Oulun Kärpät 2017–2018 – mahdollisuuksien aika?

  • 750 334
  • 3 832

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä yksittäinen peli kertoi samaa kertomaa kuin ne muutkin, joista kärkipelaajia on uupunut. Tämä kertoma on se, että Kärpät on pelitavallisesti sekä fyysisesti kanssakilpailijoitaan edellä. Se antaa toivoa siitä, että Kärpät pystyy kollektiivisesti paikkaamaan pahalta tuntuvan poissaolon.

Minusta olisi suotavaa, jos pikkuhiljaa Kärppien kannattajat myös täällä Jatkoaika.comissa alkaisivat vetämään päätään auringon valoon, hieman ravistelua ja sen jälkeen tutustuminen todellisuuteen. Kärpät on kova ja suurin mestarisuosikki, eikä Kärppiä tuolta pallilta olla hevillä pudottamassa. Hei, meillä menee hyvin!

Sinä et nyt mielestäni lue viestejäni ihan huolella, tai sitten minun pitää vääntää ajatuksia vielä selkeämmin rautalangasta.

Hyvinhän nyt menee, totta kai. Ja kyllä, Kärpät on suurin mestarisuosikki ja tulee olemaan sitä ellei ihan ihmeitä tapahdu. Tästäkin huolimatta todennäköisyys Kärppien mestaruudelle on selvästi alle 50%, oiskohan mutulla jossain 25-35% kieppeillä ellei allekin. Ilman ykkösentteriä se olisi nykyistä huonompi, tästä olet varmaan samaa mieltä? Minä vain haluaisin maksimoida nuo saumat, sillä pleijarit ovat oma maailmansa ja silloin esim. kivenkova kolmonen voisi nousta suureen arvoon. Jos ykkösentteri on ollut pois jostain yksittäisestä pelistä ei siitä voi vetää johtopäätöstä sen suhteen kuinka pleijareissa kävisi vastaavassa tilanteessa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvinhän nyt menee, totta kai. Ja kyllä, Kärpät on suurin mestarisuosikki ja tulee olemaan sitä ellei ihan ihmeitä tapahdu. Tästäkin huolimatta todennäköisyys Kärppien mestaruudelle on selvästi alle 50%, oiskohan mutulla jossain 25-35% kieppeillä ellei allekin. Ilman ykkösentteriä se olisi nykyistä huonompi, tästä olet varmaan samaa mieltä? Minä vain haluaisin maksimoida nuo saumat, sillä pleijarit ovat oma maailmansa ja silloin esim. kivenkova kolmonen voisi nousta suureen arvoon. Jos ykkösentteri on ollut pois jostain yksittäisestä pelistä ei siitä voi vetää johtopäätöstä sen suhteen kuinka pleijareissa kävisi vastaavassa tilanteessa.
Luen kyllä, älä huoli. Olemme asiasta samaa mieltä. Mielestäni joukkueemme suoriutuu kuitenkin niin hyvin, että poikkeuksellisen positiivinen näkökulma on perusteltua. En aina oikein jaksa näitä, mitä jos sattuu se kaikista pahin -skenaarioita. Mielestäni tänä aurinkoisena alkutalvena on erityinen syy odottaa toiveikkaana kevättä. Miksi emme tekisi niin? Hyvä Kärpät! Tulta munille!
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Luen kyllä, älä huoli. Olemme asiasta samaa mieltä. Mielestäni joukkueemme suoriutuu kuitenkin niin hyvin, että poikkeuksellisen positiivinen näkökulma on perusteltua. En aina oikein jaksa näitä, mitä jos sattuu se kaikista pahin -skenaarioita. Mielestäni tänä aurinkoisena alkutalvena on erityinen syy odottaa toiveikkaana kevättä. Miksi emme tekisi niin? Hyvä Kärpät! Tulta munille!

Toisaalta minä en ihan aina jaksa noita olemme ylivoimaisia eikä loukkaantumiset haittaa mitenkään-juttuja, joten ymmärrän fiiliksesi. Toiveikkaana odotan toki kevättä, hienoahan tätä on katsoa. Tietty arkirealismi on vaan opettanut, että pleijareissa voi käydä miten tahansa, toki itsekin fiksuna pitkän linjan kannattajana tiedät tämän. Sallittakoon meille se, että jalat on vähän eri korkeuksissa maassa tai ilmassa :)
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toisaalta minä en ihan aina jaksa noita olemme ylivoimaisia eikä loukkaantumiset haittaa mitenkään-juttuja, joten ymmärrän fiiliksesi. Toiveikkaana odotan toki kevättä, hienoahan tätä on katsoa. Tietty arkirealismi on vaan opettanut, että pleijareissa voi käydä miten tahansa, toki itsekin fiksuna pitkän linjan kannattajana tiedät tämän. Sallittakoon meille se, että jalat on vähän eri korkeuksissa maassa tai ilmassa :)
Minulla on jalat maassa. Tiedostan urheilun arvaamattomuuden. Haluan kuitenkin kannustaa ihmisiä elämään hetkessä. Tämä hetki on kärppäläisille erityisen toiveikas.
 

JPL

Jäsen
Minulla on jalat maassa. Tiedostan urheilun arvaamattomuuden. Haluan kuitenkin kannustaa ihmisiä elämään hetkessä. Tämä hetki on kärppäläisille erityisen toiveikas.
Olet pahiten tunteita ja ihmisiä polarisoiva nettipersoona jonka tiedän ja tämä ei ole kehu.

Positiivisuus on hyvä asia, joten siinä ei mitään vikaa. Se, että käännät melkein kaikkien muiden ajatukset vääräuskoisiksi, on enemmän uskonnollista kuin urheilullista.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olet pahiten tunteita ja ihmisiä polarisoiva nettipersoona jonka tiedän ja tämä ei ole kehu.

Positiivisuus on hyvä asia, joten siinä ei mitään vikaa. Se, että käännät melkein kaikkien muiden ajatukset vääräuskoisiksi, on enemmän uskonnollista kuin urheilullista.
Huhuh, aikamoista! En saa kiinni ajatuksestasi. Jos haluat, voinet avata ajatustasi lisää, vaikka yksityisesti.
 

JPL

Jäsen
Huhuh, aikamoista! En saa kiinni ajatuksestasi. Jos haluat, voinet avata ajatustasi lisää, vaikka yksityisesti.
Kokeileppa olla kommentoimatta vaikka joka toiseen, eri mieltä olevaan kommenttiin, esimerkiksi viikon ajan. Itse en lähde väittelemään sinun kanssa, koska se on kuin vänkäisi jostain yksittäisestä Raamatun lauseesta lestadiolaissaarnaajan kanssa.

Ja sinulla on hyviäkin näkemyksiä pelistä, mutta niin on monilla muillakin, vaikka olisivat täysin eri mieltä kanssasi
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kokeileppa olla kommentoimatta vaikka joka toiseen, eri mieltä olevaan kommenttiin, esimerkiksi viikon ajan. Itse en lähde väittelemään sinun kanssa, koska se on kuin vänkäisi jostain yksittäisestä Raamatun lauseesta lestadiolaissaarnaajan kanssa.

Ja sinulla on hyviäkin näkemyksiä pelistä, mutta niin on monilla muillakin, vaikka olisivat täysin eri mieltä kanssasi
En oikein ymmärrä tätä uskonnollisuuteen liittyvää vertaustasi, jopa kahteen kertaan.

Ei minulla ole mitään, siis yhtään mitään, mielipiteenvapautta tai sananvapautta vastaan. Täällä käydään kiekkokeskustelua. Mielipiteitä on monenlaisia ja hyvä niin. Ymmärrän hyvin niitä nimimerkkejä, jotka tuovat esille mahdollisia haasteita Kärppien mestaruuden tiellä. Heidän kanssaan on mukava keskustella ja tuoda esiin vasta-argumentteja. Minusta Kärppien tilanne vaikuttaa loistavalta. Minusta meillä on syytä iloon.
 

JPL

Jäsen
En oikein ymmärrä tätä uskonnollisuuteen liittyvää vertaustasi, jopa kahteen kertaan.

Ei minulla ole mitään, siis yhtään mitään, mielipiteenvapautta tai sananvapautta vastaan. Täällä käydään kiekkokeskustelua. Mielipiteitä on monenlaisia ja hyvä niin. Ymmärrän hyvin niitä nimimerkkejä, jotka tuovat esille mahdollisia haasteita Kärppien mestaruuden tiellä. Heidän kanssaan on mukava keskustella ja tuoda esiin vasta-argumentteja. Minusta Kärppien tilanne vaikuttaa loistavalta. Minusta meillä on syytä iloon.

Pyrin asiaa selventämään, koska itse sitä pyysit selventämään. Siksi siis toisto.

Ja urheilu sekä uskonto käsittääkseni pyörii aivoissa ns. samoilla huudeilla. Molemmat menee tunteiden kautta ja molempien kautta paetaan todellista elämää. Mutta ei näistä sen enempää. Annetaan sen aivottomuuden jäädä tähän.

Olen yrittänyt jo melko pitkään dissaamaan tuon sinun yltiö-optimismin ja hakemaan ainoastaan ne pelilliset pointit, mitä myös löytyy. Enkä tosiaan aio tehdä tästä meidän kahden väittelyäkään. Olen oppinut, että täällä omien ajatusten perusteluun kannattaa käyttää maksimissaan pari viestiä, joissa oman kantansa saa kerrottua. Sen jälkeen on parempi pitää ns. pää kiinni, koska keskustelun taso lähtee tippumaan jyrkästi ja mennään jo liikaa tunnepuolen asioihin, missä harvemmin on oikeaa tai väärää.

Pysytään asiassa ja annetaan kaikille mielipiteille ja myös tunteille oma tilansa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pyrin asiaa selventämään, koska itse sitä pyysit selventämään. Siksi siis toisto.
Mutta miksi, oi miksi, tuot uskontoaspektin urheilukeskusteluun?
Ja urheilu sekä uskonto käsittääkseni pyörii aivoissa ns. samoilla huudeilla. Molemmat menee tunteiden kautta ja molempien kautta paetaan todellista elämää. Mutta ei näistä sen enempää. Annetaan sen aivottomuuden jäädä tähän.
Mitä ihmettä tällä haet? Miten tämä liittyy yhtään mihinkään jääkiekkopalstalla?
Pysytään asiassa ja annetaan kaikille mielipiteille ja myös tunteille oma tilansa.
Nimenomaan!
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huhuh, aikamoista! En saa kiinni ajatuksestasi. Jos haluat, voinet avata ajatustasi lisää, vaikka yksityisesti.
Hah. Minäkin sain kiinni tästä ajatuksesta. Noin yleisesti joudun skippaamaan suurimman osan viesteistäsi. On siellä asiaakin, yleensä muutama eka viesti per aihe. Sen jälkeen menee jankkaamiseksi ja muiden vähättelyksi.

En jatka aiheesta enempää, ratsastan pois.

Ilmeisesti Junttila ei jatka ensi kaudella? Näin kertoi Iltasanomissa.
 

JPL

Jäsen
Mutta miksi, oi miksi, tuot uskontoaspektin urheilukeskusteluun?
Ihan vain siksi, että suhtautumisesi eri mieltä oleviin ihmisiin tuo minulle tämän mieleen.
Teet kaikkesi kääntääksesi toisten mielipiteen, vaikka "vastapuolen" väite perustuisi tunteeseen. Pyrit perustelemaan tätä mitä mielikuvituksellisemmilla tilastoilla tai perusteluilla ja eri mieltä olevat ovat viestiesi perusteella yksiselitteisesti väärässä, eikä poikkeuksia tai harmaata aluetta voi olla. Tästä tulee ikävä kyllä mieleen uskonnot.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan vain siksi, että suhtautumisesi eri mieltä oleviin ihmisiin tuo minulle tämän mieleen.
Teet kaikkesi kääntääksesi toisten mielipiteen, vaikka "vastapuolen" väite perustuisi tunteeseen. Pyrit perustelemaan tätä mitä mielikuvituksellisemmilla tilastoilla tai perusteluilla ja eri mieltä olevat ovat viestiesi perusteella yksiselitteisesti väärässä, eikä poikkeuksia tai harmaata aluetta voi olla. Tästä tulee ikävä kyllä mieleen uskonnot.
Olen pettynyt siitä, että viesteistäni saa moisen kuvan. Minun puolestani kaikki kukat saavat kukkia ja jokainen saa mielipiteensä pitää. Keskustelen täällä jääkiekosta, jääkiekosta kiinnostuneiden ihmisten kanssa. Asioista voidaan olla erimieltä ja mielipiteitä perustellaan kukin kykymme mukaan. Aika ajoin keskustelu on antoisaa. Olen oppinut jääkiekosta paljon lukemalla tätä foorumia.

Kaikista kovinta argumentointia olen kirjoittanut niille nimimerkeille, joiden olen ajatellut pystyvän sen viisaudellaan vastaanottamaan. Tämä on pätenyt myös sinuun. Nyt pitää varmaan vetää tässä suhteessa hivenen taaksepäin.
 

JPL

Jäsen
Olen pettynyt siitä, että viesteistäni saa moisen kuvan. Minun puolestani kaikki kukat saavat kukkia ja jokainen saa mielipiteensä pitää. Keskustelen täällä jääkiekosta, jääkiekosta kiinnostuneiden ihmisten kanssa. Asioista voidaan olla erimieltä ja mielipiteitä perustellaan kukin kykymme mukaan. Aika ajoin keskustelu on antoisaa. Olen oppinut jääkiekosta paljon lukemalla tätä foorumia.

Kaikista kovinta argumentointia olen kirjoittanut niille nimimerkeille, joiden olen ajatellut pystyvän sen viisaudellaan vastaanottamaan. Tämä on pätenyt myös sinuun. Nyt pitää varmaan vetää tässä suhteessa hivenen taaksepäin.

Heh. Tapa tuokin kääntää asia. Koita lukea tuo nyt jonkin kolmannen tai vaikka kuudennen persoonan silmin. Oikeastaan aika säälittävä vastaisku. Mutta ei minua haittaa.

Miten argumentoinnin tasoa voi muutella kuulijan mukaan? Ei tämä ole kuitenkaan päiväkoti tai mielisairaala. Jos argumentoidaan asiaa, niin silloinhan se on on subjektiivista, eikä vastapuolen väittelijän mukaan mukautuvaa? Kyllä minä perustellun keskustelun kestän ja hyväksyn erilaiset ajatusmallit laajalti. Se, mitä en pysty hyväksymään on laput silmillä 'saarnaaminen' ja toisen henkilön mustan valkoiseksi väittäminen.
 

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
Olen pettynyt siitä, että viesteistäni saa moisen kuvan. Minun puolestani kaikki kukat saavat kukkia ja jokainen saa mielipiteensä pitää. Keskustelen täällä jääkiekosta, jääkiekosta kiinnostuneiden ihmisten kanssa. Asioista voidaan olla erimieltä ja mielipiteitä perustellaan kukin kykymme mukaan. Aika ajoin keskustelu on antoisaa. Olen oppinut jääkiekosta paljon lukemalla tätä foorumia.

Kaikista kovinta argumentointia olen kirjoittanut niille nimimerkeille, joiden olen ajatellut pystyvän sen viisaudellaan vastaanottamaan. Tämä on pätenyt myös sinuun. Nyt pitää varmaan vetää tässä suhteessa hivenen taaksepäin.

Torsolle peukku, ylivoimaisesti älykkäin, objektiivisin ja analyyttisin kirjoittaja Kärppäosiossa ikinä.
Jos optimismi on synti suomessa, niin onhan tämä paska maa.
 

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
Tämä on kyllä huumoripitoisin lause Kärppäosiossa ikinä.

Olen eri mieltä.

McTorso on optimisti, mutta 90% enemmän oikeassa analyyseissään kuin perus-pessimistit jotka huutavat täällä, että väärin voitettu ja katastrofi seuraa jos tätä pian piste-ennätyksen tekevää, joukkuetta ei vahvisteta äkkiä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Torsolle peukku, ylivoimaisesti älykkäin, objektiivisin ja analyyttisin kirjoittaja Kärppäosiossa ikinä.
Jos optimismi on synti suomessa, niin onhan tämä paska maa.
Huh! Kylläpä lämmittää mieltä moinen, kiitos paljon! Arvostan positiivista palautettasi kovin.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Paina stoppia JPL tässä kohti, muuten meillä on taas tässä kolme sivun lainattuja argumentteja ihmettelyineen.

Torsolle olen sanonun jollakin muotoa ennenkin ja hyvässä hengessä, että voisit koittaa kunnioittaa muiden mielipiteitä, etkä yrittäisi viesti viestin jälkeen kääntää toisen päätä tai yrittää jotenkin kiertämällä saada jotain sanomaasi tarkoittamaan toista asiaa. Monesta täällä keskusteluketjuissa saa skipata monta sivua keskusteluja, joissa sinä intät jonkun kanssa aivan muusta kuin jääkiekosta tai Oulun Kärpistä. Jos sinulla on tarve saada keskustelua väkisin aikaan, niin voit vaikka perustaa McTorso-vastaa -ketjun, jonne voi kääntää nämä iäisyyksiin jatkuvat väännöt.
 
H

Hidas_ja_kankea

Tästäkin huolimatta todennäköisyys Kärppien mestaruudelle on selvästi alle 50%, oiskohan mutulla jossain 25-35% kieppeillä ellei allekin.

Kertoimien mukaan todennäköisyys on melko tarkasti 26%. Sinänsä huvittavaa, jos Tappara olisi yhtä suurella etumatkalla, olisi kertoimet aivan jotain muuta. Markkinat eivät täysin luota Kärppiin, vaikka suurin ennakkosuosikki on. Arvioissa on kuitenkin viisi joukkuetta varsin kasassa (Kärpät, Tappara, JYP, TPS, HIFK). Noista viimeisin HIFK 12% ja vasta sen jälkeen arviot laskevat.

Mitä vääntöön tulee, en oikein pidä sellaista nikkiä kykenevä arvioimaan toisia, joka on arvioinut erimieltä olevien olevan 70-luvun puolivälin jälkeen syntyneitä pullamössöjä. Tuli kuitenkin oikein nuorekas olo, joten kiitokset siitä.
 

JPL

Jäsen
Paina stoppia JPL tässä kohti, muuten meillä on taas tässä kolme sivun lainattuja argumentteja ihmettelyineen.

Painettu. Eihän näitä keskusteluja kannattaisi yleensä käydä, mutta joskus vain hirttää kiinni ja haluaa saada meidät kaikki ajattelemaan vähän enemmän sitä ulosantiaan tällä palstalla. Ja pätee myös omaan ulosantiin, missä on ollut ja on edelleen kehitettävää. Tämä nyt on kuitenkin ollut aika iso osa meidänkin elämää jo sieltä kiekkopesästä lähtien ja ainakin itse haluaisi pitää keskustelujen tason sellaisena, että mahdollisimman monet haluaisivat siihen osallistua. 'Tyrmääjät' yleensä on aika tehokkaita tappamaan monipuolisen keskustelun.

Positiiviset ja negatiiviset mielipiteet on kaikki aina tervetulleita. Yleisesti positiivisuus on mukavampaa kuin negatiivisuus ja onneksi tällä kaudella jääkiekko on aiheuttanut paljon positiivista fiilistä.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Hyvää keskustelua mutta väärässä topicissa.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ruotsi vs USA
  • 2.44
  • 4.40
  • 2.36
Tshekki vs Suomi
  • 2.66
  • 4.20
  • 2.36
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös