Niin vaikka Rooney jäi nollille niin enemmän se on tuon keskikentän vika kuin itse Rooneyn vaikka ei varmaan 100% kunnossa olekkaan, ei kovin montaa palloa tuo keskikenttä pystynyt Rooneylle pelaamaan ja näin Rooney onkin jossain vaiheessa peliä alkanut itse hakemaan palloa todella alhaalta.
Jep. Englannin keskikenttä ei toiminut koko kisoissa. Parhaimmillaan se oli tänään Saksan 2-0 maalin jälkeen, jolloin Lampardia nostettiin ylöspäin lähemmäksi ominta aluettaan ja Gerrard sai/otti vapaata roolia vasemmalla. Kysyä sopii mikseivät pelanneet koko kisoja samalla tavalla. Normaalikoostumuksessa Lampard haki alhaalta, ja ylhäällä oli keskustassa seuraava kaveri jossain 20-30m päässä. Yleensä Rooney - yksin - ja about 1vs3 tilanteessa. Aikamoista Rooneyn loputtomaan haastohalukkuuteen perustuvaa toivotaan-toivotaan palloilua.
Ehkäpä Capello tiesi Ferdinandia ja huipukuntoista Terryä vajaan puolustuslinjan + Barryn ankkuripelaamisen tason jo etukäteen ja roikotti siksi Lampardiakin alhaalla.
Jos ei tiennyt, niin nyt tietää :) Saksa kun tuota kurmuutti oikein urakalla.
Saksalla on kyllä hienoja nuoria pelaajia ja yksi ihan poikkeuksellisen hieno yksilö - Mesut Özil - josta ei voi olla pitämättä. Neljä peliä nyt nähnyt häneltä näissä kisoissa ja ihan suvereenia toimintaa. Näyttää ilkikuriselta ja vähän laiskaltakin pikkupojalta, mutta tietää koko ajan tasan tarkkaan mitä ympärillään tapahtuu. Mahtavaa katseltavaa.
Antelee harhasyötön silloin ja toisen tällöin ja tuhlailee paikkojakin, mutta hällä väli. Tuollainen kaveri on jokaisen valmentajan unelma. Hyökkäyspään organisointiin riittää kun panee Özilin kentälle.
Hän rytmittää, hidastaa kun tarvis, antaa nopean kun tarvis, pystyy antamaan lyhyen syötön ja pystyy antamaan pitkän syötön, on pelattavana koko ajan - ja yleensä vastustajan kannalta hyvin ikävässä paikassa.
Pelikäsityksensä ja ajatuksensa puolesta mulla tulee mieleen joku Veronin ja Riquelmen risteytys. Hieno veijari.