En juurikaan veikkaa. Harrastus mielessä lauantain jalkapallovakiota kovin tappiollisesti ruksittelen. Ei siis ole rahoja luvassa minulle Kärppien runkosarjavoitosta. Mielestäni Kärpät oli niin suuri ennakkosuosikki runkosarjan voittajaksi, etten halunnut tuota mainitsemaasi 1-3 haarukkaa Kärpille käyttää. Jos olisin niin tehnyt, olisi minun pitänyt laajentaa myös muiden joukkueiden haarukkaa, eikä se olisi ollut enää mielekästä. Kertaan vielä, mielestäni Kärppien sijoittuminen runkosarjassa huonommin kuin sijalle yksi, olisi ollut yhtä epätodennäköistä kuin HIFK:n valahtaminen sijojen 2-6 ulkopuolelle.Jep, ymmärrän mitä ajat takaa. Mut vaikka olisit laittanut Kärpille sijat 1-3 niin ei se olisi vesittänyt kantaasi, tuollainen vaan ei ruokkisi niin paljoa ylimiestä kuvaa meistä Kärppäkannattajista. Totta kai yllätyksiä tulee ja esim. tuo HIFK:in haarukka oli ihan perusteltu, vaikka he nyt runkosarjan voittaisivatkin. En kuitenkaan itse niele sitä, että ennen kauden alkua Kärpät olisi ollut niin ylivoimainen että ihan noin vahvasti olisi tarvinnut kirjoittaa. No olet varmaan sijoittanut hurjasti rahaa Kärppien runkosarjan voittoon eli runkosarjan päätteeksi sulla on sitten tilipäivä ;)
Toki tämän näkemykseni voi kuitata ylimielisyytenä, ei siinä mitään. Moni sitä kritisoikin ja se kuuluu asiaan. Kyllä voimasuhdearvioni sai hivenen myös kannatusta, jopa Kärppien sijoituksen osalta. Tämä kannatus tuli Kärppäleirin ulkopuolelta. Teille, arvostamilleni Kärppäkannattajakolleegoille, taisi tuolloin veikkaukseni tuntua liian ylimieliseltä. No, ymmärränhän minä, jottei näillä leveyspiireillä ole soveliasta olla liian itsevarma menestyksestä. Nöyryys on täällä valttia. Ymmärrän kyllä, ettet näe Kärppiä yhtä varmana runkosarjan voittajana kuin minä. Eikä siinä mitään, mielipideasioita ja osin määrittelykysymyksiä ovat nämä.
Kannattamamme joukkueen lähitulevaisuuden suurin haaste on, miten se pystyy keskittymään liigapeleihin CHL-finaalin odottaessa nurkan takana. Nyt mitataan pelaajiemme ammattimaisuuden tasoa kovasti. Samoin Marjamäen johtajan taidot ovat uudenlaisen haasteen edessä.