Kyllä se itku alkaa siinä vaiheessa kun Kärpät on hävinnyt sen viimeisen, ratkaisevan pelin ja kaikesta huolimatta Jokerit ja Jukurit vaihtaa paikkaaAlkaisi lähinnä itku Liigan salaliitosta.
Kyllä se itku alkaa siinä vaiheessa kun Kärpät on hävinnyt sen viimeisen, ratkaisevan pelin ja kaikesta huolimatta Jokerit ja Jukurit vaihtaa paikkaaAlkaisi lähinnä itku Liigan salaliitosta.
Mikä järki tuossa olisi? Jos joku liigajengi onnistuu häviämään narreille(tai Ketterälle/kuka ikinä sen Mestiksen voittaa)niin tervemenoa Mestikseen.Kyllä se itku alkaa siinä vaiheessa kun Kärpät on hävinnyt sen viimeisen, ratkaisevan pelin ja kaikesta huolimatta Jokerit ja Jukurit vaihtaa paikkaa
Samaa mieltä, urheilullisuus edellä pitäisi mennä, mutta tämä liigan suhmurointi huomioon ottaen mulla ainakin on sellainen kutina että mikäli tilanne olisi sellainen että Kärpät olisi tippumasa mestikseen, jostain vedetään joku kortti esiin jolla tuo tippuminen estetään.Mikä järki tuossa olisi? Jos joku liigajengi onnistuu häviämään narreille(tai Ketterälle/kuka ikinä sen Mestiksen voittaa)niin tervemenoa Mestikseen.
Siinä vaiheessa loppuisi koko liigan seuraaminen omalta osalta.Samaa mieltä, urheilullisuus edellä pitäisi mennä, mutta tämä liigan suhmurointi huomioon ottaen mulla ainakin on sellainen kutina että mikäli tilanne olisi sellainen että Kärpät olisi tippumasa mestikseen, jostain vedetään joku kortti esiin jolla tuo tippuminen estetään.
Tällaista se on, kun liiga sorsii meitä otteluohjelmallaan. Jos saataisi pelata meitä huonompia joukkueita vastaan, olisi helpompi ottaa pisteitä. :)Ei tuo loppuohjelmakaan kovin helpolta näytä, 4 viimeistä ottelua 2 x Tappara ja 2 x HIFK. Tappara hallitseva mestari ja HIFK taistelee runkosarjan voitosta.
Tääkin on vähän niin ja näin. Jypiltä todennäköisesti otetaan kuokkaan kun on tärkeä peli kyseessä ja Jukurit on ollut kova vastus tällä kaudellaJos saataisi pelata meitä huonompia joukkueita vastaan, olisi helpompi ottaa pisteitä. :)
Mun mielestä tuo olisi juuri sitä mitä toimiston porukka ansaitsisi. Oli koko organisaation ylpeydenaihe pari vuosikymmentä olla se viimeinen pelaamalla Liigaan noussut joukkue. Sitä tunnelmaa muistellaan ja nostetaan esille kaikissa mahdollisissa yhteyksissä edelleenkin.Siinä vaiheessa loppuisi koko liigan seuraaminen omalta osalta.
Mä en ainakaan toivo.
Tuo skenaario missä Kärpät karsisi Jokereita vastaan niin Kärpät veisi tuon sarjan jo pelkällä Turusella 100-0. Alkaisi lähinnä itku Liigan salaliitosta.
Itsekin olen miettinyt tuota ja ainoa "järki" minkä löydän, on Jukureiden konkurssi jonka jälkeen vapautunut paikka täytetään liigasta pudonneella (jos se on Kärpät) tai liigakarsinnan hävinneellä.Mikä järki tuossa olisi? Jos joku liigajengi onnistuu häviämään narreille(tai Ketterälle/kuka ikinä sen Mestiksen voittaa)niin tervemenoa Mestikseen.
Liigan linjauksen mukaan tosin sitä vapautunutta paikkaa ei tuossa konkurssitilanteessa täytettäisi, vaan silloin joukkuemäärä vähenisi. Se on sitten toinen juttu, kuka tuollaiseen linjaukseen uskoo. Ainakaan minun silmissäni Liigalla ei ole jäljellä sellaista uskottavuutta, että luottaisin tuon päätöksen pitävän.Itsekin olen miettinyt tuota ja ainoa "järki" minkä löydän, on Jukureiden konkurssi jonka jälkeen vapautunut paikka täytetään liigasta pudonneella (jos se on Kärpät) tai liigakarsinnan hävinneellä.
Kärppien liigapaikka säilyisi.Jos oletettaisiin että karsinnoissa olisi vaikka ottelupari Kärpät-Ketterä ja Ketterän voittaessa sarjan, Ketterä ei pystyisi ottamaan sarjapaikkaa vastaan, säilyisikö Kärppien liigapaikka, vai tippuisiko Kärpät ja liigaa pelattaisiin 15 joukkueen voimin tulevalla kaudella?
Saksassa ainakin Augsburg on säilynyt 2 vuotta peräkkäin, koska Del2-liigan mestari ei ole kyennyt ottamaan sarjapaikkaa vastaan.
Itse olen ymmärtänyt, että ei säilyisi. Ennen kauden alkuahan haluttiin "luonnollisen poistuman" myötä kaventaa liigaa 14 joukkueeseen.Kärppien liigapaikka säilyisi.
Itselleni tämä olisi liikaa. En kävisi enää peleissä. Ylipäätään olen 12 joukkueen Liigan kannalla, joten jo nyt olemme sijalla, joka tarkottaisi Mestistä.Kaikkein pahin skenaario olisi juuri tuo, että hävittäisiin karsinnat, mutta jollain kabinettipäätöksellä Kärpät pidettäis mukana Liigassa. Jos onnistutaan tämä perseily Mestikseen asti viemään, niin silloin kyllä myös sinne kuuluttaisiin.
Itse olen ymmärtänyt, että ei säilyisi. Ennen kauden alkuahan haluttiin "luonnollisen poistuman" myötä kaventaa liigaa 14 joukkueeseen.
Kukaan ei olisi uskonut Tapparan valahtamista, mutta Kärppien ja Pelicansin kokemattomat valmentajat olivat riski, joskin ei varmaan näin suurta epäonnistumisista kummallekaan kukaan odottanut.Myllerrystä liigakartalla ja maailman politiikassa. Triplamestari sija 10., tuplahopea sija 13. Ja pronssi sija 14. Kieltämättä pirystys koko liigalle, mutta aivan karmea Kärppien kannattajille!
Yön yli nukkuneena voi sanoa, että Mestikseen on vielä aika monta tappiota edessä ja eilisellä pelillä ei tiputa. Toki mikään ei takaa pelin jatkumoa.