Mikäs tässä kiire, valmiissa maailmassa. Vaikka lähtijöitä on paljon ja ovat erittäin kovia menetyksiä, niin kyllä jäljelle jäi ihan hyviä aihioita ja runko, jonka varaan rakentaa Kärpät 2019-2020 joukkuetta. Väkisin jos jotain huolenaiheita pitäisi keksiä, niin keksisin, että mikähän on Mikko Mannerin motivaatio kesällä ja ensi kaudella Kärppien peräsimessä. Joko alkaa Mannerin massu olla täynnä Kärppä-herkkua...? Itse olen pyöritellyt jo aikaa Mikko Mannerin jälkeen: olisikohan Kärpät silloin Ville Mäntymaan ja Lauri Mikkolan johdettavana? Toivottavasti olen pelkoineni yksin ja täysin väärässä, ja Mannerilla riittää kovasti motivaatiota, hinkua ja ideoita Kärppien peräsimessä vielä moneksi kaudeksi. (Toiseksi,
olen toisaalla miettinyt Kärppien miinukseksi mahdollista ikääntymistä.)
No tietenkin sitä toivoisi, että joukkue olisi mahdollisimman aikaisin mahdollisimman valmis, kuten kahtena viime kautena on ollut. Jos kärkeen yrittää pitkin kesää tehdä useita hankintoja, niin onhan se haasteellista, koska Liigan mittapuilla parhaat hankinnat on jo todennäköisesti tehty.
Jos tässä vaiheessa lähdetään ongelle, niin joukossa lienee lähinnä sellaisia tapauksia, jotka on mahdollista kiinnittää vasta syksymmällä, koska kärkkyvät pelipaikkaa isommista liigoista. Näistä sitten toki käydään myös kovaa kilpailua ja Liiga ei näissä ole vahvimmilla. Yksi vaihtoehto on myös pelaajat, jotka eivät ole vielä kelvanneet muualle esim. loukkaantumisten takia. Olaussonit ja Tlustyt esimerkkinä. Joku osumakin sieltä toki voi tulla, mutta jos liian monta aukkoa on tässä vaiheessa, niin todennäköisesti menee vituiksi.
Tietenkin tämä voi olla myös ihan turha huoli ja sopimuksia on optioilla tai ilman, tai ainakin ollaan hyvin lähellä. Minun hankintalistalla olisi vielä neljä laatupelaajaa. Sentteri, laituri, puolustaja ja maalivahti. Jos yhtään näistä ei ole kiinnitetty, niin onhan tilanne todella haastava.
Tuota Manner-pelkoa en kyllä ymmärrä. Eiköhän tuo tämän kauden pettymys ruoki Mamban nälkää aika tavalla. Muutenkin hyvin intohimoinen kaveri, joka varmasti antaa kaikkensa joukkueensa eteen.
Ikääntymisen suhteen olemme samoilla linjoilla. Ihan jo tämän takia toivoisin, ettei Jokinen vie enää yhtä kärkiketjun paikkaa. Pesonen, Pyörälä, Kukkonen ja Heshka on ihan riittävä konkariosasto.