Itselleni on jäänyt sellainen mielikuva, että Kärpät on hieman luovuttanut jo vanhan hallinsa kanssa.
Halli itse asiassa on Oulun kaupungin omaisuutta, päävuokralaisena Oulun Kärpät. Paljonhan tuonne on Kärpätkin satsannut vuosien varrella. Meneillään olevan remontin (kaupunki maksaa...) tarkoituksena on saada mm. pukuhuonetilat sekä jäädytyslaitteisto (ajallaan) ajantasalle, jotta hallia yleensäkään voi käyttää sen uuden ja mahtavan areenan käyttöönottoon saakka.
Katsomoille ei käytännössä kannata eikä voi tämän remontin yhteydessä paljoa tehdä. On siellä sentään siivottu toissakautiset limsalammikot pois, erään oppilaitoksen harjoitustyönä, luulen...
Remonteista on ollut ihan kiitettävästi juttua Kalevassa pitkin syksyä, suurimman osan niista voinee lukea myös verkkoversiosta. Linkkejä en nyt lähde tänne erikseen etsimään.
Hallin kioskeista vielä: vain osa niistä on Kärppien hallinnoimia, osa taas erinäisten muiden seurojen ylläpitämiä. Varsinkin viimemainitut pyörivät vapaaehtois- ja talkooporukan vetäminä eikä edes Kärppäkioskeissa taida olla palkattuja työntekijöitä. Jos talkoovuorot on jaettu jo loppukesästä liigapeleihin, voi olla vaikeaa saada porukkaa pitämään kioskeja auki näiden "ylimääräisten" CHL-pelien aikaan, varsinkaan kun "eihän sinne hallille tule ketään"... Näin siis oman tiedon ja mutu-tiedon perusteella, korjatkaa jos olen väärässä.