Vuonna 1989 olin paikan päällä kun Jokerit pudotti Oulussa Kärpät 1. Divisioonaan 2-5 voitolla ratkaisevassa 5. pelissä
Sen kokeneena en todellakaan toivo Kärpille karsintoihin joutumista . Seuraavat päivät ja viikotkin elin epätodellisessa olotilassa ja mikään ei maistunut miltään .Sitä en onneksi silloin tiennyt että 11 vuotta kuluisi kunnes Kärpät olisi takaisin SM-liigassa
Joten Kärpille vain voittoja lisää että päästään pudotuspeleihin!
Ei varmasti kukaan sellainen toivo näitä liigakarsintoja koittavan, jolla on vähänkin jonkinlaisia tunteita Kärppiä kohtaan. Ei varmaan edes ne oman jengin Kärppiä vihaavat IFK-fanit, kun tietävät juurikin sen asian, että sieltä on tulossa vastaan liigakarsinnoissa se vieläkin vihatumpi narrilauma, jota tosiaan suurin osa, jos juuri kukaan meidänkään faneista ei enää takaisin riesaksi liigaan halua.
Onneksi tosiaan se Pelicans hävisi tänään ja saitte itse sen helpottavan kolmen pisteen voiton Jukureista, niin ette ole ainakaan vielä ihan ensimmäisinä tonne Jukureiden seuraksi joutumassa. Mutta tosiaan kausi on siinä mielessä vielä pitkä, että pelejä on jäljellä, paljon ehtii kaikkea tapahtua ja varsinkin vielä se, kun kaikki joukkueet pelaavat hyvin paljon ristiin keskenään. Eli niitä pisteitä on siis tulossa myös monille näille häntäpään jengeille.
Pudotuspelipaikasta kannattaa ja pitää kyllä taistella ihan viimeiseen saakka, koska niissä peleissä sitä voi aina tapahtua ihan mitä tahansa ja nyt varsinkin kun siellä mahdollisista vastaan asettuvista joukkueista varsinkin Kiekko-Espoo on alkanut sulamaan pahasti sen alkukauden hurmoksen jälkeen, kuten myös mestari-Tapparan peli on ollut aivan sekaisin, enkä ole itse vielä aivan vakuuttunut siitäkään, että se SaiPan lento kestäisi ihan kauden loppuun asti.
Kyllä Oulu ja Pohjois-Suomi tarvitsee sen liigajoukkueen jatkossakin, joten Kärpät ei saa pudota enää mihinkään Mestikseen, eikä me narreja liigaan takaisin haluta!