Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 774 134
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Voisko @Telia vastata edes tähän.

Jos panen tilauksen poikki esim. 16.4.2019, niin näkyykö minulla kuva huhtikuun loppuun?

Irtisanomisaika on ilmeisesti 14 päivää, jolta ajalta myös laskutetaan. Käykö tässä niin, että joudun maksamaan siitä, että kuva ei enää näy? Aika hullulta kuulostaa, mutta siltä tämä alkaa nyt vaikuttaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Telia ei huijaa minulta mitään, koska alusta asti olen elänyt siinä ajatuksessa, että syyskuu maksaa minulle 19,90€, ja toukokuu myös. Kuten myös kaikki kuukaudet siinä välissä, jollen katkaise sopimusta jossain vaiheessa. Kuten sanottu, minulle tuo diili on erittäin reilu, enkä ole jounut miettimään sitä, että missä vaiheessa laskutus alkaa tai katkeaa. Sitten koen itseni huijatuksi, jos syyskuu tai toukokuu maksaa enemmän kuin 19,90€.

Ja edelleen sanon sen, että kyllä täällä on edelleen niitäkin kommentoija, jotka yrittävät miettiä miten mahdollisimman halvalla saavat nähtyä koko kauden. Mutta sehän on tietenkin ihan ok, että yritetään löytää se mahdollisimman halpa tapa nauttia haluamastaan palvelusta.
Ei tuossa diilissä olekaan mitään muuta vikaa, kuin se, että Telia ei ole rehdisti tiedottanut miten laskutus menee. Rahallisesti se on minullekin ihan yksi ja sama, mutta en pidä siitä, että yritys käyttää valheellista mainontaa.

Se että sinä olet ymmärtänyt mainonnan eri tavalla ei tee siitä yhtään rehellisempää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Telia ei huijaa minulta mitään, koska alusta asti olen elänyt siinä ajatuksessa, että syyskuu maksaa minulle 19,90€, ja toukokuu myös. Kuten myös kaikki kuukaudet siinä välissä, jollen katkaise sopimusta jossain vaiheessa. Kuten sanottu, minulle tuo diili on erittäin reilu, enkä ole jounut miettimään sitä, että missä vaiheessa laskutus alkaa tai katkeaa. Sitten koen itseni huijatuksi, jos syyskuu tai toukokuu maksaa enemmän kuin 19,90€.
Toisaalta se on just näin. Mutta toisaalta ennakkotilaaja maksaa Liigasta enemmän kuin mattimyöhäinen, ja niin se ei pitänyt mennä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Voisko @Telia vastata edes tähän.

Jos panen tilauksen poikki esim. 16.4.2019, niin näkyykö minulla kuva huhtikuun loppuun?

Irtisanomisaika on ilmeisesti 14 päivää, jolta ajalta myös laskutetaan. Käykö tässä niin, että joudun maksamaan siitä, että kuva ei enää näy? Aika hullulta kuulostaa, mutta siltä tämä alkaa nyt vaikuttaa.
Niin tämä olisi kiva kuulla. Jos se irtisanomisaika on sen 14pv. Silloinhan kaiken järjen mukaan jos katkaiset tilauksen 24pv Huhtikuuta se jatkuu 7pv myös Toukokuulle. Tällöin näkisit kaikki Liigapelit ja maksaisit vain 7pvn ajan Toukokuulta maksua.

Sama nyt Elokuu. Jos katkaisen tilauksen nyt 17pv niin jatkuuko katseluoikeus 31.pv asti?

@Telia voisi tämän nyt sanoa suoriltaan, että miten homma nyt toimii käytännössä?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei tähän voi oikein mitään sanoa, jos joku ei näe siinä ongelmaa, että monopoliasemassa oleva firma laskuttaa sadoiltatuhansilta näennäisesti pienen summan. Se kun kertaantuu mukavasti omalle tilille ja toimitusjohtajan bonuksiin tai minne ikinä.
Sä oot kyllä viettänyt aivan liian paljon aikaa puolalaisessa kulttuurissa.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tuossa diilissä olekaan mitään muuta vikaa, kuin se, että Telia ei ole rehdisti tiedottanut miten laskutus menee. Rahallisesti se on minullekin ihan yksi ja sama, mutta en pidä siitä, että yritys käyttää valheellista mainontaa.

Se että sinä olet ymmärtänyt mainonnan eri tavalla ei tee siitä yhtään rehellisempää.

Ehkä mun pitää vaan sitten olla keskenäni tyytyväinen omaan tilanteeseeni.
Minulle Telia on mainostanut, että voin tilata passin, jolla näen oman suosikkijoukkueeni pelit, maksan vain niiltä kuukausilta kuin suosikkijoukkueeni pelaa ja ennakkotilaajana näen ilmaiseksi harjoituskauden otteluita (ja kesäkuussa olisi nähnyt NHL:kin)
Nyt minulle toteutuu nuo kaikki luvatut kuukausihinnalla 19,90€ joka alkaa syyskuusta ja loppuu siihen kuukauteen kun HIFK pelaa viimeisen ottelunsa. Missä vaiheessa minua huijattiin?
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta se on just näin. Mutta toisaalta ennakkotilaaja maksaa Liigasta enemmän kuin mattimyöhäinen, ja niin se ei pitänyt mennä.

Nojoo, mattimyöhänen voi toki kikkailla jonkun euron halvemmalla.
Mutta ihan samalla tavalla me "kestotilaajat" hävitään vaikka Netflixin, Spotifyn, aikakausilehtitilaustenkin kanssa, ei siellä tilaajille tulla tarjoamaan ilmaisia kuukausia tai alennettuja tilaushintoja. Mutta en mä sitäkään koe huijaukseksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nojoo, mattimyöhänen voi toki kikkailla jonkun euron halvemmalla.
Mutta ihan samalla tavalla me "kestotilaajat" hävitään vaikka Netflixin, Spotifyn, aikakausilehtitilaustenkin kanssa, ei siellä tilaajille tulla tarjoamaan ilmaisia kuukausia tai alennettuja tilaushintoja. Mutta en mä sitäkään koe huijaukseksi.
Nuo eivät ole ihan vertailukelpoisia juttuja. Telian mainonta on minusta epäonnistunut. Itse en koe että minua olisi varsinaisesti huijattu, vaan Telia on vaan vähän mokannut näiden ilmaisten harkkapelien markkinoinnissa. En aio irtisanoa tilaustani.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä mun pitää vaan sitten olla keskenäni tyytyväinen omaan tilanteeseeni.
Minulle Telia on mainostanut, että voin tilata passin, jolla näen oman suosikkijoukkueeni pelit, maksan vain niiltä kuukausilta kuin suosikkijoukkueeni pelaa ja ennakkotilaajana näen ilmaiseksi harjoituskauden otteluita (ja kesäkuussa olisi nähnyt NHL:kin)
Nyt minulle toteutuu nuo kaikki luvatut kuukausihinnalla 19,90€ joka alkaa syyskuusta ja loppuu siihen kuukauteen kun HIFK pelaa viimeisen ottelunsa. Missä vaiheessa minua huijattiin?
Jos kauden alussa tilaavat tilaajat maksaisivat saman kuin ennakkotilaajat, niin tässä ei olisi pienintäkään ongelmaa. Nyt mainostettiin, että ennakkotilaamalla näkee kaupan päälle ilmaiseksi harjoitusottelut, mutta missään ei mainittu, että joutuu maksamaan puoli kuukautta tyhjää, jota ei joudu maksamaan, jos tekee tilauksen kauden alkaessa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin tämä olisi kiva kuulla. Jos se irtisanomisaika on sen 14pv. Silloinhan kaiken järjen mukaan jos katkaiset tilauksen 24pv Huhtikuuta se jatkuu 7pv myös Toukokuulle. Tällöin näkisit kaikki Liigapelit ja maksaisit vain 7pvn ajan Toukokuulta maksua.

Sama nyt Elokuu. Jos katkaisen tilauksen nyt 17pv niin jatkuuko katseluoikeus 31.pv asti?

@Telia voisi tämän nyt sanoa suoriltaan, että miten homma nyt toimii käytännössä?
Katseluoikeus päättyy heti peruttua tilauksen, mutta laskutus jatkuu. Noin se ihan varmasti menee, kun @Telia ei vaivaudu kommentoimaan mitään.
Eli, jos ei halua maksaa toukokuulta 25€ 1/2 pelistä, jää koko finaalisarja näkemättä.
 
Viimeksi muokattu:

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katseluoikeus päättyy heti peruttua tilauksen, mutta laskutus jatkuu. Noin se ihan varmasti menee, kun @Telia ei vaivaudu kommentoimaan mitään.
Eli, jos ei halua maksaa toukokuulta 25€ 1/2 pelistä, jää koko finaalisarja näkemättä.

No ei tietenkään mene noin, että katseluoikeus päättyy. Jos käsite irtisanomisaika on yhtään tuttu, niin sehän tarkoittaa aikaa, jonka JÄLKEEN sopimus päättyy. Ja tässä tapauksessa sopimus on esim. liigapassista, niin se sopimus päättyy 14 päivän päästä irtisanomisesta.
Se miten laskutus tuossa menee on sitten toinen asia, mutta ainakin itselläni Elisan sopimuksissa lasku tulee irtisanomisen jälkeen niistä päivistä, joita palvelua käytin seuraavasta jaksosta. Mutta tuon asian varmaan Telia vahvistaa mahd.pian.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
No ei tietenkään mene noin, että katseluoikeus päättyy. Jos käsite irtisanomisaika on yhtään tuttu, niin sehän tarkoittaa aikaa, jonka JÄLKEEN sopimus päättyy. Ja tässä tapauksessa sopimus on esim. liigapassista, niin se sopimus päättyy 14 päivän päästä irtisanomisesta.

Eli jos katkaisen tilauksen tänään niin näen vielä seuraavat 14 päivää elokuun harjoitusotteluita? @Telia
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli jos katkaisen tilauksen tänään niin näen vielä seuraavat 14 päivää elokuun harjoitusotteluita? @Telia

En ole Telia, enkä Telialla töissä, mutta vastaan tähän väliin vielä sen verran, että Telian sopimusehdoissa lukee:
"Sopimus on voimassa toistaiseksi, ellei toisin ole sovittu. Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan viestintäpalvelusopimuksen kahden (2) viikon irtisanomisaikaa noudattaen suullisesti tai kirjallisesti. Teleyritys lähettää irtisanomisesta asiakkaalle kirjallisen vahvistuksen."

Eli kun oletan tässä tapauksessa kyseessä olevan Viestintäpalvelusopimuksen (muissa sopimuksissa on 1 kk irtinsanomisaika), niin eihän tuossa voi olla Teliankaan puolesta mitään epäselvää.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
En ole Telia, enkä Telialla töissä, mutta vastaan tähän väliin vielä sen verran, että Telian sopimusehdoissa lukee:
"Sopimus on voimassa toistaiseksi, ellei toisin ole sovittu. Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan viestintäpalvelusopimuksen kahden (2) viikon irtisanomisaikaa noudattaen suullisesti tai kirjallisesti. Teleyritys lähettää irtisanomisesta asiakkaalle kirjallisen vahvistuksen."

Eli kun oletan tässä tapauksessa kyseessä olevan Viestintäpalvelusopimuksen (muissa sopimuksissa on 1 kk irtinsanomisaika), niin eihän tuossa voi olla Teliankaan puolesta mitään epäselvää.

Tässä ketjussa taisi olla joillakin pimentynyt välittömästi irtisanomisen jälkeen. Siksi kyselen.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
En ole Telia, enkä Telialla töissä, mutta vastaan tähän väliin vielä sen verran, että Telian sopimusehdoissa lukee:
"Sopimus on voimassa toistaiseksi, ellei toisin ole sovittu. Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan viestintäpalvelusopimuksen kahden (2) viikon irtisanomisaikaa noudattaen suullisesti tai kirjallisesti. Teleyritys lähettää irtisanomisesta asiakkaalle kirjallisen vahvistuksen."

Eli kun oletan tässä tapauksessa kyseessä olevan Viestintäpalvelusopimuksen (muissa sopimuksissa on 1 kk irtinsanomisaika), niin eihän tuossa voi olla Teliankaan puolesta mitään epäselvää.
Maksukanava ei ole viestintäpalvelusopimus, niissä on tuo 1kk setti kuten esimerkiksi toisella nimeltä mainitsemattomalla operaattorilla. Muihin, esim liittymät, musiikkipalvelut, niissä on tuo 2 viikon irtisanomisaika.

Toki voihan Telia pistää hetikin sopparin poikki, mutta silloin lakkaa näkymästä heti. Ainakin mitä itse katkaissut Telian sivuilta maksukanavia, ne on päättynyt heti.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maksukanava ei ole viestintäpalvelusopimus, niissä on tuo 1kk setti kuten esimerkiksi toisella nimeltä mainitsemattomalla operaattorilla. Muihin, esim liittymät, musiikkipalvelut, niissä on tuo 2 viikon irtisanomisaika.

Toki voihan Telia pistää hetikin sopparin poikki, mutta silloin lakkaa näkymästä heti. Ainakin mitä itse katkaissut Telian sivuilta maksukanavia, ne on päättynyt heti.

Ok, jos tosiaan noin on, ettei kyseessä ole viestintäpalvelusopimus, niin sitten se selventää tuon irtisanomisajan 1 kuukauden mittaiseksi.
Mutta myös @charger kommenttiin siitä, että on heti pimentynyt, ja kuten sinulla on käynyt, niin silloinhan kyllä laskutuksenkin pitää päättyä heti(?), ei se vaan niin voi mennä, että palvelu loppuu ja maksu jatkuu.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kyllä tässä nyt joku haisee. Pitää siis maksaa tuolta 14 päivältä kuten Telia sanoi aiemmin, mutta silti kuva pimenee.

Tähän toivoisi nyt nopeasti jotain infoa. @Telia
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, olisi ihan olennainen tieto, että jos katkaisen tilauksen niin näkyykö kuva seuraavat 14 päivää vai ei?

En ymmärrä miksei näin yksinkertaiseen kysymykseen ole vastausta? @Telia


Siis mitä vittua? Karmeaa uikutusta täysin itsestäänselvästä asiasta. Ei varmasti katkea irtisanomisaikana vaan vasta kun laskutuskin loppuu. Voisin vannoa asian menevän näin ja tämä on itse asiassa täysin itsestään selvä asia.

Aivan helvetin naurettavaksi menee tämä kun oma aivotoimintakin ulkoistetaan, mielestäni tässä ylittyy jo se säälittävyyden raja moiselle itkupotkuraivaroinnille.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tässä nyt joku haisee. Pitää siis maksaa tuolta 14 päivältä kuten Telia sanoi aiemmin, mutta silti kuva pimenee.

Tähän toivoisi nyt nopeasti jotain infoa. @Telia

Uskallan kyllä väittää, ettei kukaan ole tämän liiga-sopimuksen irtisanottua joutunut vielä mitään maksamaan, koska laskutuskausi alkaa vasta 1.9. ja kukaan ei ole vielä maksanut senttiäkään kuukausimaksua tästä palvelusta.
 
Aspastahan saa mitä vastauksia nyt milloinkin asiakaspalvelija sattuu sanomaan, kuten täällä on puhetta ollut. Ei nyt luulisi olevan liian vaikea kyssäri Telialle/Niko vastattavaksi, mitä pikemmin?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No, joillakin on täällä ilmeisesti katkennut heti. Oishan tähän kiva joku virallinen vastaus saada.

Ei pomminvarmasti katkea heti jos irtisanomisaikaa on 14 vrk eli standardi. Ei ole ikinä missään, minkään Telialta tilaamani palvelun kanssa käynyt näin. Minulla on varmaan lähemmäs sata kanavapakettitilausta viimeisen 20v ajalta.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Uskallan kyllä väittää, ettei kukaan ole tämän liiga-sopimuksen irtisanottua joutunut vielä mitään maksamaan, koska laskutuskausi alkaa vasta 1.9. ja kukaan ei ole vielä maksanut senttiäkään kuukausimaksua tästä palvelusta.

Eli tämän mukaan riittäisi, että irtisanoo 31.8, jos ei halua maksaa syyskuulta ylimääräistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös