Sinänsähän alkukauden ilmaislippukampanjat yms. uuden yleisön houkuttelemiset ovat elintärkeitä, että niiden avulla voidaan saada koukutettua uutta yleisöpohjaa, joka voisi ostaa sen TuTo-kortin tai tulla ylipäätään peliin. Jos saa olla raadollisen kyyninen, niin eihän meitä pitkän linjan faneja enää tarvitsekaan houkutella ilmaislipuilla ja mainostempuilla, me kun tulemme kumminkin peliin ja ostamme sen lipun/kausikortin.
Vaikka joskus kävisikin niin, ettei TuTo-korttilainen peliin mahdu, niin eipä kortin säännöissä muuta luvattukaan. Aina voi sitten ostaa kalliimman kausarin, niin paikka on varma. Ja vaikka toki se omakohtaisesti vituttaisi jäädä hallin ulkopuolelle, niin yleisellä tasollahan se olisi aika hulppeaa, jos TuTon runkosarjan normaalit arkipelit pelattaisiin loppuunmyydylle, täydelle tuvalle ja "halli meinaa rytäkässä revetä".
Tästä ilmaislippulaisten "sisäänheitosta" vielä sen verran, että eihän se niin hirveästi näy TuTon lippukassatuloissa, onko tulija 0 euron ilmaislippulainen vai TuTo-kortilla joka ainoaan matsiin tuleva, joka maksaa keskimäärin 2,5 euroa per matsi. Tulosta tulee nimenomaan oheismyynnistä, sieltä ne rahat pikemminkin tulevat. Jos hallille tulee joka matsissa 2000+ ihmistä ja jokainen ostaa yleensä vähintään sen lihapiirakan, kahvin/oluen yms, niin siitä tulee sivutuottoa mukavasti. Lisäksi jos/kun itse lippuun ei mene rahaa kauheasti (tai ollenkaan), niin rahaa on käytettävissä enemmän paikan päällä. Se opiskelijakin voi ostaa lihiksen ja matsikaljan sen sijaan, ettei tulisi muuten paikalle ollenkaan tai kärvistelisi pelin ajan kuivin suin ja nälissään.
Tämä uusi taktiikka on tietoista riskinottoa, joka saattaa tuottaa hieman tappiotakin alkuvaiheessa, mutta jos/kun se lähtee toimimaan, niin pitkällä tähtäimellä se lisännee TuTon perusfanipohjan kokoa ja mahdollistaa jatkossa isommat tavoitteet. Perusfanipohjahan pitäisi vähintään tuplata, jotta joskus lähivuosina olisi mahdollista haaveilla siitä liigapaikasta.
Tamin tuoma julkisuus ja erilaiset "kissanristiäiset" ovat vain hyväksi, sillä mitä enemmän seurasta puhutaan ja mitä enemmän logo on esillä, niin sitä enemmän ihmiset siihen tottuvat ja siitä kiinnostuvat. Tähän tarvitaan tietysti urheilullinen menestys, koska ilman sitä ihmisten mielenkiinto menee taas johonkin muuhun. Näkeehän sen Tepsistäkin - yleisömäärät ovat mitä sattuu, mutta jos tulee pleijarimenestystä kuten Suikkasen aikana, niin johan "puoli Turkua" on niin TPS-fania että. Sellainen ihmisluonto vain on. Se pitää tiedostaa ja sen mukaan toimintaa miettiä.
Urheilumenestys + "all news is good news"-julkisuus = seuran renessanssi.