Simputusta armeijassa
Ei helvetti, välillä tuntuu siltä että nykyajan armeijassa ei saa tehdä enää mitään! Juttelin muutama viikko sitten palvelustaan suorittavan alikessun kanssa, ja hänen puheensa kuulostivat juuri saman suuntaisilta. Nyt pitää heti sanoa, että tottakai jokainen heittää näitä "silloin kun minä olin armeijassa syötiin kiveä ja nukuttiin napalmissa... nykyajan velliperseet eivät tiedä armeijasta mitään" liirum laarumia, mutta nyt näyttää menevät jo pesuveden mukana lapsikin.
Linkitetyssä jutussa kerrotaan simputustapauksesta jossa mm. alokas oli joutunut kantamaan painavaa nuijaa tai kiveä, kun oli unohtanut rynkyn yms. Jututtamani alikin mukaan ei alokasta saa pistää ryömimään rynsesterin luo, jos sen on esimerkiksi kenttälounaalla unohtanut nojaamaan männyn runkoon. Meillä tämä kuului ihan vakio toimenpiteisiin, enkä ainakaan itse tuollaista näe simputuksena. Lihasmuistiksi sitä kutsuttiin. Vaikeaa puhua karaistumisesta tai mistään kurjuuden maksimoinnista, jos tulevaisuuden isänmaalliset tappokoneemme ruokitaan piltillä ja taputetaan päälle talkitulle pepulle.
Jätkät hei, meidän sissiteltassa ei oo pleikkaria? Vittu mitä simputusta, mä haen saletisti sivariin..