Päivän positiivinen

  • 1 937 329
  • 9 331

npc

Jäsen
Väite oli: Raipe lähtee tämän kauden jälkeen kuten on sanonut.
Raipe sanoi tiedotustilaisuudessa: "mennään päivä kerrallaan."
Että ihan ei nyt väite osunut maaliin.
Saivartele sitten.

Minusta tuli tilaisuudessa hienovaraisesti sanottua se oleellinen.

Minua ei haittaisi tässä vaiheessa yhtään jos jatkaisikin SaiPassa.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Saivartele sitten.

Minusta tuli tilaisuudessa hienovaraisesti sanottua se oleellinen.

Minua ei haittaisi tässä vaiheessa yhtään jos jatkaisikin SaiPassa.
Ei ole saivartelua puuttua noin kärkkäisiin väitteisiin, suoranaisiin valheisiin.
 

emz1

Jäsen
Raipe lähtee tämän kauden jälkeen kuten on sanonut.
Jos nyt vähän maltetaan kelata ajassa taakse päin, niin Helminen teki sopimuksen SaiPaan tilanteessa jossa edelliset n. 5 kautta olivat menneet täysin päin helvettiä, seuran omistus oli myllätty uusiksi, Helmisellä oli minimaalinen mahdollisuus vaikuttaa siihen minkälaisia pelaajia joukkueessa on ja yleisökin oli hetkellisesti hylännyt jo SaiPan.

Kyllä tässä tilanteessa se olisi ollut valtavan iso riski sekä Helmiselle että SaiPalle miettiä asioita muuten kuin päivä kerrallaan. Toki SaiPa on varmasti ehdottanut että mites jos laitettaisiin tuohon sopimukseen optio, mutta ei Helmisellä ollut sellaiseen järkeä suostuakaan.

En usko, että Helminen välttämättä kovin montaa kautta Lappeenrannassa viihtyy, mutta uskoisin että one more yearille on silti hyvä mahdollisuus.

Toivon myös, että Raipella palaisi liekki valmentaa Ilvestä päävalmentajana ja sitä kautta hän jäisi myös antamaan näyttöjä Liigaan vielä ensi kaudeksi ja vuoden päästä voi sitten istua Ilveksen kanssa neuvottelupöytään kun Niemelän sopimus päättyy 2026. Sen Niemelän voi vaikka toimittaa vaihdossa sitten Lappeenrantaan kun SaiPa on palautettu takaisin uskottavaksi liigajoukkueeksi.
 

npc

Jäsen
Jos nyt vähän maltetaan kelata ajassa taakse päin, niin Helminen teki sopimuksen SaiPaan tilanteessa jossa edelliset n. 5 kautta olivat menneet täysin päin helvettiä, seuran omistus oli myllätty uusiksi, Helmisellä oli minimaalinen mahdollisuus vaikuttaa siihen minkälaisia pelaajia joukkueessa on ja yleisökin oli hetkellisesti hylännyt jo SaiPan.
No lue nyt eka tuo parin viestin viestinvaihto mitä oli tuossa. (Minä en ymmärrä moista aggrea yhden käyttäjän taholta.)

Kyllä tässä tilanteessa se olisi ollut valtavan iso riski sekä Helmiselle että SaiPalle miettiä asioita muuten kuin päivä kerrallaan. Toki SaiPa on varmasti ehdottanut että mites jos laitettaisiin tuohon sopimukseen optio, mutta ei Helmisellä ollut sellaiseen järkeä suostuakaan.

En usko, että Helminen välttämättä kovin montaa kautta Lappeenrannassa viihtyy, mutta uskoisin että one more yearille on silti hyvä mahdollisuus.

Toivon myös, että Raipella palaisi liekki valmentaa Ilvestä päävalmentajana ja sitä kautta hän jäisi myös antamaan näyttöjä Liigaan vielä ensi kaudeksi ja vuoden päästä voi sitten istua Ilveksen kanssa neuvottelupöytään kun Niemelän sopimus päättyy 2026. Sen Niemelän voi vaikka toimittaa vaihdossa sitten Lappeenrantaan kun SaiPa on palautettu takaisin uskottavaksi liigajoukkueeksi.
Kuulostaa hyvältä. Olen samaa mieltä.

Ehkä teidän kannattaisi keskittää nää juttunne jotain sellaista kohtaan joka vastustaisi nykyisyyttä että Helmistä. Minä se en ole. Jatkakaa.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
No lue nyt eka tuo parin viestin viestinvaihto mitä oli tuossa. (Minä en ymmärrä moista aggrea yhden käyttäjän taholta.).
Näin neljäntenä miehenä tilanteeseen tullen minusta siinä lähinnä korjattiin sinun virheellinen väitteesi, että Helminen olisi sopparijulkistuksessa sanonut lähtevänsä tämän kauden jälkeen. Hän sanoi raipemaisella tavallaan, että halusi tehdä vain vuoden sopimuksen. On sinun omaa tulkintaasi jatkaa tuota ajatusta: "koska lähden SaiPasta vuoden päästä".

Saattaa lähteä, saattaa olla lähtemättä, mutta ei hän ole julkisesti sanonut mitään kumpaankaan suuntaan.

Se, millä tyylillä täällä itse kukakin kirjoittelee, kertoo minusta enemmän kirjoittajasta kuin lainaamastaan. Lisäksi kirjallinen viestintä on vaikea laji, koska kirjoitetun tekstin sävyn voi kymmenen lukijaa lukea kymmenellä eri tavalla.
 

npc

Jäsen
Näin neljäntenä miehenä tilanteeseen tullen minusta siinä lähinnä korjattiin sinun virheellinen väitteesi, että Helminen olisi sopparijulkistuksessa sanonut lähtevänsä tämän kauden jälkeen. Hän sanoi raipemaisella tavallaan, että halusi tehdä vain vuoden sopimuksen. On sinun omaa tulkintaasi jatkaa tuota ajatusta: "koska lähden SaiPasta vuoden päästä".

Saattaa lähteä, saattaa olla lähtemättä, mutta ei hän ole julkisesti sanonut mitään kumpaankaan suuntaan.

Se, millä tyylillä täällä itse kukakin kirjoittelee, kertoo minusta enemmän kirjoittajasta kuin lainaamastaan. Lisäksi kirjallinen viestintä on vaikea laji, koska kirjoitetun tekstin sävyn voi kymmenen lukijaa lukea kymmenellä eri tavalla.
Minä viittasin Helmisen historiaan, mitä on ennen tehnyt ja sanonut, mitä sanoi julkkaritulaisuudessa...

Voidaan sopia että on minun nimimerkkini mielipide että luulen että Helminen on aina yhden vuoden valkku missä ikinä onkaan.

Voi luojuus teidän saivartelijoiden kanssa.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä viittasin Helmisen historiaan, mitä on ennen tehnyt ja sanonut, mitä sanoi julkkaritulaisuudessa...

Voidaan sopia että on minun nimimerkkini mielipide että luulen että Helminen on aina yhden vuoden valkku missä ikinä onkaan.

Voi luojuus teidän saivartelijoiden kanssa.
Eihän se ole pelkästään Raipesta kiinni kuinka kauan hän missäkin on, jos seura ei ole valmis tekemään jatkosopimusta kuten TPS (Ahokas) niin se on sitten siinä.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Voidaan sopia että on minun nimimerkkini mielipide että luulen että Helminen on aina yhden vuoden valkku missä ikinä onkaan.

Pidemmän päälle tämä ratkaisu ei tule Helmisen kohdallakaan toimimaan. Kyllä seurojen yleinen tavoite on saada päävalmentaja sellaiselle 2-3 vuoden pestille jossa on tavoite onnistua.

Helminen tuli SaiPaan nyt sammuttelemaan aikamoista roskistulipaloa, saa nähdä onko hänestä ottamaan vielä riskiä ja tekemään vuoden jatkosopimusta. Sitä nimittäin on aivan varmasti SaiPan osalta hänelle tarjottu.

Mutta Raipe ei ole missään sanonut, että hän on Lappeenrannassa vuoden ja lähtee sitten pois. Hän sanoi, että kun tehdään vuoden sopimus niin siinä ei ole mitään "projektien" turvasatamia. Se on rehellinen sopimus molemmille osapuolille.
 

npc

Jäsen
Pidemmän päälle tämä ratkaisu ei tule Helmisen kohdallakaan toimimaan. Kyllä seurojen yleinen tavoite on saada päävalmentaja sellaiselle 2-3 vuoden pestille jossa on tavoite onnistua.

Helminen tuli SaiPaan nyt sammuttelemaan aikamoista roskistulipaloa, saa nähdä onko hänestä ottamaan vielä riskiä ja tekemään vuoden jatkosopimusta. Sitä nimittäin on aivan varmasti SaiPan osalta hänelle tarjottu.

Mutta Raipe ei ole missään sanonut, että hän on Lappeenrannassa vuoden ja lähtee sitten pois. Hän sanoi, että kun tehdään vuoden sopimus niin siinä ei ole mitään "projektien" turvasatamia. Se on rehellinen sopimus molemmille osapuolille.
Ihan hyvää stooria kaikilta.

Nyt olisi kiva tietää kun minua lainaatte että oletteko samaa mieltä kanssani vai tuliko tästä joku rikkinäinen puhelin mitä aina seuraava kankkusessa heräävä lainaa?

Aika hauskaa. En ole muistaakseni ikinä joutunut tällaiseen pyöritykseen. Onneksi omat pari viestiäni on edelleen löydettävissä muokkaamattomina ketjun jostain alku päästä. Hih.
 

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Otetaanko positiivisen kautta? SaiPa herättää tunteita ja kaikki täällä toivoo Raipen jatkoa.
Näinhän se Raipe on sanonu että on tehny näitä yhden vuoden sopimuksia ja se on parempi niin molemmille osapuolille. Uskon että Raipe on viihtynyt täällä ja voisi olla todellakin halukas jatkamaan täällä toisen kauden. Tyypilliseen tapaan jatko solmitaan vuodeksi, ilman optioita.
 

npc

Jäsen
Mitä tästä voi muuta päätellä kuin, että väität Raipen sanoneen lähtevänsä tämän kauden jälkeen @npc ?
Se tästä positiivisuusketjusta. Mulle ainakin tuli niin paha olo vaikkei kaiken järjen mukaan olisi pitänyt tulla.

Et osaa kontekstista lukea. En osaa auttaa.

Voitte mennä saivartelijakööri Emzin kanssa vittuilemaan tornista kaikille.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Lähtee, tai ei, niin pääasia on, että meillä on nyt VALMENTAJA ekaa kertaa ties mihin aikoihin. Varmasti ja toivottavasti officella jatkosta keskustellaan ja eikö näihin aikoihin ensi kauden valmennus pitäisi muutenkin lyödä kirjoihin ja kansiin? Tai ainakin yrittää. Mitään huhuja ei ole tainnut kukaan kuulla siitä, että jos Raipe lähtee tämän kauden jälkeen, niin ketä tuohon, välillä hieman myrskyisäänkiin positioon koitetaan istuttaa? Tai siis, että ei ole vissiin kuulunut huhua kenestäkään valmentajanimestä kaudelle 2025-2026, sillä jos olisi, niin se voisi tietysti indikoida sitä, että Raipen stintti jää yhden kauden mittaiseksi, mitä emme tietenkään toivo.

Olisi kyllä joululahjojen joululahja, jos SaiPa kertoisi Raipen jatkavan. Ja äärimmäisen tärkeää myös Salmisen kiinnittäminen loppukaudeksi. Tämähän on pitkästä aikaa hienoa, kun pääsee funtsimaan SaiPan tulevaisuutta muusta näkövinkkelistä kuin että onko koko seuraa kohta enää olemassa.

ps. jos Kalapudas jatkaa näitä otteita, niin saataisiinkohan pitkästä aikaa keltamusta Liigan kuukaden pelaaja? :)

edit: sekavaa tajunnanvirtasta
 
Viimeksi muokattu:

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Otan tän yhden kommentin verran kantaa ja sitten alan keskittyä siihen että tänään ois Ässät ja Ortio vastassa.

Kyllähän tuo npcn viesti on täysin yksiselitteisen selvä siinä että annat ymmärtää että Raipe lähtee kauden jälkeen. Tuskin sitä tarkoitit vaan lennokkaasti viittasit siihen että nautitaan kyydistä kun vielä voi. Mies on tehnyt vuoden soppareita jne. - Joka paikassa alkuvaiheessa (ja nytkin) Raipe on korostanut että ei mennä asioiden edelle, pelin osalta, kaiken osalta.

Ihan hyvät korjaukset palstaveljiltä. Niin mua oikaistiin kanssa samantien eilen kun spekuloin Leskisen poissaoloa huhuketjuun (on loukissa day to day) - kirjoitettu viestintä + lähdekritiikki, siinä on kaksi haastavaa asiaa yhteen laitettavaksi. Kun yhtälöön ynnää vielä tunteella asian ympärillä pyörivät ihmiset niin rapa roiskuu.

Älä redpecka hörppää liian kovasti tästä. Äijällä on hyvä meno täällä palstalla. Jatketaan kulmissa rouhimista.

Oisko se tänään 9/9 ties miten pitkästä aikaa? Haaste on kyllä kova.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Et osaa kontekstista lukea. En osaa auttaa.

Nyt taitaa olla tilanne, että tätä ei kannata jatkaa. Mutta jos haluat, niin opeta nyt sen verran että mitä tuosta kontekstista pitää ymmärtää?

Hyvää viikonloppua kuitenkin sinulle. Tarkoitus ei ole ollut aiheuttaa pahaa mieltä tai kiusata, jatketaan sitten taas maanantaina kun arki alkaa.
 

npc

Jäsen
Käyttäjä on saanut kokonaisuudesta rikepisteen.
Nyt taitaa olla tilanne, että tätä ei kannata jatkaa. Mutta jos haluat, niin opeta nyt sen verran että mitä tuosta kontekstista pitää ymmärtää?

Hyvää viikonloppua kuitenkin sinulle. Tarkoitus ei ole ollut aiheuttaa pahaa mieltä tai kiusata, jatketaan sitten taas maanantaina kun arki alkaa.
Ei kannata jatkaa. Asia on jo loppu. Kaappasin vain tämän viestin vielä tähän jos tulevaisuuden antropologit tekevät tutkimuksiaan niin on tallessa tämäkin paska viestisi.

E: Enää en aio puolustaa/sympatiseerata jatkossa Lepristä jos hirmuaggressiiviset ultrat virittävät hänelle ansan.
 
Viimeksi muokattu:

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
No lue nyt eka tuo parin viestin viestinvaihto mitä oli tuossa. (Minä en ymmärrä moista aggrea yhden käyttäjän taholta.)
Minulta ihan vilpitön kysymys Raipen sanomisista kun en todellakaan kaikkia haastatteluita ole nähnyt tai ulkoa muista ja vastineeksi tulee "etsi itse" niin ei tarvitse ihmetellä jos sen jälkeen tulee vähän kärkkäämmin takaisin.

Asiasta kuitenkin ollaan samaa mieltä, että Raipe mielellään saa jatkaa myös tämänkin kauden jälkeen, joten eiköhän tämä tästä.
 

emz1

Jäsen
Voitte mennä saivartelijakööri Emzin kanssa vittuilemaan tornista kaikille.
Se on vähän erilainen tämä keskustelupalstan malli jossa kyseenalaistaminen on pahan olon tuottamista.

@Lepranmies kiipesi juuri torniin ja hänellä näyttää olevan puhelimessa kuva uuden pelaajan sopimuksesta. Ei vaikuta suomalaiselta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös