Oulun Kärpät 2023–2024 – mikä neuvoksi?

  • 430 206
  • 1 943

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huhut kertovat Kunykin nostaneen kytkintä. Oulun Kärppien pelillinen identiteetti ei vastannut lupauksia.
Mitä lupauksia? Minä luulin, että Kunyk soitti Aholle ja kyseli itse, että vieläkö mahtuu joukkueeseen.

Tässä on myös se näkökulma, että Kärppien joukkue kaipaa muutosta ja lisää jalkoja. Luulenpa, että Kärppiin on tulossa paremmin luisteleva kärkisentteri.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitä lupauksia? Minä luulin, että Kunyk soitti Aholle ja kyseli itse, että vieläkö mahtuu joukkueeseen.

Tässä on myös se näkökulma, että Kärppien joukkue kaipaa muutosta ja lisää jalkoja. Luulenpa, että Kärppiin on tulossa paremmin luisteleva kärkisentteri.

Niitä tarvisi enemmänkin. Mielestäni kukaan kolmesta kärkisentteristä ei ollut kovin luisteluvoimainen
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kärppien vetovoima tällä hetkellä lienee heikointa koko nykyisen liigataipaleen. Kolme kautta on mennyt vituiksi, peli ilo ollut kateissa,
ja vain harva mennyt urallaan eteenpäin. Tämä kausi täydellinen fiasko ja isoja muutoksia ei ole johtoportaaseren tai valmennukseen tulossa. Haastavat on lähtökohdat houkutella tänne kilpailukykyinen joukkue.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Tulee ehkä kirpaisemaan vielä ja luultavasti iskee montakin pinnaa meitä vastaan, mutta kyllä omasta mielestä me tarvitsemme lisää jalkoja keskikaistalle. Tai sanotaan näin, että se on yksi osa-alue, johon tarvitaan enemmän vauhtia.

Viime kauden pelitavalla kukaan ei ole luisteluvoimainen.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitä lupauksia? Minä luulin, että Kunyk soitti Aholle ja kyseli itse, että vieläkö mahtuu joukkueeseen.

Tässä on myös se näkökulma, että Kärppien joukkue kaipaa muutosta ja lisää jalkoja. Luulenpa, että Kärppiin on tulossa paremmin luisteleva kärkisentteri.
Itse olen pikkaisen vieroksunut näitä väitteitä, että Kunyk olisi jotenkin liian hidas ja tarvittaisiin juuri Codyn tilalle paremmin luisteleva sentteri. Mielestäni Kunykin liike riittää liigaan helposti. Ei toki mikään miehen varsinainen vahvuus, tai repivä raketti luistimilla, mutta hyvä teränkäyttäjä ja liuku.

Kirpaisee todella, jos Cody päätyy Pendon perässä Ilvekseen. Veikkaankin, että toteutuessaan vetäisi Ilveksessä 40-50 pisteen kauden.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo todennäköisesti Connor McDavid olisi näyttänyt uran loppuvaiheen Jari Viuhkolalta tuossa Kärppien pelitavassa.
Rundblad on myös hyvä vertailukohta. Taitoa ja peliälyä kyllä oli, mutta kun ei vaan viisikkopeli toimi. Pelikaverit ja tukitoimet jatkuvasti hukassa. Sitten iskee turhautuminen, yrittäminen menee sellaiseksi näennäiseksi ja väkinäiseksi. Samaa oli nähtävissä myös Kunykin, Leskisen, Turusen ja melkeinpä koko joukkueen pelissä.

Ainoastaan maalivahti on jokseenkin immuuni noille joukkuepelin ongelmille ja siksi Meriläinen ainoana saikin puhtaat paperit tästä kaudesta. Mutta ei veskaritkaan sille mitään voi jos vastustaja saa kävellä maalille tai seistä takatolpalla vapaana.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Olen ehdottanut tätä ennenkin, tosin Raahen suuntaan. Kalajoella ollaan päästy Mestis karsintaan, jos nousu tapahtuisi. Kärpät ja JHT voisivat tehdä farmi sopimuksen, ei mitään yhteistyö sopimusta, vaan aito puhdas farmi. En tiedä Kalajoen kiekosta paljoakaan, mutta oletan. JHT:llä on omat sponsorit jotka tukee Kalajoen kiekkoa. Eivät ole samalla apajilla Kärppien kanssa.

Mitä Kärpät toisi farmi yhteistyöhön. Ennen kaikkea muskeleita. Kärpät voisi laittaa omia nuoria sopimus pelaajia marinoitumaan Kalajoelle ja Mestikseen. Loukkaantuneet pelaajat voisivat hakea ottelutuntumaa Kalajoelta. Pelaaja kierrätystä Kalajoen kanssa. Viltissä olevat pelaajat saisivat ottelu tuntumaa.
Valmentajat koulittaisi Mestiksessä. Sinne vaan Mäntymaa, Sihvonen ja kumppanit. Hilli voisi ajella pari kertaa viikossa konsultoimaan maalivahteja.
Välimatka Oulu-Kalajoki 130 km.

Sen lisäksi ,että Kalajoella on teollisuutta on se iso matkailu kohde. Valtavasti eri mahdollisuuksia bisneksen tekoon , jonka Kärpät osaa.
Kesällä on tapahtumia ja talvella bändejä, rahat pois turisteilta. Kaikki Kalajoella tehtävä bisnes vahvistaisi Junkkareita, eikä se olisi Kärpiltä pois.

Tuskin Kalajoella haaveillaan liiga paikasta joten Mestis olisi Kalajoen liiga.
Eli tämän puitteissa molemmat hyötyisivät farmi sopimuksesta. Ei ole tarkoitus riistää ja hyväksikäyttää ketään. Kärpät saisi koulittua oman organisaation väkeä kovassa Mestiksessä ja Junkkarit hyötyisivät valtakunnan ykköstason talous osaamisesta.

Varmaan tällainen yhteistyö herättää varsinkin Kalajoella keskustelua. Tuleeko Tervaporvarit riistämään ja hyväksi käyttämään pientä paikkakuntaa. Ei.
Kärpät käyttää muskeleita ja Kalajoki saa taloudellista hyötyä ja näkyvyyttä minkä Mestis tuo.

Kalajoella hienoja mökkejä joita on tullut käytettyä. Sinne vaan neljän makuuhuoneen mökkiin vaikka koko ketju.
ABC: lle sitten syömään.

Minulla olisi jo toimitusjohtaja valmiina tällaiseen kuvioon.
Jussi Jokinen. Come on Jussi, tee se.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen pikkaisen vieroksunut näitä väitteitä, että Kunyk olisi jotenkin liian hidas ja tarvittaisiin juuri Codyn tilalle paremmin luisteleva sentteri. Mielestäni Kunykin liike riittää liigaan helposti. Ei toki mikään miehen varsinainen vahvuus, tai repivä raketti luistimilla, mutta hyvä teränkäyttäjä ja liuku.
Samaa mieltä. Luulempa kuitenkin, ettei Kunyk ole tässä hetkessä se, mitä Kärpät tarvitsee.
Kirpaisee todella, jos Cody päätyy Pendon perässä Ilvekseen. Veikkaankin, että toteutuessaan vetäisi Ilveksessä 40-50 pisteen kauden.
Sellaista se joskus on. Minua ei kirpaise lainkaan. En koe, että Kunyk on mitenkään erityinen Kärppä. Hyvä pelaaja, mutta ehkäpä pikkaisen kiertolaisen oloinen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niitä tarvisi enemmänkin. Mielestäni kukaan kolmesta kärkisentteristä ei ollut kovin luisteluvoimainen
Ehkäpä näin. Muutosta tarvitaan. Mieluiten kuitenkin pitäisin noista kolmesta Kemppaisen. Tiivolalla on sopimus, joten eiköhän hän jatka ja sitten ovat vielä Hyry sekä Koskenkorva. Jos tuohon haetaan vielä hyvin luistelevaa ykkössentteriä tyyliin Manninen, niin ei siinä kyllä enää Kunykille ole tilaa.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Ehkäpä näin. Muutosta tarvitaan. Mieluiten kuitenkin pitäisin noista kolmesta Kemppaisen. Tiivolalla on sopimus, joten eiköhän hän jatka ja sitten ovat vielä Hyry sekä Koskenkorva. Jos tuohon haetaan vielä hyvin luistelevaa ykkössentteriä tyyliin Manninen, niin ei siinä kyllä enää Kunykille ole tilaa.
Itse olisin laittanut ilman silmän räpäystäkään Tiivolan samoiten tein luiskaan, jos joku olisi pitänyt valita triosta Kemppainen, Kunyk, Tiivola kenet nyt kauden jälkeen ulostaa. Silläkin uhalla, että sopimuksen purkaminen maksaisi ja kävisi jonkun verran lompakon päälle, mutta onneksi Kärpillä ei nyt ihan pikkurahasta ole puutetta ja "onneksi" Aho sorvasi tälle etelän vetelälle suoraan 2.v lapun, niin saadaan naatiskella vielä ensi kausikin... Noista kolmesta em. pelaajsta, oli Tiivola ylivoimaisesti A) huonoin laadultaan ja tasoltaan, B) löysin, haluttomin ja aneemisin tahtotilaltaan sekä C) kaikkein kiertolaisin ja palkkasoturimaisin kaveri, mitä vaan voi olla. Tiivola ei myöskään tuo mitään erityistä vahvuutta tai osaamista Kärppien sentteristöön (vrt. Kemppainen & Kunyk), kuin vain yhden numeron kentälle
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olisin laittanut ilman silmän räpäystäkään Tiivolan samoiten tein luiskaan, jos joku olisi pitänyt valita triosta Kemppainen, Kunyk, Tiivola kenet nyt kauden jälkeen ulostaa. Silläkin uhalla, että sopimuksen purkaminen maksaisi ja kävisi jonkun verran lompakon päälle, mutta onneksi Kärpillä ei nyt ihan pikkurahasta ole puutetta ja "onneksi" Aho sorvasi tälle etelän vetelälle suoraan 2.v lapun, niin saadaan naatiskella vielä ensi kausikin... Noista kolmesta em. pelaajsta, oli Tiivola ylivoimaisesti A) huonoin laadultaan ja tasoltaan, B) löysin, haluttomin ja aneemisin tahtotilaltaan sekä C) kaikkein kiertolaisin ja palkkasoturimaisin kaveri, mitä vaan voi olla. Tiivola ei myöskään tuo mitään erityistä vahvuutta tai osaamista Kärppien sentteristöön (vrt. Kemppainen & Kunyk), kuin vain yhden numeron kentälle
Suunnilleen samoilla mietteillä olen, ehken ihan yhtä jyrkästi, mutta sielläpäin. Rahalla on kuitenkin merkitystä ja kyllä se, että Tiivolalla on sopimus painaa varmasti myös Kunykin tilannetta arvioitaessa. Oikealla rahalla kuitenkin ”pelaavat”. En tiedä Tiivolasta, jotta mikä miehen oma tahtotila on, onko sopimus purettavissa taloudellisesti järkevästi. Minä olisin erittäin tyytyväinen sentteristöön: 1. ”Manninen” 2. Kemppainen 3. Hyry 4. Koskenkorva.

Erittäin tarkkana pitää olla nyt hankintojen kanssa. Sielu ja sydän pitää olla. En enää koskaan halua nähdä sellaista kärppäjoukkuetta kuin kauden viimeisessä pelissä näin. Vittu! Osa pelaajista halusi hävitä ja päästä kesälomalle.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Erittäin tarkkana pitää olla nyt hankintojen kanssa. Sielu ja sydän pitää olla. En enää koskaan halua nähdä sellaista kärppäjoukkuetta kuin kauden viimeisessä pelissä näin. Vittu! Osa pelaajista halusi hävitä ja päästä kesälomalle.

Vaikka kauden alussa sielua ja sydäntä voi ollakin niin tämän kauden Kärpät näytti sen miten sydämen ja sielun voi menettää.
 

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
Jotain huhuja kuulunut Tampereen suunnalta. Siis Ilveksen. Kyllähän se vituttaa, jos Mikael sinne menee. Kun pari vuotta sitten vielä vähän väläytteli Kärppiin paluusta.
En kyllä ihmettelisi, jos Ruohomaa valitsee Ilveksen ennemmin kuin Kärpät.
 

Yarmolenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jotain huhuja kuulunut Tampereen suunnalta. Siis Ilveksen. Kyllähän se vituttaa, jos Mikael sinne menee. Kun pari vuotta sitten vielä vähän väläytteli Kärppiin paluusta.
Julisti Kalevassa vielä pari vuotta sitten, että Kärpät on Suomessa aina ykkösvaihtoehto. Taitaa Ruohomaa->Ilves olla ainakin toistaiseksi aikalailla päästä keksitty juttu ilman faktapohjaa.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Julisti Kalevassa vielä pari vuotta sitten, että Kärpät on Suomessa aina ykkösvaihtoehto. Taitaa Ruohomaa->Ilves olla ainakin toistaiseksi aikalailla päästä keksitty juttu ilman faktapohjaa.
Se on tämän ajan trendi viedä jokaista pelaajaa Ilvekseen. Epäilen, että tuossa Kunyk -Ilveshuhussakin on ainakin tällä hetkellä vielä kyse siitä, että Pendolle tuttu pelaaja, mitä on ylistänyt kerhovuosina. 1+1=Nokia Arena. Lähtivät liikkeelle myös heti, kun täällä heitettiin ilmoille, että Cody nostaa kytkintä.

Toki Ilves olisi täysin looginen valinta, enkä tosiaankaan sitä koita tässä poissulkea.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se on tämän ajan trendi viedä jokaista pelaajaa Ilvekseen. Epäilen, että tuossa Kunyk -Ilveshuhussakin on ainakin tällä hetkellä vielä kyse siitä, että Pendolle tuttu pelaaja, mitä on ylistänyt kerhovuosina. 1+1=Nokia Arena. Lähtivät liikkeelle myös heti, kun täällä heitettiin ilmoille, että Cody nostaa kytkintä.

Toki Ilves olisi täysin looginen valinta, enkä tosiaankaan sitä koita tässä poissulkea.
Ilveksen omilta foorumeilta tuo huhu alunperin lähti liikkeelle.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ilveksen omilta foorumeilta tuo huhu alunperin lähti liikkeelle.
Siinä tapauksessa seison korjattuna. En ole hetkeen Ilvesfoorumilla vieraillut. Siellä on ilmeisesti muutama hyvin perillä oleva nimimerkki, mutta repullinen fantsioihin perustuvia huhun levittäjiä. Kiinnostaisi melkein tietää, kuka tätä huhua on alunperin heittänyt ilmoille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös