Ottelutapahtuma ja lipunmyynti

  • 179 113
  • 727

TOVERIT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Itse olen kyllä enemmän metelin kannalla ja tänään sitä oli juuri sopivasti. Halliin oli todella mukava tulla. Ei niitä torvia voi tietenkään jokainen katsoja tööttäillä, mutta mitään viime keskiviikon kaltaista hautajaistunnelmaa en haluaisi.
Ja tuota faniryhmän rumputouhua olen ihmetellyt. Onhan se hyvä, että rumpu paukkuu mutta on jo pitkään ketuttanut tuo yksitoikkoinen jumputus. Löytyiskö jotain toista ja kolmattakin versiota kenties? Ja tällä en halua haukkua ketään vaan lähinnä kannustan vaihteluun tuossa metelin luomisessa.
Tänään oli positiivinen kannustus kaikilla!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
On todella surullista mikäli faniryhmä aikoo lähteä tuolle linjalle. Uskoisin ryhmästä löytyvän melko paljon soraääniä kyseisenlaiselle toiminnalle. Kyllä faniryhmän pitää erottua jollain muulla tavalla.

Eiköhän torvipelleily aiheuta hajaannuksen heti alkumetreillä ja fanireissussakin sen, että puolet häviää jonnekin olutravintolaan. Ei jääkiekko-ottelu sentään mikään vappukarkelo ole. Jos fanitoiminta aikoo jatkossa torvensoitosta koostua, niin siitä sitten vain, mutta sillä ei kyllä fanitoimintaa eteenpäin viedä. Tämä on toki vain minun (ja muutaman muunkin tänne kirjoittaneen) näkemys, mutta tuskin kovin pienen vähemmistön näkemys.

Oli näköjään torvien törinä huomioitu jo Jatkoajan otteluraportissakin:
Lauantaina Kupittaan hallille saapunut katsoja saattoi erehtyä matkanneensa vuoteen 2010 ja Etelä-Afrikkaan. Läpi ottelun hallissa mylvineet vuvuzelalta etäisesti kuulostavat torvet hämäsivät ilmeisesti kotijoukkuetta, sillä savonlinnalaisvieraat olivat ottelun alkupuolella selkeästi isäntiä terävämpiä maalinteossa.

Tuo vertaus vuvuzeloihin ei taida olla varsinainen kehu, vuvuzelathan kiellettiin monissa maissa ja kisakatsomoissa noiden kisojen jälkeen, ja MM-kisalähetyksetkin olivat 2010 varsin hankalia kuunneltavia aluksi, kun torvihelvetti peitti paikoin jopa selostuksen. Stara-sivuston artikkeli kiteytti tämän hyvin:
Useimmille jäi vuoden 2010 jalkapallon MM-kilpailuista ainoastaan mieleen ärsyttävän kuuloinen torvi, jonka piinaava ääni kaikui jokaisesta vastaanottimesta kuukauden ajan.

Toivottavasti muovitorvien kakofonia ei ole se ainoa asia, joka jää katsojille mieleen TuTon otteluista tai vierasreissuista.
 

Isopappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo Hockey
Meteliä halliin!

Tänään otteluun oli saapunut 50 hengen pikkujouluporukka, joka istutettiin päätyravintolaan torvien kanssa. Firman pomo oli ostanut jokaiselle firman duunarille Tuto torven. Kyllä halliin meteliä mahtuu ja kyllä torvi porukka myös kannusti Tuto huudoilla! Kiitos siitä heille. Valitettavasti hallissa istuu myös paljon katsojia, jotka eivät millään tavoin reagoi ottelun tapahtumiin, itselläni on välillä vaikea pysyä rauhallisena, kommentteja ja kannustusta jakelen eri tavoilla. Torvea en omista mutta suotakoon se niille, jotka positiivisesti kannustavat Tuton voittoihin! Itse haluaisin nähdä hallilla lehmänkelloja, näitä sveitsiläiset ja saksalaiset kilisyttävät matseissa!

Kuulin myös jobinpostia Kenin terveystilanteesta, pahimmillaan pois koko loppukauden?
 
Suosikkijoukkue
Tuto
Itseä lähinnä nauratti torvimeteli joka pääpiirteittäin tuli päädyn kaljakatsomosta. Se siis viihdytti tietyllä tavalla, joten se voitanee laskea hyväksi asiaksi tavallaan. En myöskään usko, että sama porukka on ensi kotipelissä torvineen paikalla. Uskoisin tämän olleen yhden/kahden isomman porukan once in a lifetime/season tyylinen tempaus. Ainoa harmitus oli, että sama porukka huusi varsin onnistuneesti jotain muutakin variaatiota kuin "TUUTO TUUTO", mutta pelikatkomusiikki ja mainokset tosiaan olivat niin kovalla, että peittivät nämä huudot. Siellä pitäisi audiosta vastaavan henkilön olla hereillä ja antaa yleisön äänien kantaa jos niitä "kerrankin" sattuu pelissä olemaan.

Toisin sanoen, ihan ok, kunhan tästä ei tule vakiota joka pelille mitä en jaksa uskoa. Lisäksi tosiaan olisi hienoa kun löytyisi jotain muitakin rytmejä ja kannatuslauluja. Hyvä täältä bittiverkon takaata huudella, kun tuskin on itsestä laulujen yms organisoijaksi, mutta jos lauluja olisi niin voisin jopa uskaltautua niitä laulamaan fanikatsomossa. Ehkä faniyhdistys voisi miettiä jotain tälläisiäkin uudistuksia etuuksien, fanimatkojen yms lisäksi. Uskoisin että jo 20 hengen porukka saisi kupittaan kokoisessa hallissa äänensä kuuluviin kannatuslauluillaan uskottavasti.

Jos jollakin on sana hallussa niin voisi jonkun yksinkertaisen värssyn kyhätä mihin kuuluisi ehkä pelaajien nimiä ja jotain TUTOlaisuutta ja laittaa sen tänne ja TUTO fanien facebookkiin. Ehkä se voisi jonain päivänä vielä olla ottelukohtaisessa printissä kokoonpanojen ohessa niin tulisi vähän vähemmänkin fanaattisille ainakin tutuksi.
 
Suosikkijoukkue
Tuto
Ennen kuin kaivaudun takaisin kolooni valittamasta niin pakko nostaa vielä esille se, miten tuolla "torvipäädyssä" sijaitsi vihreällä lakanalla jonkun personal trainer-palveluja tarjoavan yrityksen mainos (taisi olla juuri kyseisen yrityksen väki pikkujouluja viettämässä). Lakanassahan luki iskulause "kehosi parhaaksi" tai jotain sinne päin. Samaan aikaan kyseisen lafkan sankarit tarjoilevat paikallaolleelle yleisölle läpi ottelun korviariipivää melusaastetta. Ironiaa olisi voinut leikata veitsellä.

Ennen kuin mustamaalaat enempää jotain TUTOn yhteistyökumppaneita niin ota asioista selvää tarkemmin. Vireä on yhden hengen yritys, joka tuottaa mm. TUTOlle hierontapalveluita, eikä siis millään tavalla tekemisissä tämän mainitsemasi 50 hengen juottolauman kanssa.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Eiköhän torvipelleily aiheuta hajaannuksen heti alkumetreillä ja fanireissussakin sen, että puolet häviää jonnekin olutravintolaan.

Empiirisen tutkimukseni mukaan puolet häviää anniskelupisteisiin joka tapauksessa :)

Mutta siis vakavasti puhuen. Ei ole lainkaan ihme, että tämän iltaiset torvet jakavat mielipiteitä. Kyseiset tötteröthän ovat sellaisia, että parhaimmillaan tuovat mukavasti eloa tunnelmaan, pahimmillaan ärsyttävät suht perkeleesti. Molemmat ääripäät kuuluivat paikalleni tänään, ajoittain torvia käytettiin inhimillisen asiallisesti, välillä surullisenkuuluisan 2010 fudisturneen tavoin, yhtäjaksoisesti ilman taukoa töötäten. Toisin sanoen, ko. mökäputkilla olisi potentiaalia avittamaan tunnelman luomisessa, mutta käsistähän niiden käyttö lähtee melko lailla väkisin, ainakin jos on hiukkaakaan keskiketterä tai terävämmät menossa mukana. Kuten tänään.

Ihan en tämän iltaista kuitenkaan vertaisi 2010 fiaskoon, sillä kuten jo tuossa ylempänä totesin, niin ei ne soineet yhtä soittoa koko aikaa. Liian usein kuitenkin, ja silloin kun niin käy, niin nousee niskakarvat pystyyn E-Afrikka -flashbackin muodossa.

Niin hienoja ja parhaita vaihtoehtoja kuin toveri Mustan Nuolen peräänkuuluttamat chantit ja muut vastaavat jutut olisivatkin, niin niitä vaan on niin valitettavan vaikeaa saada toimimaan. Kunnollinen toteutuminen kun vaatii väkisinkin joko A) ison ja sitoutuneen porukan (a'la Kuparisaari) tai B) sopivasti kännisen porukan (about kaikki fanimatkapoppoot). Ja niin kauan kuin näin on, niin valittavissa oikeastaan on vain noita hiukan "huonompia" vaihtoehtoja. Eli suomeksi sanottuna mm. rumpuja ja torvia. Nuo jälkimmäiset ovat OK ainoastaan jos käyttö on maltillista, ja kun se ei helpolla koskaan sitä ole, niin väkisinkin pakko sanoa, että ei jatkoon. Rumpujen dissaamista taas en ymmärrä lainkaan, ainakaan jos/kun niitä käytetään kuten Marlilla on tapana (lue: ei kuten Synergialla). Ylempään viitaten, ei ideaalia, mutta kuitenkin parempi vaihtoehto kuin rummuttomuus.

Noista mainoksista ja taustamusiikista on pakko sanoa, että en tänään osannut kiinnittää niihin juurikaan huomiota, johtuen juuri vuvuzela jr -tötteröistä. Jos oli taas palattu siihen mitä oli vielä ennen paria viime kotipeliä, niin voihan vittu. Niin kaupalliset tiedotteet kuin taukomusakin pauhasi aivan liian kovaa, ja asiaa kritisoineille vastattiin niin, että syynä on kaiuttimien vajaalukuisuus tjsp. Eli esimerkiksi päätyihin ei kuulemma saatu kunnolla kuulumaan, ellei keskikatsomoille volyymit olisi olleet hiukan liiankin kovalla. Asiaan oli tulossa parannusta, ja näin kävikin. Tai no, osittain. Kahdessa viimeisessä kotipelissä taukomusat soivat ihan inhimillisillä desibeleillä, olkoonkin että Laitilan mainokset tärähtivät aivan kuten ennenkin. No mutta, parannusta se sentään oli aiempaan. Ja jos nyt sitten palattiin taas siihen vanhaan, niin ei voi kuin ihmetellä.

Mutta toveri Nuoli, pyydän anteeksi jos olen väärässä, mutta hiukan kirjoituksistasi on aina paistanut läpi sellainen, että et panisi lainkaan pahaksesi, vaikka joka matsissa olisi viime keskiviikon kaltainen hautajaistunnelma. Sellainen on ainakin erittäin syvältä, ja ainakin itse olen taipuvainen hyväksymään sellaiseen parannuskeinoiksi melkein mitkä tahansa. Jopa nuo torvet, tosin ihan helvetin isoin, jo yllä luetelluin varauksin.
 

Vetomuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Toronto Maple Leafs
Ennen kuin mustamaalaat enempää jotain TUTOn yhteistyökumppaneita niin ota asioista selvää tarkemmin. Vireä on yhden hengen yritys, joka tuottaa mm. TUTOlle hierontapalveluita, eikä siis millään tavalla tekemisissä tämän mainitsemasi 50 hengen juottolauman kanssa.

Tämä selvä. Tuli siis vedettyä liian hätäinen johtopäätös tuon lakanan sijainnin perusteella. Pyydän anteeksi.

Mutta olipahan perseestä tuo torvisoitto. Kannustamisen kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä. Toivottavasti ei koskaan enää.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mutta toveri Nuoli, pyydän anteeksi jos olen väärässä, mutta hiukan kirjoituksistasi on aina paistanut läpi sellainen, että et panisi lainkaan pahaksesi, vaikka joka matsissa olisi viime keskiviikon kaltainen hautajaistunnelma. Sellainen on ainakin erittäin syvältä, ja ainakin itse olen taipuvainen hyväksymään sellaiseen parannuskeinoiksi melkein mitkä tahansa. Jopa nuo torvet, tosin ihan helvetin isoin, jo yllä luetelluin varauksin.

Ei tarvita hautajaistunnelmia ja jatkuvaa syvää hiljaisuutta, mutta en missään nimessä kannata tauotonta kakofoniaa ja ylikovaa musiikin ja mainosten huudatusta kaiuttimista, moisessa ei ole mitään järkeä.

Meteliä voi sopivasti olla, mutta mainoksien ja musan raastava voluumi yhdistettynä Jerikon torvien puhaltamiseen luo lähinnä ahdistavan tunnelman ja stressin, jossa on vaikea jo keskittyä pelillisiin tapahtumiin, puhumattakaan siitä, että voisi peliä kommentoida vieressä istuvalle koska tämä ei kuule mökän alta mitä minä sanon enkä minä kuule, mitä tämä sanoo.

Kyllä hyvä äänimaisema halliin tunnelmaa tuo ja sinne kuuluu, mutta ilman suvantoja ei ole nousuja ja kohokohtia. Hyvään ottelutunnelmaan kuuluu mielestäni äänitason aaltoilu ja dynamiikka. Välillä voi ja ehdottomasti pitääkin olla hiljaisempia hetkiä, jotta tunnelmaan muodostuu riittävästi kontrasteja. Ei jokaista hetkeä tarvitse täyttää tauottomalla mökällä.

Siinä on tunnelmaa, jos vähän rauhallisemman vaiheen jälkeen vaikkapa tulee ihmeellinen jäähytuomio tai raju taklaus ja puolet hallista (tai no, edes osa) puhkeaa vihellyksiin ja huutoihin, ja sen tuntee, kuinka ääni nousee ja tunnelma tihenee. Siinä taas ei ole tunnelmaa, jos on jatkuva ja hahmoton taustameteli. Torvet ja korvia vihlovat skumppamainokset edustavat tätä jälkimmäistä.

Lisäksi on tietysti huomioitava terveydelliset näkökulmat ja miellyttävyysnäkökohdat. Jääkiekko-ottelu on pohjimmiltaan perhetapahtuma, jonne on voitava tuoda myös perheen pienimpiä ilman kuulovaurioiden muodostumisen vaaraa. Se on järkevää, että nykytilanteessa monet vanhemmat varustavat lapsensa kuulosuojaimin, mutta kaikki eivät niin kuitenkaan tee. Ja onhan se hölmöä, että matsiin pitäisi ylipäätään kenenkään varata kuulosuojaimia koska mainokset ja musa ovat niin kovalla - ei nytkään ollut kyse mistään Manowarin konsertista vaan SaPKo-peruspelistä.

Eivät meluvauriot ja melualtistus mikään leikin asia ole muutenkaan. Olen siitä ihan henkilökohtainen esimerkki. Minäkin olin aiemmin ns. rumpuryhmän liepeillä, olenpa sitä itsekin muutamassa pelissä paukuttanut mestaruuskaudella silloisen vakisoittajan poissaollessa. Konserteissakin on tullut käytyä yhdessä jos toisessa elämän aikana. Nyt on sitten kummassakin korvassa kuulovaurioita ja jatkuva, elinikäinen tinnitus eli korvien soiminen.

Olen vähän etuajassa ikäluokassani, mutta en tule olemaan lähivuosina yksin: tutkimuksien mukaan 40-50-vuotiaille tulee olemaan kuulovaurioita ja vastaavia ongelmia helvetisti enemmän kuin aiemmille sukupolville, meidän sukupolvemme tulee olemaan puolikuuro myöhäisessä keski-iässä vanhuuden sijasta. Suurimpana syynä tähän on nykypäivän lähes jatkuva melualtistus ja kasvanut yleisaltistus. Kun joka paikassa pitää olla "menoa ja meteliä" entistä kovemmin ja kauemmin, ja sen päälle vielä nappikuulokkeet korviin ja ylikompressoidut mp3-biisit soimaan, niin kuulosoluja kaatuu kuin Raatteen tiellä. Saattaa sitten kuulokojetta sovitellessa vituttaa aiempien vuosien Laitilan Skumppa -mainokset, muovitorvien nonstop-töristely tai ns. fiiliksen hakeminen keinotekoisesti keinotekoisella taustamelulla sen sijaan, että antaisi sen kehittyä luonnollisesti.
 

Oadie

Jäsen

Huh huh. Ensinnäkin haluan onnitella itseäni että jaksoin lukea herra Nuolen koko tekstin. Kannattaa ihan oikeasti miettiä, että onkohan jäähalli ihan oikea paikka sinulle tai yleensäkään yleisötapahtumat joissa on paljolti ihmisiä. Niissä kun ei voi vain yhden pillin mukaan tanssia. Jos nyt kuitenkin saavut Kupittaalle seuraavaankin otteluun niin suosittelen laittamaan earit korviin ja jos ei riitä niin intistä tuttu tuplakuulosuojaus vaan päälle. Sitten ei ole pelkoa tinnituksesta eikä "melusaasteesta". Keskiviikkopelit kannattaa myös ruksata vahvalla tussilla silloin ei mökää pahemmin ole. Tosin fanikatsomon rumpu paukkuu silloinkin, joten toiseen päähän vähintään kannattaa mennä.

Kuten täällä jo joku mainitsikin tuo päätykatsomon porukka taisi olla kerran kaudessa-systeemillä liikenteessä. Viime vuonnahan sama porukka oli myös näyttävästi liikkeellä saaden mökää halliin. Saas nähdä mitä ensi kaudeksi keksivät? Ihan piristäväähän tuo, kun on välillä jotain vähän erilaista kannustusta. Mutta se on vain minun mielipiteeni, jos valtaosan mielestä halutaan hallissa olevan hiljaista niin olkoon sitten niin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kannattaa ihan oikeasti miettiä, että onkohan jäähalli ihan oikea paikka sinulle tai yleensäkään yleisötapahtumat joissa on paljolti ihmisiä. Niissä kun ei voi vain yhden pillin mukaan tanssia. Jos nyt kuitenkin saavut Kupittaalle seuraavaankin otteluun niin suosittelen laittamaan earit korviin ja jos ei riitä niin intistä tuttu tuplakuulosuojaus vaan päälle. Sitten ei ole pelkoa tinnituksesta eikä "melusaasteesta". Keskiviikkopelit kannattaa myös ruksata vahvalla tussilla silloin ei mökää pahemmin ole. Tosin fanikatsomon rumpu paukkuu silloinkin, joten toiseen päähän vähintään kannattaa mennä.

Jäähalli on minulle ollut oikea paikka yli 20 vuotta putkeen TuTon pelien osalta. Sinä et sitä määritä, missä minä aikaani vietän. Jos kovasti riepoo se, että eri tapahtumissa ihmisillä on eri näkemyksiä tapahtuman järjestelyiden toimivuudesta, niin sopii järjestää sitten ikioma tapahtuma, jossa ei muilla ole nokan koputtamista.

Olenko vaatinut yhden pillin mukaan tanssimista tai sitä kuuluisaa haudanhiljaisuutta? En. Olenko monien muiden kirjoittajien tavoin ollut sitä mieltä, että torvensoittelu tai ylikovalla soitetut mainokset ja taustabiisit eivät ole kovin fiksua tai viihdyttävää? Olen.

Earien tunkeminen korviin ei tinnitukseen auta, kuten tietäisit jos sinulla olisi edes alkeellinen käsitys siitä, mitä tinnitus edes on. Se kun on pysyvää, eli korvissa sirisee jatkuvasti koko loppuelämän ajan ja pitkäkestoinen liian kova meteli vahvistaa oireita. No, etköhän saa vielä ensi käden tuntumaa tinnitukseen myöhemmässä vaiheessa elämääsi, jos torvien töräyttely sinulle niin suurta mielihyvää aiheuttaa. Sen jälkeen voit toki jatkaa melusaasteen laittamista lainausmerkkeihin.

Fanikatsomon rumpu toki kumisee, mutta kuten totesit, niin siltä voi välttyä katsomalla peliä toisesta päästä katsomoa. Niinhän minä teenkin, olen jo pitkään tehnyt. Rummun kaiku on kenties monotonista, mutta se ei ole äänenvoimakkuudeltaan ongelma, koska toisessa päässä hallia se ei kuulu samalla tavalla. Sen sijaan kaiuttimista kuuluva ylikovaa soitettu möykkä kuuluu koko halliin, istui missä hyvänsä.
 

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Aika arvattavaa, että tämä torvisoittokunta jakaa vahvasti mielipiteitä. Itse olen mielipiteineni jossain puolivälissä. Tavallaan välillä oli mukavaa, että torvien soittajat yrittivät puhaltaa jotain rytmiä peliin, mutta ei tuota torven soittoa oikein koko peliä viitsisi kuunnella yhtäjaksoisesti (jatkuva Vuvuzela pärinä futiksen MM kisoissa mielestäni vie peleistä pois enemmän kuin toi sinne). Hallimusiikin voluumistä ja kuulutuksista olen Musta Nuolen kanssa samaa mieltä, hiukan vähempikin riittäisi. Musiikin kovuutta ei voi edes perustella mainosten läpi kuulumisella nettilähetyksissä, koska se on enemmän tekninen säätöjuttu kuin hallivoluumi kysymys.

Tunnelmaa kuitenkin peleihin varmasti kaikki kaipaavat, kysymys on ennemminkin siitä minkälaisesta tunnelmasta itse kukin pitää? Läpsyttimien käyttökin on joistakin aivan karmeaa, mutta kieltämättä sitä kautta saadaan yleisöä mukaan peliin ja läpsyttelystä tuskin tarvitsee koko peliä kärsiä yhtäjaksoisesti. On myös tapoja luoda tunnelmaa pienemmällä äänellä. NHL peleissä joskus on varsin vaikuttavaa, kun puoli hallia heiluttelee seuran huiveja pyörittäen katsomossa. Lipun liehuttelu myös harvemmin kauheaa mölysaastetta päästää. Ympärillä olevaan äänen määrään voi myös kupittaalla helposti itse vaikuttaa, valitsemalla hiljaisemman katsomonosan (siillä varauksella että tilaa valinnalle on). Pientä lippukampanjaa voisi myös joskus kokeilla ja jakaa pieniä TuTo lippuja katsojille ja yrittää muuttaa hallia lippumereksi.
 
Viimeksi muokattu:

Chiquita

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO
Joo-o. Oma mielitpiteeni (vaikkei sitä kysyttykään :) ) on se, että ne saatanan torvet voisivat toimia maltillisesti käytettynä. Silloin kun muutenkin huudetaan? Maali, jäähy, hölmöily- tms tilanteessa.

Voisiko johonkin tehdä adressin sen puolesta, että saadaan se Oiva-skumpan viiltävä diskantti kidutus pois tai hiljaisemmalle? Aika usein ehdin laittamaan käden korvalle, kun se tulee, mutta silloin kun en ehdi, se oikeasti sattuu. Se ei taas ole mainoksen tai hallin vika, tiedän, mutta minulla on toisen korvan kanssa hankaluuksia, enkä oman viihtyvyyden vuoksi halua käyttää korvatulppia, koska se taas rajoittaa sosiaalista toimintaa.

Mielestäni hallissa ei kuulu tarvita kuulosuojaimia yhden helvetin mainoksen vuoksi. Jos joku, joka lähtee paskalle aina kun laittaa manoksen pyörimään, voisikin seurvaavalla kerralla pidätellä hetken ja jäisi tarvittaessa laskemaan kyseisen mainoksen volyymiä, olisi se hieno palvelus maksavalle yleisölle. Mainoksen äänimaailma on niin viiltävän tuskaisen epämiellyttävän ylärekisterissä, että se antaa minulle syyn boikotoida kyseistä tuotetta. :D
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Tosiasian kanssa jokseenkin samoilla linjoilla. Kuulutusten (varsinkin mainosten) ja musiikin volyymia voisi hiukan hillitä, vähempikin riittäisi. Mutta torvet olivat minusta varsin piristävä lisä eiliseen otteluun, ja muutenkin päätyravintolan möykkä ja intoilu oli varsin hauskaa seurattavaa. Kaikki meni kuitenkin hyvin, ainakaan minä en nähnyt ylilyöntejä tms. Ja torvien ääni oli varmasti heikompi hallin toisessa päässä, joten onko tästä asiasta syytä nostaa niin kauhea poru?

Katsojamäärä oli pieni pettymys. Toivottavasti väki löytää kauden edetessä paremmin Kupittaalle, TPS:n kausi on käytännössä paketissa joten kilpailuhenkistä lätkää löytyy vain Kupittaalta. Joulun jälkeen onkin tarjolla heti todellinen El Clasico: perjantai-ilta ja Sport kylässä. Ottelutapahtumaa auttaisi jos joulua edeltävä peli Vaasassa menisi hyvin, mutta vaikkei menisikään niin kyseessä on kärkiottelu viimeisen päälle.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Jos kovasti riepoo se, että eri tapahtumissa ihmisillä on eri näkemyksiä tapahtuman järjestelyiden toimivuudesta, niin sopii järjestää sitten ikioma tapahtuma, jossa ei muilla ole nokan koputtamista.

Tuo taitaa olla Turussa ainoa toimiva, kaikille sopivin ja joillekin jopa suositeltavin tapa. Vuosia on valitettu sitä, että Kupittaalla on liian hiljaista. Sitten, kun joku pitää ääntä, niin se on vääränlaista ääntä. Rummutus on liian monotonista, joten pitäisi huutaa ja laulaa. Huudot ovat kuitenkin myös liian yksipuolisia, eli niissä pitäisi olla enemmän variaatioita. Sitten, jos on variaatioita, ovat ne liian pitkiä ja monimutkaisia, eli järkevämpää olisi, jos keskityttäisiin muutamaan yksinkertaiseen kannustukseen, johon koko hallin olisi helppo lähteä mukaan. Koko halli ei kuitenkaan lähde mukaan mihinkään, joten se kannustus jää aina muutaman kymmenen ihmisen vastuulle oli ne huudot sitten yksitoikkoisia tai ei. Kaikkein pahimpia ovat torvet, enkä tällä kertaa tarkoita keskivertoja turkulaisia jääkiekon seuraajia, vaan niitä muoviputkia, joihin puhalletaan. Niistä lähtevä ääni pilasi ilmeisesti monen lauantaipäivän. Kyllähän sitä mielummin on vaikka 40 tuntia ilman sähköä tai 36 tuntia Amorellalla kuin kuuntelee hallissa 2 tuntia torven törinää. Koskaan ei siis ole hyvä. Jos joskus hallissa on tuurilla korvia hellivä äänen harmonia, niin lihapiirakka on silloinkin ihan varmasti liian vetinen ja olut liian lämmintä. Liian kalliita ne ovat joka tapauksessa aina.
 

Vercetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Vaihda TPS:n kausikortti TUTO-korttiin! - Tuto Hockey

Nyt on näköjään Tuto ottanut hieman erikoisemman markkinointikikan käyttöön. Linkki vie Tuton nettisivuille juttuun, jossa tarjotaan mahdollisuutta vaihtaa Tepsin kausikortti Tuto-korttiin loppukaudeksi. Palloseuran toimistolla tuskin arvostetaan tällaista liikettä, ties vaikka rikottaisiin jotain lakipykälääkin, mutta onhan se kieltämättä virkistävää hieman sohaista muurahaispesään.

Edit: Eesau oli vikkelämpi!
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Joko saa spekuloida sillä, että onko Sjöblom jotenkin mukana tässä. Eikös miestä TuToon haaveiltu?

Hieman tuli mieleen Ilveksen syksyiset mainokset.

Yhtä kaikki, hieno mainos!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Linkki vie Tuton nettisivuille juttuun, jossa tarjotaan mahdollisuutta vaihtaa Tepsin kausikortti Tuto-korttiin loppukaudeksi. Palloseuran toimistolla tuskin arvostetaan tällaista liikettä, ties vaikka rikottaisiin jotain lakipykälääkin, mutta onhan se kieltämättä virkistävää hieman sohaista muurahaispesään.

Tuskin mitään lakipykälää voidaan rikkoa siinä, että vaihdetaan TPS-kausari tarpeettomana TuTon kausariin ja muistutetaan, että Turussa voi vielä nähdä voittavaa lätkää ja pudotuspelejä.

Ihan ansaittua piruilua sellaiselle seurajohdolle, joka kauppaa kaksi pistepörssin kärkinimeä pois ja joka heitti hanskat tiskiin SM-liigan runkosarjan suhteen jo joulukuussa.

Tästä sen vain näkee, mitä siitä seuraa kun liiga suljettiin ja sieltä ei voi enää pudota tai edes joutua karsintoihin. Tuskin olisi Tepsikään voinut näin paljon kusta kannattajiensa silmään jos sillä olisi ollut uhkana päätyä karsintoihin kauden päätteeksi.

Kyllä minua ainakin vituttaisi, jos olisin ostanut kalliin kausarin Turkuhalliin vain huomatakseni, että kauden puolivälissä pyyhe on jo heitetty kehiin ja tammikuussa tulee viimeinenkin naula arkkuun. Jos olisin TPS-kannattaja, voisin ihan protestiksikin käydä vaihtamassa kausikorttini ja siirtyä tämän kevään ajaksi Kupittaalle, jotta jonkinlainen sanoma menisi TPS-seurajohdolle perille.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Linkki vie tutulle TUTO Hockey kotisivulle, missä tarjotaan TPS kausikorttilaisille vaihtokauppaa.

Peukku TUTOlle täältäpäin! Hieno veto vasten kauden luovuttaneen Tepsin pläsiä. Toivottavasti monet käyttävät tuon hyväkseen.
 

julkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasalaiset urheiluseurat
Ja nyt sitten keksitty markkinarakokin:
Vaihda TPS:n kausikortti TUTO-korttiin! - Tuto Hockey

Linkki vie tutulle TUTO Hockey kotisivulle, missä tarjotaan TPS kausikorttilaisille vaihtokauppaa.

Seuraavaksi postia TPS sponsoreille "Vaihda mainoksesi meille, hinta puolitetaan".

Tulen huutelemaan vieraisiin pyötiin sen verran, että ihan helkkarin huikea temppu. Tälläisiä tekoja saisi nähdä mielestäni enemmän, vaikkakaan mikään seura tuskin toivoo olevansa itse kärsimässä tälläisen kikan kohdalla. Mutta tälläiset rohkeat teot osoittavat vain sen, että TUTOn toimistolla on oikeasti niitä ballseja viedä omaa seuraa eteenpäin. Kaikki tiukkapipoisimmat ei ehkä tälläistä niele, mutta tästä saa kyllä TPS syyttää myös itseään (ainakin jollain tavalla).

TUTO on muutenkin kyllä viimeisten vuosien aikana mennyt niin paljon eteenpäin siitä suhtHMV-joukkueesta, mitä se vielä muutama vuosi ainakin itselleni oli. Benjihypyt kaupungilla, Tamminen, lampaan kullit ja nyt vielä tämä. Täällä ollaan jo lähes kateellisia :)
 

TOVERIT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
No niin, nyt on markkinointi kohillaan! ;)
Oikeasti en kyllä usko, että kovin montaa kausikortin haltijaa Artukaisista Kupittaalle saapuu. Mutta saa tällä ainakin palstatilaa- ja se on hyvä juttu!
Toki uskon, että Tepsin kannattajia tulee keväällä myös Kupittaalle enemmän mutta taitavat olla enemmänkin näitä irtolippujen ostajia ja jääkiekon ystäviä.
Hienoa kuitenkin, että TuTon toimistolla ollaan hereillä ja uskalletaan isompaa hiukan härnätä.
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Mautonta p**kaa

Täytyy sanoa että tulee seurattua Turun jengejä, mutta tää on kyllä ihan v*tun mauton setti. Arvostus Tuton konttoria kohtaan laskee, ja ei se toisenkaan konttorin arvostus kovin suurta ole mutta näin huonoa läppää ne ei heitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös