Pakko näin ulkopuolisena todeta, että itse ainakin toivon Leskisen tulevan Kärppiin. Aika paljon ovat muiden joukkueiden kannattajat jo etukäteen valittaneet siitä, että Kärpät hankkii jo valmiiksi kovaan hyökkäykseensä pelaajan, vaikka tarvetta ei välttämättä olisikaan. Itse ainakin näen tämän vain positiivisena asiana. Jos on mahdollista saada Leskisen tasoinen pelaaja Liigan, niin kyllä minä ainakin mielelläni hänet silloin Liigassa näen. Tietenkin Leskisen hankinta vahvistaa entisestään ehkä suurimman mestarisuosikin asemaa, mutta näin SaiPa-kannattajana minua se ei juurikaan kiinnosta.
Jos Leskinen tuohon tulee, niin olisihan tuo Kärppien hyökkäys poikkeuksellisen kova liigatasolle. Jos ykkösketjuna on tämän syksyn Liigan kovin ketju, kakkosketjussa Liigan viime kauden pistepörssin jaettu kärkinimi ja toissakauden nelonen sekä kolmosketjussa vielä piste/peli -tahdissa oleva NHL-Jokinen ja Pesonen, jota veikkailtiin ennen kauden alkua Liigan pistepörssin voittajaksi, niin onhan tuossa kasassa todella kova porukka. Käytännössä Leskisen hankinnan jälkeen Kärpillä olisi kasassa kolme hyökkäysketjua, jotka olisivat kaikki lähes jokaisen liigajoukkueen ykkösketjuja.
Pyörälä - Lammikko - Puljujärvi
Junttila - Kristof - Leskinen
Jokinen - Pesonen - Lindsten
Sailio - Humaloja - Karvinen
(Hermonen - Koskenkorva - Koblizek
Räty - Räty - Anttila/Metsävainio/Tieksola)
Toki tuosta voi olla liikennettä myös ulospäin (Lindsten, Anttila..), mutta olisihan tuollainen hyökkäysosasto kiva nähdä Liigassa. Harmittavaa tuo olisi Rätyjen kannalta, joiden olisi todella vaikea murtautua pelaavaan kokoonpanoon, ellei Kärpät sitten lähtisi peluuttamaan ihan puhtaasti neljän hyökkäävämmän ketjun taktiikkaa, jolloin nelosketju voisi olla esimerkiksi muodossa Sailio-Räty-Räty.