Opeth

  • 42 591
  • 253

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
No, eikös Opeth ole Ankassa ollut joskus aiemminkin?

Ei äkkiseltään muistu Suomessa mieleen sellaista festaria yleensäkään, missä Opeth ei olisi soittanut, ellei lasketa jotain Eukonkantokisoja mukaan. Noh, nauttikaamme tästä kun voimme!
 

M10

Jäsen
Ei äkkiseltään muistu Suomessa mieleen sellaista festaria yleensäkään, missä Opeth ei olisi soittanut, ellei lasketa jotain Eukonkantokisoja mukaan.

Onko ne olleet Provinssissa? Ainakin Tuska, Ruisrock, Ankkarock, Ilosaari on ollut ohjelmassa.

Youtubessa on pätkä Mellon Boat-risteilyltä, jossa Opeth veti yhden biisin verran uutta matskua. Heir Apparent on biisin nimi ja sillä tuon löytääkin. Äänenlaatu ei odotetusti ole häävi, mutta jotain johtopäätöksiä biisistä pystyy kyllä vetämään. Kovasti ovat raskasta levyä lupailleet ja siltä tuo biisi kuulostaakin. Itse asiassa aika helvetin hyvältä.

Niinköhän Opethin pitää muuntautua hieman raskaampaan ja jopa suoraviivaisempaan suuntaan Lindgrenin ja Lopezin lähdön vuoksi? Kyseessä on kuitenkin eka levy ilman noita heppuja (M-Lo soitti vielä Ghost Reveriesillä).

Tuskin Opeth suuresti mihinkään muuttuu niin kauan, kun Åkerfeldt on puikoissa, mutta kyllä aina jotain uutta saattaa tulla kuvioihin. Mielestäni siirtyminen takaisin hieman mustempaan suuntaan olisi vain loistava juttu.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Damn, itse taas hieman toivoin, että Watershed menisi nimenomaan progempaan suuntaan. =)

No, katsotaan ja kuunnellaan, eikä vedetä johtopäätöksiä ennen aikojaan.
 

M10

Jäsen
Törmäsin Youtubessa myös Mike Portnoyn ja Åkerfeldtin yhteishaastatteluun, jossa parivaljakko juttelee mm. Suomen keikasta, jota Portnoy oli katsomassa. Kyseessä on Nosturin keikka, jossa muistaakseni koko Dream Theather oli yleisössä. Åkerfeldt haukkuu tuota keikkaa aika paljon. Itse olin katsomassa juuri kahta edellistä Tavastialla, mutta tuonne ei tullut lähdettyä. Ehkä sitten ihan hyvä, jos oli huono keikka kyseessä. Portnoy tosin kehuu keikkaa ystävälliseen tapaansa..

EDIT: Mendez on muuten leikannut lettinsä, which is weird.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Ei äkkiseltään muistu Suomessa mieleen sellaista festaria yleensäkään, missä Opeth ei olisi soittanut, ellei lasketa jotain Eukonkantokisoja mukaan. Noh, nauttikaamme tästä kun voimme!

Joo Ilosaarirock 2007 oli opeth esiintymässä, ja oli kyllä uskomaton keikka. muistaakseni vetivät vielä vähän muita pidemmän keikan, eli about 1,5 tuntia.
Kyllä siinä oli sanoinkuvailematon fiilis kun monen vuoden odotus palkittiin.
Mieli tekis lähteä myös turkuun tänävuonna mutta 600 kilsaa suuntaansa on kyl ehkä tällä kertaa turhan mittava matka.
 

M10

Jäsen

Vähän jotenkin levoton biisi. Heir Apparent tuntuu ainakin tällä hetkellä paremmalta ja enemmän opethmaiselta. Ei tämä nenäliinan syöjä toki huonoltakaan kuullosta.

Onpa härski biisinnimi...

Mike ei ole koskaan ollut parhaimmillaan näissä sanoitus tai biisin nimi-asioissa. Opeth Forumilla on esimerkiksi vuosikausia yhdistetty White Cluster finneihin.

**

Mendez on muuten leikannut lettinsä, joten vertical-mosh on historiaa. Cut his hair apparently, hehe.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mendez on muuten leikannut lettinsä, joten vertical-mosh on historiaa.

Olikin sen verran tiukkaa ja rajua välillä että luulisi jonkinmoisen post-game concussionin hiipivän jokaisen keikan yhteydessä. Jatkossa keikoille Eric Lindrosin tyylisessä isossa kypärässä?

Keep your head up, Mendez!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mike ei ole koskaan ollut parhaimmillaan näissä sanoitus tai biisin nimi-asioissa.
Jaa, minusta tuo Lotus Eater on mitä mahtavin biisinnimi ja en kyllä sitä mihinkään nenäliinaan yhdistä. Lootus kasvina edustaa minulle henkisiä arvoja ja liittyy kauko-aasian mystiikkaan aika olennaisesti, joten mielleyhtymät sinnepäin menee aika vahvasti.

Mielenkiinnolla odotan tuota levyä, vaikka sen verran, mitä kuulin, niin vaikutti aika tosi raskaalta tykitykseltä ja itsehän pidän siitä tunnelmoivammasta Opethista eniten. Menee toki silti kuunteluun ja mahdollisimman objektiivisesti.
 

M10

Jäsen
Jaa, minusta tuo Lotus Eater on mitä mahtavin biisinnimi ja en kyllä sitä mihinkään nenäliinaan yhdistä. Lootus kasvina edustaa minulle henkisiä arvoja ja liittyy kauko-aasian mystiikkaan aika olennaisesti, joten mielleyhtymät sinnepäin menee aika vahvasti.

Huumorillahan minä nuo lotukset ja finnit heitin. Opethilla on ihan toimivia biisin nimiä ja sanoituksia, ei siinä mitään.

I hear the baying of the hounds
In the distance, I hear them devouring
Best damn taco`s on the earth!
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Vähän jotenkin levoton biisi. Heir Apparent tuntuu ainakin tällä hetkellä paremmalta ja enemmän opethmaiselta.
Sama täällä. Myös tuo Porcelain Heart (ilmeisesti ensimmäinen sinkku/video levyltä) on hieman pettymys itselleni. Lotus Eater on parempi, mutta ei sekään suuremmin säväytä. Täytyy toivoa että levyllä on toimivampiakin biisejä ja ainakin tuo Heir Apparent vaikuttaisi sellaiselta.

Porcelain Heartissa mennään lähinnä osasta toiseen eikä biisi oikein kulje. Lotus todellakin toimii paremmin, mutta sekin on jotenkin... jotain vaan puuttuu. Täytyy tietenkin kuulla koko levy, mutta voipi olla että Lopezin poissaolo vaikuttaa liikaa materiaaliin. Biiseissä ei välttämättä ole sitä draivia, jota hän toi Opethiin.

Lisäksi Åkerfeldtin laulumelodiat ovat vaisuja. Tämä on nyt toinen levy jolla Steven Wilson ei ole ollut mukana. Ghost Reveriesillä siitä ei ollut haittaa, mutta tällä uudella se voi jo näkyä, etenkin jos Åkerfeldtillä on alkanut ideat loppumaan.
 
Viimeksi muokattu:

Dolgor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Rags
No niin, nyt on tullut Watershed kuunneltua muutamaan otteeseen. Mieletön levy, vaikka kokonaisuutena tuntuu ehkä pieneltä pettymykseltä. Tosin siitä voin syyttää hieman itseänikin, sillä Ghost Reveriesin kaltaisen levyn jälkeen odotukset taisivat nousta turhan korkealle. Helpotukseksi rummut eivät ole täysin ontuneet Lopezin lähdön myötä, mutta siitä huolimatta pala Opeth-meininkiä tuntuu hävinneen Lindgrenin ja Lopezin mukana.

Ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen oli hieman kaksijakoiset fiilikset. Mikään biisi ei iskenyt tajuntaan kovaa, kuten edellistä albumia kuunnellessa. Näkisin kuitenkin levyn vähintäänkin samassa kastissa Deliverancen ja Blackwater Parkin kanssa, sillä hetken sulateltua suosikit alkoivat ilmetä. The Lotus Eater ja etenkin Heir Apparent tuntuvat mahtavilta! näitä luulisin kuuntelevani vielä pitkään. Aloitusraidaksi tosin olisi voinut valita astetta röyhkeämmän vedon.

Vaikkei ainakaan tällä hetkellä Watershed ei tunnu aivan yltävän Ghost Reveriesin tasolle, on kyseessä silti varmasti yksi vuoden parhaimmista julkaisuista. Lopullista tuomiota en kuitenkaan vielä suostu antamaan. Kuuntelu siis jatkukoon.

e: korjaus.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Joo uusin tuotos vaikuttaa parin kuuntelun perusteella mielenkiintoiselta, mutta jätetään tuo lopullinen tuomio sitten vähän myöhäisemmäksi, kun saa kiekon kaupasta haettua ja tehokuunteluun otettua. Alkupään tuotannosta esim Still Lifen tasolle tämäkään levy ei pysty nousemaan, mutta Ghost Reveriesin kanssa samalle viivalle tämä saattaa kyllä kiivetä.

Miehistönvaihdoksiin en ota kantaa ennen kuin olen nähnyt bändin livenä uudessa koostumuksessaan.

Yksi vuoden parhaista julkaisusta lienee kuitenkin tosiasia, ellei loppuvuodesta ala kuulua todella kummia.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Watershed, tai sen biisit, ovat olleet kuuntelussa jo pari viikkoa. Täytyy sanoa että Porcelain Heart ja Lotus Eater toimivat paremmin albumin kontekstissa.

Kyseessä on toimiva kokonaisuus, josta kuitenkin nousee esille Heir Apparent sekä Hessian Peel. Levyn keskeltä löytyvä Burden on myös hieno veisu.

Blackwater Parkin asema Opethin parhaana teoksena säilyy Watershedinkin jälkeen. Tämä tietenkin vain oma mielipide...
 
Viimeksi muokattu:

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Watershedin biisejä en itse vielä ole kuullut, mutta levy on jo hankinnan alla. Ja odotukset tietysti korkealla.

Tässä jo jonkun aikaa olen kuunnellut niitä vanhempia levyjä, mutta silti tuntuu, että olisin tehnyt vain pintaraapaisun bändin musiikkiin. Aina löytyy jotain uutta, kun Opethia pistää levylautaselle.

Itse Opethin parasta levyä arvon parivaljakon Blackwater Park ja Damnation välillä. In mist she was standing, April Ethereal, Bleak, Windowpane, The Drapery Falls, Face of Melinda. Siinäpä tämän hetkisiä ykkösbiisejäni. Ja lista kasvaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ennakkotilausta tms. suunnitteleville vihjeenä että CDON.com ainakin kauppaa uudesta levystä vain euroa normiversiota kalliimmalla pakettia jossa on bonus-dvd mukana...sisältönä oli jotain biisi- ja haastattelumateriaalia. Noiden sisällöstä ei aina voi mennä takuuseen mutta itse ainakin olin valmis ottamaan hurjan yhden euron riskin.
 

M10

Jäsen
Ennakkotilausta tms. suunnitteleville vihjeenä että CDON.com ainakin kauppaa uudesta levystä vain euroa normiversiota kalliimmalla pakettia jossa on bonus-dvd mukana...sisältönä oli jotain biisi- ja haastattelumateriaalia. Noiden sisällöstä ei aina voi mennä takuuseen mutta itse ainakin olin valmis ottamaan hurjan yhden euron riskin.

Tietääkseni tuossa on kolmen vartin dokumentti Mendezin visiitistä parturiin.

**

Tuli laitettua ennakkotilaus juuri tuolle cd+dvd Watershedille. Samalla ostoon lähti Between the Buried and Me:n Colors.
 

M10

Jäsen
Ensi viikolla pitäisi vedenjakaja tupsahtaa postiluukusta sisään.

Sitä odottaessa on tullut tutustuttua jonkin verran Bloodbathin tuotantoon. Suosittelen, jos tykkää vähän rankemmasta ja suoraviivaisemmasta menosta.

Tässä klipissä mukana entiset vakiojäsenet Åkerfeldt ja Axenroth. Kitarassa ruotsihevin monitoimimies, Dan Swanö.

**

Niin sitä muuten piti sanoa, että Opeth on alkanut soittaa Wreathia livenä. Kyseessä meikäläisen mielestä bändin TOP3:een lukeutuva biisi. Josko sitä kuitenkin pitäisi vääntäytyä Ankka- tai Ruisrockiin?
 

Dolgor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Rags
Tänään tuli haettua Äxästä Vedenjakajan Special Edition, vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta paketilta. Mitä tosin en ymmärrä, on hinta (17,90e) eli sama kuin perussetillä. Toki kovat kannet puuttuu, mutta...

Heti kun olen fiilistellyt aikani tällä, pitää kyhäillä syvempiä mietelmiä lätystä. Reilu kuukausi sitten ei levy tosiaan ollut auennut täysin; esimerkiksi Coil on paljastunut huikeaksi vedoksi.

Muuten, Imperiumi - kiinnostava arvostelu muutenkin - valitsi Watershedin viikon levyksi: http://imperiumi.net/alb_2.php?id=7695
 

M10

Jäsen
1 täysi kuuntelukerta takana. Tuon perusteella Åkerfeldt on tehnyt sen taas; erinomaisen levyn.

Viimeisen biisin viimeinen riffi (=levyn lopetus) jää soimaan melko koukuttavasti päähän.

Myöhemmin lisää..
 

M10

Jäsen
Lotus Eater on nousemassa kovaa vauhtia suosikki Opeth-biisien listalle. Aivan huima veto, ja kyllä, pidän paljon myös mielipiteet jakavasta sirkus-kohdasta!

Tällä hetkellä tämä levy tuntuu kovemmalta, kuin Ghost Reveries.

DVD:n sisältö dokkareineen oli muuten tosi positiivinen yllätys. Reilun tunnin mittainen juttu levyn teosta ja pirun hyviä ja pitkiä pätkiä treenisessioista. Axekin vaikutti paremmalta kannuttajalta, kuin ennen olen luullut. Åkesson on aika totisen oloinen tyyppi ja kitaristina totaalisen erilainen, kuin Lindgren.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
DVD:n sisältö dokkareineen oli muuten tosi positiivinen yllätys. Reilun tunnin mittainen juttu levyn teosta ja pirun hyviä ja pitkiä pätkiä treenisessioista. Axekin vaikutti paremmalta kannuttajalta, kuin ennen olen luullut. Åkesson on aika totisen oloinen tyyppi ja kitaristina totaalisen erilainen, kuin Lindgren.

Allekirjoitan tämän. Avaa mukavasti bändin kemiaa ja tuo jäsenien persoonaa esille. Loistava levy kaikenkaikkiaan ja DTS äänillä katsottuna DVD tuntuu pirun hyvälle, jonkun verran kikkailua harrastettu miksatessa.
 

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lotus Eater on nousemassa kovaa vauhtia suosikki Opeth-biisien listalle. Aivan huima veto, ja kyllä, pidän paljon myös mielipiteet jakavasta sirkus-kohdasta!

Ton enempää en voi olla samaa mieltä. Sirkus-kohta tuo niin pirusti piristystä, huikee biisi huikeelta bändiltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös