Tämä Aussiryhmä löyty vähän aikaa sitten ja ollut kovassa kuuntelussa siitä lähtien.
Taisi tulla väärään ketjuun?
Tämä Aussiryhmä löyty vähän aikaa sitten ja ollut kovassa kuuntelussa siitä lähtien.
Vaikka se teitä puristeja niin kovasti harmittaakin niin kyllä se metalcore on metallia siinä missä muutkin.Taisi tulla väärään ketjuun?
Tälleen semipuristina sallin tämän kappaleen. En minä nyt itse tätä kuuntelisi, mutta varmaan täältä löytyy karmea kasa muutakin epämetallia. Toki itse diggaan Myrkuria joten en ole trve black metal mies muutenkaan.Vaikka se teitä puristeja niin kovasti harmittaakin niin kyllä se metalcore on metallia siinä missä muutkin.
Vaikka minä olen punkkityyppi henkeen ja vereen, niin eihän tuo biisi ihan metallia ole. Lähellä kuitenkin.Vaikka se teitä puristeja niin kovasti harmittaakin niin kyllä se metalcore on metallia siinä missä muutkin.
Dead End Finland - hyvä löytö. Suositelen tutustumaan laulajansa Mikon edelliseen bändiin Grendeliin. Jostain syystä ei tämä viimeiseksi jäänyt löydy enää Spotifyssä:kaipa tämä johonkin kevyempään melodeathiin voidaan luokitella, vähän kuin esim. uudempi Soilwork. Enempi toki muutamassa biisissä puhdasta laulua kuin growlia, mitä on kuunnellut, mutta samalla vähän "mahtipontisempaa" soitantaa. Näyttäisi olevan jo 4 levyä tullut, täytyy kuunnella lisää paremmalla ajalla.
Vaikka se teitä puristeja niin kovasti harmittaakin niin kyllä se metalcore on metallia siinä missä muutkin.
Kai tuo jotain rockia on, mutta juu vähän herjaavaa rinnastaa metalcoreen, josta ensimmäisenä tulee mieleen KSE, AILD, ATR, FFAK jne.Genrerajat voi olla häilyviä, mutta mä oon luullut että esim. Killswitch Engage ja Bullet For My Valentine on metalcorea ja toi aiempi video toi lähinnä mieleen sen Jared Leton bändin, eikä mitään metalliin liittyvääkään. Onko se sit jotain emo-poppia vai mitä lie.
Genrerajat voi olla häilyviä, mutta mä oon luullut että esim. Killswitch Engage ja Bullet For My Valentine on metalcorea ja toi aiempi video toi lähinnä mieleen sen Jared Leton bändin, eikä mitään metalliin liittyvääkään. Onko se sit jotain emo-poppia vai mitä lie.
Nyt aitopään pieni korjaus. Metalcore=Hardcore punk+metal.
Wikipediasta:
"Metalcore (or metallic hardcore) is a fusion music genre that combines elements of extreme metal and hardcore punk."
Metalcorea siis
Toki Bullet For My Valentinea ja kumppaneita pidetään nykyään metalcorena joidenkin toimesta, mutta ei niillä kyllä sen alkuperäisen metalcoren kanssa ole mitään tekemistä.
Metalcore ei varsinaisesti oo mun juttu, mutta on tää nyt ainakin nopeesti YouTubesta tsekattuna aika paljon lähempänä tota Earth Crisisin tyyliä kuin se aiempi poppibiisi.
Niin esim tämä yhtye on sitä osastoa joka on ottanut Ruotsalaisesta Göteborg-metallista vaikutteita eli In Flamesista jne. Sitten näistä yhtyeistä on ruvettu puhumaan jossain vaiheessa metalcorena, vaikka näissä yhtyeissä ei ole mitään Dead Kennedyn, Black Flagin ja muiden hardcore punk-yhtyeiden menoa, joka siihen ns "aitoon" metalcoreen kuuluu eli metallin ja hardcore punkin yhdistäminen.
Anteeksi, että olen tälläinen "aitopää", mutta kuitenkin.
Toki Bullet For My Valentinea ja kumppaneita pidetään nykyään metalcorena joidenkin toimesta, mutta ei niillä kyllä sen alkuperäisen metalcoren kanssa ole mitään tekemistä.
En tiedä olenko ainoa joka on jäänyt koukkuun rummuttajien videoihin.
J
Odotellaan edelleen sitä kokonaista albumia, jotta entisten In Flames -tyyppien suoritusta uudessa projektissaan kehtaa laajemmin arvioida. Toisen sinkun jälkeen olen kuitenkin edelleen varovaisen optimistinen The Halo Effectin suhteen, ei tämäkään sinkku pahalta kuulosta. Päin vastoin:
Onhan tässä kuultavissa vaikutteita. Jotain tuttua tässä on, kun Ruotsin metalliskeneen vertaa. Eikä se ole tässä kohtaa vain huono asia.
Ilmeisesti jokin ihan uusi kotimainen bändi, nimi (persoonallinen vieläpä) ei sano kyllä mitään, vaikka minäkin aina luulen olevani hyvin etenkin kotimaisen metallimusiikin päällä. Mutta hyvin kaverit tuntuvat genrensä hallitsevan, jos nyt lauseella yrittäisi kiteyttää, niin vähän kuin Insomnium nopeammalla tempolla..