Kausarin hinta on noussut 25 euroa S-etukorttilaisilta, joka on ihan suhteessa indeksiin.
Kausarin hinta on noussut 25 euroa S-etukorttilaisilta, joka on ihan suhteessa indeksiin.
Lippujen hinnat kaudelle 2011-2012 (runkosarja)
Aikuiset 14€
Eläkeläiset, opiskelijat, varusmiehet 10€
Lapset (7-15v.) 6€
Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi
Aikuisten lipuista -2 € alennus S-etukortilla Tällöin lippujen hinnaksi jää vain 12€, 8€ ja 4€.
Mun mielestä 14 euroa on liian kova hinta KooKoon pelistä. Pelsuja pääsee katsomaan istamapaikalle 18 eurolla ja Ilvestä 16 eurolla, jolloin tuo KooKoon lipunhinta on verrattain korkea.
Paitsi, että S-etukortilla saa vain aikuisten lipusta alennuksen, eli opiskelijat maksavat tuon 10€ ja lapset 6€.
Mun mielestä 14 euroa ei ole liikaa ja kuten sanoin halutessaan lipun saa 12 eurollakin. Olen joskus käynyt Pelicansin pelissä ja en missään tapauksessa maksaisi enää heidän ottelustaan 18 euroa, mutta KooKoon lipusta maksan 14 euroa.
Kouvolaan pääsee parhaille paikoille istumaan 14 (12) eurolla, kun taas Lahdessa parhaille istumapaikoille liput maksavat 25 euroa. Nuo mainitsemasi 18 euron liput ovat Lahden hallin D1 ja D2-katsomoihin.
Nuo mainitsemasi 18 euron liput ovat Lahden hallin D1 ja D2-katsomoihin.
En näe viihdearvoltaan näiden sarjojen kesken niin suurta eroa, että lippujen hinnoissa pitäisi olla enemmän eroa. Suomi-sarjassa KooKoo-65:n lipun hinta on 7 euroa.Pitäisikö KooKoon lipun hinta olla mielestäsi 10 euroa. Tähän nähden KooKoo-65:n lipun hinta olisi verrattain korkea.
Mitä tulee tuohon S-etukorttiin niin uskoisin, että suurimmalla osalla Kouvolan seudulla löytyy lompakosta tuo vihreäkortti.
Viihdearvoltaan ei pakosti ole aina eroa, sillä kyllähän KooKoon matseissakin on parhaimmillaan hyvä tunnelma ja paljon menoa. Kuitenkin pelin laadussa on eroa enemmän kuin vaikka se 2 euroa, joka on KooKoon ja Ilveksen lippujen hintaero. Toisessa pelissä pääset katsomaan Vesa Toskalaa, Ville Koistista ja vastutajasta riippuen esim. MM-kultamiehiä, Ville Peltosta etc.
Mestiksen kärkipelit eivät häpeä yhtään SM-Liigan peruspelejä.
Jos Ilveksen peliin lunastaa lipun jäähallin ovelta heidän pääsylippujen hinnat istumapaikoille ovat 20-35 euroa. Ennakkoon lippujen hinnoista saa 4 euron alennuksen. Nuo halvimmat liput oikeuttavat ainoastaan A, B, C, D, rivit 1-4 ja E-parvella ja läheskään kaikki eivät kyseisille paikoille mahdu. Lisäksi Ilves-Tappara peleissä hintoihin lisätään vielä 5 euroa.
Mitä tulee mielestäni oikeaan lipunhintaan, olisi se jossain 10 ja 12 euron paikkeilla. Kymppi olisi mun mielestä oikein hyvä hinta.
Mestisseurojen istumapaikkojen lippujen hintoja.
Peliitat 10 €
Hokki 12 - 16 € (2 euron alennus Maxikortilla)
Jokipojat 13 - 16 €
Jukurit 12 - 14 €
Sport 14 - 16 €
K-Vantaa 12 €
K-Laser 10 €
TuTo 15 €
SaPKo 13 €
LeKi 10 €
Akatemialla aikuiset 5e ja op,elä 3e (istumaan)
Fordélin kirjoituksesta sai sen käsityksen, että KooKoolla oli poikkeuksellisen kalliit lippujen hinnat (12-14 €).
KooKoolla on ennakkotietojen mukaan kallein palaajabudjetti. Halli ei suinkaan ole mestiksen huonoin, mutta silti lipun hinta saisi olla vain 10-12 €. Siis S-etukortillahan peliin pääsee 12 eurolla. Jokin tässä ei täsmää. Odotukset ovat kovat ja KooKoon pitäisi vuodesta toiseen taistella mestiksen kärkisijoista, mutta liput pitäisi olla sarjan halvimmat. Esim. Kajaanissa ja Joensuussa on jopa hieman kalliimmat lippujen hinnat kuin Kouvolassa ja uskaltaisin väittää, että Kouvolassa yleisöllä on kuitenkin hieman paremmat olosuhteet seurata peliä.
Anteeksi vaan, mutta en ole missään sanonut, että KooKoolla olisi poikkeuksellisen kalliit liput muihin Mestisseuroihin verrattuna. Itse seuraan paljon SM-liigaa paikan päällä ja tv:stä, joten suhteutan lippujen hinnat siihen.
Mielestäni kaikkien Mestisjengien liput saisivat olla halvemmat. Esim. Sportin lippujen hinnat ovat todella kovat, mutta siellä on positiivista se, että jengi käy silti matseissa.
Mitä tulee KooKoon budjettiin niin muistetaan, että lipputulot ovat "vain" noin 20% kokonaistuloista kun taas mainostulot yli 50%. 80%:sti tulot siis kerätään muualta kuin lipputuloista.
KooKoo
tulot yhteensä 1 300 000, joista
lipputuotot 400 000
ottelutuotot 200 000
sponsori-/mainostuotot 550 000
julkaisutuotot 50 000
muut tulot 100 000
Tästä olen pikkuisen eri mieltä. Toejoen Veikko toi toisessa ketjussa julki KooKoon budjetin.
Lipputuloihin laskisin myös ainakin ottelutuottoihin budjetoidut 200 000 e.
Jos ei näet yleisöä niin ei ottelutuottojakaan eli puhtaasti voisi sanoa, että lipputulot (400 000 e) ja ottelutuotot (200 000 e) ovat suoraan verrannollisia yleisömäärään eli prosentteinahan tuo on liki 46 %. Lisäksi voidaan kysyä mitä pitää sisällään muut tulot 100 000 e.
Oli niin tai näin halusin tuolla aikaisemmassa viestissäni tuoda julki vain faktan, että KooKoon lippujen hinnat ovat täysin linjassa muihin mestijoukkueisiin. Jos jäähalleja verrataan autoihin niin Kouvolan jäähalli on vääjäämättä siinä tapauksessa Mercedes-Benz, kun taas osa halleista on pikemminkin Ladoja tai jopa Moskvitšejä.
Usein sanotaan, että hyvää ei saa halvalla, mutta tässä tapauksessa kyseinen sanonta ei kuvaa lainkaan Kouvolan jäähallia ja siihen peilaten KooKoon pelejä ja KooKoon lipun hintoja.
Esim. Kajaanissa ja Joensuussa on jopa hieman kalliimmat lippujen hinnat kuin Kouvolassa ja uskaltaisin väittää, että Kouvolassa yleisöllä on kuitenkin hieman paremmat olosuhteet seurata peliä.
KooKoo - LeKi ei vaan oikein nappaa vaikka molemmissa joukkueissa on hienoja pelaajia jos lähes samalla hinnalla pääset katsomaan Ilves - Jokerit -matsia. Mutta tämä on aikalailla makuasia, joten se siitä.
Kärjistettynä: jos KooKoon otteluihin pääsisi ilmaiseksi, olisivat ottelutapahtuman tulot varmasti suuremmat. Sen sijaan lippujen hintojen noustessa yleisöä on todennäköisesti vähemmän, jolloin on myös vähemmän ottelutapahtumatuloja.
Kouvolassa ei ole halpaa lippuvaihtoa kuten on vaikka noissa mainitsemassasi Kajaanissa (8e) ja Joensuussa (10e).
Tässä tuleekin meidän kohdalla olennaisin ero. Itseäni nappaa huomattavasti enemmän KooKoo-LeKi kuin Ilves-Jokerit -matsi. Tosin sanoen jos nämä pelit pelattaisiin samaan aikaan ja minulla olisi liput molempiin peleihin niin valitsisin empimättä mieluummin KooKoon pelin. Näin se vaan menee. Sarjatasosta riippumatta minulle KooKoo on ja tulee olemaan aina ykkönen. Tästä ei kohdallani ole epäilystäkään.
Nää on näitä ikuisuuskysymyksiä, mutta uskon, että KooKoo kerää nykyisillä lipun hinnoilla suuremmat lipputulot kuin jos hintoja alennettaisiin 2 euroa.
Olet siis KooKoon suhteen maksava asiakas etkä fani. Dynamiten kohdalla tilanne on toinen.
Mielenkiintoinen logiikka. Kun itse asun kouvolassa niin on jokseenkin sama paljon Ilves - Jokerit pelin lippu on, kun vaihtoehtoja lätkän seuraamispaikalle ei ole.KooKoo - LeKi ei vaan oikein nappaa vaikka molemmissa joukkueissa on hienoja pelaajia jos lähes samalla hinnalla pääset katsomaan Ilves - Jokerit -matsia. Mutta tämä on aikalailla makuasia, joten se siitä.