Maksan nyt enemmän jääkiekosta kuin koskaan aikaisemmin (joka toki kertoo enemmän minusta saitana kuluttajana), mutta ei tämä nyt niin paljon paranneltu kokemus ole. Toki sujuvampaan suuntaan ollaan menossa ja asiakaspalvelijoiden heittäminen Jatkoajan kiirastuleen on hieno veto.
Kuvan laatu on aikaisempaa (ruutu) parempi ja siitä propsit. Toki kaikessa on vielä hieman sisäänajoa äänistä ja kuvasta lähtien (Vähän harmittaa maksaa oikeaa rahaa harjoittelutasosta), mutta kyllä tuon jääkiekoksi tunnistaa. Porissa kuitenkin vain vittuilu on välitämistä, joten muutaman hyvän kohdan lisäksi löytyy myös muutama toive tässä seuraavan muutaman kuukauden aikana touhuiltavaksi:
- Kameroiden valkotasapaino synkkaan. Onhan siellä toki eri valaistustasoja hallissa ja kaikelle ei voi mitään, mutta joka hallissa on vaikuttanut olevan muutama kamera, jotka ovat ihan eri väriasteilla kuin nuo muut. Muutenkin ohjausjälki on vaikuttanut vielä vähän epävarmalta, mutta parantunee kauden mittaan. Se hidastusten Telia-kiekko on liian pitkä ja täysin tarpeeton (vaikkakin "ältsisiisti" ja jaksaa pitää perheen pienimmän mielenkiintoa yllä)
- Pause-nappula mahdolliseksi. Varsinkin näin kolmevuotiaan ihmiskuulan kanssa asuessa samassa taloudessa, olisi kiva saada mahdollisuus seurata peliä omaan hitaaseen tahtiin. "Urhollakin oli" on varmaan ihan tarpeeksi jees perustelu.
- Live-tulokset, jäähyjen syyt, statsit ja muu tällainen olisi kyllä jo aika perushommia, kun puhutaan palvelusta, joka kuitenkin maksaa aika tavalla.
- Muutenkin tuo koko sovellus on hiton raskas. Aina välillä joutuu käynnistämään streamin uudestaan, jotta ei lagaisi/kuva upgradettaisi itsensä takaisin pikselimössöstä.
- Nuo grafiikat ovat kaikkinensa vähän liikaa. Telian omat mainokset ainakin luulisi olevan jotain muuta kuin valtavia laatikkomohloja, jotka tulevat kuvan tielle. Lisäksi tuo "telia-väreillä" vedetty tekstipohja vaatii kyllä totuttelemista.
- Ja samalla grafiikat ovat liian vähän. Varsinkin joukkueiden logojen pikselöityminen on saavutus, kun kuitenkin luulisi ihan asiantuntevaa väkeä olevan duunissa. Se ei haittaa katselukokemusta, mutta ärsyttää ihan poskettomasti. Lisäksi tosiaan Telian mainokset (ja helvetin twiitit) täyttävät suurimman osan "infolaatikoiden hommista". Kaikki peliin liittyvä teksti on tosi kevyttä.
- 2018 ja mulla on mahdollisuus saada insertissä erätauoilla tietoa pelaajien Instagram-historiasta, lukea ennen erän alkua tviittejä ja nähdä pelitauon aikana kun joku HPK-junnu flossaa. Tää on just se tulevaisuus, mitä mä jääkiekolta haluan.
- Kun teillä kerran on nuo personalisoidut lähetykset (Ässäpassit ja kerhokortit sunmuut), niin millä ihmeellä niitä mainoskatkoja ei olla jo myyty paikallisille yrityksille? Eikö Telian kokoinen lafka saa hankittua muita mainostajia kuin pakolliset Veikkauksen ja EA Sportsin? Luulisi pienistä puroista kasvavan ihan kohtuullisen kokoisen virran. Hopihopi palkkaamaan joku medianomi per kiekkokaupunki väsäämään viikolla "Kuva ja puhe"-tyylisiä yksinkertaisia mainosspotteja paikallisille metallisorvaamoille. Peli-illat se medianomi-raukka on kahlittuna läppärin kanssa ohjaajan viereen ylimääräiseksi tilastoapinaksi. Rahat mainostuloista.
On tää jääkiekkofoorumin fantasiamanagerointi vaan helppoa. Seuraavaksi mä ratkaisen nälänhädän.