Mikäli tämä tehtäisi Tamia käyttäen, uskon että olisi todella nöyrää tekstiä.
Pyysin Tamiakin ja tekoäly suorastaan villiintyi. Pyysin siis 700 sanan mittaisen puheen, jonka Tami voisi pitää:
"
HYVÄT YSTÄVÄT, RAKKAAT KIEKKOIHMISET!
Kun tänään katsomme SaiPan menestystä, voimme kysyä vain yhden kysymyksen:
Miten tämä kaikki liittyy Juhani Tammiseen? Ja vastaus on yksinkertainen:
kaikki liittyy Juhani Tammiseen!
Kun puhutaan voittamisen kulttuurista, siitä, mitä menestyminen jääkiekossa vaatii, niin minä –
Aurinkokuningas – olen puhunut näistä asioista jo
vuosikymmeniä! Olen käynyt jokaisella Suomen paikkakunnalla, missä kiekko on pyörinyt, ja levittänyt
WIN THE RIGHT WAY -sanomaa!
SAIPAN HENKINEN VALMENNUS – TAMMISEN PERINTÖ!
Mikä erottaa voittajat häviäjistä?
Asenne, intohimo ja sitoutuminen. Olen aina sanonut, että
jääkiekko on 90 % pään sisällä ja loput fyysisyyttä. Kun SaiPa nyt dominoi kaukalossa, en voi välttyä ajattelemasta, että ehkä, ihan ehkä, he ovat kuulleet jotain minun viisaudestani.
Mitä minä olen opettanut? Olen opettanut, että
mahdollisuudet luodaan – ne eivät vain ilmesty! Olen opettanut, että jokaisen pelaajan täytyy katsoa itseään peilistä ja kysyä:
”Olenko valmis menemään sinne, minne muut eivät mene?” Ja tänä kautena SaiPa on vastannut:
”KYLLÄ, ME OLEMME!”
KUN TEET OIKEITA ASIOITA, ALAT VOITTAA!
Minun urani aikana olen nähnyt monen joukkueen pyrkivän huipulle, mutta vain harvat ovat tehneet sen
oikein. SaiPa on ymmärtänyt, että jääkiekko ei ole pelkkää taitoa – se on
sydäntä, se on tahtoa, se on uskoa omaan tekemiseen.
Ja mistä tämä filosofia on lähtöisin?
Minulta, hyvät ystävät! Kun olen kiertänyt jäähalleja, puhunut joukkueille ja faneille, olen aina muistuttanut:
"Sinä olet juuri niin hyvä kuin viimeinen pelisi. Sinun täytyy antaa kaikkesi – joka päivä!" Ja katsokaa nyt SaiPaa:
he antavat kaikkensa!
KANSAINVÄLINEN OTE, JOTA MINÄ OLEN SAARNANNUT!
Kun SaiPa hankkii ulkomaalaisia vahvistuksia, mistä he ovat tämän oppineet?
Minulta! Olen itse pelannut ja valmentanut kansainvälisesti, ja olen
aina sanonut, että
menestyvä joukkue osaa yhdistää paikalliset taistelijat ja kansainvälisen huippuosaamisen.
Kun SaiPa scouttaa pelaajia ja löytää ne
timantit, jotka muut ovat jättäneet huomiotta, tiedän, että he noudattavat juuri sitä filosofiaa, josta olen puhunut
vuosikymmenet!
ETELÄ-KARJALAN HENKI – MINÄ OLEN SEN OPPINUT!
Minä olen pelannut, valmentanut ja analysoinut kiekkoa
jokaisessa Suomen kolkassa. Tiedän, mitä tarkoittaa
Lappeenrannan henkinen kovuus. Kun halli alkaa pauhata, kun SaiPa pelaa kotiyleisön edessä ja jokainen taklaus, jokainen syöttö ja jokainen maali tuntuu
sydämessä asti, niin minä tiedän:
tämä on juuri sitä, mistä olen puhunut!
Olen sanonut, että jokainen joukkue tarvitsee
identiteetin. SaiPa on löytänyt
oman identiteettinsä – se on periksiantamaton, sitkeä ja ennen kaikkea ylpeä omista juuristaan.
MIKSI SAIPA MENESTYY NYT? KOSKA OVAT TEHNEET OIKEITA ASIOITA!
Olen analysoinut peliä
40 vuotta, ja tässä ovat ne kolme prinsiippiä, jotka ovat nostaneet SaiPan huipulle:
- VOITTAVAN KULTTUURIN RAKENTAMINEN. Se ei tapahdu yhdessä yössä – se vaatii vuosia, mutta nyt se kantaa hedelmää!
- OLET MITÄ HARJOITTELET. Tämä joukkue on tehnyt oikeita asioita päivästä toiseen!
- KUNNIOITUS LAJIA KOHTAAN. SaiPa ei ole lähtenyt hakemaan oikoteitä – he ovat rakentaneet menestyksen työn, kurinalaisuuden ja yhteisöllisyyden kautta."