Mainos

Päivän positiivinen

• 2 013 983
  • 9 857

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
Olihan se hienoa nähdä, kun Kärpät yritti lopussa hakea asetelmia niin jäi pohjoisen pojat nuolemaan haavojaan SaiPan edessä. Huhujen mukaan Suoranta etsii vieläkin tietä kotia Vainosen pikku pyörityksen jälkeen.

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olihan se hienoa nähdä, kun Kärpät yritti lopussa hakea asetelmia niin jäi pohjoisen pojat nuolemaan haavojaan SaiPan edessä. Huhujen mukaan Suoranta etsii vieläkin tietä kotia Vainosen pikku pyörityksen jälkeen.

Tää lämmitti kyl mieltä. Toivottavasti Meidän Pojat ottaa isännän otteet myös Oulussa. SIihen kyllä on kaikki mahikset, sen verran Mikki Hiiriä tuossa Kärppien joukkueessa vaikuttaisi olevan. Toki tavallista taidokkaampia Mikki Hiiriä ovat, se on pakko myöntää.

Päivän positiivinen oli myös se, että SaiPa tuntui puhuttavan niin kapakoissa, yökerhoissa kuin pilkun jälkeen pizzerioissakin. Erityismaininta Heville, joka jaksaa hillua kyllä joka paikassa SaiPa-paitansa kanssa. Kaveriin vaan ei voi olla törmäämättä Lappeenrannassa!

Yleisömääristä on turha stressata. Keskiviikkona on jo yli 4000.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Minneköhän ne yli 4000 ihmistä on sit menossa ku peli on vasta torstaina.
Jonottamaan lippuja?

Torstaina varmaankin on taas joku 4200 katsojaa, jos kärpät vie tiistaisen pelin. Eteläkarjalaiset eivät lähde minnekään, jos näyttää siltä, että kuitenkin tulee kuonoon.

Rakastettavaa yleisökulttuuria. Jos vastassa olisi Blues tai Jyp tai varmasti mikä tahansa muu, olisi varmasti eilenkin tupa ollut täynnä. Olivat lippujen hinnat sitten korkeampia tai eivät. Mutta kun kärpät. Koko kausi niiltä miltei koko ajan nollilla kuivana, niin mitä turhaa sitä hallille enää kalliimmalla katsomaan?

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pakko ihan vähän hehkuttaa Lofquistia. Voi hemmetti mikä kultakimpale taas tuli Tuomenoksalta raahattua aivan jäätävän hyvä pelaaja.

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Huhhuh mikä peli, ihan kuin mestaruus olisi voitettu tai ainakin olo on sen mukainen.

Turkulainen kolleegani kuvasi eilen hienosti Oululaisia "He ovat kuin Josef Fritzlin tytär, mistään eivät tiedä mitään ja korkeintaan Kempeleellä käyneitä komerossa kasvaneita juntteja!".

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Turkulainen kolleegani kuvasi eilen hienosti Oululaisia "He ovat kuin Josef Fritzlin tytär, mistään eivät tiedä mitään ja korkeintaan Kempeleellä käyneitä komerossa kasvaneita juntteja!".
Se ei tunnu kivalta kun kuivalla vedetään kakkoseen ja päässä soi Lars Leevin rukouskutsut, mutta sen kanssa on vaan opittava elämään. Tiedän että nyt siellä pidetään käpykaarteissa ja toyotan takapenkeillä paniikkikokuksia ja mietitään että miten se ryssänperkele voittikin meidät. Voi olla että katkerimmat hakevat jopa apua valtakunnansalista. Eilinen voitto oli täydellinen oppitunti ylimieliselle asenteelle, mitä nopeammin myönnätte, sen helpompi on Oululaisten jatkaa elämäänsä.
Tuossa ylhäällä on lainattuna kaksi viestiä nimimerkki Gennadilta. Toinen on tästä ketjusta ja toisen siirsin tuolta Kärpät-SaiPa puolivälieräketjusta. Minua kiinnostaa kovin ihmisten käyttäytyminen ja syy-yhteydet käyttäytymisen takana. Hyvä Gennadi, kirjoitit kovin epäkunniottavasti ja kärkkäästi oululaisista tänään aamupäivällä. Aidosti asiasta kiinnostuneena kysyn sinulta, miksi näin? Tunnetko paljon oululaisia? Oletko käynyt Oulussa usein? Mistä juontaa tämä epäkunniotus oululaisia kohtaan? Vai olitko tässä asiassa vain ajattelematon ihminen, joka kirjoitti, mitä sylki suuhun toi? Aidolla mielenkiinnolla tätä asiaa sinulta rohkenen tiedustella.

No, mikä tässä kaikessa on sitten positiivista. Se, että saamme seurata tunteikasta lätkää, jossa kannattamamme joukkueet lyövät parasta tiskiin. Jokainen saa kannattaa tavallaan ja kovin erilaisten ihmisten mielipiteet kohtaavat toisensa. Erityisen positiivista on myös se, että voimme yhdessä pohtia, missä kulkee kannattamisen rajat. Onko vastustajan kannattaja vihollinen vai kollega? Uskokaa tai älkää, minä olen onnellinen, että joukkueenne esiintyi erinomaisesti eilen. Nauttikaa joukkueenne hyvistä suorituksista. Tiistaina laitamma lisää löylyä kiukaalle. Uskon, että Kärpätkin saa itsestään enemmän irti, kun vastustaja laittaa kunnon haasteen pöytään. Hieno ja tunteikas puolivälieräsarja on aluillaan.

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olin eilen Helsingissä Olearys (vai mikä se oli) ravintolossa seuraamassa matsia. En ollut varannut pöytää. Liityin kuuden kärppäkannattajan seurueeseen. Hiton mukavia tyyppejä. Oli oikeasti mukava ilta jopa siinä määrin, että lähdettiin vielä porukalla matsin jälkeen biljardipubiin. Mulla ei ole tämän kokemuksen perusteella muuta kuin hyvää sanottajaa oululaisista (olivat kaikki sieltä lähtöisin). Ja kyllä vähän tunnen myötähäpeää muutaman nimimerkin takia. Molemmista leireistä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olin eilen Helsingissä Olearys (vai mikä se oli) ravintolossa seuraamassa matsia. En ollut varannut pöytää. Liityin kuuden kärppäkannattajan seurueeseen. Hiton mukavia tyyppejä. Oli oikeasti mukava ilta jopa siinä määrin, että lähdettiin vielä porukalla matsin jälkeen biljardipubiin. Mulla ei ole tämän kokemuksen perusteella muuta kuin hyvää sanottajaa oululaisista (olivat kaikki sieltä lähtöisin). Ja kyllä vähän tunnen myötähäpeää muutaman nimimerkin takia. Molemmista leireistä.
Kuulostaapa mukavalta. On erittäin positiivista, että eri joukkueiden kannattajat pystyvät viettämään aikaa yhdessä ja nauttimaan toistensa seurasta kiivaan ottelun aikana ja vielä sen jälkeenkin. Näinhän sen kuuluu ollakin!

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä myönnän, että ainakin omalta osaltani mentiin hyvän maun rajan yli. Pyydän anteeksi typerää kirjoitteluani.

Positiivista on tosiaan se, että aluillaan on hieno ja tunteikas puolivälieräsarja. Sen vuoksi ei olekaan ihme, että keskustelupalstallakin kiehahtaa. Itse kuitenkin lupaan jatkossa tehdä - tai ainakin yritän kovasti - nämä kiehahdukset hyvän maun rajoissa.

Bigg_Doggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuulostaapa mukavalta. On erittäin positiivista, että eri joukkueiden kannattajat pystyvät viettämään aikaa yhdessä ja nauttimaan toistensa seurasta kiivaan ottelun aikana ja vielä sen jälkeenkin. Näinhän sen kuuluu ollakin!
Näinhän sen kuuluu todellakin olla. Kävimme Porissa 15.3 katsomassa Ässä-peliä, kyllä sielläkin ihan asiallista porukkaa oli. Tulivat juttelemaan ja toivoivat kaikkea hyvää SaiPalle sekä kannattajille.
Oulussa olin Perjantaina, sielläkin tuli ihmiset juttelemaan ja tuntui olevan asiallista porukkaa.
Kaikki toivoivat vain rehtiä peliä ja osasivat myös katsoa tilanteita puolueettomastikin.
Eipä kukaan ole sen kummosempi paikkakunnasta riippumatta, toiset ihmiset asiallisempia kuin toiset mutta ainahan löytyy muutama jotka eivät osaa käyttäytyä.

Positiivista on se, että SaiPa-kannattajia pidetään ylipäätään kaikkialla asiallisina ja SaiPaa tsempataan jollain tavalla ympäri suomen.
Tälläinen mielikuva itselleni on vuosien mittaan syntynyt.

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Tuossa ylhäällä on lainattuna kaksi viestiä nimimerkki Gennadilta...

Kieltämättä aika painokelvotonta tekstiä allekirjoittaneelta. Ei Oululaisissa kuin Porilaisissakaan (suurimmassa osassa) mitään suurempaa vikaa ole. Ehkä näitä yliampumisia sattuu aina näin kevään korvilla jääkiekosta puhuttaessa tavallista enemmän. Jatketaan tästä eteenpäin sivistyneemmin.

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Kyllä voisi myös Kärppien kannattajat korjata hiukan omaa käytöstään ja kirjoitteluaan, ylimielisyys ja toisten alentaminen ei kuulu käytökseen.
Esimerkkinä voi ottaa sen laulun Kisapuiston Karjala cornerissa lauantaina joka päätyi sanoihin "myydään Lappeenranta Venäjälle".
Minun puolestani nämä Kainuun ja Koillismaan suon kuokkijoiden jälkeläiset voisi sotkea sinne suohon JA SYVÄLLE.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kieltämättä aika painokelvotonta tekstiä allekirjoittaneelta. Ei Oululaisissa kuin Porilaisissakaan (suurimmassa osassa) mitään suurempaa vikaa ole. Ehkä näitä yliampumisia sattuu aina näin kevään korvilla jääkiekosta puhuttaessa tavallista enemmän. Jatketaan tästä eteenpäin sivistyneemmin.
On aivan hillittömän positiivista, kun ihminen tunnistaa ja tunnustaa ylilyöntinsä. Tällöin on mahdollisuus katsoa kohti parempaa tulevaisuuta. Kyse ei ole siitä, erehdymmekö me koskaan, varmasti erehdymme jokainen. Kyse on siitä, miten erheen jälkeen jatkamme matkaamme. Mahtavaa Gennadi!

Kyllä voisi myös Kärppien kannattajat korjata hiukan omaa käytöstään ja kirjoitteluaan, ylimielisyys ja toisten alentaminen ei kuulu käytökseen.
Esimerkkinä voi ottaa sen laulun Kisapuiston Karjala cornerissa lauantaina joka päätyi sanoihin "myydään Lappeenranta Venäjälle".
Minun puolestani nämä Kainuun ja Koillismaan suon kuokkijoiden jälkeläiset voisi sotkea sinne suohon JA SYVÄLLE.

Tummennukset omat. Entä sitten tällaiset tervaporvareiden jälkeläiset, kuten minä?!? Suota ei ole suvussa ilmeisesti pahemmin kuokittu, eikä Kainuusta ole koskaan löytynyt, eikä löydy tänäkään päivänä sukulaisia. Tokihan Oulustakin paljon juntteja löytyy, onhan osa väestöstä sotien jälkeen Karjalan perämetsistä paenneiden junttien jälkeläisiä. Näistä osa luultavasti kantaa vielä venäläisten äärijunttien geenejä, mutta onneksi esiintyvyys on Oulussa huomattavasti Lappeenrantaa pienempi. Oulu on merellisen sijaintinsa ja maailmanlaajuisen kaupankäynnin vuoksi ollut aina kansainvälinen kaupunki, Lappeenrannan kansainvälisyyden perustuessa lähinnä röyhkeiden rybyjen orjana toimimiseen ja vehkeilyyn. Mertakaan eivät saimaalaiset koskaan ole nähneet, josta luultavasti suurin katkeruus meitä meren rannalla asuvia kohtaan johtuu. Ylimielisyys omalta osaltani on siis varsin oikeutettua kaikenlaisia perämetsäläisiä ja vähävenäläisiä kohtaan.

Sitten vähän vakavammin... Ylläolevan kaltaiset tekstit kuuluvat mielestäni paremmin esim. vauva-lehteen: Oululaiset koppavia - Aihe vapaa - Keskustelu - Vauva tai sitten vaikkapa suomi24:sen keskustelupalstoille: Lappeenrantalaiset ihmiset - Lappeenranta - Suomi24 Keskustelut Tällä hetkellä on sanottava, että Kärpät-SaiPa ketjut ovat lähes poikkeuksetta suomi24 tasoa. Ylimielisyyskeskustelut taisin itse käydä viime keväänä, joten ei jaksaisi enää. Sen verran kuitenkin sanon, että mielestäni ihan sarjasijoituksen, budjetin, pelaajamateriaalin ja menestyksen osalta on melko luonnollista että kärppäkannattajat odottavat joukkueelta paljon, eikä haluta lähteä liikaa sille epärehelliselle linjalle jossa lätistään ne tutut "SaiPa on tosi kova joukkue ja ihan 50/50 mennäänkö jatkoon." Jos Kärpät ei sarjasta jatkoon mene, on kyseessä selkeä alisuorittaminen ja pettymys. Piste.

Tuollaisesta "myydään Lappeenranta Venäjälle" huutelusta hermostumisen ymmärränkin paljon paremmin. Toisaalta tuon myös osittain ymmärtää vastaiskuna kaikille poro, lesta, saamelainen ja ylimielinen kusipäähuuteluille joita oululaiset saavat kyllä ihan tarpeeksi kuulla (en tiedä ovatko esim. lappeenrantalaiset näitä huutaneet, eikä muutenkaan välttämättä kannattaisi alentua samalle tasolle vaikka olisivatkin). Itsekin lätkää pelanneena sai kuulla näitä juttuja hyvin useasti kentällä ja sitten sitä piti luonnollisesti keksiä myös vastustajille haukkumanimet. Itäsuomalaisista tuli ryssiä jne. Toinen hauska juttu on se, että kun oululaisia pitkään sanottiin lappalaisiksi ja poroiksi, niin alettiin sitten huumorilla korostamaan sitä pohjoista jopa Maamme-laulussa. Nyt sitten sanotaan, että eihän me pohjoisesta ollakaan vaan pikemminkin keskeltä Suomea (josta olen melkolailla samaa mieltä).

Ja sitten vihdoin ja viimein itse aiheeseen, eli Päivän positiivinen! Positiivista oli ehdottomasti se, ettei noista viime pelin loppukähinöistä ilmeisesti mitään pelikieltoja tullut. Noita vaan lisää, niin loppuu se kliinisyydestä ja tunteettomuudesta jauhaminen. Itse olin noiden kähinöiden aikaan sen verran maistissa, että lähinnä tuli huvittuneena seurattua vaasalaisen Suorannan nyrkkihippatyyliä hesalaista Vainosta vastaan, kuten myös pirkanmaalaista taisteluloikkaa "kaupungin jolla ei ole keskustaa" kasvatin kimppuun. Niin ne vaan nämäkin ulkopaikkakuntalaiset saivat lappeenrantalaiset ja oululaiset nälvimään toisiaan ihan tosissaan, vaikka tapahtuma oli lähinnä koominen. Kumma laji tämä seurafanitus. Ja joo, kyllähän se v*ttuilu myös osaltaan kuuluu asiaan, mutta sitäkin voi tehdä tyylillä.

Säilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mahtavaa McTorso kun jaksat tulla tänne meitä opastamaan!

Ja päivän positiivisin tähän asti on ehdottomasti KotkaSydämen viisautta huokuva ja Päivän positiivinen -ketjun teemaan oivallisesti sopiva viesti.

atsku

Jäsen
On aivan hillittömän positiivista, kun ihminen tunnistaa ja tunnustaa ylilyöntinsä. Tällöin on mahdollisuus katsoa kohti parempaa tulevaisuuta. Kyse ei ole siitä, erehdymmekö me koskaan, varmasti erehdymme jokainen. Kyse on siitä, miten erheen jälkeen jatkamme matkaamme. Mahtavaa Gennadi!
päivän positiivinen asia: Olen vihdoin löytänyt Jumalan. Se onkin McTorso.
Hän kertoo ylhäältä käsin , mikä on oleva väärä ja mikä oikea. kuka toimii oikein, kenen mielipide väärä. Elämäni valo, ihme on tapahtunut. Seuratkaamme Häntä, olkaamme iloisia, että McTorso on tuleva kertomaan mitä voimme olla mieltä, hyväksyy pienen lappeenrantalaisen ihmisen anteeksipyynnön, antaa syntimme anteeksi ja armahtaa meidät, kunhan ensin nöyrrymme hänen tahtonsa edessä. aamen.

Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yeah! Mahtava meininki. En ole kyllä ennen tällaiseen meininkiin törmännyt, en edes viime keväänä. Jokainen vetää tavallaan. En minä ole mikään ketään neuvomaan. Omaan mielipiteeseeni minulla on kuitenkin ainakin näin keskustelupalstalla oikeus. Minun mielestäni jääkiekkoaiheissa ketjussa ei ole syytä puhua kirvesmurhista, lestadiolaisten insestihirvityksistä, lapsisurmista, persepanosta Lars Leevin rukousten soidessa päässä, eikä myöskään nimitellä mitään ihmisryhmää vitun tyhmiksi junteiksi. Tätä ja paljon muutakin on saanut viimepäivinä jatkoaika.comista lukea. Olen erittäin surullinen tämän hienon keskustelupalstan nykyisestä tasosta.Minua suorastaan vituttaa.Kuitenkin on ollut huojentavaa, että osa heistä, jotka ovat tällaisia tekstejä kirjoittaneet, ovat ymmärtäneet pahoitella kirjoituksiaan. Sitä arvostan todella paljon. Näyttää kuitenkin siltä, että tällä palstalla on minun makuuni liikaa sellasia kirjoittajia, joiden mielestä asiattomuudet ovat hyvä juttu. Teillä on minun puolestani oikeus siihen, enkä minä ala teidän kanssanne vänkäämään. Ei muuta kuin jatkakaa vittuilua. En kuitenkaan halua olla osa tällaista toimintaa missään muodossa. Tässä siis teille päivän positiivinen, hyvät atsku ja kumppanit: En aio osallistua enää millään tavalla keskusteluihin missään SaiPa-aiheisissa keskusteluissa, mukaan lukien otteluketjut. Odottelen mahdollista uutta vastustajaa pitäytyen siihen asti Kärpä-osiossa. Onnea jatkoon.

Säilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yeah! Mahtava meininki. En ole kyllä ennen tällaiseen meininkiin törmännyt, en edes viime keväänä. Jokainen vetää tavallaan. En minä ole mikään ketään neuvomaan. Omaan mielipiteeseeni minulla on kuitenkin ainakin näin keskustelupalstalla oikeus. Minun mielestäni jääkiekkoaiheissa ketjussa ei ole syytä puhua kirvesmurhista, lestadiolaisten insestihirvityksistä, lapsisurmista, persepanosta Lars Leevin rukousten soidessa päässä, eikä myöskään nimitellä mitään ihmisryhmää vitun tyhmiksi junteiksi. Tätä ja paljon muutakin on saanut viimepäivinä jatkoaika.comista lukea. Olen erittäin surullinen tämän hienon keskustelupalstan nykyisestä tasosta.Minua suorastaan vituttaa.Kuitenkin on ollut huojentavaa, että osa heistä, jotka ovat tällaisia tekstejä kirjoittaneet, ovat ymmärtäneet pahoitella kirjoituksiaan. Sitä arvostan todella paljon. Näyttää kuitenkin siltä, että tällä palstalla on minun makuuni liikaa sellasia kirjoittajia, joiden mielestä asiattomuudet ovat hyvä juttu. Teillä on minun puolestani oikeus siihen, enkä minä ala teidän kanssanne vänkäämään. Ei muuta kuin jatkakaa vittuilua. En kuitenkaan halua olla osa tällaista toimintaa missään muodossa. Tässä siis teille päivän positiivinen, hyvät atsku ja kumppanit: En aio osallistua enää millään tavalla keskusteluihin missään SaiPa-aiheisissa keskusteluissa, mukaan lukien otteluketjut. Odottelen mahdollista uutta vastustajaa pitäytyen siihen asti Kärpä-osiossa. Onnea jatkoon.

Etkä sitten ollenkaan epäröi jatkaa mahtavan meiningin ylläpitämistä, jota muuten olet itse ollut lietsomassa. Jos et mielestäsi ole mikään ketään neuvomaan, niin miksi neuvot? Et ala meidän kanssa vänkäämään, ja vänkäät silti? Vieläpä tässä osiossa. Ehdottomasti positiivista, jos et aio osallistua enää SaiPa -aiheisiin keskusteluihin. Luulen kuitenkin että tuo aikomus ei kuitenkaan ole sama asia kuin lupaus, joten saanemme nähdä briljantteja viestejäsi jatkossakin SaiPa -aiheisissa keskusteluissa.

Sanotaan nyt kuitenkin päivän positiivisena, että tänään on pelipäivä ja saanemme muuta keskusteltavaa tämän jauhannan (jota myönnän itsekin parhaillaan harjoittavani) tilalle.

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet

Harvoin saa lukea näin tyhjänpäiväistä lässytystä yhtään mistään. Ja jos tätä joku muukin kärppäkirjoittelija lukee, niin ymmärrä tämä: juuri tällaiset lässyttäjät tulkitaan usein ylimielisiksi. Tullaan (kurkotellen) taputtelemaan päälaelle ja lätisemään alentavasti.

Päivän positiivinen tosiaankin on se, että McTorso ei aio enää tähän osioon kirjoitella.

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Päivän positiivinen: Kärppien kannattajilla meni vati nurin, ja vasta 2 peliä pelattu. Toivottavasti sama fiilis on kärppien pelaajillakin.

Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Spinaan liittyen vielä... Onhan se helvetin positiivista, että joukkueen terveystilanne sallii Spinan istuttamisen penkillä!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy