Päivän biisi

  • 96 310
  • 642

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nykyään HPK:n puolustajalle ja mittavan liigauran pelanneelle Arto "Lada" Laatikaiselle tulee tänään täyteen 5000. liigapeliä. Laatikainen on muistaakseni viides kiekkoilija joka on yltänyt tähän hienoon saavutukseen. Aiemmat tähän saavutukseen vähintään yltäneet kiekkoilijat ovat olleet puolustajat Jan Latvala, Erik Hämäläinen ja Markus Kankaanperä. Sekä toistaiseksi ainoana hyökkääjänä tuhanteen liigapeliin jo yltänyt Kristian Kuusela.

Tänään on hyvä päivä katsella aiheeseen sopivia videoita ja kuunnella siihen liittyviä kappaleita. Itselle nyt tuli ensimmäisenä mieleen tämä kappale kun Ladasta puhutaan. Vilperikin onnittelee!



 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Free: Wishing Well

Jäätävän komea biisi. Jylhä ja kaunis. Tämähän oli Paul Rodgersin, Andy Fraserin ja Simon Kirken hätähuuto Paul Kossoffille, josta he olivat huolissaan.

Kaikki tietävät, miten siinä sitten kävi. Mutta minusta tämä on Freen komein esitys ikinä, niin musiikillisesti kuin sisällöllisesti. Upea, tunteikas klassinen rockbiisi.

Ja miten upeasti Paul Kossoff tässä soittaakaan...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Boston: Don´t Look Back

Vanha kunnon Boston. Muistan mainoslauseen "Better Music With Technology" tai jotain. Silloin 70-luvulta.

En tiedä teknologiasta, mutta voi jumalauta miten komeasti kitarat murahtelivat ja stemmat menivät taivaisiin Bostonin kanssa. Parhaimmillaan ihan taivaallinen bändi. Niin upealta ja kauniilta kuulostaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Smashing Pumpkins: Cherub Rock

Tässä on maailman top 10-soittoa. Valtava kitaravalli - tupla- tai triplakitarat - ja raketin lailla taivaisiin lähtevä soolo. Siamese Dream on minun aution saaren levyjäni. Järjetön määrä hyviä, iskeviä biisejä, ja niin isoa soittoa. Pumpkinsista puhuttaessa aina jää liian vähälle huomiolle se, miten saatanan hyviä kitaristeja Billy Corgan ja James Iha ovat. Taitavat sellaisen indie-hissuttelun kuten myös indie-metelin, molemmat arvosanalla kymmenen.

Ja Siamese Dream on minusta ehkä tyylikkäin ikinä tuotettu levy. Ei tällaista soundimaailmaa ole oikeastaan missään muualla. Grungesta poiketen paljon kitarasooloja, mutta voi helvetti miten hienoja ne ovat.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jotenkin tämä biisi alkaa kuvaamaan minun tämän päivän ja tulevaisuuden fiiliksiäni. Elämässäni oli iso myrsky, syöksykierre ja se jumitti koko elämäni paikoileen. Kun ei enää ollut keskittymiskykyä tehdä edes perusasioita, kuin siivota. Mutta jos myrsky alkaa olemaan ohi, niin sen jälkeen toivottavasti tulee taas poutasää.




 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Hyvä valinta, Kari Tapio vetää hyvin! Olen jonkun verran kuunnellut tuota valitsemaasi ja muutenkin Karskan Tapsaa tykännyt kuunnella.

Juu, tykkään kuunnella aika paljonkin tällaista vanhemman kansan musaa. Iskelmää. Kyllä muutenkin tykkään kuunnella asunnossani paljon musiikkia laidasta laitaan. Iskelmästäkin tykkään, tällainen biisikin olisi hyvä kuin Aikuinen nainen. Tai sitten vähän kevyempi rallattelu Jos haluu sitä miestä.

Musiikkimakuni kai kertoo siitä että olen melko kypsäkin aikuinen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä Raaka-aineen hyvä kappale on oma valintani päivän biisiksi. Muutuin tässä pitkäksi ajaksi murheiden ja ongelmien takia sellaiseksi ihmiseksi etten enää edes tunnistanut itseäni.

Nyt on kaivettava taas nopealla tahdilla esille se elämänmyönteinen, positiivinen, iloinen hyvä tyyppi. Sellainen jota mielestäni olin joskus ennen. Nyt olen pitkään ollut jotain aivan muuta. En enää edes tunnistanut itseäni.



 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä olkoon tämän koronakaranteeniajan biisi. Ainakin minä nostan tämän vahvaksi ehdokkaaksi kisailemaan tuosta arvokkaasta tittelistä.

Jo kuudes koronakaranteenivuorokausi kuitenkin jo minulla menossa. Mutta onhan tämä paskaa, olla nyt tähän yhteen huoneeseen eristettynä kahden muun miespotilaan kanssa. Alkaa olo olla jo riutunut ja kyllästynyt. Onhan minulla luojan kiitos tämä älypuhelin josta on paljon iloa sen sisältämin viiihdemuotojen vuoksi.

Kyllä minä tämän kuitenkin kestän ilman sen suurempaa vastarintaa. Sunnuntaina tai viimeistään ensi viikon maanantaina tämän pitäisi päättyä. Olen vain ihminen joka ei kauaa viihdy toimettomana.



 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaikille niille suomalaisille, jotka ovat viime päivinä paljastautuneet (sen lisäksi että ovat virologeja, Ukrainan sotaan perehtyneitä tiedustelu-upseereja ja Nato-professoreita) todellisiksi mursu-asiantuntijoiksi:



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös