Suhtaudun yleensä kriittisesti ns. ottelutapahtumiin ja alkuhässäköihin, mutta nyt olivat kyllä alkuintrot kohdallaan musiikkia ja valoja myöten. Nightwish sopi, ja muutenkin tuli pelaajien esittelyssä sopivan teollista kolketta.
Tanssitytöt eivät ekan erän aikana juuri tanssineet, olisiko pvc sitten kiristänyt. Herra Mehukattikin tanssi enemmän. Myöhemmin tanssitytötkin sitten vähän heräsivät. Lapsiperheet muuten varmaan kiittävät Marli-areenan uudesta lapsinurkkauksesta, siellä moni vesseli näytti touhuavan. Plussaa toki myös herra Mehukatista, ainakin lapset näyttivät pitävän hahmosta ja onhan Mehukatti-juoma klassikko muutenkin. Itse asiassa Marli on oikein hyvä ja tervehenkinen sponsori jääkiekkojoukkueelle, ja harvalla varmaan on yhtään mitään Marlia vastaankaan.
Myös fanikauppa oli siirretty hyvään paikkaan. Valitin viime kaudella parikin kertaa siitä, kuinka vanha paikka nakkikioskin ja pääsisäänkäynnin vieressä oli kauhea sumppu, nyt on valituksista (tuskin olin ainoa) otettu hienosti opiksi. Tulin saman tien tuotesijoittaneeksi uuteen mukiin ja t-paitaan, kun kerran tulin hallille vapaapäiväni takia poikkeuksellisesti tavallista aikaisemmin. Varsin täyteen lastattuhan TuTo-tavaralla olin lippiksen, pelipaidan, kaulaliinan, t-paidan ja sen mukin kera. Kausikorttisysteemi toimi ainakin minun kohdallani, jätin hallille rahaa selvästi keskimääräistä enemmän kun rahoja ei mennyt itse lippuun.
Jäälle heijastettiin uudella tavalla myös erilaisia infotekstejä, ne tosin erottuivat vain tietyistä paikoista katsomoa. Ehkä vähän keskemmälle voisi tekstejä heijastaa? Erien aikana voisi myös välillä pyörittää katsauksia muiden Mestis-paikkakuntien tilanteisiin, nyt niitä tuli vain erätauolla.
Se ainoa oikea Lättyä pussiin -biisi on tosiaan virallisestikin tehnyt paluun maalilauluksi, ja se on oikein se. Viime vuoden "kiekkoa häkkiin"-väännöksen voi vähin äänin haudata ja unohtaa, kyllä näitä perinteitä mitää kunnioittaa ja antaa lätyn mennä pussiin!
Otteluhan oli reipasta ryskettä ja täynnä dramatiikkaa aina jatkoajan torjutuista rankkareista alkaen. Taitotaso ei ehkä vielä ollut niin huipussaan, mutta tahtotaso oli.
Hyvin tyytyväinen olen tämän kauden avaustapahtumaan kokonaisuudessaan, onhan tässä menty eteenpäin melkoisen selvästi verrattuna parin vuoden takaisiin tunnelmiin sekä hallissa että jäällä. Tästä on oikein hyvä jatkaa.
Sen verran vielä musiikkipuolelle toivetta, että johonkin väliin voisi soittaa vielä
Led Zeppelinin The Immigrant Songia (linkki vie YouTube-videoon), se sopisi jääkiekko-otteluun kuin nenä päähän - tai nenä poskelle:
"We come from the land of the ice and snow
from the midnight sun where the hot springs blow
The hammer of the gods will drive our ships to new lands
To fight the horde and sing and cry, Valhalla, I am coming
On we sweep with threshing oar, Our only goal will be the western shore."