Oulun Kärpät 2017–2018 – mahdollisuuksien aika?

  • 753 137
  • 3 832

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Kärppien on nyt tehtävä johtopäätökset kuluneesta vuodesta ja suoritettava näkyvät ja näyttävät korjausliikkeet ja tultava niiden kanssa myös julkisuuteen. Ei mitään hissuttelua ja asioiden käsittelyä sisäisesti. Päitä on tiputtava ja ensi kesän hankintojen on onnistuttava nappiin.

Pahoin pelkään, että tämä mahdollisuus jotenkin vesitetään. Suikkanen ja Mikkola jatkaa tai jotain muuta yhtä älytöntä?
 
Miska pelasi hyvän 2 peliä, muta toivottavasti Aho ei lue palstaa. Miskalla on potentiaalia ylemmäskin, mutta eniten hänestä on hyötyä joukkueelle 3/4 sentterinä.

Eniten olen jälleen huolissani senttereistä. Yhdellä hyvällä sentterillä odoteltaisiin vieläkin tulevaa vastustajaa. Aloittajien puutteesta nostin mekkalaa 10kk sitten. Nyt pääsee aloittamaan yli kk aikaisemmin. Katsotaan tärppääkö nyt.
Niin, siis tarkoitukseni oli tosiaan vain ylistää Miskaa. En mä sitä nyt oikeasti olisi laittamassa ykkössentteriksi.

Ihan samanlaisia havaintoja tein siirtorajaan asti. Kauan aikaa olen kiukutellut tuosta sentterien aloituskyvystä. Itseasiassa jo viime kauden puolella pahimpaan kaamosaikaan, kun kaikki aloittamaan kykenevät sentterit olivat poppareilla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pahoin pelkään, että tämä mahdollisuus jotenkin vesitetään. Suikkanen ja Mikkola jatkaa tai jotain muuta yhtä älytöntä?
Suikkasesta en ole varma, mutta ihmettelen kovin, jos Mikkola jatkaa. Kärpät saa ensi kaudeksi kovan joukkueen kasaan. Koivisto, Lyytinen, Aaltonen ja Kemppainen. Sanoisin, että noista nimistä osuu kohdilleen kolme tai neljä.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Suikkasesta en ole varma, mutta ihmettelen kovin, jos Mikkola jatkaa. Kärpät saa ensi kaudeksi kovan joukkueen kasaan. Koivisto, Lyytinen, Aaltonen ja Kemppainen. Sanoisin, että noista nimistä osuu kohdilleen kolme tai neljä.

Sanoisin että kaks, mutta vaikka osuisi kaikkikin, niin ei niillä kuuhun mennä. Lähtijöitäkin on.
 

JPL

Jäsen
Niin, siis tarkoitukseni oli tosiaan vain ylistää Miskaa. En mä sitä nyt oikeasti olisi laittamassa ykkössentteriksi.

Ihan samanlaisia havaintoja tein siirtorajaan asti. Kauan aikaa olen kiukutellut tuosta sentterien aloituskyvystä. Itseasiassa jo viime kauden puolella pahimpaan kaamosaikaan, kun kaikki aloittamaan kykenevät sentterit olivat poppareilla.
Juu en ole epäillytkään, että olisit ollut tosissasi. Kunhan valutan tuskaa näppäimistölle...

Vituksihan tässä meni tämä kausi. Ei CHL pelejä ensi kaudella ja hyvin hyvin epävarma olo ensi kaudestakin. Tämä ainakin niin kauan, kun Suikkanen saa lähdöt ja saadaan kunnon pelimiehiä oikeille paikoille ja oikeisiin rooleihin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanoisin että kaks, mutta vaikka osuisi kaikkikin, niin ei niillä kuuhun mennä. Lähtijöitäkin on.
Vetoa pystyyn? Minä sanon, että kolme tai neljä. Sinä sanot enintään kaksi. Julkistettu pelaajasopimus riittää, vaikka sitten sisältäisikin option ulkomaille. Tuttu panos?
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Vetoa pystyyn? Minä sanon, että kolme tai neljä. Sinä sanot enintään kaksi. Julkistettu pelaajasopimus riittää, vaikka sitten sisältäisikin option ulkomaille. Tuttu panos?

Näistä neljästä nimestä korkeintaan kaksi tulee Kärppiin, takaraja liigakauden alku ja tuttu panos. Kiinni veti.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Toivottavasti mahdolisimman moni "onnistuneen" kauden pelannut pelaaja jää. Sentteriosasto on saatava ainakin kuntoon. Tällä kaudella se ei ollut kertaakaan täysin kunnossa ja miehet vaihtui sillä paikalöa. Pakisto nyt pitäisi olla hyvä, mikäli huhut realisoituu.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Sentterit siis nyt ensi kaudeksi: Humaloja ja Ruohomaa. Jei! Ykkössentterin pitää laittaa rahaa kiinni ja paljon ensikaudeksi.
 

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
Pahoin pelkään, että tämä mahdollisuus jotenkin vesitetään. Suikkanen ja Mikkola jatkaa tai jotain muuta yhtä älytöntä?
Veit jalat suustani. Vesitetään pomminvarmasti... Useimmat ovat täällä hehkuttaneet Virkkusen aikakauden ja muutosten tuulien nimeen, itse en edes uskalla kallistua moiseen päätelmään. Hallitus on ennallaan ja se jo yksin riittää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sentterit siis nyt ensi kaudeksi: Humaloja ja Ruohomaa. Jei! Ykkössentterin pitää laittaa rahaa kiinni ja paljon ensikaudeksi.
Juuri näin. Kemppaiselle oikeasti mottipäinen tarjous sisään ja pari ekaa ketjua hyvälle tasolle, kyllä sinne alempiin ketjuihin löytyy hyviä pelaajia omastakin takaa. Siellä esim. Anttila teki hyvää nousua liigajengiin, varmasti saa ensi kaudella paremmin vastuuta jne.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Pakkohan tässä on alkaa jo vähän ensi kautta miettimään. Senttereihin on pakko oikeasti jo panostaa, se osasto on ollut tällä kaudella surkea. Humaloja on loistava nelossentteri ja uskon, että Ruohomaastakin on 2. kentän keskelle. Huhuttu Lasu kolmoseen ja ykkössentteriksi kerrankin joku varma nimi niin olisi kyllä hyvin pullat uunissa. Laitureitakin tarvitaan parin kärkiäijän verran kun Pyöräläkin lähtee:

X - X - Trotter(?)
Mäenalanen - Ruohomaa - Leskinen
X - Lasu - Kestilä
Sailio - Humaloja - Anttila

Kukkonen - Heshka
Koivisto - Niemelä
Hakanpää - Lyytinen/Ronkainen

Rynnäs
X

Hyvältä näyttäisi omaan silmään tuommoinen kokoonpano kauden alkuun. Toiseksi maalivahdiksi toivoisin jotain nuorta kehittyvää, erittäin potentiaalista maalivahtia (esim. Ruusu tai JYP:in Olkinuori).
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät saa ensi kaudeksi kovan joukkueen kasaan. Koivisto, Lyytinen, Aaltonen ja Kemppainen. Sanoisin, että noista nimistä osuu kohdilleen kolme tai neljä.

Jahas, täällä alkaa jo intoilu ensi kauden joukkueesta. Ei tämä ikävä kyllä ole niin helppoa, että vaikkapa Koivisto, Lyytinen ja Aaltonen tekisivät joukkueesta todella kovan. Vaikka Pyörälä hyytyikin keväällä on häntä varsin mahdoton korvata esimerkiksi Aaltosella. Ei myöskään ole takeita siitä, että pelaajat jotka ovat varsin hyviä paperilla (esim. Saarinen) ovat tasokkaita siirtyessään Kärppiin.

Uskon kuitenkin itsekin, että tämän kauden pohjista saadaan hyvääkin pohjaa ensi kaudeksi. Etenkin jos Trotter jatkaa eivätkä Heshka ja Kukkonen vaihda maisemaa. Samalla pelkään, että arviolta ehkäpä miljoonan menetys viime kausiin verrattuna (huonot yleisömäärät ja olemattomat pleijari- sekä palkintorahat) ja mahdollinen uuden päävalmentajan palkkaaminen syövät ensi kauden pelaajabudjettia niin, että myös arpoja ja rikkinäisiä pelaajia joudutaan hankkimaan enemmän kuin toivoisin.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Toivottavasti nämä kaikki lähtee: Aittokallio, Mikkola, Niemelä, Hakanpää, Lehtonen, Kähkönen, Saarinen. En vain näe että noiden taso millään riittää top4 sijoituksiin liigassa nähdyn perusteella.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Ei tulisi kyllä yhtään ikävä Ruohomaata, jos hänkin lähtisi menemään. Oli huono silloin, kun kentällä oli. Piti kiekkoa aivan liikaa itsellään, joka päättyi joko menetykseen tai harhasyöttöön.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juuri näin. Kemppaiselle oikeasti mottipäinen tarjous sisään ja pari ekaa ketjua hyvälle tasolle, kyllä sinne alempiin ketjuihin löytyy hyviä pelaajia omastakin takaa. Siellä esim. Anttila teki hyvää nousua liigajengiin, varmasti saa ensi kaudella paremmin vastuuta jne.

Juuri näin ajattelen itsekin ja olen kirjoitellutkin asiasta melkoisen monen vuoden ajan. Ahon tapa koota joukkue on kuitenkin ollut aika toisenlainen, mutta jospa näitäkin asioita jouduttaisiin ihan oikeasti pohtimaan läpi. Enää ei tarvisi mielestäni yrittää omia hakuja, vaan hankkia mahdollisimman varmat vahvistukset ja antaa alakenttien vastuuta omille edullisille kavereille. En haluaisi nähdä enää sitä, että alkukaudella yläkentät täyttyvät Lehtosilla, Saarisilla, Kähkösillä, Tlustyillä ja (varsinkin syyskauden sekä alkukevään tasoisilla) Alberteilla. Tai Olaussoneilla ja Tlustyillä, jotka pelaavat sen mitä pelaavat ja miten pystyvätkään pelaamaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näistä neljästä nimestä korkeintaan kaksi tulee Kärppiin, takaraja liigakauden alku ja tuttu panos. Kiinni veti.
Ymmärsithän, että sopimuksen julkistaminen riittää? Jos näin, niin kiinni veti! Ulkomaanpeikko on olemassa Koiviston, Aaltosen ja Kemppaisen suhteen, joten tämän varalle halusin option vetoomme.

Aaltosen Kärppiin tulemisen suhteen olen epävarma. Muiden kolmen suhteen olen luottavainen.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Pari kiekollista pakkia lisää (Lyytinen, Koivisto) tekee pakistolle hyvää. Mikkola kiitos ja hyvästi, ei enää minuuttiakaan pakistossa tiedossa.
Toisekseen voitaisiin hommata pari sentteriä jotka osaa aloittaa. Sentterit ensikaudella voisi olla muodossa X - Ruohomaa - Humaloja/X - Humaloja/X. Kalapudaksen jatkoon en usko.
Ai niin ja tärkeimpänä Kaitsulle kenkää ja Manner tilalle jos ei löydy vaikka ruotsin puolelta jotain kovaa tulevaisuuden nimeä (olisi kiva nähdä sen tyylistä kiekkoa Kärpissä)
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Ymmärsithän, että sopimuksen julkistaminen riittää? Jos näin, niin kiinni veti! Ulkomaanpeikko on olemassa Koiviston, Aaltosen ja Kemppaisen suhteen, joten tämän varalle halusin option vetoomme.

Aaltosen Kärppiin tulemisen suhteen olen epävarma. Muiden kolmen suhteen olen luottavainen.

Näillä reunaehdoillakin tämä käy.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jahas, täällä alkaa jo intoilu ensi kauden joukkueesta. Ei tämä ikävä kyllä ole niin helppoa, että vaikkapa Koivisto, Lyytinen ja Aaltonen tekisivät joukkueesta todella kovan.
En mielestäni näin väittänytkään. Kerroin vain, että Kärpät kasaa ensi kaudeksi kovan joukkueen ja kerroin neljä nimeä, joiden minä olen kuullut olevan mahdollisia ensi kauden vahvistuksia.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Ymmärsithän, että sopimuksen julkistaminen riittää? Jos näin, niin kiinni veti! Ulkomaanpeikko on olemassa Koiviston, Aaltosen ja Kemppaisen suhteen, joten tämän varalle halusin option vetoomme.

Aaltosen Kärppiin tulemisen suhteen olen epävarma. Muiden kolmen suhteen olen luottavainen.
Uskot siis vahvasti että Kemppainen on tulossa? Onko tämä vain pelkkä toive ja uskonasia vai oletko kuullut jotain asian tiimoilta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös