Mikkihiiristä on luontevaa siirtyä alimittaisiin kääpiöihin.Tämän kauden tapaista pienikokoista ja hengetöntä Mikkihiiri porukkaa en halua enää ensikaudella Kärpissä nähdä. Joukkueen kasaamisessa on tapahduttava valtavaa petraamista tulevalle kaudelle.
Anttila takaisin Kärppiin! Mottipäistä ja monivuotista pahvia nenän eteen - Harri Aho.Mikkihiiristä on luontevaa siirtyä alimittaisiin kääpiöihin.
Vieläköhän Alikoski pelaa?Anttila takaisin Kärppiin! Mottipäistä ja monivuotista pahvia nenän eteen - Harri Aho.
Ymmärrän halun parempaan ja parhaaseen. Tämä kausi on kesken ja mestaruus ratkaistaan pelaamalla, jos korona suo. Kärpät on hyvissä asetelmissa neljäntenä ja on tehnyt hienon nousun Koronan runteleman alkukauden jälkeen. Ei Kärppien joukkue ole hengetön, päinvastoin, se on osoittanut vaikeuksien keskellä sisukkuutta. Mitä kokoon tulee, niin sen arvostus on ylimitoitettua. Kärpillä on tarpeeksi iso pensseli maalaamiseen. Isot pelit ovat vasta edessä päin.Tämän kauden tapaista pienikokoista ja hengetöntä Mikkihiiri porukkaa en halua enää ensikaudella Kärpissä nähdä. Joukkueen kasaamisessa on tapahduttava valtavaa petraamista tulevalle kaudelle.
Tähän peilaten hurjan paljon ja voimakkaasti otat niihin kantaa.No, sun mielipiteitä en ole aiemminkaan pitänyt missään arvossa. Senkun huutelet.
Joo eise pienikokoisuus ole se ongelma, vaan kamppailuhalukkuus ja kaksinkamppailuiden voittaminen. Ole vaikka 150cm pitkä, mutta nykyajan jääkiekossa et ole joukkueellesi hyödyllinen, jos pelkäät omaa varjoasikin kentällä (Kristof). Tieksola on aika hyvä esimerkki pienikokoisesta pelaajasta, joka oveluudellaan ja pelirohkeudellaan voittaa tilanteita joukkueelleen. Toivottavasti UTJ muistaisi tämän asian ensi kauden hankintoja miettiessään.Ymmärrän halun parempaan ja parhaaseen. Tämä kausi on kesken ja mestaruus ratkaistaan pelaamalla, jos korona suo. Kärpät on hyvissä asetelmissa neljäntenä ja on tehnyt hienon nousun Koronan runteleman alkukauden jälkeen. Ei Kärppien joukkue ole hengetön, päinvastoin, se on osoittanut vaikeuksien keskellä sisukkuutta. Mitä kokoon tulee, niin sen arvostus on ylimitoitettua. Kärpillä on tarpeeksi iso pensseli maalaamiseen. Isot pelit ovat vasta edessä päin.
Periaatteessa joo ja periaatteesa ei. Ihan oikeassa olet, että ei se pieni koko estä kovaa kamppailua tai taistelua ja mainitsit Tieksolan juuri hyvänä esimerkkinä pienikokoisesta pelaajasta, joka ei pelkää mennä kulmiin, maalille tai muihin ahtaisiin väleihin. Sitten on myös mm. Ryan Lasch, joka on pienikokoiseksi pelaajaksi aivan uskomaton pysymään kiekossa ja täten hallitsemaan pelivälinettä. Siinä mielessä se pieni koko ei ole se ongelma, jos puhutaan taistelutahdosta ja yrittämisestä.Joo eise pienikokoisuus ole se ongelma, vaan kamppailuhalukkuus ja kaksinkamppailuiden voittaminen. Ole vaikka 150cm pitkä, mutta nykyajan jääkiekossa et ole joukkueellesi hyödyllinen, jos pelkäät omaa varjoasikin kentällä (Kristof). Tieksola on aika hyvä esimerkki pienikokoisesta pelaajasta, joka oveluudellaan ja pelirohkeudellaan voittaa tilanteita joukkueelleen. Toivottavasti UTJ muistaisi tämän asian ensi kauden hankintoja miettiessään.
Joo ja en tarkoittanut, että en haluaisi isompia pelaajia kokoonpanoon. Pikemminkin tarkoitin sitä, että millä tämän kauden "kärkipelaajat" voisivat kompensoida pientä kokoaan.Periaatteessa joo ja periaatteesa ei. Ihan oikeassa olet, että ei se pieni koko estä kovaa kamppailua tai taistelua ja mainitsit Tieksolan juuri hyvänä esimerkkinä pienikokoisesta pelaajasta, joka ei pelkää mennä kulmiin, maalille tai muihin ahtaisiin väleihin. Sitten on myös mm. Ryan Lasch, joka on pienikokoiseksi pelaajaksi aivan uskomaton pysymään kiekossa ja täten hallitsemaan pelivälinettä. Siinä mielessä se pieni koko ei ole se ongelma, jos puhutaan taistelutahdosta ja yrittämisestä.
Mutta taas toisaalta, kyllä näkisin ensi kauden joukkueessa mieluusti ainakin pari tai aiankin muutaman isokokoisemman pelaajan. Jo ylivoimalla tuo koko olisi maalinedusmiehelle valtava asia, koska vaikka olet pienikokoinen pelaaja ja, vaikka olisit kuinka tulisieluinen tahansa, ei se auta siinä kun pitää seistä maalivahdin edessä maskissa, kun ei se 170cm kaveri oikein mitään siinä peitä. Tai kun vastustajan isokokoinen pakki töyntää sinut sivuun maalin edestä, niin vaikka olisit edelleen, kuinka kova taistelija tahansa, mutta jos olet pienikokoisempi kaveri, niin fysiikan lait lyövät vastaan, koska massa liikuttaa massaa, tai on liikuttamatta.
Isokokoiset pelaajat kokoonpanossa, toisivat myös hyvää syvyyttä, laajuutta ja erilaisuutta kokoonpanoon ja mahdollisiin ketjuvariaatioihin. Ketjuja voisi pyöritellä paljon paremmin ja monipuolisemmin, kun kokoonpanossa olisi paljon erilaista osaamista, jos kokoonpanossa olisi taitoa, nopeutta, kokoa, voimaa, oveluutta, fyysisyyttä, suoraviivaisuutta romuluisuutta, karheutta...etc. Sen sijaan, että kaikki pelaajat ovat samasta 170 senttimetrisestä puusta veistettyjä. Tuollaisessa yksipuolisessa kokoonpanossa se ketjujen pyörittely jää vähän ohkaisemmaksi ja kapeaksi, koska kaikki ovat niin samanlaisia pelaajia. Joten ihan monipuolisuuden ja syvyyden takia, olisi kokoonpanossa hyvä olla erilaista osaamista ja niitä isompiakin kavereita, jotka tällä kaudella puuttuvat tyystin Kärppien hyökkäyksestä.
Miksi ei? Vastustan paskan puhumista ihan kaikkialla. Olkoon se paskanpuhuja Oulun Kärpät mediassa tai vaikka McTorso keskustelupalstalla, saatan ottaa siihen halutessani kantaa. Kohtalaisen omahyväinen olet, jos vedät siitä yhtäläisyyden, että arvostaisin mielipiteitäsi.Tähän peilaten hurjan paljon ja voimakkaasti otat niihin kantaa.
No joo, en sillä, totta. Olet arvostuksen suhteen tehnyt asian suorasukaisesti selväksi wannabe-periaatteenmies -tyyliin.Miksi ei? Vastustan paskan puhumista ihan kaikkialla. Olkoon se paskanpuhuja Oulun Kärpät mediassa tai vaikka McTorso keskustelupalstalla, saatan ottaa siihen halutessani kantaa. Kohtalaisen omahyväinen olet, jos vedät siitä yhtäläisyyden, että arvostaisin mielipiteitäsi.
Ei mun tarvi olla "wannabe" yhtään mitään. Mulla on tietyt arvot ja periaatteet, joita vaalin elämässäni. Mulla ei ole mitään tarvetta esittää mihinkään mitään sellaista mitä en oikeasti ole.No joo, en sillä, totta. Olet arvostuksen suhteen tehnyt asian suorasukaisesti selväksi wannabe-periaatteenmies -tyyliin.
Se että olet joustanut periaatteistasi Kärppien suhteen on vain hyvä asia, siis minun mielestäni. Samanlaista armollisuutta toivoin muitakin kohtaan.Ei mun tarvi olla "wannabe" yhtään mitään. Mulla on tietyt arvot ja periaatteet, joita vaalin elämässäni. Mulla ei ole mitään tarvetta esittää mihinkään mitään sellaista mitä en oikeasti ole.
Tämä asia on käyty läpi. Olet tehnyt tietyn tulkinnan julkisesti painetusta samasta. Tuon tuotoksen kirjoittaja on nähnyt vaivan ja on käynyt sinulle ihan itse kertomassa tulkintasi olevan väärä. Siitä huolimatta edelleen tuot esille väärää tulkintaasi. Panettelua.Sinä puolestaan vedät roolia ja olet sen julkisesti painetussa sanassa kertonut kaikelle kansalle.
No Saros nyt huilasi aivotärähdystään liki kymmenen matsia ja Peksiä kuormitettiin normaalia enemmän. Nokkimisjärjestys kääntyi viime vuonna, pysyvästi. Mutta siitä huolimatta on vielä sellainen veskari, jolla on annettavaa NHL:ssä vuosi tai kaksi. Itse pidän todennäköisenä ilman erityistä järjestystä joko: ura loppuun Nashvillessä, tai sitten tekee bourquet ja lähtee jahtaamaan kannua kakkosena jossain laatujengissä. Tälle kaudelle se on käytännössä mahdotonta, kun hintalappu on hulvaton. Eli vähintään vuoden joudutte luultavasti vielä spekuloimaan paluulla.En usko että Rinne mitenkään kovin pahasti klesana on kroppansa suhteen, tällä kaudella itse asiassa pelannut pelejä enemmän mitä Juuse Saros ja hän on kuitenkin selvästi Rinnettä nuorempi. Statseissa ei suurta eroa ole miesten välillä ollut, onhan Rinteenkin lukemat toki heikentyneet parin kauden aikana mutta jos vertaa siihen toiseen veskariin joukkueessa niin mätsäävät toisiinsa, kertoo siis enemmän siitä että Predators joukkueena on heikompi kuin aiemmin.
Ikä ei siis varmastikaan ole este Rinteen kohdalla, hyvin kykenee pelaamaan kauden-pari Liigatasolla.
Justhan peksi itse teki ulostulon ja ilmoitti julkisesti ettei ole lähdössä nashvillestä mihinkään ja että ura päättyy siellä. Eli en usko että toiseen änäriseuraan vaihtaa ainakaan.No Saros nyt huilasi aivotärähdystään liki kymmenen matsia ja Peksiä kuormitettiin normaalia enemmän. Nokkimisjärjestys kääntyi viime vuonna, pysyvästi. Mutta siitä huolimatta on vielä sellainen veskari, jolla on annettavaa NHL:ssä vuosi tai kaksi. Itse pidän todennäköisenä ilman erityistä järjestystä joko: ura loppuun Nashvillessä, tai sitten tekee bourquet ja lähtee jahtaamaan kannua kakkosena jossain laatujengissä. Tälle kaudelle se on käytännössä mahdotonta, kun hintalappu on hulvaton. Eli vähintään vuoden joudutte luultavasti vielä spekuloimaan paluulla.
Ok, multa tuo on mennyt ohi. Spekulaatiotahan se toinen vaihtoehto olikin. Onhan niitä päätöksiä tosin ennenkin muutettu.Justhan peksi itse teki ulostulon ja ilmoitti julkisesti ettei ole lähdössä nashvillestä mihinkään ja että ura päättyy siellä. Eli en usko että toiseen änäriseuraan vaihtaa ainakaan.
Siis sanoi, että haluaa näin tapahtuvan. Ei hänellä kait ole siirron estävää pykälää sopimuksessaan kuitenkaan. Toki aika epätodennäköistä, että häntä sieltä pois treidattaisiin, kun NHL ura alkaa olemaan taputeltu.Justhan peksi itse teki ulostulon ja ilmoitti julkisesti ettei ole lähdössä nashvillestä mihinkään ja että ura päättyy siellä. Eli en usko että toiseen änäriseuraan vaihtaa ainakaan.
Ahon pitäisi ilman muuta tehdä Artulle liigasopimus ja asap. Ensi kaudeksi tosiaan lainalle Hermekseen voisi olla se paras vaihtoehto puhtaasti kehittymisen kannalta ja preseasonilla olisi hyvä päästä pelaamaan muutamat pelit Kärppien paidassa.Keskushyökkääjä Arttu Tuomaalalla (19v) oli A-junnujen runkosarjassa timanttiset tehot: 9 maalia, 38 syöttöä (sarjan toiseksi eniten), +/- +33 (sarjan paras) ja jäähyjä vain 8min. Hermeksessä yksi kausi ja sitten Kärppiin? Jos Kärpät ei tee pian sopimusta niin joku muu seura nappaa.
Varattaneen tietysti NHL:ään, kun viime syksynä jäi vielä varaus saamatta, joten Pohjois-Amerikka lienee myös vaihtoehtona.
Ihannetilanne olisi tietysti:
1. Kunyk
2. Räty
3. Koskenkorva
4. Tuomaala
Peksillä on täysi No Movement Clause ja Modified No Trade Clause eli jos Peksi itse haluaa siirtyä johonkin toiseen seuraan, se toinen seura löytyy vain 10 joukkueesta joihin hän on itse antanut luvan siirtää hänet.Siis sanoi, että haluaa näin tapahtuvan. Ei hänellä kait ole siirron estävää pykälää sopimuksessaan kuitenkaan. Toki aika epätodennäköistä, että häntä sieltä pois treidattaisiin, kun NHL ura alkaa olemaan taputeltu.
Ok. Sitten muistin väärin. Ei varmana tule sitten siirtymään, jos nyt ei joku kärkiseuroista yhtäkkiä tarjoa kannuun mahdollisuutta.Peksillä on täysi No Movement Clause ja Modified No Trade Clause Eli jos Peksi itse haluaa siirtyä johonkin toiseen seuraan, se toinen seura löytyy vain 10 joukkueesta joihin hän on itse antanut luvan siirtää hänet.
Peksillä on käsissään täysin se, treidataanko hänet vai ei.
Ihan tälleen yleisellä tasolla kun miettii niin Heshkan kohdalla puhutaan edelleen sen 0,5 pistettä per peli tekevästä pakista joka ei juurikaan virheitä tee. Sanonpahan vaan että onnea matkaan Haballe jos tosiaan meinaa tuohon riittävän hyvän pelaajan löytää sitten tilalle, koska kyllähän jonkun pitää tuokin paikka korvata. Juu toki se voi olla omista vaikka Puutio tai Topi Niemelä, mutta pitää muistaa sekin että nämäkin pelaajat tulevat jälleen ensi kaudella missaamaan osan kaudesta U20-maajoukkueen vuoksi. Päälle sitten vielä muut poissaolot.Saisihan tuohon pakistoon vielä yhden kovanluokan tekijän ottaa, ja jos se ei ole Heshka, niin ihmettelen suuresti - voisi ihan hyvin jatkaa sinne nelikymppiseksi asti laadukkaalla tasolla kuin joku Laatikainen. Sulak tai Byström tuskin jatkavat ja jos maltilla otetaan palkkakuluissa, niin ei markkinoilta kovin paljon Heshkaa kovempia saada naarattua.