Otteluseuranta (Channel One Cup 12.–15.12.2019)

  • 35 768
  • 452

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Eli et pystynyt vastaamaan Tuohimaata. Noloa.

Mistä tämä sinun raivoamisesi oikein kumpuaa? Kenties siitä, että Laurikainen on ollut tällä kaudella Liigassa parempi kuin Tuohimaa? Vai onko taustalla jotain vakavampaa?

Joo, Laurikainen ei ollut Tsekkiä vastaan parhaassa iskussa ja päästi ratkaisevan maalin helposti. Muista maaleista Ediä voi syyttää ehkä vain turhan värikkäällä mielikuvituksella varustettu henkilö.

Tuohimaalta tänään helvetin hieno peli ja ansaitsee olla Venäjää vastaan askissa.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Eetu Laurikainen. Kysyn uudelleen. Kumman laittaisin huomenna maaliin, Laurikaisen vai Tuohimaan?

Alkuperäinen kysymys taisi olla, että kumpi pelaa? Vastaus: En tiedä. Sitten kysymys muutti vähän muotoaan, eli kumman toivoisin pelaavan? Vastaus: Ehdottomasti Eetu Laurikainen.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Miksi vastaisin Tuohimaa, kun vastaukseni on Pekka Rinne?!
Koska Pekka Rinne ei voi pelata huomenna Venäjää vastaan. Laurikainen ja Tuohimaa sen sijaan voivat.

Mistä tämä sinun raivoamisesi oikein kumpuaa? Kenties siitä, että Laurikainen on ollut tällä kaudella Liigassa parempi kuin Tuohimaa? Vai onko taustalla jotain vakavampaa?
Minä en ensinnäkään täällä raivoa. Minä olen Suomen kannattaja enkä JYPin tai HIFKin kannattaja. Minulle ei ole missään nimessä ongelma myöntää, että Laurikainen on ollut Liigassa parempi kuin Tuohimaa. Laurikainen kuitenkin oli surkea Tshekkiä vastaan, kun taas Tuohimaa pelasi loistavan ottelun, kruununa tottakai maali.

Peukku sinulle että sinussa on miestä myöntää, että Tuohimaa ehdottomasti huomenna maaliin.

Alkuperäinen kysymys taisi olla, että kumpi pelaa? Vastaus: En tiedä. Sitten kysymys muutti vähän muotoaan, eli kumman toivoisin pelaavan? Vastaus: Ehdottomasti Eetu Laurikainen.
Sinä toivot siis huonommin pelanneen maalivahdin Venäjää vastaan. Onneksi sinä et ole Jukka Jalonen.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Hieman tuntuu, että @Zoidberg on asemoinut EHT-turnausten idean eri tavalla. Ei siinä mitään. Suomen kannustus saa olla intohimoista kaikissa koitoksissa.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Voi jumalauta! Imuri vittuun sieltä!!!!
Vittu jos tuo saatanan Laurikainen valitaan MM-kisoihin niin kannustan Tanskaa.
Laurikaisella voisi olla uraa huorana, kun haarat aukeaa heti kun joku lyö haaroihin sisään. Vittu!

Minä en ensinnäkään täällä raivoa.

No hyvä ettet raivoa. Minä jo luulin.

Näin JYP-kannattajana otan mieluusti Laurikaisen takaisin ehjänä. Luukkuveskari harvemmin loukkaantuu.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Koska Pekka Rinne ei voi pelata huomenna Venäjää vastaan. Laurikainen ja Tuohimaa sen sijaan voivat.


Minä en ensinnäkään täällä raivoa. Minä olen Suomen kannattaja enkä JYPin tai HIFKin kannattaja. Minulle ei ole missään nimessä ongelma myöntää, että Laurikainen on ollut Liigassa parempi kuin Tuohimaa. Laurikainen kuitenkin oli surkea Tshekkiä vastaan, kun taas Tuohimaa pelasi loistavan ottelun, kruununa tottakai maali.

Peukku sinulle että sinussa on miestä myöntää, että Tuohimaa ehdottomasti huomenna maaliin.


Sinä toivot siis huonommin pelanneen maalivahdin Venäjää vastaan. Onneksi sinä et ole Jukka Jalonen.
Ja onneksi sinä et ole Jukka Jalonen.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
No hyvä ettet raivoa. Minä jo luulin.

Näin JYP-kannattajana otan mieluusti Laurikaisen takaisin ehjänä. Luukkuveskari harvemmin loukkaantuu.
Kyllä sitä saa olla harmissaan, jos Suomen maalivahti epäonnistuu, mutta kaukana tuo on vielä raivosta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sori että tämä tulee seurantaketjuun, mutta missään muuallakaan tätä asiaa ei keskustella. Tämä sääntö on yksi tulkinnanvaraisimpia sääntöjä ihan jo junnuissa. Tiukimmat tuomarit pitävät viiksiä rajana ja yleisin raja on ns. ringetteviivat B-pisteen siniviivan puoleisilla kaarella. Jo E-junnuissa tuomarit saattavat pakottaa maalivahdin vaihtoon tai ilman maalivahtia kuudella pelaamiseen, jos hän erehtyy hakemaan esimerkiksi ekalla pelikatkolla erätauolta unohtunutta juomapulloaan itse, eikä puolustaja sitä tuo.

Alkuperäinen säännön tarkoitus on aika selkeä, että tuomarin pitää saada selvä signaali, koska maalivahti otetaan vaihtoon, mutta sen myöhemmät tulkinnat ovat joskus mielivaltaisia tilanteissa, joissa kaikki oikeasti tajuaa ettei tarkoitus ollut se.

Luulen, että tuossa pelissä maalivahtivalmentaja oli se, joka huusi varmuuden vuoksi Tuohimaan vaihtoon kun tajusi, että kyseessä tehtiin juuri tuon epämääräisen linjan rikkominen.
Menee nyt väärään ketjuun, mutta menkööt.

Minä olen kouluttanut aina asiaa niin, kuten myös liitto yleisesti kouluttaa, että raja menee siellä C-SM - B junnuissa. Sitä ennen tuomarin tehtävä kentällä on neuvoa ja opastaa. Eli E-junnuissa käydään keskustelu valmentajan ja maalivahdin kanssa, sama D-junnuissa ja vasta jos rike toistuu, niin siitä rankaistaan. Ikinä ei ole pahaa sanaa tullut. Sitten C-B tasolla pitää voida jo, jotain aluesarjoja lukuunottamatta, olettaa sääntöjen tuntemuksen olevan sillä tasolla, että enää ei kysellä. Toki tässäkin pelisilmällä on tärkeä merkitys. Aikuisten harrastesarjoissa näitä joskus näkee ja asiallisella juttelulla sekin selviää. Kyse on siitä, että jos ei kukaan opeta, niin ei voi tietää ja kuten Jukka Jalonen osoitti, niin edes A-maajoukkueen päävalmentaja ei sääntöjä osaa. Sääntö on itsessään kuitenkin täysin selvä ja sen noudattamisessa ei pitäisi olla mitään outoa.

Siihen miten joku jossain on tulkinnut, en osaa ottaa kantaa, minusta maalivahti on vaihtoaitiolla kun hän ylittää sen rajan mistä vaihtoalue alkaa. Mitään muuta rajaa ei sääntökirjassa kerrota vaihtoaitiolla olemiseksi, kuin tuon. Lähtökohtaisesti mitä tahansa kentällä tekee, sen pitäisi perustua mustaan valkoisella, silloin on tuomarin vaikea hävitä kyseenalaistettaessakaan, kun voi lyödä kirjan kouraan ja näyttää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämä kuulostaa hyvältä kaikin puolin, mutta osaatko sanoa itse mikä on se täsmällinen fyysinen raja? Nimittäin tästä on todella paljon erilaisia variaatioita, ainakin kun kyseessä on ollut D ja E-junnut.

Ainakin tuo Ilta-Sanomien siniviiva oli minulla ihan uusi.
Editoin jo tuohon ylle. Maalivahti saa pelata sinisen yläpuolella ja jossain halleissa toinen luukku on sinisen alapuolella, eli voi olla vaihtoaitiolla jo ennen sinistä. Minä sanon, että vaihtoalue on 1.5m ja sen sisälle meneminen on se raja. Ja tämä vain katkoilla! Eli pelissä maalivahti saa käydä punaiselle asti missä vain. Tätä tukee myös sääntökirja.

Lisätään nyt kuitenkin sen verran, että jos tämä junnupeleissä käy, niin kukaan ei siellä palkkaa saa pelaamisesta ja se elämä ei siihen peliin lopu. Asiallisesti toki voi pyytää selittämään, mutta tämän perusteella ei nyt kannata alkaa sieltä naama punaisena huutamaan. En ole mikään virallinen taho antamaan mitään ohjeistuksia, vaikka pitkään olenkin touhussa ollut mukana. Toki tämän jälkeen laitan viestiä liitolle että virallinen ohjeistus asiaan saadaan.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tsekki-pelin tilastot korjattiin jälkikäteen eli Puljulle ainakin lisättiin kaksi syöttöä ja Seppälälle yksi. Tässä tilastot jotka on Jääkiekkoliiton mukaan viralliset ja korjatut:

 

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Leijonien kokoonpano tänään:

Maalilla:
35 Tuohimaa Frans

Varalla:
31 Laurikainen Eetu

1. kenttä:
23 Nättinen Julius - 15 Aaltonen Miro - 39 Puljujärvi Jesse
55 Koivisto Miika - 28 Niemelä Mikko

2. kenttä:
19 Savinainen Veli-Matti - 91 Lammikko Juho - 81 Peltola Jukka
40 Lindbohm Petteri - 13 Kemiläinen Valtteri

3. kenttä:
21 Ikonen Henri - 24 Björninen Hannes - 25 Karjalainen Jere
42 Melart Ilari - 2 Pokka Ville

4. kenttä:
10 Suomi Eemeli - 7 Paajanen Otto - 76 Sallinen Jere
6 Friman Niklas - 36 Eronen Elmeri

13. hyökkääjä:
38 Puustinen Valtteri
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni ainakin Tuohimaalle kannattaisi (edit. hidas, näin se näyttääkin olevan) antaa toinen peli perään, koska ei ole saanut maajoukkuepelejä alle aikaisemmin.

Mutta Laurikaisen haukkuminen imuriksi on kyllä enemmän huumoriosastoa. Nappipeli Tsekkiä vastaan ei ollut, vastaavalla tavalla kuin Tuohimaalla oli Ruotsia vastaan. Tämä on faktaa.

Eli Tuohimaa kentälle, jos sama vire jatkuisi. Eikä Tuohimaasta tule silti imuria, vaikka ei yhtä nappiin pelaisikaan.

Vähän sellaista tylsää keskustelua, joillekin maalivahti tuntuisi olevan kategorisesti joko imuri tai jumala. Ja nämä analyysit tehdään sitten suuntaan tai toiseen erittäin analyyttisesti yhden ottelun perusteella.

Jupa
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Peli päättyy Suomelle 4-0. Pulju ja Tuohimaa tekee kaksi mieheen.

Pelin loputtua syödään pizzaa. Ja Ilja juo Pepsiä. Kotonaan. Radulovin kanssa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jaha YLE:llä taas kerran äänet huomattavasti peliä edellä.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Joku tota kuvaa ainakin vaivaa, vähän niiku pikakelaus olis päällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös