Oulun Kärpät ja Mestis, millä fiiliksellä?

• 13 359
  • 93

Seuraisitko pelejä Mestiksessä?

• Seuraisin kuten ennenkin

• Seuraisin hieman vähemmän

• Seuraisin muutaman pelin kaudessa

• En seuraisi ollenkaan

• Seuraisin mahdollisen liiga-karsinnan

• Joku muu, mikä?

Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu, sokea mummo
Suht epäuskoinen fiilis. Tämä seura on ajamassa koko yhteisön päin kiviseinää täydellä kaasulla. Ne tuhannet ja kymmenet tuhannet ihmiset toimiston äpärien panttivankina.

Vittu mikä vuosikymmen. Eipä olisi 2019 finaalin jälkikyynelissä fanikatsomossa uskonut, että tuosta tulee olemaan vain matka alaspäin. Vain. Ja. Ainoastaan.

LarZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Heitetään painajainen: Kärpät - Jokerit karsintasarja, paras seitsemästä. Miten kävisi? Kaikkien aikojen urheilullinen farssi?

Oma veikkaus 1 tai 2 peliä voisi Jokerit jopa voittaa mutta yksilöiden turvin homma lopulta hoidettaisiin. Sitten heräsin.
Perun puheeni. Kyllä tässä käy niin että pahimmat painajaiset toteutuu joskus. Aaltonen upottaa Kärpät Mestikseen tänä keväänä. Historia toistaa itseään. Mark my words.

Kärppäpappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vuonna 1989 olin paikan päällä kun Jokerit pudotti Oulussa Kärpät 1. Divisioonaan 2-5 voitolla ratkaisevassa 5. pelissä
Sen kokeneena en todellakaan toivo Kärpille karsintoihin joutumista . Seuraavat päivät ja viikotkin elin epätodellisessa olotilassa ja mikään ei maistunut miltään .Sitä en onneksi silloin tiennyt että 11 vuotta kuluisi kunnes Kärpät olisi takaisin SM-liigassa
Joten Kärpille vain voittoja lisää että päästään pudotuspeleihin!

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No jos jotain positiivista etsii tähän tilanteeseen, niin Pelicans hävisi tänään, joten sarjapaikan säilyminen alkaa kuitenkin olla jo aika hyvällä mallilla. Pelicansin pitäisi ottaa lähes piste per peli kiinni lopuissa matseissa, että pääsisi ohitse sarjataulukossa.

Eipä olisi ennen kauden alkua uskonut, että pitää tällaistakin asiaa keväällä jännittää.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuonna 1989 olin paikan päällä kun Jokerit pudotti Oulussa Kärpät 1. Divisioonaan 2-5 voitolla ratkaisevassa 5. pelissä
Sen kokeneena en todellakaan toivo Kärpille karsintoihin joutumista . Seuraavat päivät ja viikotkin elin epätodellisessa olotilassa ja mikään ei maistunut miltään .Sitä en onneksi silloin tiennyt että 11 vuotta kuluisi kunnes Kärpät olisi takaisin SM-liigassa

Ei varmasti kukaan sellainen toivo näitä liigakarsintoja koittavan, jolla on vähänkin jonkinlaisia tunteita Kärppiä kohtaan. Ei varmaan edes ne oman jengin Kärppiä vihaavat IFK-fanit, kun tietävät juurikin sen asian, että sieltä on tulossa vastaan liigakarsinnoissa se vieläkin vihatumpi narrilauma, jota tosiaan suurin osa, jos juuri kukaan meidänkään faneista ei enää takaisin riesaksi liigaan halua.

Onneksi tosiaan se Pelicans hävisi tänään ja saitte itse sen helpottavan kolmen pisteen voiton Jukureista, niin ette ole ainakaan vielä ihan ensimmäisinä tonne Jukureiden seuraksi joutumassa. Mutta tosiaan kausi on siinä mielessä vielä pitkä, että pelejä on jäljellä, paljon ehtii kaikkea tapahtua ja varsinkin vielä se, kun kaikki joukkueet pelaavat hyvin paljon ristiin keskenään. Eli niitä pisteitä on siis tulossa myös monille näille häntäpään jengeille.

Pudotuspelipaikasta kannattaa ja pitää kyllä taistella ihan viimeiseen saakka, koska niissä peleissä sitä voi aina tapahtua ihan mitä tahansa ja nyt varsinkin kun siellä mahdollisista vastaan asettuvista joukkueista varsinkin Kiekko-Espoo on alkanut sulamaan pahasti sen alkukauden hurmoksen jälkeen, kuten myös mestari-Tapparan peli on ollut aivan sekaisin, enkä ole itse vielä aivan vakuuttunut siitäkään, että se SaiPan lento kestäisi ihan kauden loppuun asti.

Kyllä Oulu ja Pohjois-Suomi tarvitsee sen liigajoukkueen jatkossakin, joten Kärpät ei saa pudota enää mihinkään Mestikseen, eikä me narreja liigaan takaisin haluta!

estsince64

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sama. Täydellinen epäusko jo eka erässä. Yläpuolella Jokerikannattajat huusivat "Poro, poro". Traumoja jää tuommoisesta.

Toisaalta ne seuraavien vuosien kiihkeät, epäonniset nousukarsinnat olivat kyllä suuria tunteita herättäviä. Jos nyt niitä kaipaa... Silti: kaikki effortti ja kannustus, että säilytään.

Kikka69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Mestikseen tippuminen on ainut asia mikä ehkä voisi herätellä tätä pöhöttynyttä hyvävelikerhoa. Valmennuksesta kaikki ulos. Kaikki palkkasoturit ja kehäraakit saisi rosterista siivottua ja voisi alkaa rauhassa rakentaa uutta nousua terveemmältä pohjalta. Muutoin sama paska jatkuu mitä viimeiset 5 vuotta olleet.

Kärppäpappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sama. Kärpät ja 1990 - luku herättää vieläkin suuria tunteita. Olin silloin noin muuten elämäni parhaassa iskussa ja Kärpät oli minulle se numero 1 jonka kanssa elettiin tuo hurja ja tapahtumarikas vuosikymmen. Siihen mahtui myös hirveitä asioita kuten Veivon halvaantuminen, Kärppien konkurssi ja liigakarsintojen karvaat tappiot
Silti tuo aika pysyy sellaisena että silloin luotiin pohja minun loppuelämän Kärppien kannattamiseen vaikka mitä tapahtuisi
Kiitos Kärpät 1990- luvun muistorikkaista vuosista. Niitä ei tarvitse pelätä menettävänsä sillä ne säilyvät 100,% varmasti mielessäni.

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä kun Mäntymaan johdolla seilataan keulaportti auki kohti pohjamutia niin jokin sisäinen masokisti haluaisi nähdä tämän sekavan kärppälauman karsintakelkassa. Kerran annetaan mennä päin sitä ihtiään niin antaa mennä. Saataisiin panoksellisia otteluita kevääksi. Asettaisi myös Virkkusen puheet liian suuresta joukkuemäärästä liigassa hieman jännään valoon.
Noh. Eiköhän Kärppä klaaraa itsensä 12 joukkoon ja valtakunnassa kaikki hyvin.

Jurkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Mahatifot, Poronhoito, Näätäeläimet
Olen seurannut Mestistä tällä kaudella, ja olen sitä mieltä, että kukaan ei ainakaan pelaamalla sieltä nouse tänä keväänä. Jokereilla ei tule olemaan mitään palaa Jukureita vastaan.

Tasoero on huima.

LarZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen seurannut Mestistä tällä kaudella, ja olen sitä mieltä, että kukaan ei ainakaan pelaamalla sieltä nouse tänä keväänä. Jokereilla ei tule olemaan mitään palaa Jukureita vastaan.

Tasoero on huima.
Entäpä jos vastaan asettuu Playoutit hävinnyt Kärpät tai Pelicans? Kun lumipallo vyöryy väärään suuntaan on urheilussa kaikki mahdollista. Se häpeän määrä tuossa vaiheessa vaikuttaa väkisinkin peliin.

nihilisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Juventus
Entäpä jos vastaan asettuu Playoutit hävinnyt Kärpät tai Pelicans? Kun lumipallo vyöryy väärään suuntaan on urheilussa kaikki mahdollista. Se häpeän määrä tuossa vaiheessa vaikuttaa väkisinkin peliin.
Minunkin mielestäni Liiga-joukkueet ovat lähtökohtaisesti Mestis-joukkueita liikaa edellä pelillisesti, mutta on käynyt mielessä, että jos karsintoihin oikeasti päädyttäisiin (mihin en tällä hetkellä usko), mikä olisi siinä vaiheessa palstallakin muukalaislegioonaksi ja palkka-armeijaksi tituleeratun joukkueen tahtotila.

Glove

Jäsen
Nehän nostaa lippujen hintoja kun porukkaa käy vähän ja pitäisi rahaa saada.. mitä vähemmän yleisöä sitä kalliimmat liput.. eikös näin toimist.. saunassa ajatella.
Voi siinä toki näinkin käydä, "Osta sinäkin kaikkien aikojen kallein mestislippu Kärppien otteluun."

JtFm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Puuro alkaa olla sen verran sakeaa, että oli pakko rekisteröityä ja kommentoida jotta voi työntää lusikan kattilaan.

Oman näkemyksen mukaan Kärppien taival kohti Mestistä on paremmassa vauhdissa kuin kenties koskaan.

Jäljellä on 14 peliä. Nykyisellä pelillä ei ole täysi mahdottomuus, että pistekeskiarvo lopuista peleistä laskee 0,5:een. Tällöin Kärpät keräisi loppukaudelta siis vain 7 pistettä. Jukurit, jonka peli näytti vahvemmalta viime Kärppäpelissä, on pelannut kauden pistekeskiarvolla 0,87. Puoli pistettä per peli keskiarvoon loppukauden suoritus vaatii esim. 3p 2p 1p 1p ja sopivassa suhteessa 2-3 pelin tappioputkia. Kun katsoo Kärppien otteluohjelmaa ja pelikuntoa, niin ei tuo mahdottomalle ajatukselle tunnu.
Samaan aikaan, jos Kärppien alapuolella olevat joukkueet jatkavat samalla pistekeskiarvolla mitä ovat vetäneen koko kauden, niin esim. pelikaanit rynnistää Kärppien rinnalle ja kenties pisteen erolla ohi (Kärpät 73 – Pelicans 73-74). Kuoleman ottelu saattaa olla Kärppien ja Pelicansien välinen 12.2.2025 peli.

Jos Kärpät ajautuu playoutteihin, niin putoaminen on ns. herran hallussa.
Aika karmea skenaario. Playoffien ulkopuolelle tippumista pidän lähes varmana.

Toivottavasti olen väärässä.
Mitä ajatuksia herättää?

Rockarolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Puuro alkaa olla sen verran sakeaa, että oli pakko rekisteröityä ja kommentoida jotta voi työntää lusikan kattilaan.

Oman näkemyksen mukaan Kärppien taival kohti Mestistä on paremmassa vauhdissa kuin kenties koskaan.

Jäljellä on 14 peliä. Nykyisellä pelillä ei ole täysi mahdottomuus, että pistekeskiarvo lopuista peleistä laskee 0,5:een. Tällöin Kärpät keräisi loppukaudelta siis vain 7 pistettä. Jukurit, jonka peli näytti vahvemmalta viime Kärppäpelissä, on pelannut kauden pistekeskiarvolla 0,87. Puoli pistettä per peli keskiarvoon loppukauden suoritus vaatii esim. 3p 2p 1p 1p ja sopivassa suhteessa 2-3 pelin tappioputkia. Kun katsoo Kärppien otteluohjelmaa ja pelikuntoa, niin ei tuo mahdottomalle ajatukselle tunnu.
Samaan aikaan, jos Kärppien alapuolella olevat joukkueet jatkavat samalla pistekeskiarvolla mitä ovat vetäneen koko kauden, niin esim. pelikaanit rynnistää Kärppien rinnalle ja kenties pisteen erolla ohi (Kärpät 73 – Pelicans 73-74). Kuoleman ottelu saattaa olla Kärppien ja Pelicansien välinen 12.2.2025 peli.

Mitä ajatuksia herättää?
Herättää sellaisia ajatuksia, että playoutteihin en usko, mutta mahdollisuus pullahtaa pleijareista pois on suuri.

Lisäksi herättää sellaisia ajatuksia, että nyt sit tapahtu mitä tapahtu niin mennään pokan ja masinin loukkien taakse, että miten kauden ratkaisevilla hetkillä kaks kärkipakkia putoaa pois, et siihen tää kaatu. Varmaan Kärppien johto ja joku Mc... kans tulee taas kertomaan miten mikään jengi ei kestä sitä jos kaks top4 pakkia tippunut pois jnejnjne. No ei vittu tietenkään kestä mutta se on niin aivoton kommentti tähän tilanteeseen että ärsyttää jo valmiiksi.

Kärppien ei pitäisi olla siinä tilanteessa että kun 14 peliä on jäljellä niin me mietitään että päästäänkö pleijareihin tai joudutaanko karsintoihin ku kokoonpano ei kestä. Kyllä silloin on tapahtunut aika helvetisti muita asioita jos tämä olisi tilanne. Mä oon niin täynnä tätä, että herää vaan negatiivisia ajatuksia koko lajia kohtaa. Kyl se selkä vaan jossain kohtaa katkeaa lopullisesti...

Sorkkarauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KKP, Liiga

Mitä ajatuksia herättää?
Itsekin uutena käyttäjänä tungen kauhani samaan kattilaan.

Vaikka se pahalta tuntuukin, niin itse olen alkanut kääntää kelkkaani siihen suuntaan, että en ole pahoillani, jos Kärpät jää ulos poffeista tai joutuu karsintoihin. En pidä playoutteja vielä kovin todennäköisinä, mutta tätä tahtia matka hännille käy valovuoden nopeudella. Ehkä pahin skenaario olisi, että räpiköidään niukasti pudotuspeleihin, jolloin pahimmillaan saunakerho saa jatkaa töhöilyään edelleen.

Pahoin pelkään, että ainut keino saada selänpesijät ulos, on ajautua playoutteihin. Mestikseen en silti Kärppien toivo putoavan, koska siitä voi viime kausien tason tuntien tulla taas pitkä suorämeikkövaellus.

Tällaisia tuntemuksia heräsi. On tämä yhtä helvetin sirkusta tällä hetkellä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy