Ota säkin pitteri jo pylly pois tyynyltä ja lopeta toi pikkulapsimainen itku.Vaikka eihän tuo voi onnistua, ja jos onnistuukin, niin ei se mitään auta. Olisi pitänyt ainakin kahta miljoonaa hakea. Tosin silloin täällä oltaisiin itketty että sitä ei saada ikinä kasaan.
Yritetäänkö pysyä liigassa? Eikö silloin tarvitsisi tehdä nopeammin lisenssin varmistavat toimenpiteet? Antiraha ei siihen ehdi, jos liigan toimissa on vähänkään järkeä.Kerrohan @R.I.P mitä mielstäsi nyt pitäisi tehdä, kun ilmeisesti kaikki on väärin.
Mitä hallaa sillä tekee, että yritettän pysyä Liigassa.
Mielummin nyt heti konkkaan ja Suomi-Sarjaan?
Täysin sama. Vaikka itsekin taso on omalta osalta joskus heikkoa, mutta silti.Niin, mä en omasta mielestäni ole hirveästi itkenyt. Ehkä vähän vittuillut niille joiden mielestä mikään ei ikinä ole hyvin.
Mielipiteitä tähän maailmaan mahtuu. Mä en vain käsitä tätä jatkuvaa ITKUA siitä miten kaikki on paskaa paitsi kusi ja se vasta paskaa onkin. Mieluummin oikeasti kuulisin nyt täällä niiltä joiden mielestä kaikki tehdään koko ajan väärin, että mitä sitten pitäisi tehdä?
Ja jos ei ole valmis toimimaan Bluesin eteen tai edes miettimään että mitä joku muu voisi tehdä niin ei taida hirveästi olla annettavaa keskusteluun. Jos uskoo ulkopuolisen Messiaan tulemiseen niin siitä vain ottamaan yhteyttä, tai vaikka rukoilemaan henkiolentoja. Mutta tämän hetkinen keskustelun "taso" on jo niin heikko että hirvittää. Ja ihan puolin ja toisin.
Nimenomaan antaa, koska mitään oikeaa tarjousta hän ei ole käsittääkseni ole toimittanut missään vaiheessa, ainakaan tätä kuuluisaa "viimeistä tarjousta". Koko nykyisen omistajaköörin olisi ilmeisesti pitänyt kävellä hattu kourassa Jussin ovelle ja ilmoittaa, että tässä on sinulle Espoo Blues. Annamme sen sinulle, oli ehdot mitkä tahansa.Kai se olis pitäny antaa Jussille jengi ja Jussi olis ostanu mestaruuden jo ensi kaudelle. Sit voitais kitistä jostain muovisesta osto jengistä.
Invesdorilla katseltiin muiden antien merkintätahtia, niin yleensä suurin osa sijoituksista tulee parin viimeisen päivän aikana. Tavallisesti ihan alussa on pieni buumi, sitten hiljenee, puolivälissä piikkiä ja lopussa sitten isoin ryntäys.
Pienenä verrokkina HPK sai ensimmäisenä päivänä 73 sijoitusta ja Sport 42 sijoitusta Invesdorin kautta, kun taas Blues sai ensimmäisen sijoituksensa viikko annin alun jälkeen. Sportilla ja Kerholla annin kesto ei ollut niin lyhyt kuin mitä Bluesilla on ja tuskin myöskään rahan tarve noilla seuroilla oli Bluesiin verrattavissa, joten luulisi, että Bluesin annissa oltaisiin pyritty lähtemään niin sanotusti tykin suusta, eikä peesailemalla alkumatkaa. Toivottavasti rahaa alkaa tulemaan nyt sijoitusinfon jälkeen hieman paremmin.
Eli nyt pitäisi tulla ulos ja kertoa jokaikinen asia mikä on tehty väärin?Asiasta kukkaruukkuun, Mr. Bitteriltä varsin hyvä esiintyminen taannoisessa Yle Puheen aamussa.
Tagen turinointi samaisessa lähetyksessä taasen ei ollut ihan niin vakuuttavaa, vaikka mies artikuloikin selvästi ja puhuu besserwissermäisen tietävästi. Se mikä itselläni tuossa tökki oli kommentti, johon kiteytyy paljon nykyisestä epäluottamuksesta, jota valtaosa Bluesin potentiaalisesta faniporukasta ja yhteistyökumppaneista omistajia kohtaan tuntee. Se kommentti oli seuraava: kysyttäessä mikä on mennyt aiemmin pieleen, Tage väisti kysymyksen sanomalla, ettei nyt ole aika alkaa penkoa menneitä vaan nyt pitää kääntää katse kohti tulevaa (tjs). Onko se ihan oikeasti noin pihalla? Jotta luottamus nykyomistajiin - ja tähän eilen alkaneeseen antiin - voidaan palauttaa, pitäisi syyt tämän kauden alasajoon avata kaikkien nähtäville. Samalla pitäisi kertoa mitä konkreettisia tekoja on tehty, jotta jatkossa hommat hoituisivat toisin. Ilman tätä nöyrtymistä ja virheiden tunnistamista tällä seuralla ei ole tulevaisuutta.
Juurikin näin, saman havaitsin myös tuon aikaisemmin mainitsemani esimerkin suhteen.Tavallisesti ihan alussa on pieni buumi, sitten hiljenee, puolivälissä piikkiä ja lopussa sitten isoin ryntäys.
Öh, Juteeni. Viikko annin alun jälkeen? Anti alkoi julkisesti eilen aamuyöstä.
Toivottavasti näitä avataan BFC:n esittämissä kysymyksissä. Se ainakin loisi hieman uskoa että nyt ollaan tosissaan pelastamassa joukkuetta ei omia perseitä.Eli nyt pitäisi tulla ulos ja kertoa jokaikinen asia mikä on tehty väärin?
Tässähän joku nyt valehetelee sitten. Mulla on myös monesta muista lähteistä kuultua, että tarjousta ei ole tullut. Jommallekummalle siis valhedellaan.Mutta hei, se on kiva että sulla on tuosta varmuus. Mulla on varmuus ihan toisenlaisesta tarinasta.
Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku ei Jussia halua omistajaksi. Se pitää kuitenkin muistaa, että jos te täällä nykyistä paskaa puolustatte, suoraan tai epäsuorasti, hyväksytte pelaajien ja muiden työntekijöiden paskan kohtelun.
Ja turha jeesustella, ettei puolustella nykyisiä omistajia koska sitä omilla teksteillänne teette.
Nykyinen poppoo hiuksista vittuun, mentiin konkkaan tai ei.
Sinä kun asian näin selvästi tiedät, kerro nyt suoraan, kenelle tämä Jussin tarjous on toimitettu ja missä muodossa? Ja selvennetään vielä kerran: Minä en halua, että Rautio jatkaa isossa roolissa enää tämän kauden jälkeen. Pienosakkaana saa olla minun puolesta ihan vapaasti, mutta ei yhtenä suurimmista omistajista, ei toimitusjohtajana, ei hallituksen jäsenenä eikä varsinkaan hallituksen puheenjohtajana.Tarjousta korotettiin, ei kuitenkaan niin paljoa että Raution lainat olis kuitattu. Yhtiön varsinaiset velat kyllä. Se, ettei tarjousta käsitelty, ei tarkoita ettei sitä annettu.
Jonkun mielestä tarjous on voinut olla liian pieni, joku pitää noin suuren tarjouksen antamista hulluutena (esim. minä ja monet frendini). Se ei kuitenkaan ole asian pointti.
Eli nyt pitäisi tulla ulos ja kertoa jokaikinen asia mikä on tehty väärin?
Mä en ole kuullut yhdestäkään lähteestä, ettei tarjousta olisi tullut, tai, että joku valehtelisi. Ainoastaan sen, ettei Tage ole nähnyt tarjousta, ja se nyt ei välttämättä ole ihme, koska osake-enemmistön saadakseen Jussi on varmaan halunnut hankkia Esarin ja Raution osakkeet (ja ehkä jonkun muun?), joten ei asia Tagelle olennaisesti kuulu. Tageen ja hallitukseen otettaisiin varmaan yhteys vasta kun sopimus alkaa näyttää realistiselta. Jos Rautio on sanonut, ettei tarjousta ole tullut, niin sitten se tietenkin haiskahtaa siltä, että joku valehtelee. Itse en ole nähnyt Raution toteavan sitä ainakaan julkisesti, ja jos se ei ole saanut tarjousta, niin on erittäin kummallista, ettei se ole sanonut sitä julkisesti.Tässähän joku nyt valehetelee sitten. Mulla on myös monesta muista lähteistä kuultua, että tarjousta ei ole tullut. Jommallekummalle siis valhedellaan.
Näyttää juuri tältä. Tulee mieleen hyvin elävästi Ilveksen touhut. Vara-epeheleniuksetkin varmaan löytyy vittuilemassa huonosta kannattamisesta.. enkä nyt viittaa palstan nimimerkkeihin.Mutta tämä kontrolloitu antikin hieman haiskahtaa siltä, että yritetään rajoittaa sitä, ettei kukaan yksittäinen taho pääse hankkimaan liian suurta osuutta ilman, että uudella annilla annetaan nykyiselle sisäpiirille mahdollisuus hankkia osake-enemmistö takaisin. Tämä ei välttämättä ole totuus, mutta siltä tämä omaan silmään näyttää.
Vielä vähemmän riittä, jos lähipiiri merkkailee suojia kuittaamalla pääomalainojaan osakkeiksi. Näkeekö mistään virallisesta tahosta onko ne etukäteen merkatut riihikuivaa rahaa, vai osakkeiksi muutettuja lainoja?Mielestäni suurin kritiikki on nimenomaan tuota kohtaan, että näin pieni anti yksinään ei riitä mihinkään, perustuen ihan esille tulleisiin taloudellisiin tosiasioihin. Tämä tekee sitten melkoisen kynnyksen osallistua edes siihen pieneen antiin, koska näyttää yksioikoisesti siltä, että rahat menevät suoraan kankkulan kaivoon.
Ja tietenkään ei myöskään lainoja, joissa on lähipiirin kiinteä omaisuutta vakuutena...@JaasinEn tiedä, millä tavalla näitä rahoja ajatellaan käytettävän nykyisten omistajien tarpeisiin. Ei sieltä pääomalainoja maksella noilla pois.