Noniin. Vajaat kaksi viikkoa kauden alkuun ja ihan hyvä pöhinä on seuran ympärillä kaikin puolin. Itsellä jäänyt kyllä nuo treenipelit tälläkin preseasonilla väliin niin kuin monesti muutenkin ja olen vain sen varassa mitä täältä saanut lukea ja kavereilta kuulla minkälaisia pelaajien ja joukkueen otteet ovat tulosten lisäksi ollut. Itse, kun en juurikaan painoarvoa anna treenipeleille, mutta tällä hetkellä kyllä olen ihan välttävän tyytyväinen rosteriin millä kauteen startataan näin ennakkoon.
Aivan kärkipään ulkomaalaiskolmikko Liigan sisältä hankittuna hyökkäykseen ja jospa nyt kerrankin edes, vaikka toinen noista Pohjois-Amerikan "arvoista" osuisi niin, että toisi oikeasti pelillistä arvoa rooliinsa nähden niin kyllä kait tuolla hyökkäyksellä kelpaa oikeen mainiosti lähtä kauteen varsinkin, kun Alasiuruasta on kyllä itsellänikin hyvät fiilikset, että saattaa olla jo tulevalla kaudella aika kova tekijä.
Sen sijaan samalla puolustuksella nyt sitten vissiin lähdetään kauteen mihin kausi päättyi ja vain Viljami Juusola tullut rosterin laajentajaksi. Tuolle osastolle kyllä tarvitaan vielä vahvistusta kauden aikana, jos meinataan oikeasti mestaruudesta taistella se on varma. En jaksa uskoa niin isoihin parempaan päin steppeihin Berglundin ja Janduksen osalta. Maalivahtikaksikko kyllä riittää Karhusen johdolla vertailussa muihin.
Nyt sitten toki punnitaan Mäntymaa tosissaan päävalmentajana, kun ei ole Manner enään vierellä eikä ole muutenkaan sitä etua, että pystyy vaan positiivisen ilmapiirin luomaan joukkueeseen pitkän ankeuden jälkeen kesken kauden. Toki kyllä pelikirjakin vaihtui lopulta aika lennosta verrattuna Marjamäkeen, mutta se oli pitkälti ehkä sitä luomulätkää. Mielenkiinnolla odotankin minkälaisella pelifilosofialla Havu adjuntantteineen tulevaan kauteen iskeekään. Aktiivista peliä ainakin varmana on odotettavissa eikä turhaa kyttäilyä ja kyllähän joukkue hyökkäyksen osalta onkin hieman nopsajalkaisempi verrattuna esimerkiksi viime kauteen.
No sitten. Taas tuli niin perkeleesti voittoa taloudellisesti, etelä vinkuu ja vielä Junno takaisin sisään niin kyllähän tässä on taas aineksia uudelle pelillisellekin nousulle ja paluulle ehkä jopa ihan Suomen ykkösseuraksi lopulta, vaikka paljon onkin vielä työtä ja muutoksia tehtävänä.