Oulun Kärpät kaudella 2021–2022

  • 758 443
  • 3 574
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä me ollaan tässä asiassa niin eri mieltä, että tästä on ihan turha keskustella. Ole sinä tuota mieltä, minä olen sitten täysin eri mieltä. Minä otan Kärppiin oman kasvatin ja yhden parhaista Euroopassa pelaavista yleispuolustajista anyday. Sinä voit sitten katsella, kun Haba naaraa uuden liborsulakin palkkasoturina vetelemään takatukan kanssa 180km/h lämäreitä pesäpallostadionin yläparvelle.
Vitun posket. Edelleenkään nämä ei ole millään tavalla poissulkevia asioita keskenään. Se, etten tykkää kusettajista, ei tarkoita sitä että vaihtoehtona olisi Taneli Ronkainen tai joku vitun Libor Sulak. Hyviäkin esimerkkejä on olemassa. Esimerkiksi Lasse Kukkonen tuli Kärppiin, otti sen soihdun kantaakseen, eikä takuulla kenelläkään ollut valittamista pelillisestä tasosta. Eikä mistään muustakaan. Kukkostahan kaipailtaisiin edelleen rosteriin.

Ikinä en ole Ohtamaan pelillisiä avuja kritisoinut. Päinvastoin kyseessä on huippupuolustaja. Ihan kärkitasoa, mitä Kärppiin on saatavissa. Siitä huolimatta Ohtamaa-casesta on päällimäisenä jäänyt kusetuksen maku ja se ajaa ohi kyseisen henkilön pelillisen tason.

Tiedostan olevani poikkeus Kärppäfanien keskuudessa, mutta mulle rehellisyys on ihan aidosti arvo. Siitä en tingi edes menestyksen kustannuksella.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ikinä en ole Ohtamaan pelillisiä avuja kritisoinut. Päinvastoin kyseessä on huippupuolustaja. Ihan kärkitasoa, mitä Kärppiin on saatavissa. Siitä huolimatta Ohtamaa-casesta on päällimäisenä jäänyt kusetuksen maku ja se ajaa ohi kyseisen henkilön pelillisen tason.
Kyllähän tässä on pointtinsa. Kun Ohtamaan sopimus julkaistiin, niin Aho kommentoi seuraavasti:

"– Atte on merkittävä palanen tulevaisuuttamme ja siitä kertoo myös sopimuksen pituus. Hän on todella merkittävä pelaaja tälle seuralle."

Kyllähän tuosta saa kaikki sen kuvan, että Ohtamaa on palannut Kärppiin jäädäkseen. Ei mitään mainintoja optioista, tai niiden kestoista.

Oikeastaan piste i:n päälle oli se, että yhden ulkomaakauden sijaan niitä olikin sopimuksessa kaksi. Nämäkin tiedot toimittajien piti itse kaivaa, kun Kärpät ei näistä paljoa hiiskunut.

Todella paskaa tiedottamista, mutta se nyt ei yllätä enään ketään. Niin surkeaa on muutenkin tämä mediakentän hallinta liigan suurseuralla. Loukkaantumisia saadaan arpoa täällä keskenään, kun muut seurat julkaisevat poissaolorapotteja viikoittain.

Mutta ei tässä vielä kaikki. Kauden 2019-2020 alla Aho kommentoi Ohtamaan tilanteesta näin:

"– Aten ja meidän välinen sopimus jatkuu tämän kauden jälkeen. Sitten kun hänen ja uuden seuran sopimus loppuu, niin hän palaa meille, Aho sanoo."

Jälleen kerran täyttä kusetusta, vai eikö Aho tiennyt, millaisen sopimuksen aikanaan solmi? Käsittämätöntä uunoilua.
 
Viimeksi muokattu:

Gurkha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Peksi ei oikein koskaan breikannut kunnolla Kärpissä, edessä oli muistaakseni Bäckström siihen aikaan. En oikein suuria jaksaa odottaa 40v maalivahdilta enää tässä vaiheessa. Noilla maileilla maalivahti on enemmän tai vähemmän laastarilla kasassa. Kentän puolelle en itse Peksiä tahtoisi, mutta seuran toimintaan mukaan ilman muuta. Jussin kanssa suunnittelemaan Oulun Kärpät 2025 strategiaa.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Peksi ei oikein koskaan breikannut kunnolla Kärpissä, edessä oli muistaakseni Bäckström siihen aikaan. En oikein suuria jaksaa odottaa 40v maalivahdilta enää tässä vaiheessa. Noilla maileilla maalivahti on enemmän tai vähemmän laastarilla kasassa. Kentän puolelle en itse Peksiä tahtoisi, mutta seuran toimintaan mukaan ilman muuta. Jussin kanssa suunnittelemaan Oulun Kärpät 2025 strategiaa.
Tuskin nyt yhdessä vuodessa niin paljoa pelaaja vanhenee tai laastarit irtoilee, että ei voisi Liigassa pelata yhtä kautta vielä.

Mitä Ohtamaa caseen tulee, niin olen samoilla linjoilla kuin Porvoon Kärppä. Melkoinen sirkus ja mediashow saatiin aikaan, kuinka kapteenin virka luovutetttiin Atelle Lasselta. No kuinkas kävikään? Kaveri painui Venäjälle eikä ole sen koommin näkynyt. Naurettavaa paskaa. Tästä nyt on varmasti väännetty jo sen tuhannen kertaa, mutta mitään ongelmaahan tässä ei olisi ollut ilman tuota sirkusta + olisi kerrottu asia niin kuin ne on.

Minun puolesta Ohtamaa voi pelata vaikka loppu-uran siellä Venäjällä, ei kiinnosta paskan vertaa tässä vaiheessa.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
"Tällä hetkellä jokainen pelaaja, on sopimusta tai ei ole, antaa näyttöjä ensi kauteen. He pelaavat ensi kauden työpaikoista."

Näin kommentoi Olli Jokinen Jukureiden Ensi kauden tilannetta. Tällaisen toimintatavan soisi palaavan Kärppiinkin. Nykyäänhän, jos alisuorittaneella pelaajalla on sopimus seuraavalle kaudelle, ei ole minkäänlaista pelkoa etteikö hän saisi jatkaa myös tulevalla kaudella heikoista peliesityksistä huolimatta. Tähän asiaan pitäisi tulla muutos ja se on huippu urheilua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Peksi ei oikein koskaan breikannut kunnolla Kärpissä, edessä oli muistaakseni Bäckström siihen aikaan. En oikein suuria jaksaa odottaa 40v maalivahdilta enää tässä vaiheessa. Noilla maileilla maalivahti on enemmän tai vähemmän laastarilla kasassa.
Jos Rinne tulisi syksyllä Kärppiin niin olisi aikalailla samaa ikää kuin Jussi Markkanen tämän palatessa SaiPaan vuonna 2013. Markkanen pelasi vielä kolme kautta ihan Liigan huipputasolla. Sen jälkeen vielä pari kautta päälle vaikka taso hieman laski, tosin näistä se jälkimmäinen oli jo selvästi rikkonaisempi mutta kuitenkin.

En usko että Rinne mitenkään kovin pahasti klesana on kroppansa suhteen, tällä kaudella itse asiassa pelannut pelejä enemmän mitä Juuse Saros ja hän on kuitenkin selvästi Rinnettä nuorempi. Statseissa ei suurta eroa ole miesten välillä ollut, onhan Rinteenkin lukemat toki heikentyneet parin kauden aikana mutta jos vertaa siihen toiseen veskariin joukkueessa niin mätsäävät toisiinsa, kertoo siis enemmän siitä että Predators joukkueena on heikompi kuin aiemmin.

Ikä ei siis varmastikaan ole este Rinteen kohdalla, hyvin kykenee pelaamaan kauden-pari Liigatasolla.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Tiedostan olevani poikkeus Kärppäfanien keskuudessa, mutta mulle rehellisyys on ihan aidosti arvo. Siitä en tingi edes menestyksen kustannuksella.

Huomaat varmaan sen ristiriidan, että tavallaan annat anteeksi Kärppien "harhaanjohtavan viestinnän", mutta et ole antamassa anteeksi Ohtamaalle, joka on mennyt sopimuksen mukaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huomaat varmaan sen ristiriidan, että tavallaan annat anteeksi Kärppien "harhaanjohtavan viestinnän", mutta et ole antamassa anteeksi Ohtamaalle, joka on mennyt sopimuksen mukaan.
Päinvastoin. Sanoin tuolla aiemmin jo, että Oulun Kärpät tässä suurin kusettaja on ja Ohtamaa vain sijaiskärsijä. Mutta Ohtamaankaan ei olisi ollut pakko ottaa sitä roolia.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Päinvastoin. Sanoin tuolla aiemmin jo, että Oulun Kärpät tässä suurin kusettaja on ja Ohtamaa vain sijaiskärsijä. Mutta Ohtamaankaan ei olisi ollut pakko ottaa sitä roolia.

Sen huomasin ja siitä sen ristiriidan näinkin. Jatkat kuitenkin matkaa Oulun Kärppien kanssa, vaikka heillähän tässä on suurin vastuu. Mutta Ohtamaalle olisit valmis sanomaan hyvästit.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sen huomasin ja siitä sen ristiriidan näinkin. Jatkat kuitenkin matkaa Oulun Kärppien kanssa, vaikka heillähän tässä on suurin vastuu. Mutta Ohtamaalle olisit valmis sanomaan hyvästit.
Parempaakaan ei toistaiseksi ole Oulun suunnalla tarjolla, jos aikoo lätkää ylipäätään seurata. Mutta jos mun kirjoituksia on pidempään seurannut, niin varmasti on huomannut turhautumisen Kärppien toimintaan. Minun kiinnostukseni Kärppiä kohtaan on jo pitkään ollut laskussa ja vain Kärppien oman toiminnan takia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Parempaakaan ei toistaiseksi ole Oulun suunnalla tarjolla, jos aikoo lätkää ylipäätään seurata.
Miksi sen pitää olla parempaa? Eikös siellä Oulun suunnalla ole kuitenkin alasarjajoukkueita joiden otteita seurata. Vai onko se niin että ne tietyt periaatteet kantavat tiettyyn pisteeseen asti, mutta sitten jos ei olekaan enää riittävän laadukasta seurattavaa niin periaatteista voi vähän joustaa.

Toki koronan vuoksi alasarjapeleihin ei ole tainnut päästä yleisö paikalle, mutta noin yleisellä tasolla.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Kyllä Peksillä olisi hyvin paljon annettavaa vielä maalin suulla. Aika mukavasti puhunut aina Oulusta ja Kärpistä. Olisihan se nyt aikamoinen pommi, mikäli Aho saisi vielä Peksin palaamaan Kärppiin.
Ehdottomasti. Luotan myös Blommaan kakkosmaalivahtina ja siihen, että hän saa hyvän mahdollisuuden läpimurtoon ja alleen vähintään se 20 runkosarjapeliä. Kukapa hänelle olisi parempi tuki kuin Peksi, jota tarvitaan mm. Blomman pelatessa nuorten MM-kisoissa sekä mahdollisesti myös silloin, kun nuori Blomma murtuisi tosipaikan edessä, kuten pudotuspeleissä. Otteluruuhkissa myös Peksi tarvitsee Blommaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miksi sen pitää olla parempaa? Eikös siellä Oulun suunnalla ole kuitenkin alasarjajoukkueita joiden otteita seurata. Vai onko se niin että ne tietyt periaatteet kantavat tiettyyn pisteeseen asti, mutta sitten jos ei olekaan enää riittävän laadukasta seurattavaa niin periaatteista voi vähän joustaa.

Toki koronan vuoksi alasarjapeleihin ei ole tainnut päästä yleisö paikalle, mutta noin yleisellä tasolla.
Niin fanaatikko en kiekon suhteen ole, että jaksaisin alasarjoja väijyä. Ei niissä peleissä ole ainakaan minulle mitään nähtävää. Ja kyllä mun periaatteet kantaa ihan päätyyn saakka. Vaikka seuraan Kärppiä, ei se silti tarkoita sitä että hyväksyisin kaiken mitä Kärpät tekee. Päinvastoin annan kritiikkiä ja haukun aivan surutta aina kun aihetta on. Toiveenani, että homma muuttuisi parempaan suuntaan.
 
Tämä Ohtamaan sopimuskeissi on myös osa Kärppien vuosikausien mittaista tapaa pitää mahdollisimman iso osa bisnespuolesta piilossa sivullisilta, ja tästä toimintakulttuurista on kiittäminen ensisijaisesti Junnoa. Jossain mielessä ymmärrän suomalaisessa kulttuurissa sen, että sopimusten rahapuolet pidetään osapuolten välisenä tietona, koska harva meistä haluaa omasta palkastaankaan puhua. Tämä on vain Kärpissä Junno (sittemminen Virkkunen) - Aho -akselilla tulkittu siten, että sopimuksista tulee käydä ilmi korkeintaan sopimuksen tehneen pelaajan nimi ja sopimuksen vuodet, jotka nekin on useammankin kerran ilmoitettu vähän harhaajohtavasti ja myöhemmin korjattu, jos joku toimittaja on sattunut olemaan hereillä.

Näissä optioiden pimityksissä perimmäinen motiivi taitaa ihan puhtaasti olla se, että ei haluta minkäänlaisen fanien, toimittajien ta sponsoreiden tunnereaktion pelossa kertoa mitään ylimääräistä ja sitten toivotaan, ettei optio laukea käsiin ja totuus valkene sitä kautta. Veikkaan, että sopimuksesta tiedottaessa Kärppien viestintäosasto ei ole edes tiennyt koko optiosta ja jos onkin, niin siitä kirjoittaminen on erikseen kielletty.

Porvoon Kärpän hiillostaminen tästä aiheesta on mielestäni ihan turhaa. Kannattamaansa seuraa saa kritisoida kovastikin, ja seuralta saa vaatia avoimempaa tiedotuspolitiikkaa sen sijaan, että tarvitsee etsiä uusi kannatuksen kohde.
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Vitun posket. Edelleenkään nämä ei ole millään tavalla poissulkevia asioita keskenään. Se, etten tykkää kusettajista, ei tarkoita sitä että vaihtoehtona olisi Taneli Ronkainen tai joku vitun Libor Sulak. Hyviäkin esimerkkejä on olemassa. Esimerkiksi Lasse Kukkonen tuli Kärppiin, otti sen soihdun kantaakseen, eikä takuulla kenelläkään ollut valittamista pelillisestä tasosta. Eikä mistään muustakaan. Kukkostahan kaipailtaisiin edelleen rosteriin.
Tällä hetkelläkään kukaan ei tiedä, onko Ohtamaa mahdollisesti tulossa kunnioittamaan sopimustaan vai ei. Henk.koht. mielipiteeni on, että Ohtamaa voisi pysytellä pois Kärpistä.
Joo no Lassen tapaisia omia kasvatteja ei ole näköpiirissä, joten sen vaihtoehdon voi unohtaa. Sinä nyt olet aikalailla samantasoisen oman kasvatin heittämässä bussin alle, koska koet että hän on sinua kusettanut. No onneksi Haba on lähiaikoina onnistunut niin hyvin hankinnoissa, että hyvillä mielin voi vaan odotella uutta "bobbyorria" pakistoon.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo no Lassen tapaisia omia kasvatteja ei ole näköpiirissä, joten sen vaihtoehdon voi unohtaa. Sinä nyt olet aikalailla samantasoisen oman kasvatin heittämässä bussin alle, koska koet että hän on sinua kusettanut. No onneksi Haba on lähiaikoina onnistunut niin hyvin hankinnoissa, että hyvillä mielin voi vaan odotella uutta "bobbyorria" pakistoon.
Katsopas kun tässä on se näkökulma, etten ole ikinä tykännyt mistään "voitto hinnalla millä hyvänsä" ajattelusta. Eikä tarkoitus todellakaan pyhitä keinoja kuin korkeintaan silloin jos on henki katkolla. Jääkiekko ei ole siinä asemassa. Olkoon kuinka hyvä pelaaja tahansa, jos touhu on täysin moraalitonta niin hän ei ansaitse mun luottamusta. Enkä minä ole Ohtamaan paluuta täysin ehdottomasti poissulkenut. Enemmänkin fiilikseni on sillä asteella, että joutaisi pysytellä pois. Mutten vedä ranteita auki vaikka Atte palaisikin.
 
Viimeksi muokattu:

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Porvoon Kärpän hiillostaminen tästä aiheesta on mielestäni ihan turhaa. Kannattamaansa seuraa saa kritisoida kovastikin, ja seuralta saa vaatia avoimempaa tiedotuspolitiikkaa sen sijaan, että tarvitsee etsiä uusi kannatuksen kohde.

Tästä olen samaa mieltä. Porvoon Kärppä on ihan oikealla asialla vaatiakseen syyllisiä esille ja nostamassa kissaa pöydälle. Meitä kannattajia on tietoisesti harhautettu jättämällä tärkeää mainitsematta. Harhautuksen takana on Kärpät eikä Ohtamaa, joka voi olla minun mielestä ihan puhtain kalsarein tässä episodissa. Hänellä on sopimus, josta seura viestii. Lisäksi hänen työntekijänä pitää kunnioittaa sitä tarinaa mitä Kärpät ulos tuo, jos nyt ei hänestä suoranaisesti valheita levitetä.
 

Forest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Forest, Bruins
Eihän näistä tiedä, mutta voihan olla, että Ohtamaa käyttää ne sopimukseen kirjatut Kärppävuotensa vähän ennen eläikäänsä vuonna 2032... tai siis 2052.
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Katsopas kun tässä on se näkökulma, etten ole ikinä tykännyt mistään "voitto hinnalla millä hyvänsä" ajattelusta. Eikä tarkoitus todellakaan pyhitä keinoja kuin korkeintaan silloin jos on henki katkolla. Jääkiekko ei ole siinä asemassa. Olkoon kuinka hyvä pelaaja tahansa, jos touhu on täysin moraalitonta niin hän ei ansaitse mun luottamusta. Enkä minä ole Ohtamaan paluuta täysin ehdottomasti poissulkenut. Enemmänkin fiilikseni on sillä asteella, että joutaisi pysytellä pois. Mutten vedä ranteita auki vaikka Atte palaisikin.
Jos sinun mielestä se on moraalitonta, että pelaaja ei ala työnantajaansa suolaamaan julkisesti ja oikomaan uutisointia, niin sitten se on niin. Voidaan tämän asia puiminen jättää minun puolestani tähän.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Parempaakaan ei toistaiseksi ole Oulun suunnalla tarjolla, jos aikoo lätkää ylipäätään seurata.
Näin se meillä ihmisillä menee, eli periaatteet joustavat. Tämä on siis kehu, koska moinen toiminta on joustavaa ja järkevää. Sitten kun vielä sallisit sen muillekin kuin itsellesi, niin tilanne olisi hallussa. Puljujärvi, Ohtamaa sekä McTorso ovat sivuraiteelle joutavia sanansa syöjiä ja Kärpätkin olisi muutoin, mutta ei ole parempaakaan tarjolla.

Edit. Halussa-> hallussa
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näin se meillä ihmisillä menee, eli periaatteet joustavat. Tämä on siis kehu, koska moinen toiminta on joustavaa ja järkevää. Sitten kun vielä sallisit sen muillekin kuin itsellesi, niin tilanne olisi halussa. Puljujärvi, Ohtamaa sekä McTorso ovat sivuraiteelle joutavia sanansa syöjiä ja Kärpätkin olisi muutoin, mutta ei ole parempaakaan tarjolla.
Olet ymmärtänyt (jälleen) väärin. Ei mun periaatteet jousta. Taloudellisesti en ole kohta pariin vuoteen enää tukenut Kärppiä suoraan eurollakaan. Enkä tue jatkossakaan, jos Kärppäjohdon ylimielisyys faneja kohtaan ei muutu. Ainoa välillinen raha, mitä Kärpät minusta hyötyy, on se pieni osuus mitä he saavat minun liigapassistani.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olet ymmärtänyt (jälleen) väärin. Ei mun periaatteet jousta. Taloudellisesti en ole kohta pariin vuoteen enää tukenut Kärppiä suoraan eurollakaan. Enkä tue jatkossakaan, jos Kärppäjohdon ylimielisyys faneja kohtaan ei muutu. Ainoa välillinen raha, mitä Kärpät minusta hyötyy, on se pieni osuus mitä he saavat minun liigapassistani.
Olet periaatteen mies, joka luulee olevansa periaatteen mies. Vaadit muilta tiukkaa periaatteen noudattamista, mutta itse etsit porsaanreikiä niin kuin tryffelipossu tryffeleitä, jotta näyttäisit periaatteen mieheltä. Tämäkin on kehu, sillä tiukasti periaatteestaan kiinni pitävät heebot ovat pelottavia. Annat itsellesi vähän löysää ja se on hyvä se.

***
Kärppien ensi kauden joukkueen rakennus on kyllä yllättävänkin hyvässä vaiheessa. Luulin, että korona sekoittaa pahemmin. No, hyvä näin!
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olet periaatteen mies, joka luulee olevansa periaatteen mies. Vaadit muilta tiukkaa periaatteen noudattamista, mutta itse etsit porsaanreikiä niin kuin tryffelipossu tryffeleitä, jotta näyttäisit periaatteen mieheltä. Tämäkin on kehu, sillä tiukasti periaatteestaan kiinni pitävät heebot ovat pelottavia. Annat itsellesi vähän löysää ja se on hyvä se.

***
Kärppien ensi kauden joukkueen rakennus on kyllä yllättävänkin hyvässä vaiheessa. Luulin, että korona sekoittaa pahemmin. No, hyvä näin!
No, sun mielipiteitä en ole aiemminkaan pitänyt missään arvossa. Senkun huutelet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös