Joo, eihän tuo tuossa huono esitystapa ole. Kuitenkin jos tuossa saivartelemaan haluaa lähteä, niin kuin opettaja oli halunnut, niin enemmän tuossa olisi aihetta saivartelulle kuin oppilaan täsmällisen oikeissa vastauksissa. Varsinkin, kun tuossa on samoissa lauseissa aina vuorotellen esitetty lukuja numeroin ja kirjaimin, siis "kahdeksan sämpylän pusseja on 4", eikä "8 sämpylän pusseja on 4" tai "kahdeksan sämpylän pusseja on neljä".En nyt ihan 100% varma ole, mutta tekniikan tieteellisessä tutkimuksessa ohjeistetaan käyttämään numeroita noissakin tapauksissa, koska se on selkeämpää. Tuota muistan joskus ihmetelleeni, mutta mielestäni lukujen esittäminen lukuina on parempi.
Twitterissä sanotaan, että kouluopetuksen mukaan ensimmäisen luvun pitäisi olla kertoja ja toisen kerrottava, mutta onhan se nyt täysin ylivoimainen kolikonheittotehtävä korkeakoulunkin käyneelle, saati 2-luokkalaiselle osata lukea opettajan mielenliikkeitä, jotta tietäisi kumpaa lukua opettaja ajattelee "kertojana" ja kumpaa "kerrottavana", kun tehtävän voi suorittaa yhtä hyvin kummin päin tahansa.