Ottakaapa esimerkiksi Kemelin rooli, hukassa lähes täydellisesti - vaikka pitäisi olla junnuketjun tiennäyttäjä.
Tästä mulla oli ajatus, että pitää kirjata omia kuvitelmia, mutta jäi sitten johonkin voitto napanterien varjoon.
Munlla on semmonen visio, että tälläkin näkyy isosti se, että valmistautuminen kauteen meni kaiken pyörityksen keskellä sinne vihkoon päin. Siksi tekeminen on vähän pipo kireellä ja lunastaa pitää, sen luontaisen lahjakkuuden flown sijaan. Jotenkin olisin ollut ihmeissäni, jos näin ei olisi ollut. Herran kokemuspankki on kuitenkin varsin ohkainen tuon tason pelaamisessa.
Kyllä se räppää, kun paikka siunaantuu, mutta se ei ole kokonaisvaltaista pelaamista. Mä olisin jopa toivonut, että taustat yhteisymmärryksessä olisi malttaneet rakentaa pohjia vähän eri aikataulussa. Tässä tilanteessa on kuitenkin varjo tasostaan ja itse on pakko tunnustaa, että vähän kauhulla katson kun kentälle tulee, että mitä saa töhöiltyä. Tietty toivon, että se paikka sivaltaa siunaantuu, mutta viisikkopeli vaatii paljon muutakin ja eritoten itsensä likoon laittamista tilanteissa, missä ei päädy otsikoihin, mutta tekee joukkueelle ne oikeat asiat.
Kemell ei kuitenkaan ole ainut nuori ja nouseva tämän kauden JYPissä, vaan varsinkin puolustajissa siellä on jäätävä määrä talenttia ihan kirkkaisiin , mutta liigan top levelille myös, näiden näkemiseen ja ymmärtämiseen toivoisi kannattajien huomiota kokonaisuutena, Rautakorvella on käsittämättömän hyvät palikat rakentaa tulevaisuutta ja veikkaisin, jos veikata saa, olevien näkymien vuoksi JYPiin on imua kiekko skenessä niin , että valita saa parhaat päältä, sillä nuoreen pakistoon, jossa on talenttia, sopii myös myös nuoret hyökkääjät joissa on talenttia. Petman ja Vidgren esimerkkeinä, näillä kavereilla on kultainen paikka sementoida uraa kiekkoilijana tulorekisterin yläpäähän.
JYP 2000 pelin kohdalla on siis kaikkea muuta, kuin huonossa positiossa. Kulttuuria on johon rakentaa, vaikka välillä on kapula tippunutkin, nyt on kuitenkin konjunktio kohdillaan, niin valmennus kuin organisaatio tasolla ja tätä on hyvä hyödyntää.