Sami Aittokallio - ei ole millään muotoa vakuuttanut minua näiden kahden kauden aikana. Ei viime kaudella eikä tällä kaudella. Ei missään vaiheessa kautta. Ei voita maalivahtina pelejä joukkueelleen ja päästää sen ainakin yhden helpon maalin per peli eikä pää sitä kestä. Ei jatkoa Kärppiin, kiitos.
Ilkka Mikkola - toivottavasti Mikkola lopettaa pelaajauransa tähän kauteen. Toivottavasti Mikkola ei enää ensi kaudella pue Kärppä-paitaa päällensä. Ei jatkoa Kärppiin, kiitos.
Taneli Siikaluoma - allround-pakki, joita mahtuu kolmetoista tusinaan. Ehkä rotaatioon, Liigan ja Mestiksen välille. Sopimus Hokkiin, kiitos.
John Albert - harjoituspeleissä ja alkukaudesta näytti, että Albert tuo liikkumisella ja luistelulla jotain spesiaalia Oulun Kärppiin, mutta kauden edetessä tekeminen on jäänyt pelkän pörräämisen tasolle eikä tehoja ole tullut. Luulen, että Albert on nyt nähty ja ensi kaudeksi uutta AHL-soturia Kärppiin näytille. Ei jatkoa Kärppiin, kiitos.
Sami Anttila - rotaatiopelaaja, Liigan nykysuuntauksen mukainen pelaaja. Jatkosopimus Kärppiin.
Julius Hermonen - rotaatiopelaaja, Liigan nykysuuntauksen mukainen pelaaja. Jatkosopimus Kärppiin.
Jan Hruska - vahvarakenteinen, vahvaliikkeinen kahdensuunnan sentteri. Välttämättä emme saa Hruskasta enempää kuin mitä olemme nähneet, mutta siitä huolimatta - jatkosopimus Kärppiin, kiitos. Pitäisiköhän katsoa Hruskan pelaamista tarkempaa? Hyvä kolmossentteri. Hyvä sentteri tärkeille pelin ratkaisuhetkille, varsinkin puolustuspään tehtäviin ja aloituksiin. Toki tehopisteitä täytyisi tulla nykyistä paljon enemmän, kun hyökkääjät niistä tunnetaan.
Antti Kalapudas - Kalaputaasta on minulla sellainen olo, että jatkaa ensi kaudeksi Kärpistä muualle ja omasta aloitteestaan. Kärpät ei pysty tarjoamaan sitä ruutua minkä Kalapudas tarvitsisi. Toisaalta näytöt eivät kyllä muuta edellytäkään. Pelaajan etu vai Kärppien etu? Mikä on parasta pelaajalle ja mikä seuralle? Kalapudas on uransa ensimmäisessä kulminaatiopisteessä.
Aku Kestilä - rotaatiopelaaja, Liigan nykysuuntauksen mukainen pelaaja. Jatkosopimus Kärppiin.
Toni Kähkönen - Kähkösen meno on ollut yhtä tukkoista kuin aina ennemminkin. Rooli korkeintaan fyysisen osaston syvyyspelaaja. Jatkosopimus Kärppiin.
Mikko Lehtonen - on parantanut pelaamistaan Kärpissä koko ajan pikku hiljaa. Vieläkö pystyy parantamaan? Jatkosopimus Kärppiin.
Saku Mäenalanen - kehitys junnaa paikallaan. Mäenalaseen pätee samat kuin Kalaputaaseen. Mikä on parasta pelaajalle ja mikä seuralle? Mäenalanen on uransa toisessa kulminaatiopisteessä.
Niklas Olausson - 2+9=11 pistettä, 12 peliä. Hyvät pisteet eivät kyllä hämää minua. Hidas, yksipuolinen, Olausson on kuin Martin Bergeron. Toki pelipää toimii ja kädet käy, mutta ei ole vakuuttanut minua niissä peleissä mitkä on pelannut. Suurin miinus kuitenkin vakava selkävamma. Ei jatkoa Kärppiin, kiitos.
Jesse Saarinen - 2+4=6 pistettä, 11 peliä. Vieläkö pystyy parantamaan? Jos pystyy, niin jatkosopimus Kärppiin.