Itse suhtaudun näihin tämän päivän jatkosopimuksiin aika maltilla, vaikka esim Ronkaisen soppari onkin saanut aikalailla kritiikkiä. Ensiksi, Meriläinen on satsaus tulevaan, että olisi sillä osastolla omaa tuotantoa, vaikka onhan siellä Blomqvistkin. Annunen lähtee ensi tai seuraavana kautena todennäköisemmin eteenpäin urallaan (P-Ameriikka). Rybarin suunnitelmista ei tietoa ja fanien märkä uni P. Rinnekin voisi olla mahdollisuuksien rajoissa?
Kobli... hmmmm niin. Toisaaltaan sympaattinen kaveri, mutta se ylimääräinen ja suurelta osin turha pyöriminen saisi jo pikkuhiljaa riittää ja pyrkiä enemmän suoraviivaisemmaksi. Malli esimerkkinä mielestäni ne keskialueen laajat kaartelut kiekollisena tai kun pitäisi vauhdilla rohkeasti haastaa pakki, niin se tyypillinen pyörähdys laitaanpäin. Joskus se on ok, mutta monesti voisi ajaa maaliakohden? Näin ainakin itse sen näen. Mutta Kobli kelpaa, jos rooli sopiva ja ainahan on mahdollista, että hänestä vielä kuoriutuisi johtava pelaaja Kärppiin myös tehojen muodossa?
Ja sitten Ronkainen. Aika vihaisia on fanit täällä tänään tämän suhteen olleet. Osin kyllä ymmärrän, mutta itse en tätä tuomitse, en ennenkuin muiden pakkien tilanne selkiytyy. Toki Ronki on edelleen virhealtis pelaaja, mutta kyllä hänellekin mahtuu hyviä matseja tällekin kaudelle. Mikään pistenikkari hän ei ole, mutta oman roolinsa hoitaa kuitenkin pääpiirteittäin ihan kelvollisesti. Ja ehkä hän tekee valmennuksen mielestä niitä pieniä juttuja oikein, mitkä ei ehkä (koti)katsomoon näy. En tiedä? Toki toivon Heshkan saavan sopimuksen ja uskoisinpa että myös Topi on ensikauden rosterissa mukana.
Ja, mehän ei tiedetä ihan satavarmasti millainen tilanne Kärpillä on toimiston vinkkelistä, mutta en olisi ainakaan vielä huolissani. Tässä korona-ajassa on jo ihan tarpeeksi murheita, niin tähän en halua tässä vaiheessa liikaa energiaa käyttää, vaikka toki aihe kiinnostaa ja tuleva ehkä kuitenkin huolettaa, ainakin pikkusen?