Saa nähdä joko tällä kaudella nähdään jotain vaisua jaksoa milloin puolet kärppäpalstasta vetää paniikkinappulan pohjaan ;D
No ainahan se nähdään! Ei sellaista kautta olekaan, ettei jossain vaiheessa ala takaraivossa kolkuttelemaan epäilys ja sitä kautta epätoivo :)
Mielenkiintoisin tuttavuus on kuitenkin Aleksi Heponiemi.
Itse seuraan tulevalla kaudella erittäin suurella mielenkiinnolla tosiaan Heponiemeä, mutta myös Kuparia. Omasta mielestäni molemmat ovat vähän samassa tilanteessa: nyt täytyisi saada taidot realisoitua tulokseksi miesten sarjassa. On todella mielenkiintoista nähdä, että millaisia suuntia nämä kaksi ottavat tulevalla kaudella.
...pakkikalusto on ihan mieletön.
Totta. Mun mielestä siellä kyllä saattais olla sellainen M. Koiviston tai vaikkapa M. Heiskasen mentävä aukko, mutta noin muuten on kyllä ainakin ennakkoon todella kovan luokan pakisto. Ja saattaahan siinä tosiaan käydä niin, että jompi kumpi meidän all-aroundeista (Hakanpää tai Ohtamaa) intoutuukin ottamaan kovasti kiekollista vastuuta.
Leskinen pelasi tykkikauden ja nyt on vielä pykälää kovempaa tonttia tarjolla. Parhaimmillaan Lese on jopa Liigan paras laituri ja paskimmillaan sellainen köyhän miehen Arsi Piispanen.
Hahah, aika lailla samoja mietteitä :D :D :D
Lasu puolestaan on takuuvarma työhevonen, viime kaudella tuli jo 29 tehopistettä ja itse uskon että 30 pisteen raja menee tällä kaudella rikki. Toki tasoa ei mitata tehopisteissä, Lasun kohdalla pitää huomioida niin moni muukin asia. Alivoimalle kun heittää Lasun ja Pyörälän sekä pakeiksi vaikka Kukkosen ja Hakanpään, niin siinä onkin tekemistä kairata ylivoimamaali. Muutenkin Lasu on voittajatyyppinä erinomainen ja on aina jäällä kun loppuhetkillä pitää puolustaa johtoa, ei sinnekään ihan vahingossa pääse. Aloituksissa voisi olla hieman parempi ja toki viimeistelijänä kliinisempi, mutta jos nyt kahden suunnan sentteriä lähtee arvottamaan Liigassa niin kyllä Lasu siinä roolissa on aikalailla täydellinen.
Joo. Viime vuonna näihin aikoihin oli Lasusta vähän, noh, epämääräiset mielikuvat. Kauden aikana sitten mielikuvat muuttuivat sellaisen puolustavan sentterin suuntaan. Mutta kyllä minusta viime kaudella nähtiin ainakin jonkinlaisia etiäisiä siitä, että Lasu saattaisi heittäytyä myös pisteitä tekeväksi ja kiekolliseksi sentteriksi, vaikka kyllä tietysti luulen, että se pääpaino pysyy siinä kahden suunnan pelissä ja puolustuksessa.
Lasu - Pyörälä - Ohtamaa - Hakanpää -nelikkö tuntuisi äkikseltään aika kovalta alivoimaneliköltä. Kaikki kunnia toki Lassellekin, mutta näin alustavasti tuntuisi siltä, että Ohtamaa on tätä nykyä parempi siinä hommassa. Itse saattaisin valmentajana sijoittaa Lassen tulevalla kaudella kolmospakkipariin, ihan vaan siksi, että kahdessa ensimmäisessä parissa saattais pyöriä pääsääntöisesti Hakanpää, Heshka, Ohtamaa, ja Kivihalme. No, mutta katsotaan, eikä se minusta olisi Lasselta mitään pois, että muut alkaisivat lisätä peliaikaansa.
Hyvä nippu on hyökkäyksessäkin.
Kyllä minusta tuntuu, että isoimmat kysymysmerkit ovat hyökkäyksen puolella. Kärkiketjujen menetyksiä on paikkailtu katsomattomilla korteilla. Monen hyökkääjän pitää lunastaa odotukset (esim. Lasu, Pyörälä, Leskinen), monen täytyy nousta kasvaneiden odotusten tasolle (esim. Heponiemi, Kupari, Koblizek), ja monen täytyy onnistua uudessa seurassa / liigassa (Kristof, Lindsten).
...saapujista kaksi kenties tärkeintä eli Pyörälä ja Ohtamaa saapuvat tuttuun organisaatioon ja valmennuskin on tuttu.
Joo, mutta tietysti takaraivossa kaihertaa se, että toivottavasti onnistuvat... Molempien suhteen on odotukset niin korkealla...
Näillä mennään. Voisihan tuo jo kai kohta alkaa.
Sanos muuta :)