Oulun Energia Areena

  • 431 463
  • 1 313
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muutaman ottelun katselleena eipä nuo led mainokset häiritse jäällä. Eipä tule edes yhtään firmaa mieleen kenen mainos siellä on ollut. Alkushowssa Kärppien logo toki siinä oli.
 

Glove

Jäsen
Hyvä peli olisi illalla tarjolla ja näyttää olevan aika täyttäkin. Eli käytävillä ei mahdu liikkumaan juuri lainkaan. Taidan jättää väliin.
 

Dalhan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Washington Capitals
Kun kerran Junttilakin tuli takaisin kotiin "maitojunalla" niin voisiko uuden areenan nimetä "Maitojuna Areenaksi", Valio pääsponsoriksi ja areena sopivasti sijaitsee junaseman vieressäkin.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kun kerran Junttilakin tuli takaisin kotiin "maitojunalla" niin voisiko uuden areenan nimetä "Maitojuna Areenaksi", Valio pääsponsoriksi ja areena sopivasti sijaitsee junaseman vieressäkin.
Ja nyt kun kerran on muka hauskaa meillä kaikilla niin vakavoidutaanpa vähän tämän uutisen äärelle.

 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Ja nyt kun kerran on muka hauskaa meillä kaikilla niin vakavoidutaanpa vähän tämän uutisen äärelle.
Oulun kaupunki kirjoitti:
Oulun asema-alueen kehityshankkeeseen on liitetty nyt myös oikeus- ja poliisitalon alue ja yhteensä noin viiden hehtaarin laajuisesta alueesta on tarkoitus kehittää keskusta-asumisen, palveluiden, tapahtumien ja matkustamisen elävä kaupunkikeskus.
Eikai tuon takia tarvitse vakavoitua? Ainakin lainaamani kohdan mukaan Areena kuuluisi tuohon hankkeeseen.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Sivuaa seitin ohuesti aihetta, mutta jos Lappeenrantaan suunnitellaan tosissaan uutta
areenaa rapistuvan Kisapuiston tilalle, niin on se nyt kumma että liigan suurin ja kaunein pelaa
ottelunsa pitkälle tulevaisuudssa 1970-luvulla rakennetussa peltirotiskossa?!
Nyt olisi päättäjien aika herätä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sivuaa seitin ohuesti aihetta, mutta jos Lappeenrantaan suunnitellaan tosissaan uutta
areenaa rapistuvan Kisapuiston tilalle, niin on se nyt kumma että liigan suurin ja kaunein pelaa
ottelunsa pitkälle tulevaisuudssa 1970-luvulla rakennetussa peltirotiskossa?!
Nyt olisi päättäjien aika herätä.
Lappeenrannassa ollaan pakon edessä, kun Kisapuisto hajoaa käsiin. Raksilassa ei sentään ole niin paha tilanne.

Silti olen monesti miettinyt, miksi nuo hallihankkeet on aina niin suuruudenhulluja? Maailmalta löytyy runsaasti esimerkkejä, että kohtuuhinnallakin pystyy rakentamaan toimivan ja nykyaikaisen jäähallin. Paino sanalla jäähalli. Jos esimerkiksi Oulussa unohdettaisiin kaiken maailman areenat ja keskityttäisiin rakentamaan nimen omaan jäähalli, niin budjetti voisi varmasti olla luokkaa 30-40 miljoonaa. Kärpät on nykyisellään niin iso ja tuloskuntoinen firma, että tuon kokoinen investointi alkaisi olemaan jo mahdollista toteuttaa itsekin.
 

Pohjoisesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Manchester United, Jesse Puljujärvi
Jos tänne joskus tulee uus halli, niin toivottavasti kapasiteetti ei nouse yli 7000 katsojan. Tällä hetkellä hallin tunnelma on kuin kirkossa, kun peleissä käy jatkuvasti reilusti alle 5000 katsojaa.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos tänne joskus tulee uus halli, niin toivottavasti kapasiteetti ei nouse yli 7000 katsojan. Tällä hetkellä hallin tunnelma on kuin kirkossa, kun peleissä käy jatkuvasti reilusti alle 5000 katsojaa.

Tähän voisi auttaa se, että katsomot olisi lähempänä kaukaloa ja olisi toinen pääty kokonaan fanipäätynä.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos tänne joskus tulee uus halli, niin toivottavasti kapasiteetti ei nouse yli 7000 katsojan. Tällä hetkellä hallin tunnelma on kuin kirkossa, kun peleissä käy jatkuvasti reilusti alle 5000 katsojaa.
Emmää tiiä onko tuo katsojamäärä kuitenkaan ihan yks yhteen uuden ja vanhan hallin suhteen. Mä ainakin olen ostamassa heti kausikortin, kun uusi halli valmistuu. Vanhassa ei kiinnosta käydä edes ilmaiseksi.

Juu, oon rehellinen kermaperse. Plazassakaan en käynyt huonojen tilojen ja penkkien takia vuosiin, nyt uuden Luxe-salin avauduttua olen käynyt katsomassa pari leffaa kuukauden sisään.
 

Pohjoisesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Manchester United, Jesse Puljujärvi
Emmää tiiä onko tuo katsojamäärä kuitenkaan ihan yks yhteen uuden ja vanhan hallin suhteen. Mä ainakin olen ostamassa heti kausikortin, kun uusi halli valmistuu. Vanhassa ei kiinnosta käydä edes ilmaiseksi.
Kyllä yleisömäärä nousisi varmasti ainakin aluksi, mutta pitkässä juoksussa se varmasti taas laskisi
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Onko totta, että E-F -seisomakatsomosta osa on muutettu kaikessa hiljaisuudessa istumakatsomoksi? Missähän vaiheessa tuo muutos on tapahtunut? Ei ole ilmeisesti ainakaan faneille ilmoitettu asiasta tai sitten minulla mennyt asia täysin ohi.

Seisomapaikkojen vähentäminen vaikuttaa suoraan tunnelman heikkenemiseen ja ottelutapahtumaan.
 

LarZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun pisteautomaatit
Onko totta, että E-F -seisomakatsomosta osa on muutettu kaikessa hiljaisuudessa istumakatsomoksi? Missähän vaiheessa tuo muutos on tapahtunut? Ei ole ilmeisesti ainakaan faneille ilmoitettu asiasta tai sitten minulla mennyt asia täysin ohi.

Seisomapaikkojen vähentäminen vaikuttaa suoraan tunnelman heikkenemiseen ja ottelutapahtumaan.

Taisi olla heti kauden alussa tämä muutos. Eikös fanikatsomoon saatu tällä keinolla lisää tilaa?
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
"Lisää pituutta heti tai ainakin isommat tuopit !"
Ei vaan, olen tänne monta kehitysehdotusta kirjoittanut ja yhtäkään asiaa ei ole parannettu.
Taitaapa kuulkaa olla niin ettei meidän kirjoituksia lueta tai noteerata.
Seura taitaa istua norsunuluutornissa, ikävä kyllä...
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
"Lisää pituutta heti tai ainakin isommat tuopit !"
Ei vaan, olen tänne monta kehitysehdotusta kirjoittanut ja yhtäkään asiaa ei ole parannettu.
Taitaapa kuulkaa olla niin ettei meidän kirjoituksia lueta tai noteerata.
Seura taitaa istua norsunuluutornissa, ikävä kyllä...
Ideaalitilanne toki olisi se, että joku ilumikkoloista lukisi myös tätä palstaa kehitysideoita bongaten, MUTTA, silti minusta on turha harmitella, jos palautetta ei toimiteta suoraan seuran edustajalle, vaan oletetaan, että muutos tapahtuu tälle palstalle kirjoitellessa... Kyllä täällä on myös niin paljon kaikkea pskaakin, että tavallaan kyllä ymmärrän, jos tähän palstaan ei haluta työaikaa priorisoida.

Ja tuo viimeinen lause ei siis missään nimessä sulle Nils, vaan ihan yleisesti palstaa koskien, itsekin sorrun aina toisinaan sellaisia turhuuksia kirjoittamaan, joiden arvo on pakkasen puolella ja vastaa -napin sijaan kannattaisi painaa deleteä. Muistaakseni olet ihan aidosti hyviä ja toteuttamiskelpoisia ideoita kehityskohteista pohtinut, peukku siitä!
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Juu kyllähän tuostakin hallista saisi melko pienellä summalla oikeasti ihan hyvän näköisen.

-Seinien, lattioden ja portaiden maalaus
-lauteet v*ttuun istumapaikoilta, taittopenkit tilalle
-uusi jumbotroni ja äänentoistojärjestelmä (jos uutta hallia ei ole tulossa)
-lisää pubeja (onko kenttätasolle tulossakin jopa?)
-ja ne iänikuiset kioskien ehostamiset tuotteineen...
Raksilan jäähalli on kuin vanha betonibunkkeri sitten toisen maailmansodan.
Sitä on tekohengitetty moneen kertaan muttei todellakaan tarpeeksi.
Oulun uusi areena ei tule toteutumaan ainakaan kymmeneen, viiteentoista vuoteen, se on varmaa.
Rahoitus, poliittinen keskustelu ja pelkästään sen sijainti on vielä todella lähtökuopissa.
Mitä Oulun kaupunki ja Kärpät aikovat tarjota oululaisille tulevina vuosina ? Pelkään ettei tämän kummempaa.
On surullista ettei pelkästään Oulun Kaupunki satsaa veronmaksajien vapaa-ajan viettoon parempia puitteita.
Ajanviettoon joka on suurinta ja suosituinta koko kaupungissa.
Hokijonen hyvät ehdotukset tuossa yllä ovat hyviä ja vähintä mitä pitäisi tehdä.
Ja paljon enemmänkin...nykytekniikalla voitaisiin saada viihtyisä urheiluviihdekeskus.
Kunhan vain satsattaisiin. Voisiko kenties yksityinen sektori, rakennusliike jne... lähteä mukaan hankkeeseen ja käynnistää suuremmanluokan remontti ?
Eikä pelkästään sisä vaan myös ulkopuolellakin. Esim. parkkipaikat siellä täällä ovat niin surkeaa kuin olla voi.
Olen sanonut useaan kertaan, että Ouluhallin parkkipaikat kahteen kerrokseen ja hyvät poistumistiet. Ei tarttis koulujen pihoille änkeä.
Saisivat sitten ihan rauhassa "fundeerata" sitä uutta areenaa parisenkymmentä vuotta...
 
Viimeksi muokattu:

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Kaleva uutisoi, että yliopistoa kiinnostaisi muuttaa Linnanmaalta tuohon Raksilan radanvarteen. Ottamatta nyt kantaa kyseisen asian toteutettavuuteen niin samassa uutisessa mainittiin, että yliopisto voisi käyttää viereen rakennettavan monitoimihallin tiloja konferensseihin ja muihin tapahtumiin. Ainakin hallin kannalta yliopiston tarpeet ja toki myös valtavasti kasvanut ihmisvirta opiskelijoiden vuoksi on positiivinen asia. Myös kylkeen rakennettavien ravintoloiden jne. asiakasmäärissähän tuo näkyisi.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Kaleva uutisoi, että yliopistoa kiinnostaisi muuttaa Linnanmaalta tuohon Raksilan radanvarteen. Ottamatta nyt kantaa kyseisen asian toteutettavuuteen niin samassa uutisessa mainittiin, että yliopisto voisi käyttää viereen rakennettavan monitoimihallin tiloja konferensseihin ja muihin tapahtumiin. Ainakin hallin kannalta yliopiston tarpeet ja toki myös valtavasti kasvanut ihmisvirta opiskelijoiden vuoksi on positiivinen asia. Myös kylkeen rakennettavien ravintoloiden jne. asiakasmäärissähän tuo näkyisi.
Itse komppaan tätä keskittymää kyllä kovasti. Mahtava homma jos toteutuu kokonaisuudessaan.

Jos jotakin hyvää niin myös negatiivista: Jos tuohon tosissaan survotaan 15 000 - 20 000 opiskelijan koulukeskittymä (yliopisto& osa AMK:sta) vielä kylkeen, niin suunnitelu lähtee varmaan about alusta käyntiin ja homma myöhästyy entisestään. Voi voi.
 

Vaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itse matkakeskus tuskin ottaisi osumaa tuosta. Asemahalli, linja-autojen laiturit maan alla jne. menisivät, imo, Tervatynnyrit -suunnitelman mukaan. Muu osa matkakeskuksen suunnitelmista lienee helposti muokattavissa korkeakoulujen tarpeisiin.
 

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
2021 kesällä kuulemma tulossa kääntyvät/kuppipenkit päätyihin ja sivuille, joten tuskin sitä uutta hallia on 15v sisällä tulossa. Kulmiin on ilmeisesti jäämässä nykyiset puupenkit. Uskon, että hallia levennetään jääpallokentän puolelle kunhan viimeisetkin toiveet uudesta hallista on menetetty. Katsomokapasiteettia nykyiseen halliin ei ole mahdollista juuri lisätä, sillä katon korotus maksaisi uuden hallin verran. Isompi remontti tai päätös uudesta hallista on jokatapauksessa tulossa muutaman vuoden sisällä.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
2021 kesällä kuulemma tulossa kääntyvät/kuppipenkit päätyihin ja sivuille, joten tuskin sitä uutta hallia on 15v sisällä tulossa. Kulmiin on ilmeisesti jäämässä nykyiset puupenkit. Uskon, että hallia levennetään jääpallokentän puolelle kunhan viimeisetkin toiveet uudesta hallista on menetetty. Katsomokapasiteettia nykyiseen halliin ei ole mahdollista juuri lisätä, sillä katon korotus maksaisi uuden hallin verran. Isompi remontti tai päätös uudesta hallista on jokatapauksessa tulossa muutaman vuoden sisällä.
Mennään varmaan jo 6k alle kapasiteetissa, jos tuo toteutuu? Ei hyvä.

Olen muuten aina miettinyt, että miksi noita päätykatsomoita ei jatketa kenttätasolle asti? Niistähän äkkiä saisi useamman sadan lisää kokonaiskapasiteettiin/kuitattua menetetyt paikat, jos taitettavia tulee lisää. Ei olisi kai kauhean kallis "upgrade"?

Olen kyllä sitä mieltä loppupeleissä, että nykyisen hallin korjausvelka alkaa olla niin iso, että uuden areenan rakentaminen on lähes pakollista hyvinkin lyhyellä aikavälillä. Kymmeniä miljoonia lienee mitä tuohon nykyiseen joutuisi upottamaan = ei mitään järkeä.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Virkkunen puheli tämäm päivän kalevassa jotta nykyisessä hallissa mennään vielä 6-8 vuotta.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tulee Kärppien talous kärsimään tuosta nykyisestä hallista. 5v päästä monella muulla paikkakunnalla on upouusi halli, ja Kärpät jää entistä enemmän jälkeen ottelutapahtumassa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös