Tuo kuulostaisi paljon järkevämmältä, tai ylipäätään mikäli on 200ke johonkin aikaväliin.. esim. kahdelle kaudelle, mikäli uskoo pelaajan kehittyvän, ja varmasti uskotaan. Eiköhän tuo summa 200ke ole täysin tuulesta heitetty, koska ei noilla näytöillä solmita tuon hintaista sopparia kenellekään. Aina kun pelaajien palkkoja on jälkikäteen arvioitu, niin heidän vuosiansionsa ovat kuvitteellisten rahastointienkin jälkeen olleet melko maltillisia. Vähissä muutenkin on ihan määrällisesti nuo yli 200ke pelaajat.
Olet siitä harvinainen kirjoittaja minulle, että jo nimesi nähtyä tulee sellainen fiilis että nyt tulee asiaa. Ainoastaan nämä palkkasummakeskustelut ovat mielestäni vähän sokea piste sinulle. Olen jo aiemmin ihmetellyt kun olet olettanut palkoiksi niin alhaisia summia ja tämä tapaus on mielestäni samanlainen.
Ei Lindsten millään 70 000 eurolla Ouluun tulisi. Aika moni hyvä pelaaja tienaa 150-250 000 euron summia ja varmasti TPS on tarjonnut Lindstenille oikein tervettä palkkaa. On siellä kuitenkin maksukykyä, ja niin olisi esimerkiksi HIFK:lla. Huippupelaajien palkkoja seuratessa pitää tosiaan muistaa, että lähes varmasti osa, uskoakseni yleensä maksimiosuus on rahastoitu. Ei ne kiekkoilijatkaan tyhmiä ole, ja tarvittaessa agentit avustavat veroasioissa. Minun silmissäni huippupelaajien palkat ovat olleet jälkikäteen katsottuna usein siinä luokissa kun niitä on arvioitu, nimenomaan rahastointi huomioonottaen.
Pelaajayhdistyksen mukaan liigan palkkakuningas tienasi 400 000 euroa. Keskiansio on 75 000 euroa. Tuossa jutussa sanottiin, että aiemmin julkaistut summat ovat olleet alakantissa rahastoinnin vuoksi.
Aiemmin julkaistun Ilta-Sanomien artikkelin mukaan Lasse Kukkonen tienaa 280 000, Patrik Carlsson 275 000, Tomi Kallio ja Henrik Tallinder 270 000, Jarkko Malinen 250 000 ja Ilari Filppula sekä Janne Niskala lähes saman verran.
MTV:n mukaan vuonna 2015 yhteensä 16 pelaajaa tienasti yli 150 000 euroa (esim. Zaborsky 321 000, Huml 266 000, Tuppurainen 227 000, Junttila 160 000). En tiedä onko näissä otettu huomioon rahastointia, veikkaisin että ei, sillä kuinka niitä osaisikaan tietää.