Monena vuonna olen Rantakaria IFK:hon kaivannut, vähintään Bluesin konkurssivuodesta lähtien mutta jo IFK:n junioreissa vaikutti lupaavalta. Jos on nyt saanut itsensä kuntoon, nostaa hän pakiston tasoa melko lailla, mutta hieman kuitenkin nyt pelottaa että Melart, Rantakari ja Lyytinen ovat kaikki vähän sellaisia isojen loukkaantumisen rikkomia ja ehkä se heidän isoin potentiaali ja terävyys on loppu-uran ajalta viety. Toivottavasti vastoinkäymiset ovat kaikilla takanapäin ja niistä on jäänyt käteen paljon oppia, kokemusta ja taistelutahtoa.
Jotenkin sellainen fiilis, että Rantakarin hyökkäyspään kiekollinen upside ei ole aivan Hongan tasoa (paitsi laukauksessa), mutta toisaalta oman pään pelaamisessa puhtaasti on jonkin verran, jopa selvästi, parempi.
Olettaisin, että tuli halvemmaksi kuin Honka, koska loukkaantumiset verottavat hänen mahdollisuuksiaan vaatia kovaa palkkaa. Olettaisin myös, että stadilaisena ja kolleissa pelanneena on parempi osa joukkuetta kuin Honka olisi ollut. Että kyllä tämä selkeästi positiivisuuden puolelle kääntyy. Yksi, mutta vain yksi peukku Salmelaiselle.
Ankeeta omasta mielestäni koska ketään ei ilmeisesti tarvita tai kyetä hankkimaan Rantakarikon (ja Lyytisen) tilalle.Jokohan kohta ovet käy tän viiksivallun kohdalla? Kolmatta peliä putkeen ansaitusti poppareilla.
Sama kaveri joka hankki Rantakarin (ja Lyytisen ja Jardinellen), miettii nyt kuumeisesti kenet hankkisi tilalle. Nothing can go wrong.Jokohan kohta ovet käy tän viiksivallun kohdalla? Kolmatta peliä putkeen ansaitusti poppareilla.
Olisko Dehnerin paluu??Sama kaveri joka hankki Rantakarin (ja Lyytisen ja Jardinellen), miettii nyt kuumeisesti kenet hankkisi tilalle. Nothing can go wrong.
Noup. Luulis sen pelit olevan (toivottavasti) jo pelattu meillä.Onko Otso tänään geimeissä messissä?
Kuuluis ehkä sitaatti-ketjuun, mut menköön:Noup. Luulis sen pelit olevan (toivottavasti) jo pelattu meillä.
Sen verran hyvin on joukkue koottu ettei vieläkään tarvita ketään tilalle. Lol, omg ja imao.Noup. Luulis sen pelit olevan (toivottavasti) jo pelattu meillä.
Rantakari ei loukkaantumisen jäljiltä ole ollut sillä tasolla mitä ennen. Olisin itse jättänyt tuolla loukkaantumishistorialla ottamatta, mutta viisaammat päättää.
Vastuuta on ainakin jaossa, toivottavasti kestää kuorman terveenä ja pääsee lähelle entistä tasoaan.
Toivotaan parasta.
En tarkoita olla tyly mutta olen silti, pahoittelut. Enkä siis viittaa vain sinun kommenttiisi, vaan kyllähän tuo sama toistuu täällä tasaisin väliajoin kun joku toinen pelaaja onnistuu ja joku toinen ei.Kiitos hei, ole hyvä ja poistu.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Jääkiekko on ammatti siinä missä muutkin ammatit ja näin ollen hyvien käytöstapojen ja toista kunnioittavan asenteen merkitystä ei voi koskaan yliarvioida. Kaikki onnistuvat ja epäonnistuvat työssään - oli työ sitten julkinen tai ei-julkinen. Näin ollen sävyltään kylmäkiskoisten ja epäkunnioittavien arvioiden lausuminen tai/ja asiaankuulumattomien oletusten tekeminen eivät kovinkaan usein tuo merkittävää lisäsubstanssia siihen arviointiin, joka koskee yksittäisen pelaajan peliesityksiä tai merkitystä joukkueelle.En tarkoita olla tyly mutta olen silti, pahoittelut. Enkä siis viittaa vain sinun kommenttiisi, vaan kyllähän tuo sama toistuu täällä tasaisin väliajoin kun joku toinen pelaaja onnistuu ja joku toinen ei.
En tarkoita olla tyly mutta olen silti, pahoittelut. Enkä siis viittaa vain sinun kommenttiisi, vaan kyllähän tuo sama toistuu täällä tasaisin väliajoin kun joku toinen pelaaja onnistuu ja joku toinen ei.
Mun 3,5 vuotias poikakin päästelee suustaan kaiken näköistä. Kun ei myöhään katsota Nikke Knattertonia niin hän ilmoittaa ettei rakasta mua enää huomenna tai ei aio sitten nukkua tai ilmoittaa että on paska fiilis ja kertoo että mä voin lähteä pois kotoa eikä häntä enää harmita jos lähden.
Ei Rantakari tullut väkisin IFK:hon ja sanonut ja päättänyt että hän haluaa tehdä kentällä mitä huvittaa ja ihan sama mikä on lopputulos. Ei hän myöskään päättänyt että saa pelata 1. pakkiparissa. Salmelainen hänet palkkasi ja syy on Salmelaisen sekä varmaan myös valmennuksen. Moni täällä osasi odottaa, että Rantakarilla ei tule lähtemään IFK:ssa. Minä odotin että ehkä onnistuu kuitenkin mutta olin väärässä.
Vaikka itsekin olen kyseiseen pelaajaan pettynyt, niin mielestäni meidän on turha kiukutella ja käyttäytyä "nybarimaisesti" pelaajaa kohtaan, joka on ottanut IFK:lta tarjouksen vastaan ja tullut meille pelaamaan. Salmelaisella oli riittävästi informaatiota ja tämän hankinnan osalta Salmelaista ei oikein pelasta mikään. Lohduttaisi ainoastaan se, että jos tulisi tieto huomenna HS:n urheilusivuille, että pelaajan palkka oli 60ke vuodesta. Voisi huokaista. Rantakari on varmaan yrittänyt parhaansa ja se riitti nyt tällä kertaa tähän.
Okei, en nyt ihan ymmärrä tätä purkausta. Kyseessä on kuitenkin tulosurheilu, jossa pitää pystyä toteamaan se fakta, että yksi pelaaja ei täytä lainkaan sitä ruutua, mihin hänet on hankittu. Tai oikeastaan mitään ruutua, kun ei mahdu edes pelaamaan.Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Jääkiekko on ammatti siinä missä muutkin ammatit ja näin ollen hyvien käytöstapojen ja toista kunnioittavan asenteen merkitystä ei voi koskaan yliarvioida. Kaikki onnistuvat ja epäonnistuvat työssään - oli työ sitten julkinen tai ei-julkinen. Näin ollen sävyltään kylmäkiskoisten ja epäkunnioittavien arvioiden lausuminen tai/ja asiaankuulumattomien oletusten tekeminen eivät kovinkaan usein tuo merkittävää lisäsubstanssia siihen arviointiin, joka koskee yksittäisen pelaajan peliesityksiä tai merkitystä joukkueelle.
Ja varmemmaksi vakuudeksi, ylläoleva ei ole tarkoitettu kellekään yksittäiselle palstakaverille.
Ei kyllä ollut tarkoitus mitään runtua antaa vaan kannanotto oli yleisellä tasolla, ei pelkästään @Hokipedia n kirjoitukseen vaan yleisesti samankaltaisiin kirjoituksiin että ei pelaajan vika että hänet palkataan meille ja pelaaja on antanut sen mitä on pystynyt mutta urheilujohtajan pitäisi pystyä parempaan.Tämä on tietysti vaikea aihe, jossa kolikon toisella puolella on kannattajien ikuinen rakkaus pelaajaa kohtaan ja paikka seuran historiassa. Toisella puolella sylkykupin rooli ja paikka ikuisena veistelyn ja meemien aiheena.
Tavallaan jos toinen puoli laimenee, tulee toinenkin puoli laimenemaan. Eikä kukaan halua laimeaa urheilua vaan tunteita. Silloin skaalassa on mukana rakkautta ja vihaa ääripäissä.
Mielestäni raja menee henkilöön menevässä pilkkaamisessa. Niin kauan kun käsitellään pelaajan urheilusuoritusta ja asemaa osana urheilujoukkuetta on fanin oikeus palkanmaksajana arvioida suoritusta. Jokainen tekee sen tavallaan.
Ymmärrän siis pointin oman pelaajan suojelusta, mutta aika kovaa runtua nyt @Hokipedia saa kommentistaan, joka ei mielestäni ylittänyt mitään hyvänmaun rajoja. Kyllä tästä pelaajasta pitää päästä eroon ja kaikkien kannalta hyvin nukkainen toffee, ettei meillä lähtenyt.
Täysin samaa mieltä ja ymmärrän, että kohdistui vaan yhteen viestiin vähän hassusti. Pelaaja on yleensä itse aina se suurin kärsijä epäonnistuneesta hankintapolitiikasta. Näin myös Rantakarin tapauksessa.Ei kyllä ollut tarkoitus mitään runtua antaa vaan kannanotto oli yleisellä tasolla, ei pelkästään @Hokipedia n kirjoitukseen vaan yleisesti samankaltaisiin kirjoituksiin että ei pelaajan vika että hänet palkataan meille ja pelaaja on antanut sen mitä on pystynyt mutta urheilujohtajan pitäisi pystyä parempaan.
En kyllä ihan lähihistoriasta muista että missään lajissa (Nykänen on ainoa poikkeus mutta hän olikin maailma paras) kesken kiivaimman kauden, asenteensa menettänyt pelaaja laitetaan Torremoliinokseen vetämään viikon ränni ja kun pelaaja sitten palaa koppiin niin mites ne muut sitten jotka eivät päässeet etelän lämpöön vaikka niitäkin vituttaa harmaa marraskuu ja kun pelit ei kulje?