Osaavia metallibändejä

  • 527 594
  • 2 939

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kahden vaisumman levyn jälkeen nyt ovat nämä porilaiset taas todella vihaisia, huh huh!

MPE:ssä on tapahtunutkin paljon, koska kaksi edellistä levyähän bändissä oli vain kaksi jäsentä, kunnes vokalisti Ville Viljanen antoi biisintekijä Andy Gillionille potkut.. kulisseissa olikin sitten ilmeisesti sovittu useiden alkuperäisjäsenten paluusta bändiin, ja nyt koko bändi koostuu käsittääkseni ihan pelkistä porilaisista. Ja nyt ollaan näemmä menossa takaisin sinne bändin alkuaikojen jopa bläkkishenkisiin tunnelmiin..


 

MT Corso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Todellakin paluu juurille, sillä kyseessä vanhan demobiisin uudelleen nauhoitus. Sopii kyllä hyvin omaan makuun tämä muutos, sillä mielenkiinto bändiä kohtaan ollut hukassa pidemmän aikaa, vaikka sinänsä ihan hyviä levyjä ovat ulos pukanneet.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Tuli tälläinen kotimainen (itselleni) uusi tuttavuus vastaan spotifyssa:









kaipa tämä johonkin kevyempään melodeathiin voidaan luokitella, vähän kuin esim. uudempi Soilwork. Enempi toki muutamassa biisissä puhdasta laulua kuin growlia, mitä on kuunnellut, mutta samalla vähän "mahtipontisempaa" soitantaa. Näyttäisi olevan jo 4 levyä tullut, täytyy kuunnella lisää paremmalla ajalla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vaikka se teitä puristeja niin kovasti harmittaakin niin kyllä se metalcore on metallia siinä missä muutkin.
Tälleen semipuristina sallin tämän kappaleen. En minä nyt itse tätä kuuntelisi, mutta varmaan täältä löytyy karmea kasa muutakin epämetallia. Toki itse diggaan Myrkuria joten en ole trve black metal mies muutenkaan.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Vaikka se teitä puristeja niin kovasti harmittaakin niin kyllä se metalcore on metallia siinä missä muutkin.
Vaikka minä olen punkkityyppi henkeen ja vereen, niin eihän tuo biisi ihan metallia ole. Lähellä kuitenkin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kaipa tämä johonkin kevyempään melodeathiin voidaan luokitella, vähän kuin esim. uudempi Soilwork. Enempi toki muutamassa biisissä puhdasta laulua kuin growlia, mitä on kuunnellut, mutta samalla vähän "mahtipontisempaa" soitantaa. Näyttäisi olevan jo 4 levyä tullut, täytyy kuunnella lisää paremmalla ajalla.
Dead End Finland - hyvä löytö. Suositelen tutustumaan laulajansa Mikon edelliseen bändiin Grendeliin. Jostain syystä ei tämä viimeiseksi jäänyt löydy enää Spotifyssä:



 

Outsider

Jäsen
Vaikka se teitä puristeja niin kovasti harmittaakin niin kyllä se metalcore on metallia siinä missä muutkin.

Genrerajat voi olla häilyviä, mutta mä oon luullut että esim. Killswitch Engage ja Bullet For My Valentine on metalcorea ja toi aiempi video toi lähinnä mieleen sen Jared Leton bändin, eikä mitään metalliin liittyvääkään. Onko se sit jotain emo-poppia vai mitä lie.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Genrerajat voi olla häilyviä, mutta mä oon luullut että esim. Killswitch Engage ja Bullet For My Valentine on metalcorea ja toi aiempi video toi lähinnä mieleen sen Jared Leton bändin, eikä mitään metalliin liittyvääkään. Onko se sit jotain emo-poppia vai mitä lie.
Kai tuo jotain rockia on, mutta juu vähän herjaavaa rinnastaa metalcoreen, josta ensimmäisenä tulee mieleen KSE, AILD, ATR, FFAK jne.

Ettei pelkäksi jauhannaksi mene, niin Suomesta sellainen poppoo kuin Atlas. Hyvän kuuloista räimettä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Genrerajat voi olla häilyviä, mutta mä oon luullut että esim. Killswitch Engage ja Bullet For My Valentine on metalcorea ja toi aiempi video toi lähinnä mieleen sen Jared Leton bändin, eikä mitään metalliin liittyvääkään. Onko se sit jotain emo-poppia vai mitä lie.

Nyt aitopään pieni korjaus. Metalcore=Hardcore punk+metal.
Wikipediasta:
"Metalcore (or metallic hardcore) is a fusion music genre that combines elements of extreme metal and hardcore punk."

Metalcorea siis



Toki Bullet For My Valentinea ja kumppaneita pidetään nykyään metalcorena joidenkin toimesta, mutta ei niillä kyllä sen alkuperäisen metalcoren kanssa ole mitään tekemistä.
 

Outsider

Jäsen
Nyt aitopään pieni korjaus. Metalcore=Hardcore punk+metal.
Wikipediasta:
"Metalcore (or metallic hardcore) is a fusion music genre that combines elements of extreme metal and hardcore punk."

Metalcorea siis



Toki Bullet For My Valentinea ja kumppaneita pidetään nykyään metalcorena joidenkin toimesta, mutta ei niillä kyllä sen alkuperäisen metalcoren kanssa ole mitään tekemistä.

Metalcore ei varsinaisesti oo mun juttu, mutta on tää nyt ainakin nopeesti YouTubesta tsekattuna aika paljon lähempänä tota Earth Crisisin tyyliä kuin se aiempi poppibiisi.



 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Metalcore ei varsinaisesti oo mun juttu, mutta on tää nyt ainakin nopeesti YouTubesta tsekattuna aika paljon lähempänä tota Earth Crisisin tyyliä kuin se aiempi poppibiisi.




Niin esim tämä yhtye on sitä osastoa joka on ottanut Ruotsalaisesta Göteborg-metallista vaikutteita eli In Flamesista jne. Sitten näistä yhtyeistä on ruvettu puhumaan jossain vaiheessa metalcorena, vaikka näissä yhtyeissä ei ole mitään Dead Kennedyn, Black Flagin ja muiden hardcore punk-yhtyeiden menoa, joka siihen ns "aitoon" metalcoreen kuuluu eli metallin ja hardcore punkin yhdistäminen.

Anteeksi, että olen tälläinen "aitopää", mutta kuitenkin.
 

Outsider

Jäsen
Niin esim tämä yhtye on sitä osastoa joka on ottanut Ruotsalaisesta Göteborg-metallista vaikutteita eli In Flamesista jne. Sitten näistä yhtyeistä on ruvettu puhumaan jossain vaiheessa metalcorena, vaikka näissä yhtyeissä ei ole mitään Dead Kennedyn, Black Flagin ja muiden hardcore punk-yhtyeiden menoa, joka siihen ns "aitoon" metalcoreen kuuluu eli metallin ja hardcore punkin yhdistäminen.

Anteeksi, että olen tälläinen "aitopää", mutta kuitenkin.

Mulle ei sinänsä oo mitään väliä mihin genreen bändit kuuluu, varsinkaan kun en pahemmin kuuntele aitoa enkä epäaitoa metalcorea, mutta tässä tapauksessa pointti oli, että jos nyt metallista puhutaan, niin olis kuitenkin suotavaa, että se genre on metal-jotain.
 
Toki Bullet For My Valentinea ja kumppaneita pidetään nykyään metalcorena joidenkin toimesta, mutta ei niillä kyllä sen alkuperäisen metalcoren kanssa ole mitään tekemistä.

Niin tai sitten pitää vain hyväksyä, että tämän päivän metalcore on erilaista kuin se aito ja alkuperäinen. Metalcorea se silti voi olla. Enkä siis sano, ettetkö sinä sitä hyväksyisi. Ihan vain yleisenä huomiona tähän sinänsä turhaan lokerointiin. Ja mitä tulee esim. tuohon mainittuun BFMV:hen, niin eipä niidenkään tyyli edusta tänä päivänä samaa kuin silloin joskus 15 vuotta sitten. Vaan kenenpä edustaisi.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+



Nämä poijjaat julkaissut uutta materiaalia.
Onneks toi syntsä ei nyt koko piisiä ollut mukana.




Perjantain kunniaksi vielä samalta,




Tästä kai kaikki alkoi ja pakko sanoa, että on kaunein, kowin, hienoin, mahtavin jne piisin nimi.
(Luvallani saa arvata oikeaa nimeäni ja unisilla kolmosläppärimodeilla ei pitäisi olla mitään sanomista siihen :P )
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ilmeisesti jokin ihan uusi kotimainen bändi, nimi (persoonallinen vieläpä) ei sano kyllä mitään, vaikka minäkin aina luulen olevani hyvin etenkin kotimaisen metallimusiikin päällä. Mutta hyvin kaverit tuntuvat genrensä hallitsevan, jos nyt lauseella yrittäisi kiteyttää, niin vähän kuin Insomnium nopeammalla tempolla..



 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Odotellaan edelleen sitä kokonaista albumia, jotta entisten In Flames -tyyppien suoritusta uudessa projektissaan kehtaa laajemmin arvioida. Toisen sinkun jälkeen olen kuitenkin edelleen varovaisen optimistinen The Halo Effectin suhteen, ei tämäkään sinkku pahalta kuulosta. Päin vastoin:


Onhan tässä kuultavissa vaikutteita. Jotain tuttua tässä on, kun Ruotsin metalliskeneen vertaa. Eikä se ole tässä kohtaa vain huono asia.
 
Viimeksi muokattu:

Juubelii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Odotellaan edelleen sitä kokonaista albumia, jotta entisten In Flames -tyyppien suoritusta uudessa projektissaan kehtaa laajemmin arvioida. Toisen sinkun jälkeen olen kuitenkin edelleen varovaisen optimistinen The Halo Effectin suhteen, ei tämäkään sinkku pahalta kuulosta. Päin vastoin:


Onhan tässä kuultavissa vaikutteita. Jotain tuttua tässä on, kun Ruotsin metalliskeneen vertaa. Eikä se ole tässä kohtaa vain huono asia.

Tämäpä yllätti! Kiitos, oli hyvä vinkkaus! Sytyn!
 

Oadie

Jäsen
Ilmeisesti jokin ihan uusi kotimainen bändi, nimi (persoonallinen vieläpä) ei sano kyllä mitään, vaikka minäkin aina luulen olevani hyvin etenkin kotimaisen metallimusiikin päällä. Mutta hyvin kaverit tuntuvat genrensä hallitsevan, jos nyt lauseella yrittäisi kiteyttää, niin vähän kuin Insomnium nopeammalla tempolla..



Reilu vuosi sitten tuli bändiin tutustuttua alla olevan kappaleen myötä ja olin myyty. Uusi sinkku on myös todella hyvä. Albumia ja livekeikkoja odotellessa.



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös