Jahas, voikin pitää talviloman jo joulukuun alussa. Viikko jossain hyvin, hyvin kaukana kuulostaa ihan hyvältä idealta.kiwipilot kirjoitti:
Jahas, voikin pitää talviloman jo joulukuun alussa. Viikko jossain hyvin, hyvin kaukana kuulostaa ihan hyvältä idealta.kiwipilot kirjoitti:
Juttu on muutenkin ansiokkaasti tehty:scholl kirjoitti:Tässä on yksi kaikkien aikojen "uutisista":
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200701095573692_uu.shtml
siis jos pari hemmoa karkaa päiväkodista niin se ylittää valtakunnallisen uutiskynnyksen.
scholl kirjoitti:Tässä on yksi kaikkien aikojen "uutisista":
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200701095573692_uu.shtml
siis jos pari hemmoa karkaa päiväkodista niin se ylittää valtakunnallisen uutiskynnyksen. Terve. Meilläkin meni koira pentuna aina joskus naapurin pihalle, muttei onneksi iltapäivälehtiin päätynyt.
VT kirjoitti:Siis kaksi lähes kouluikäistä on 10 minuuttia pois tarhasta jossain Mäntässä ja tämä juttu nousee IL:n kanteen. Toimittaja on varmasti ylpeä työstään.
Artsi kirjoitti:Et taida paljon lapsista ymmärtää, jos et tajua minkä tasoinen vaartilanne oli kyseessä ja älykkyysosamääräsi käy hyvin ilmi tuosta koiravertauksestasi.
Scholl ei silitä enää. Tuskin uskaltaa grillata biffejäänkään.kiwipilot kirjoitti:Sittenpä voidaan taas jeesustella kansanedustajan palkan suuruista luottokorttilaskua ja valmistautua illan baarikierrokseen pihvejä grillaten ja sukkia silitellen. Pro Scholl!
Vanhempien tehtävä on myös opastaa lapsiaan, miten liikenteessä käyttäydytään. Toki 5-vuotiaat ovat vielä arvaamattomia, mutta siinä iässä perusasiat on jo hallussa, jos lapset ovat saaneet kunnollisen kotikasvatuksen.scholl kirjoitti:Vanhempien tehtävä on kertoa lapsilleen mitä saa tehdä ja mitä ei.
Olihan tuossa viestissäsi paljon muutakin jöötiä, mutta tuo väite kyllä pisti silmään aika hyvin. Pistäpä jotain faktoja tueksi. Tilastoja, tutkimuksia...?? Näitähän varmasti löytyy??VT kirjoitti:Menee vähän asian vierestä, mutta töyssyjen, hidasteiden, jalankulkuvalojen, kolmenkympin alueiden jne. tolkuton lisääminen loppujen lopuksi heikentää lapsien valppautta liikenteessä, vanhempien kasvatusvastuuta ja siten liikenneturvaa.
Ei siihen sen kummempia faktoja tarvita kuin se, että jos ihmiset tottuvat (=totuteaan) liikaa kaikkiin turvallisuustekijöihin, unohtuu valppaus helposti. Ruotsissakin taannoin yhdessä kunnassa päätettiin poistaa suojateitä kun tajuttiin, että niillä tapahtuu paljon onnettomuuksia.Buccaneer kirjoitti:Pistäpä jotain faktoja tueksi. Tilastoja, tutkimuksia...?? Näitähän varmasti löytyy??
VT kirjoitti:Menee vähän asian vierestä, mutta töyssyjen, hidasteiden, jalankulkuvalojen, kolmenkympin alueiden jne. tolkuton lisääminen loppujen lopuksi heikentää lapsien valppautta liikenteessä, vanhempien kasvatusvastuuta ja siten liikenneturvaa.
Sinänsä järkevä ja looginen ratkaisu. Ihminen pysähtyy nopeammin kun auto. Ruotsissahan muutettiin laki jokunen vuosi sitten siihen että jos joku lähtee kävelemään kadun yli (jopa) toisella puolella katua niin olet autolla ajaessa velvollinen pysähtymään. Tämähän on johtanut siihen että jalankulkijät kävelee kadulle katsomatta liikennettä, sillä heillähän on oikeus siihen.VT kirjoitti:Ruotsissakin taannoin yhdessä kunnassa päätettiin poistaa suojateitä kun tajuttiin, että niillä tapahtuu paljon onnettomuuksia.
fastasashark kirjoitti:Ruotsissahan muutettiin laki jokunen vuosi sitten siihen että jos joku lähtee kävelemään kadun yli (jopa) toisella puolella katua niin olet autolla ajaessa velvollinen pysähtymään. Tämähän on johtanut siihen että jalankulkijät kävelee kadulle katsomatta liikennettä, sillä heillähän on oikeus siihen.
fastasashark kirjoitti:Tämähän on johtanut siihen että jalankulkijät kävelee kadulle katsomatta liikennettä, sillä heillähän on oikeus siihen.
Just...Lapset unohtavat valppauden liikenteessä, kun autoille lisätään nopeusrajoituksia, liikennevaloja ja hidastetöyssyjä....Enpä ole ihan vähään aikaan mitään näin järjetöntä päättelyä kuullut.VT kirjoitti:Ei siihen sen kummempia faktoja tarvita kuin se, että jos ihmiset tottuvat (=totuteaan) liikaa kaikkiin turvallisuustekijöihin, unohtuu valppaus helposti. Ruotsissakin taannoin yhdessä kunnassa päätettiin poistaa suojateitä kun tajuttiin, että niillä tapahtuu paljon onnettomuuksia.
Sinä selvisit hengissä, vaikkei ollut töyssyjä! No oisit heti sanonut! Sehän todistaa, että töyssyt ovat tarpeettomia tai kuten alun perin sanoit suorastaan liikenneturvallisuutta heikentäviä!VT kirjoitti:Itse ainakin selvisin lapsuudestani hengissä, vaikka silloin ei ollut juurikaan hidastetöyssyjä eikä liikennevalojakaan läheskään nykyisessä määrin. Katuja ylittäessä oppi tarkkaavaisuuteen ja varovaisuuteen, mikä on kohtalaisen hyödyllinen taito.
No nyt taidetaan alkaa olla asian ytimessä. Autoilijoita (sinua??) alkaa vituttaa, jos he joutuvat joskus hidastamaan vaikkapa koulun tai päiväkodin lähelle laitettujen nopeusrajoitusten tai valojen takia. => Ei piitata valoista tai rajoituksista => aiheutetaan onnettomuuksia => syy on silti täysin siinä autoilijassa ei nissä valoissa tai nopeusrajoituksissa.VT kirjoitti:En vastusta sinänsä tusvallisuustekijöitä, mutta liiallisuuksin mentäessä homma kääntyy itseään vastaan. Autoilijoitakin alkaa vaan vituttaa, joka vaikuttaa heidän tarkkaavaisuuteen. Ja vajokki-vanhemmat närkästyvät, jos 3 km:n säteellä kotoa löytyy sadan metrin pätkä ilman liikennevaloja ja hidastetöyssyjä.
I rest my case. Juuri Buccaneerin kaltaiset ihmiset osoittavat sen, että olen tässä asiassa oikeassa, mikä on hyvin sääli. Asiaanhan luonnollisesti kuuluu se, että nämä vajokit eivät edes ymmärrä asioiden loogisia yhteyksiä toisiinsa. Muilta osin en edes vaivaudu noihin lapsellisuuksiin vastata.Buccaneer kirjoitti:Just...Lapset unohtavat valppauden liikenteessä, kun autoille lisätään nopeusrajoituksia, liikennevaloja ja hidastetöyssyjä....Enpä ole ihan vähään aikaan mitään näin järjetöntä päättelyä kuullut.
VT kirjoitti:Menee vähän asian vierestä, mutta töyssyjen, hidasteiden, jalankulkuvalojen, kolmenkympin alueiden jne. tolkuton lisääminen loppujen lopuksi heikentää lapsien valppautta liikenteessä, vanhempien kasvatusvastuuta ja siten liikenneturvaa. Tähän ovat toki syynä ne vanhemmat, jotka sulkisivat kaikki tiet heidän pikku-Pertin koulumatkalta vain ja ainoastaan sen takia, että ovat itse kykenemättömiä lapsen kasvatukseen, eivätkä sitä edes tajua.