Teki mieli tulla tänne kertomaan, että eilen tuli ensimmäistä kertaa vähän ikävä Areenaa. Olen ollut itse jostain syystä aika innoissanikin paluusta Nordikselle ja onhan se hieno kiekkopyhättö. Katsomot ovat jyrkässä kulmassa, katto on matalalla ja muutenkin tila on jotenkin todella kompakti. Lopputuloksena todella intensiivinen tunnelma, vaikka paikalla olisi vain viitisen tuhatta katsojaa puhumattakaan jos täysi mökki kuten eilen. Siinä jäähallissa on semmoista vanhojen hyvien aikojen lätkätunnelmaa, mitä on itseasiassa vähän vaikeakin sanoittaa. Moni varmasti tietää, mitä tarkoitan.
Mutta.
Nordiksen heikkoudet tulivat kyllä jotenkin eilen esiin aika selvästi. Itse ''shown'' ulkopuoliset tilat ovat kyllä aika gonahtaneita ja tuossa Areena peittoaa tuon paikan aivan 100-0. Ei kai tämä nyt sinällään mikään yllätys ollut, mutta jotenkin eilen osui päin pläsiä aiempaa kovemmin, kun tuli jonotettua joka paikkaan koko ajan ja istumapaikkoja tai ylipäätään mitään laadukkaita ja viihtyisiä tiloja todella niukasti. Erityismainintana vessat jonne tuli jonotettua puolierää. Jokerit on tehnyt hyvää duunia siinä, mitä myyntikojuja ja muuta härpäkettä ja laitosta siellä on, varmasti tuosta saadaan se irti, mitä sieltä on saatavissa. Mutta ei sekään nyt ihan priimakokemukseen riitä.
Näin summeerattuna, kiva että tuli tämä Nordis-juttu vielä koettua, onhan se hieno old school kiekkomesta. Ja onhan Jokereillakin siellä merkityksellistä historiaa ja vuosikymmeniä paljon, niinkuin tiedetään. Silti, siinä vaiheessa viimeistään kun pelataan takaisin Sm-Liigaa, niin kyllähän sen pitää tapahtua jossain mitat täyttävässä paikassa ja sitä Nordis ei tänä päivänä ole. Siitäkin huolimatta, että Areenassakin ne omat puutteensa on. Etenkin niissä peleissä, missä halli puolityhjillään.