Ei Kärppien tilanne ole toivoton minunkaan mielestäni, mutta kyllä tässä vaiheessa kautta pelin pitäisi olla jo sen näköistä, että tarvittavat korjaukset hoituvat korjauslakalla eikä siten, että pitää taas ottaa uusi paperi käyttöön. Viisikkopelin pitäisi olla kunnossa. Yli- ja alivoimapelin pitäisi olla kunnossa. Paketti tiiviinä, ei levällään niinkuin pikkupojan kusikaari.
Hyökkäyspeli tulee paranemaan tuloksellisesti vielä entisestään JMAn myötä. Itse muuttaisin hieman noita ketjuja, mutta uskotaan nyt, että Mamba tietää mitä tekee. Mun mielestä tuo meidän kakkonen on ihan katastrofi omassa päädyssä, joten se tarvitsisi jonkun tasapainottamaan peliä. Jokinen? Kristof ei peliesityksillään ole ansainnut peliaikaa.
Laukauksista sanon sen verran, että tilastot ei ihan kerro koko totuutta. Jos kiekot ammutaan systemaattisesti vastustajan veskarin logoon. Saa ampua vaikka tuhat kertaa, mutta läpi se ei mene. Laukauksiin laatua. Kyllä siellä tilaa on.
Puolustuspelissä huomio on kiinnittynyt ennenkaikkea viisikkopuolustamiseen. Turha tuijotella jonkun yksittäisen pelaajan perään, kun suurin ongelma on se, ettei hyökkääjiä kiinnosta puolustaa. Välillä siellä äijät on niinkuin junnut erätauolla. Kaikki koohottaa menemään kiekon perässä, mutta varmistus puuttuu. Välillä miehet seisovat siellä kuin kärpänen paskassa, kun eivät tiedä missä pitäisi olla. Unohdetaan, että yhdessä pitää painaa hommia, että menestystä tulee. Vaihdot venyvät, maalivahti on usein liian yksin jne.
Ylivoimapelistä kirjoitin jo eilen. Jokinen pois ja Aaltonen tilalle pelintekijäksi. Pieni juttu, mutta uskoisin, että juuri sen verran ratkaiseva, että tulosta alkaisi syntymään? Kiekko liikkumaan nopeammin ja se vastuunsiirtely pois, miehet maskiin ja kuteja. Riparit hakataan kiimaisena sisään.
Manner on itsekin puhunut juuri näistä asioista esimerkiksi silloin, kun Kukkonen ja Pyörälä oli saikulla. Miehet tuli takaisin ja silloin puhuttiin ryhtiliikkeestä, joka tehtiin. Se näkyi kaukalossa välittömästi. Pelattiin viisikkona ja ennenkaikkea jämäkästi. Oli kaunista katsottavaa, kun oma pää pysyi puhtaana ja vastustajaa riepoteltiin hyökkäyspäässä kuin märkää rättiä. Sitä Kärppä-laumaa minä nyt peräänkuulutan takaisin. Vituttaa tämä edarimeininki. Ruoto suoristuu heti, kun vastustaja on pikkuisen ilkeä tai karkaa parin maalin johtoon. Peli jatkuu niin kauan kun sireeni soittaa tai tuomari puhaltaa pilliin. Ihan vitun sama, että tekikö joku virheen tai kärsikö joku vääryyttä. Vihellyksen jälkeen voi sitten muistuttaa käytöstavoista, jos on jotain muistutettavaa.
Minä uskon edelleen finaalipaikkaan. Mannerin pitää vain saada Kärpät pelaamaan taas joukkueena. Perusasiat kuntoon runkosarjan lopun aikana. Jos on loukkaantumisia, niin ne kuntoon ennen playoffeja. Mannerille rohkeutta nähdä ja toimia joukkueen puolesta. Kiekkoromantiikka huitsin vittuun nyt.
Sen korjausliikkeen voi aloittaa tänään Nordiksella. Kiitos.