JPL on nyt turhan negatiivinen. Minä taas uskon, että peli alkaa kulkemaan ennen vuoden vaihdetta. Kun rosteri tervehtyy riittävästi, niin Suikkanen voisi taas alkaa peluuttamaan Kärppiä hyökkäysvoittoisemmin. Nyt junnuilla kyllästetyn Kärppälauman on vaan pakko pelata puolustusvoittoisemmin ja eihän sitä ole mukava katsoa.
Ei siinä mitään - uskoa saa aina. Kyllä minäkin uskon, että peli paranee. Sen vain pitäisi parantua huomattavasti enemmän kuin kilpailijoilla, jotta Kärpät saavuttaisi varsinkin tuon pelillisen eron kärkijoukkueisiin. En minä ainakaan tyydy siihen, että Kärpät on keskitason joukkue. Melko suurella todennäköisyydellä Jukurien, KalPan yms. lento heikkenee loppukautta kohti ja kokeneilla pelaajilla varustettujen joukkueiden peli paranee suhteessa näihin sitten enemmän. Toki onni on, että muillakin suurilla (pl. Tappara ja osin TPS) on ollut aika isoja ongelmia alkukaudesta. Ero kärkeen voisi olla vielä huomattavasti suurempikin.
Itse kritisoin siihen saakka, kunnes näen merkkejä paremmasta. Yhden kohtuullisen erän perusteella en nosta Kärppiä yhtään pykälää korkeammalle arvioissa. Kärpät on pelannut tällä kaudella yhden ainoan pelin ns. hallittuun voittoon (Ässä - peli). Kaikissa muissa on joko hävitty tai oltu ihan köysissä suurin osa ottelusta. Ei ole myöskään mitään järkeä mennä loukkaantumisten taakse. Jos loukkaantumisten aikana joudut häviötä selittelemään sillä, joukkueen pelitapa ja laajuus eivät vain riitä. Silloin syyt löytyy toimistolta ja penkin takaa.
En myöskään nosta sellaisia pelaajia vahvistuksiksi Kärpissä, jotka vetelevät suunnilleen kiikareilla tai makaavat lekurin pöydällä. On se sitten huonoa tuuria tai mitä tahansa, niin ei sellaisesta pelaajasta ole paskan hyötyä. Esimerkiksi Albert ei ole esittänyt vielä yhtään mitään liigassa, minkä perusteella hänen voi sanoa olevan tärkeä pelaaja. Siinä yhdessä liigapelissä hän oli minun silmissä heikko ja se on ainut todellinen vertailukohta muihin kilpailijoihin. Myöskään Saarinen ja Lehtonen eivät ole niin hyviä olleet, että antaisin vielä puhtaita papereita. Hieno homma että Lehtonen sai maalin auki. Toivotaan, että jatkossa hän voisi lunastaa odotuksia ja olisi vahvistus. Toistaiseksi hän ei ole ollut. Eikä tuo Ruohomaakaan ole joukkuetta juuri auttanut toistaiseksi. Taitoa on ja vauhtikin riittää, mutta jos pelaaja hankitaan kärkiketjun sentteriksi, niin silloin pitää tulla tehoja. jos on tehnyt kärkiketjussa saman verran tehoja, kuin Sailion Jari takaosastolla, niin ei ole mennyt häävisti. Puhtaat paperit voi antaa Sailiolle ja Kähköselle. Pelaavat illasta toiseen sillä tasolla, millä voi heidän odottaakkin pelaavan.