Mainos

Otteluseurantaketju Liiga 18.4.2015 (3. finaali)

• 51 132
  • 554

Hoitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kai nyt hävityn pelin jälkeen vituttaa ja suu on mutrussa. Ennen peliä hymyili kyllä leveästi.
Tottakai vituttaa ja pitääkin, mutta alkaa Tapolan kasvoille jo hiipimään epätoivon häivähdys, sitä minä tarkoitin

Boy Wonder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi Olympialaisissa
Minä kommentoin maamme itsenäisyyden ja perinteidemme kunnioittamisesta ja sinä Lukon organisaation tekemisestä. Kertoo paljon lappalaisten järjen kulusta.
Vastaan tähän sen, että vastaukseni viestiisi oli puhtaasti provo ja ilmeisen onnistunut sellainen, kun näin hyvin upposi.

Ja sitten siihen, että tuo POHJOISEN korostaminen ei millään lailla loukkaa Maamme-laulua vaan korostaa kotiseutuylpeyttä ja luo lätkäperinettä Ouluun. Se, että tuo sua korpeaa täytyy ottaa sillä mielin kiitollisena vastaan, että olemme Oulussa onnistuneet tässäkin pääsemään joidenkin toisten joukkueiden kannattajien ihon alle.

Lisäksi se kertoo myös teidän outoa kieltä mongertavien raumalaisten järjenjuoksusta ja varmaan myös siitä katkeruudesta, kun ainoat mestaruudet, mitä kanaalin rannoilla on juhlittu parin viime sukupolven aikana ovat Pitsiturnauksen mestaruudet. Toivottavasti olet valmistautunut siihen harmitukseen, että Oulun kouluissa on alettu opettaa poikien liikuntatunneilla mahatifojen tekemistä.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Tottakai vituttaa ja pitääkin, mutta alkaa Tapolan kasvoille jo hiipimään epätoivon häivähdys, sitä minä tarkoitin
Tässä on muuten sellainen pieni eroavaisuus haastatteluissa Marjamäen ja Tapolan välillä. Marjiksen kohdalla ei nimittäin oikein huomaa mitään eroa siitä onko peli voitettu vai hävitty, mutta Tapolan kasvoilta on paljon enemmän luettavissa.

Po-po-po-po-poker face, sanois Leidi Gaga.

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
No ymmärtäisin JOS oululaiset olisivat Maamme-laulua laulaneet. Nyt huusivat vain kaksi kertaa yhden sanan ja loppuaika oltiin hiljaa suu kiinni. Vaikka yleensä mulla ei varaa ole muita juntitella, niin tuo on kyllä ihan sitä itseään.
No ymmärtäisin nämä itkut JOS tapparafanit itse käyttäytyisivät hymnin aikana. TV:stä katsottuna tapparafanit vetivät oranssit hatut, pipot ja huput korvissa. Juntteja mitä juntteja.

Tuo pohjoinen huuto on mielestäni oikein hienoa. Porilaisetkin huusivat pari vuotta sitten "ei Raantaa rakkaampaa". Hyvä Oulu!!

Tamperelaiset vaan jatkavat itkuaan sarjasta sarjaan. #itkienkannuun

Hoitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä on muuten sellainen pieni eroavaisuus haastatteluissa Marjamäen ja Tapolan välillä. Marjiksen kohdalla ei nimittäin oikein huomaa mitään eroa siitä onko peli voitettu vai hävitty, mutta Tapolan kasvoilta on paljon enemmän luettavissa.

Po-po-po-po-poker face, sanois Leidi Gaga.
Kyllä ne Laten kulmat on vähän enemmän kurtussa kun hävityn jälkeen kommentoi, kyllä sen hänenkin naamasta näkee. Mutta epätoivoa sieltä ei ole näkynyt ei viime eikä tänä vuonna.

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
No ymmärtäisin JOS oululaiset olisivat Maamme-laulua laulaneet. Nyt huusivat vain kaksi kertaa yhden sanan ja loppuaika oltiin hiljaa suu kiinni. Vaikka yleensä mulla ei varaa ole muita juntitella, niin tuo on kyllä ihan sitä itseään.

Tämä on varma kevään merkki! Hyvä Juntit! Hyvä Pohjoinen!

Suosikkijoukkue
Kärpät
Viime vuonna yksi ratkaisumaali tehtiin niin, että maalivahdin hallussa oleva kiekko tipahtaa maaliin kun maalivahtia taklataan kyynärpäällä päähän. Tuon jälkeen yksi Maradonan käsi sinne tai tänne ei paljon hetkauta

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä aika värilasi saa olla jos Kemppaisen haltuunoton näkee kiekon sulkemiseksi. Kyllähän sen kiekon saa ilmasta alas laskea, kunhan sen tekee katkeamattomalla liikkeellä ja ilman hyötyä kuten Kemppainen. Eri asia on ohittaa pakki kiekko kädessä tai heittää sitä.

sinikettu

Jäsen
Viitsisikö joku nyt tarkemmin selittää, miksi Kemppaisen maalia edeltänyt tilanne oli sääntöjen vastainen? En katsonut lähetystä, enkä nyt hyvällä tahdollakaan löytänyt pelin aikana mitään, joka olisi viittanut mihinkään sellaiseen.

e: hoho, ei kai joku oikeasti kehtaa väittää, että tuossa on kiekon sulkeminen. Jos näin on, niin jokaisessa ottelussa pitäisi viheltää sellaiset kymmenen jäähyä per joukkue.

Odessa_park

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, OTP
Kuinka helvetin herkkänahkainen ja pikkumainen pitää ihmisen olla, että tuosta pohjoisen korostamisesta kansallislaulussa jaksaa vetää herneet nenäänsä?

Joku HIFK:n korostunut stadilaisimago on toki mageeta, mutta Oulussa vastaava kotiseutuylpeys tuomitaan näköjään saman tien. Mitä vittua?

Kuten jo sanottua, NHL:ssa tämä olisi upeaa urheilukulttuuria, mutta Suomessa toki junttia. ..

Kassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Greenin toinen jäähy mistä tuli 2-0 oli täysin Kärpän näyttelyä tms. Ei mitään aihetta jäähyyn. Kärpät tuomareiden ja tuurin avulla voittoon.

matiasrust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä aika värilasi saa olla jos Kemppaisen haltuunoton näkee kiekon sulkemiseksi. Kyllähän sen kiekon saa ilmasta alas laskea, kunhan sen tekee katkeamattomalla liikkeellä ja ilman hyötyä kuten Kemppainen. Eri asia on ohittaa pakki kiekko kädessä tai heittää sitä.

Kylläpä sen hyvin sanoit. Tunnelma tiivistyy ja tämä oli toinen asia mihin meinasin kantaa ottaa. Toinen oli nuo valmentajat: Tapola oli jo eilen hermostuneen ja neuvottoman oloinen (siis mielestäni).

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hienoa Kärpät! Nyt saa jännitykseltä edes yhden pelin vähän hengähtää, sillä jos niin kävisi, että sen häviäisimme, ei seuraukset vielä mikään katastrofi olisi. Olen lisäksi töissäkin puolet matsista, joten hyvä näin.

Mitä tulee POHJOINEN- kohdan vetoon, niin olen aivan hiton ylpeä tuosta. Menkää te itsenäisyyden kunnioituksen vaahtoajat toisille leveleille. Tässä on kyse JÄÄKIEKOSTA ei Suomen itsenäisyydestä sinänsä, kas kun ei tuoda Tammenlehviä, punaisia ja valkoisiakin jo mukaan. Kukaan ei tule myöntämään, mutta olen aika saletti siitä, että jos tuo olisi muiden joukkueiden faneille mahdollista toteuttaa, niin kiljuen sen olisivat jo tehneet. Niinhän tuo Suikkanenkin totesi kylmien värien kulkevan iholla. Ollaan päästy monen ihon alle.

Samaan tapaan irvistellään mahatifoa, yleensä tuntuu, että kaikkea, minkä Kärpät tekee. Kateus voittaa kiimankin, näinhän se on.Sieltä nuo kiroilut juontaa juurensa, jos jostain muusta, niin lekurille mars!

Läpsyttimet huvittavat, ei sen kummempaa. Tässäkin ketjussa itketään niitä tunnelman tappajina. Studiossa kehuttiin tunnelmaa mahtavaksi. Hmm...kovin on ristiriitaisia viestejä. Kumpikohan on oikeassa, sekö, joka on paikan päällä vai Jatkikseen kirjoittaja kotona ruudun välityksellä. Noin retorisena vaan.

Tuolla pelaa kaksi huimaa jengiä ja pahoja ylilyöntejä ei ole tullut kummaltakaan vielä, joten kaiken turhuuden yli yrittäkää nähdä peli kuitenkin. Se on se villakoiran ydin. Wuf!

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Viitsisikö joku nyt tarkemmin selittää, miksi Kemppaisen maalia edeltänyt tilanne oli sääntöjen vastainen? En katsonut lähetystä, enkä nyt hyvällä tahdollakaan löytänyt pelin aikana mitään, joka olisi viittanut mihinkään sellaiseen.

e: hoho, ei kai joku oikeasti kehtaa väittää, että tuossa on kiekon sulkeminen. Jos näin on, niin jokaisessa ottelussa pitäisi viheltää sellaiset kymmenen jäähyä per joukkue.

Kuten S.Kapanen asian selvensi, kiekkoa ei saisi asettaa jäähän kädellään, vaan se pitäisi tiputtaa.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Sami Kapanen sääntöasiantuntijana on nyt vähän siinä ja tossa. Pelaajat kun monesti on paskimpia sääntöjen kanssa.

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS

Väärin laulettu, kielletään kaikki!

Totta HEMMETISSÄ kattoisin tuota POHJOISEN vetämistä ainoastaan positiivisena vaikka olisin ahvenanmaalta kotoisin. Tää on taas niin tätä lillukanvarsiin tarttumista.

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Mitä tulee POHJOINEN- kohdan vetoon, niin olen aivan hiton ylpeä tuosta. Menkää te itsenäisyyden kunnioituksen vaahtoajat toisille leveleille. Tässä on kyse JÄÄKIEKOSTA ei Suomen itsenäisyydestä sinänsä, kas kun ei tuoda Tammenlehviä, punaisia ja valkoisiakin jo mukaan. Kukaan ei tule myöntämään, mutta olen aika saletti siitä, että jos tuo olisi muiden joukkueiden faneille mahdollista toteuttaa, niin kiljuen sen olisivat jo tehneet. Niinhän tuo Suikkanenkin totesi kylmien värien kulkevan iholla. Ollaan päästy monen ihon alle.

Muistanko väärin vai huusivatko tamperelaiset viime vuonna tuon kultainen kohdan? Ja nyt sitten moralisoidaan, kun ovat sen jättäneet pois ja siirtyneet laulamaan koko laulun. Hienoa...

Läpsyttimet huvittavat, ei sen kummempaa. Tässäkin ketjussa itketään niitä tunnelman tappajina. Studiossa kehuttiin tunnelmaa mahtavaksi. Hmm...kovin on ristiriitaisia viestejä. Kumpikohan on oikeassa, sekö, joka on paikan päällä vai Jatkikseen kirjoittaja kotona ruudun välityksellä. Noin retorisena vaan.

Nuohan on aivan nerokkaat vempaimet. Ensinnäkin liigajengit saa mainostuloja ja varmaan joku firma vielä maksaa nuo läpsyttimetki eli kustannuksiakaan tuskin tulee. Toisekseen jossain runkosarjassa peleissä ei olisi sitä vähääkään melua hallissa ilman nuita, lukuunottamatta maaleja ja joitain nahinoita. Yleisö ainakin Oulussa on saatu pirun hyvin tuottamaan ääntä nuilla vempaimilla ja on se aivan erimukava olla hallilla kattomassa peliä, kun siellä hallissa ei ole täysin hiljaista. Olkoon se tunnelma sitten vaikka väärin tuotettu niin itse olen vahvasti läpsyttimien kannalla, ainakin Oulussa. Finaaleissa varmasti oululaisetkin kannustaisivat ja taputtaisivat ilman nuitakin, mutta ainakin itse nautin suuresti, kun hallissa on hirveä mökä ja tunnelma katossa.

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tuosta Pohjoineeen!-huudosta tuli mieleen, että ilmiö on levinnyt NHL:ään asti. Winnipegissä nimittäin Jetsin kannattajat huutavat aina "True North!", kun Kanadan kansallislaulusta kuuluu kohta "The true North strong and free!". Onko se sitten junttia?

Suosikkijoukkue
Kärpät
Sami Kapanen sääntöasiantuntijana on nyt vähän siinä ja tossa. Pelaajat kun monesti on paskimpia sääntöjen kanssa.
Kapasen sääntötulkinta oli 80-luvulta. En enää ihmettele miksi hän pelaajana koko ajan urputti tuomareille. Nykytulkinnan mukaan kiekon voi ottaa alas kädellä, kunhan ei kannattele tai kuljeta sitä. Jatkuva liike ylhäältä alas on sääntöjen mukainen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy