suorastaan kamalaa, että urheilu herättää tunteita ja joku kehtaa vielä hakea jotain vastakkainasettelua! Ei voi ymmärtää, hävetä pitäisi.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Onhan se suorastaan kamalaa, että urheilu herättää tunteita ja joku kehtaa vielä hakea jotain vastakkainasettelua! Ei voi ymmärtää, hävetä pitäisi.
No mitähän helvettiä nyt taas? Urheilun hienous on nimenomaan tunteet ja kaiken sen tunteiden kirjon takia urheilua rakastan.

Lähinnä yritin tarkoittaa, että miksi nyt JYPistä ja KalPasta on nyt yritetty tehdä jonkun aikaa jotakin perivihollisia. Hienoa toki, jos Jyväskylässä KalPaa noin paljon viharakastetaan.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No mitähän helvettiä nyt taas? Urheilun hienous on nimenomaan tunteet ja kaiken sen tunteiden kirjon takia urheilua rakastan.

Lähinnä yritin tarkoittaa, että miksi nyt JYPistä ja KalPasta on nyt yritetty tehdä jonkun aikaa jotakin perivihollisia. Hienoa toki, jos Jyväskylässä KalPaa noin paljon viharakastetaan.
Kovin yritit kirjoittaa siihen tyyliin, että paheksut moista. Et ymmärrä vastakkainasettelua ja kerrot kuinka voitto on vaan aina voitto ja tappio on tappio.

Ei siinä, onhan tuo karu tilanne kun voittoputki katkeaa perjantaina kotona JYPin toimesta, jolla oli allaan neljän pelin tappioputki. JYPITTÄÄ!
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Kovin yritit kirjoittaa siihen tyyliin, että paheksut moista. Et ymmärrä vastakkainasettelua ja kerrot kuinka voitto on vaan aina voitto ja tappio on tappio.

Ei siinä, onhan tuo karu tilanne kun voittoputki katkeaa perjantaina kotona JYPin toimesta, jolla oli allaan neljän pelin tappioputki. JYPITTÄÄ!
Kylläpä siellä yksi voitto voi nousta nyt ihan kunnolla hattuun. Karu tilanne on vain ja ainoastaan tämä jatkuva lässytys. Okei, KalPa hävisi ja JYP voitti. En jaksa alkaa yksittäisestä pelistä vääntämään ihan koko yötä varsinkin kun meidän tapa katsoa asiaa on niin erilainen.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kylläpä siellä yksi voitto voi nousta nyt ihan kunnolla hattuun. Karu tilanne on vain ja ainoastaan tämä jatkuva lässytys. Okei, KalPa hävisi ja JYP voitti. En jaksa alkaa yksittäisestä pelistä vääntämään ihan koko yötä varsinkin kun meidän tapa katsoa asiaa on niin erilainen.
Noh noh, turha tässä mistään hattuun nousemisesta on puhua. Tai jos se helpottaa, niin anna mennä toki! Ei tarvitse vääntää, jätkät hoiti kentällä sen jo. :)
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
KalPa on tällä hetkellä faktisesti sarjan paskin joukkue: JYP hävisi jopa Jukureille, mutta KalPa hävisi jopa JYPille.

Lohduttaa kovin.
 

perro

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Niin kauan kuin olen KalPaa kannattanut, olen kokenut JYPin KalPan päävastustajaksi. Ja siis 80-luvulta lähtien KalPaa olen kannattanut. En muista muodostettiinko silloin jotenkin aktiivisesti vastakkainasettelua näiden kahden seuran välille vai tuliko se itsestään. Muistan kuitenkin, että Risto Kurkinen oli ärsyttävä. Asia saattoi myös olla niin, että Kurkinen oli ärsyttävän hyvä.

Jypissä on on jonkin verran asioita, jotka ärsyttää mutta myös asioita, jotka ennemminkin huvittaa. Hyvä esimerkki menneisyydestä on No smoking team -slogan. Kai sitä vielä Jyväskylässä edelleen käytetään?

Toinen huvittava juttu on JyPin nykyinen logo. Muistan ihmetelleeni kun sen ekan kerran näin että mikäs töhry tuossa paidassa on? Onko tämä joku uusi sponsorin logo vai mikä juttu? Uudestaan lanseerattu No smoking team punaisella savukiehkuralla? Vähitellen selvisi, että se on uusi logo ja J-kirjainta siinä haetaan sekä sitten alkoi kuulua jotain hurrikaani-juttuja. Aika onneton hurrikaani kyseessä, jos logo sellaista kuvastaa. Mun silmiin se näyttää enempi siltä kuin joku olisi yrittänyt piirtää miltä pieru näyttää tyynellä säällä tai sisätiloissa. Ensin se nousee ylöspäin ja sitten jää leijumaan lähestulkoon paikoilleen.

Ärsyttäviin JypHT-asioihin lasken pelaajasiirrot, jos joku mielessäni kalpalaiseksi profiloitunut pelaaja siirtyy pelaamaan Jyppiin. Pahimpina esimerkkeinä mainittakoon Jussi Tarvaisen ja Jani Tuppuraisen siirrot KalPasta JYPiin. Tuppuraisen kohdalla ärsytystä vielä lisäsi, että hänellä kulki peli pitkään hyvin JYPissä ja menestystäkin tuli. Onneksi KalPaan ei ole juurikaan siirtynyt pelaajia JYPistä, koska kyseisissä pelaajissa on jotenkin epämääräinen fiilis.

En muista luinko täältä Jatkoajasta vai jostain muualta, mutta joskus joku kirjoitti Jyväskylästä ja Keski-Suomesta. Ihmetteli miksi Jyväskylän kohdalla puhutaan Keski-Suomesta, kun se ei ole keskellä Suomea. Ennemmin tulisi puhua Väli-Suomesta Jyväskylän kohdalla, koska Jyväskylä on itäisen ja läntisen Suomen välissä. Väli liittyy myös siihen, että Jyväskylä on Suomi-neidon pakaroiden välissä ja kaikki tietää mitä sieltä pakaroiden välistä löytyy.

Savon derby Jukureita vastaan tuntuu jotenkin niin teennäiseltä ja väkisin keksityltä, ettei niistä matseista saa mitään erikoista irti. Jyp on mun silmissä se ”paikallisvastustaja”. Tappio JyPille aiheuttaa eniten v*tutusta ja voitto JYPistä tuntuu paljon paremmalta kuin muista joukkueista.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Hyvä esimerkki menneisyydestä on No smoking team -slogan. Kai sitä vielä Jyväskylässä edelleen käytetään?
Tottakai käytetään, juuri viime kaudella ostin hienon baseball takin JyPHT logolla ja selässä No smoking team sloganilla. Timanttinen tuote.

Linkki tuotteseen ja kuvaan alla
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös