Jotenkin minä halauisin pistää tuolle keskustelulle pisteen ja nollata tämän urbaanin legendan 80-luvun fyysisyydestä. Epäilyttävään aikaanhan tuo nimimerkin Chiesa di Totin kommentti on kirjoitettu. Boldaukset yllä olevassa lainaukset minun. Mitä sinä itse muistat 80-luvun Kärpistä ja 80-luvun Kärppien fyysisyydestä? Noinkin vakuuttavasti kun puhut Kärppien fyysisyydestä, niin luulisi siitä olevan helppo kertoa muutamia esimerkkejä. Eikä tuo ole ensimmäinen kerta, kun netin keskustelupalstoilla tuosta urbaanista legendasta mainitaan. Itse kävin tuolloin Kärppien peleissä ja seurasin Kärppiä, mutta sen verran olin nuori, etten erityisemmin muista Kärppien fyysisyyydestä mitään. Pari juttua muistan lehdistä, en muista olinko katsomassa, eli kun Matikainen komensi pelaajansa pukuhuoneeseen kesken pelin, pelin lopulla ja kun Matikainen komensi Kärppien isot pelaajat pelin loppuhetken aloitukseen, olikohan Hifkiä vastaan. Pidän noita esimerkkejä enemmän poikkeuksina, jotka eivät kerro juuri mitään Kärppien 80-luvun fyysisyydestä. Kun nykyään Liiga-pelejä pelataan säännöllisesti 4:llä hyökkäysketjulla ja 7:llä pakilla, joukkueissa taso riittää neloskentän peluuttamiseen, niin 80-luvulla Liiga-pelejä pelattiin 3:lla hyökkäysketjulla ja 3:lla pakkiparilla. Nelosketjun pelaajat puri tuppea ja kävi hiukan ottamassa jäällä tuntumaa erän päätyttyä ennen jään puhdistusta. Kärpät oli tuolloinkin taitojoukkue ja hyvin luisteleva joukkue, jossa oli kyllä ihan kivasti fyysisyyttä esim. Juha Huikarin, Kai Suikkasen ja muutaman muun muodossa, mutta mutta, tuohonpa se sitten jäi. Kärpät oli yhtä fyysinen, kuin kaikki muutkin Liiga-joukkueet. Ei ollenkaan poikkeuksellisen fyysinen.Ossi Piitulaisesta, Jere Karalahdesta Kari Haakanan kautta Lasse Kukkoseen. Isäntä pitää olla ja Lassessa se on, mutta voisi olla muutakin kuin tuo norski. Puhumattakaan siitä, että pakisto on kuulemma jo kasassa. Oi niitä aikoja kun Kärpät oli vittumainen ja taitava samaan aikaan. Suikkasen propseiksi on sanottava yhtä isot kivekset kuin Matikaisen Penalla, kunhan joukkue olisi samaa if you wanna fuck with us, täältä pesee ja linkoaa ja voitetaan 15-3.
Puhumattakaan molarista (Darryl Reaugh), sentteristä (Daniel Corso) ja mainitusta Nielikäisestä.
Pahoittelen tätä off-topic -viestiä, mutta oli pakko kommentoida asiaa.