Ottelut ja ”show”

  • 665 804
  • 2 622
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Areenallahan my sacrifice soi aina hävityn ottelun jälkeen, kamalat traumat tullut siitä masentavasta renkutuksesta. Kun vitutuspäissään käppäili areenan betoniportaita katsomosta ylös ja marraskuiseen pimeään loskapaskaan niin että my sacrifice kaikui taustalla… hyi kauhee!

En tiedä mikä kappale soi Keravalla hävityn Koovee-pelin jälkeen, oliko toi sama vanha ranteet auki-ulina.

Toivotaan, että tällä kaudella Pave laulaa ”pidä huolta” mahdollisimman monen kotipelin päätyttyä!
Joskus My Sacrifise soi aina pelien jälkeen, voitettiin tai hävittiin. Pelaajat toivoi jotain menevämpää biisiä voitettujen pelien jälkeen ja My Sacrifice sai leiman olla vain tappiopelien biisi.

Pidä Huolta toimii mielestäni erittäin hyvin, voitetun ja hävityn pelin jälkeen.
 

Outsider

Jäsen
Jos uusia biisejä miettii, niin missään nimessä ei aleta matkimaan mitään Tapparaa tai muitakaan jengejä, ja jos ja kun Haloo Helsinki on kerran naapurin leirissä, niin sen tilallekin olisi hyvä keksiä jotain muuta.

Tässä esim. olisi jäälletuloon tai erien alkuun kova biisi, mitä tuskin muiden listoilta löytyy, mutta kun nykyisiä ei tietysti olla aiheesta mihinkään vaihtamassa, niin toimisiko silti jossain kohtaa ennen peliä tai erätauoilla alusta aloitettuna tai kertsistä pelikatkoilla:




Löytyy puhaltimia Baker Streetin ja Gonna Fly Nown tapaan, kovaa tykitystä käynnistyessään ja sanatkin osuu ainakin hyvällä mielikuvituksella.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Sisäänkäynnit täytyy saada vetämään paremmin (=enemmän ovia auki). Nyt jengi myöhästyy matsin alusta ja aiheuttaa turhaa trafiikkia ahtaissa portaissa ja katsomossa.
Tämä pitää kyllä korjata seuraaviin Nordiksen matseihin. Jo ekassa pelissä Ketterää vastaan jonot etenivät aivan liian hitaasti ja kiemurtelivat D-päädyssä vielä 5 min ennen matsin alkua. Eilisen loppuunmyyty halli oli näiltä osin katastrofi, kun jonoa oli vielä pelin alettua. Itse olin paikalla 17:30 ja pitkä jono ei sinällään haitannut minua, mutta koko ajan tuosta eteenpäin riitti sitä jonoa. Näihin enemmän myytyihin matseihin lisää henkilökuntaa oville tai ovet auki jo 1,5h ennen peliä!
 

Gandalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oltiin hallin edessä omasta mielestä hyvissä ajoin eli hieman ennen 18. Jäätävät jonot!
Oli siinä ja siinä, että ehdittiin näkemään jengin tulo jäälle. Mitä en olisi halunnut missata, kun 26,5 vuoden jälkeen tehtiin paluu vanhaan halliin.
Tuleva Kespoo peli on salee täynnä ja eiköhän näillä näytöillä ja fiiliksillä täyty aika hyvin peli kuin peli.
Kyllä tähän pitää tehdä korjausliike! 90-luvulla oli monta kertaa täynnä ja pääsi paljon helpommin ineen.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Areenallahan my sacrifice soi aina hävityn ottelun jälkeen, kamalat traumat tullut siitä masentavasta renkutuksesta. Kun vitutuspäissään käppäili areenan betoniportaita katsomosta ylös ja marraskuiseen pimeään loskapaskaan niin että my sacrifice kaikui taustalla… hyi kauhee!

En tiedä mikä kappale soi Keravalla hävityn Koovee-pelin jälkeen, oliko toi sama vanha ranteet auki-ulina.

Toivotaan, että tällä kaudella Pave laulaa ”pidä huolta” mahdollisimman monen kotipelin päätyttyä!
Itsellä My Sacrifice on nimenomaan jäänyt mieleen voittojen jälkeen ja nykyään aina sen kuullessa tulee vähän nostalgiset kylmät väreet pintaan. En kyllä käynyt KHL-aikana kovin usein peleissä (ehkä silloin muuttui vain tappioiden jälkeen soitettavaksi?) ja Liiga-vuosina tappioiden jälkeen poistuttiin aika nopeasti paikalta eli aika varmaan kullannut muistot. Olisihan tuo kiva joskus vielä kuulla, mutta Pidä Huolta on myös kova.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä pitää kyllä korjata seuraaviin Nordiksen matseihin. Jo ekassa pelissä Ketterää vastaan jonot etenivät aivan liian hitaasti ja kiemurtelivat D-päädyssä vielä 5 min ennen matsin alkua. Eilisen loppuunmyyty halli oli näiltä osin katastrofi, kun jonoa oli vielä pelin alettua. Itse olin paikalla 17:30 ja pitkä jono ei sinällään haitannut minua, mutta koko ajan tuosta eteenpäin riitti sitä jonoa. Näihin enemmän myytyihin matseihin lisää henkilökuntaa oville tai ovet auki jo 1,5h ennen peliä!
Tästä vahvasti samaa mieltä! Kyllä eilenkin ihmeteltiin sitä, että vain muutama ovi oli auki ja jono ennen peliä halliin sisään aivan järkyttävä! Siinä vieressä oli 4-5 ovea jotka oli kiinni samaan aikaan kun jonossa kärvisteli tuhansia ihmisiä tuulessa ja tuiskussa. Miksi niitä ovia ei avattu? Kai siellä nyt järkkäreitä sen verran olisi, että voisi noista ainakin pari lisäovea avata?

Ja muutenkin, kun tiedetään että halli on loppuunmyyty ja 8200 kiekkofania tulossa paikalle, niin miksi helvetissä ovet avataan vasta klo 17:30? Ovet auki klo 17:00 vaan niin ihmiset pääsee valumaan rauhassa sisälle ennen peliä!
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ainakin julleilla tämänpäiväisen Ässä-ottelun ovet avattiin puolitoista tuntia ennen peliä, joten varmaan onnistuisi meilläkin.
 

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Eilisen loppuunmyyty halli oli näiltä osin katastrofi, kun jonoa oli vielä pelin alettua. Itse olin paikalla 17:30 ja pitkä jono ei sinällään haitannut minua, mutta koko ajan tuosta eteenpäin riitti sitä jonoa. Näihin enemmän myytyihin matseihin lisää henkilökuntaa oville tai ovet auki jo 1,5h ennen peliä!
Oltiin hallin edessä omasta mielestä hyvissä ajoin eli hieman ennen 18. Jäätävät jonot!
Itse saavuin Töölönkentän suunnalta dösällä noin 17:45 ja pääsin käytännössä suoraan sisään. Pieni joukko oli varsinaisesti itse ovilla ryhmittäytynyt 4-6 jonoon. Saapuessani huomasin kyllä jäätävän näköisen jonon, joka kääntyi hallin edustan aidoilta eläintarhan suuntaan ja mietin täytyykö sinne perälle tepastella? Ovien edustalla oli kuitenkin sen verran tyhjää ja tosiaan erilliset jonot, jonka vuoksi menin sinne suoraan ja viidessä minuutissa sisään.

Voisiko sitten olla, että jonon aiheutti jokin häröpallo ennen ovia ja porukka jäänyt sen taakse? En niin tarkkaan jäänyt tilannetta tutkimaan. Voisi mahdollisesti siten olla, että petrattavaa ryhmittäytymisessä on niin meillä katsojilla, kuin järjestäjillä.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itse saavuin Töölönkentän suunnalta dösällä noin 17:45 ja pääsin käytännössä suoraan sisään. Pieni joukko oli varsinaisesti itse ovilla ryhmittäytynyt 4-6 jonoon. Saapuessani huomasin kyllä jäätävän näköisen jonon, joka kääntyi hallin edustan aidoilta eläintarhan suuntaan ja mietin täytyykö sinne perälle tepastella? Ovien edustalla oli kuitenkin sen verran tyhjää ja tosiaan erilliset jonot, jonka vuoksi menin sinne suoraan ja viidessä minuutissa sisään.

Voisiko sitten olla, että jonon aiheutti jokin häröpallo ennen ovia ja porukka jäänyt sen taakse? En niin tarkkaan jäänyt tilannetta tutkimaan. Voisi mahdollisesti siten olla, että petrattavaa ryhmittäytymisessä on niin meillä katsojilla, kuin järjestäjillä.
Me suomalaiset ollaan tunnollisa jonottajia, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Se jono oli siihen syntynyt tosiaan jo ennen ovien aukaisua ja jatkui pelin alkuun asti molemmista sisänpääsyjen suunnista. Kuulemani mukaan ne pääovien jonot olivat pahimmillaan sinne Auroransillalle asti 18 jälkeen.

Itse olin paikalla 17:30 ja menin normaaliin tapaan sinne jonon perälle. Arviolta 10 minuutin päästä olin sisällä, eli jono kyllä eteni kohtuulisesti. Ne jonot eri oville olisivat saaneet haarautua pääjonosta jo aiemmin, ettei olisi tapahtunut tuota kuvaamaasi "sisään ilman jonottamista ilmiötä". Koska minä haluan/voin, minä menen nyt tuosta vaan...

Kyllä tässä on tapahtuman järjestäjillä skarppaamisen paikka. Lisää henkilökuntaa oville, eikä haittaisi vaikka noiden jonojenkin muodostumista ohjattaisiin myös (tai asiakkaita käyttämään kaikkia sisääntuloja tasaisesti).
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jvg

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Mielenkiintoista ettei alkoholittoman oluen kanssa saa mennä katsomoon mutta limun kanssa saa…
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Liekkö tulossa tai juuri ollut joku keikka Nordiksella, mutta naapurin viirit on poissa katosta.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toivottavasti ensi kaudelle saadaan myös Jokereiden viirit Nordikselle. Kaiketi varastossa tällä hetkellä.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liekkö tulossa tai juuri ollut joku keikka Nordiksella, mutta naapurin viirit on poissa katosta.
Eikös noi viirit ole normaalisti ihan keikoillakin ollut katossa? Tai ainakin muistelisin nähneeni näin. En huomannut viime viikon torstaina sen tarkemmin katsella kun olin siellä keikalla.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Liekkö tulossa tai juuri ollut joku keikka Nordiksella, mutta naapurin viirit on poissa katosta.
Oli katossa ainakin viime lauantaina Maija Vilkkumaan keikalla.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
Joo on ne siellä olleet ”aina”, eli siis joskus ja jouluna kun olen tuolla vuoden 1996 jälkeen vieraillut. Varmasti olivat siis nyt otettu pois juurikin Jokereiden matsin takia. Iso pieni asia, josta tuli ainakin itselle hyvä fiilis.
 

Nutshell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Suomen kaukaloissa, Manchester United
Teki mieli tulla tänne kertomaan, että eilen tuli ensimmäistä kertaa vähän ikävä Areenaa. Olen ollut itse jostain syystä aika innoissanikin paluusta Nordikselle ja onhan se hieno kiekkopyhättö. Katsomot ovat jyrkässä kulmassa, katto on matalalla ja muutenkin tila on jotenkin todella kompakti. Lopputuloksena todella intensiivinen tunnelma, vaikka paikalla olisi vain viitisen tuhatta katsojaa puhumattakaan jos täysi mökki kuten eilen. Siinä jäähallissa on semmoista vanhojen hyvien aikojen lätkätunnelmaa, mitä on itseasiassa vähän vaikeakin sanoittaa. Moni varmasti tietää, mitä tarkoitan.

Mutta.

Nordiksen heikkoudet tulivat kyllä jotenkin eilen esiin aika selvästi. Itse ''shown'' ulkopuoliset tilat ovat kyllä aika gonahtaneita ja tuossa Areena peittoaa tuon paikan aivan 100-0. Ei kai tämä nyt sinällään mikään yllätys ollut, mutta jotenkin eilen osui päin pläsiä aiempaa kovemmin, kun tuli jonotettua joka paikkaan koko ajan ja istumapaikkoja tai ylipäätään mitään laadukkaita ja viihtyisiä tiloja todella niukasti. Erityismainintana vessat jonne tuli jonotettua puolierää. Jokerit on tehnyt hyvää duunia siinä, mitä myyntikojuja ja muuta härpäkettä ja laitosta siellä on, varmasti tuosta saadaan se irti, mitä sieltä on saatavissa. Mutta ei sekään nyt ihan priimakokemukseen riitä.

Näin summeerattuna, kiva että tuli tämä Nordis-juttu vielä koettua, onhan se hieno old school kiekkomesta. Ja onhan Jokereillakin siellä merkityksellistä historiaa ja vuosikymmeniä paljon, niinkuin tiedetään. Silti, siinä vaiheessa viimeistään kun pelataan takaisin Sm-Liigaa, niin kyllähän sen pitää tapahtua jossain mitat täyttävässä paikassa ja sitä Nordis ei tänä päivänä ole. Siitäkin huolimatta, että Areenassakin ne omat puutteensa on. Etenkin niissä peleissä, missä halli puolityhjillään.
 

Swindon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselläni on ikävä myös Areenaa, vaikka onhan sitä vuosien varrella kritisoitu ja ihan aiheestakin. Siltikin sydän kaipaa Pasilan komeaa narrikatedraalia kallion reunalla junaradan varrella. En tiedä kauanko Suomi jaksaa katsella sitä että tuon kokoluokan kiinteistö jolle olisi suuri merkitys Helsingille pönöttää tyhjillään roistojen hallussa mutta ennemmin tai myöhemmin uskon että paluu kotiin tapahtuu ja se on vähintääkin yhtä suuri juttu kuin fiilistely jota koetaan nyt vanhassa kodissa ellei jopa suurempikin.

Nordis on hieno jäähalli ja on upeaa että siellä pelataan jälleen oikeaa jääkiekkoa ja että siellä oikeasti on tunnelmaa, sen tuntee että Nordis nauttii siitä myöskin, upeaa kuulla kuinka "Gonna fly now" kaikuu rakenteissa kun Jokerit tekee maalin, mutta jos ja kun pelataan Sm-liigaa niin silloin meidän täytyisi päästä omaan kotiin takaisin. En tiedä kuulunko vähemmistöön, joillekin Areena voi haiskahtaa K*L aikakaudelle jota ei enää kaivata mutta kyllähän siellä pelattiin vuosia ennen tätä idän harharetkeä joten minusta sitä ei voi laskea.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Voi olla että Areenan kanssa tapahtuu jotain edistystä piankin.

Ja joo, mä tiedän että olen ollut toiveikas (ja turhaan) tämän asian kanssa ennenkin. Mutta nyt on taas useammalla suunnalla sellaisia indikaattoreita, että hommat etenee. Jos ei muuta niin vaikeimman kautta.

Ei liene silti kenellekkään yllätys jos olen taas kerran väärässä toiveideni kanssa. Ei ole rybyihin luottaminen.

Mielenkiintoista nähdä eteneekö se Suvilahden/Hanasaaren projekti jos Areena aukeaa. AEG (tai mikä osa samaa konsernia olikaan) tosiaan hommasi Kultsan ja on siirtänyt katseensa nyt tuohon Suvilahden projektiin. Mutta kuten täälläkin todettua, on Areenalle muitakin ostajia. Lähempää.
 

Gemondo

Jäsen
Mäkin olen luultavasti vähemmistössä, mutta itseäni Nordis ei sytytä eikä sykähdytä sitten yhtään. Ei haise popcorn, ei tule vanhat muistot mieleen.
Ei tunnu Gonna fly now tai Pretender samalta, Bakers Street kyllä toimii - en tiedä miksi. Vaijerit vituttaa näkökentässä ja muutenkin paikka on kolkko, karu ja epämiellyttävä. Tunnelma täydellä Areenalla peittoaa selvästi Nordiksen.

Koti on Ilmalassa.

Ja tiedän kyllä mistä tämä johtuu. Kaikki itselleni koskettavimmat jokerimuistot ovat Areenalta, ei Nordikselta. Vaikka siellä ensimmäiset jokerimatsit onkin livenä nähty. Katsoisin henkilökohtaisesti mieluummin Jokereiden peliä Areenalla 6000 muun katsojan kanssa, kuin Nordiksella 8200 katsojan seurassa.

Hieman yllätyin siitä että ei tullut tippa linssiin Jokereiden ensimmäisissä paluuotteluissa, mutta jos nyt pitäisi veikata niin siinä vaiheessa kun kiekko tippuu jäähän Jokereiden pelatessa vihdoin kotona - eli Areenalla, saattaa kyynelkanavat vielä avautua.
 

91.1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo on ne siellä olleet ”aina”, eli siis joskus ja jouluna kun olen tuolla vuoden 1996 jälkeen vieraillut. Varmasti olivat siis nyt otettu pois juurikin Jokereiden matsin takia. Iso pieni asia, josta tuli ainakin itselle hyvä fiilis.
Kumma, etteivät kuitenkaan voineet peittää sitä yhtä logoa seinästä. Pienempi vaiva kai tuo olisi kuin viirien poistaminen.
 

AC/DC MAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United
Kyllä toi Helsingin Jäähalli alkaa tuntuu kodilta. Hyvä että saatiin 2 lisä peliä helmikuulle.
OVILLA voisi olla enemmän henkilökuntaa. Vaikka Espoo pelissä ei ollutkaan kauheasti ruuhkaa, kun olin siellä jo 17 jälkeen. Mut silloin kun ovet aukeaa 17.30, niin silloin siellä on heti ruuhkaa.

Mitä siinä Fanikatsomossa olevassa lakanassa luki. ? Jotain liigalle oli siinä viestiä.,
 

Rutinoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet.
Kyllä toi Helsingin Jäähalli alkaa tuntuu kodilta. Hyvä että saatiin 2 lisä peliä helmikuulle.
OVILLA voisi olla enemmän henkilökuntaa. Vaikka Espoo pelissä ei ollutkaan kauheasti ruuhkaa, kun olin siellä jo 17 jälkeen. Mut silloin kun ovet aukeaa 17.30, niin silloin siellä on heti ruuhkaa.

Mitä siinä Fanikatsomossa olevassa lakanassa luki. ? Jotain liigalle oli siinä viestiä.,
"Oy SM-Liiga Ab. Te tarvitsette meitä enemmän kuin me teitä."
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

Liitteet

  • IMG_20231119_204136.jpg
    IMG_20231119_204136.jpg
    271 KB · kertaa luettu: 185

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joku täällä taisi olettaa, että naapurien viirit olisivat Jokereiden pelin takia poistettu katosta. Siellä ne jälleen roikkuvat, eli väärä luulo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös