Operaatio viisaudenhammas...

  • 111 455
  • 220

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskiviikkona kirurgiselle osastolle leikkaukseen, jossa poistetaan molemmat viisaudenhampaat alhaalta. Röntgenkuvien mukaan hampaiden juuret ovat sen verran pahasti keturallaan, ettei muuta mahdollisuutta ole. Molemmat hampaat ovat osin puhjenneet näkyviin ja ajoittaista tulehdustakin on esiintynyt. Sikäli hyvä, että poistetaan. Hieman vain mietityttää jälkioireet. Kivun kanssa pärjään, mutta puhetyöläisenä voipi olla hankalaa olla töissä. Eikä ole mukavaa mennä naama turvoksissa oppilaiden eteen sössöttämään. Kai tuosta operaatiosta voi vinkua saikkua?
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieman vain mietityttää jälkioireet. Kivun kanssa pärjään, mutta puhetyöläisenä voipi olla hankalaa olla töissä. Eikä ole mukavaa mennä naama turvoksissa oppilaiden eteen sössöttämään. Kai tuosta operaatiosta voi vinkua saikkua?

Ei se kyllä satu melkein ollenkaan jälkikäteen, kunhan vetää sitä Buranaa. Itse asiassa joinain päivinä omien leikkausteni jälkeen en edes vetänyt nappeja, eikä kipua sen kummemmin tuntunut. Turvotus riippuu ilmeisesti pitkälti siitä, miten leikkaus menee. Itselläni poistettiin kahteen otteeseen, ensin oikea alaviisari ja toisella kerralla sitten vasen, ja turvotus oli täysin erilaista toisella kerralla. Ekan käynnin jälkeen poski turposi minimaalisesti, ehkä 0,5-1 cm, eikä vaivannut puhumista. Tokalla kerralla sitten taisi olla hieman hankalampi leikkaus, koska turvotusta ilmeni aika hemmetisti; näytti nimittäin siltä, että vasemman posken/leuan kohdalla olisi ollut joku pallo. Pikku hiljaa se lähti laskemaan ja oli sitten lähes huomaamaton hieman alle viikon päästä. Varmaan auttaa, jos pitää heti leikkauksen jälkeen aktiivisesti kylmäpussia poskella?

Saikkua sieltä taisi saada automaattisesti pari päivää, jos oikein muistan. Jos sieltä tulee se 2pv, niin sinun tapauksessa menisi aika osuvasti sitten viikonloppuun asti. Seuraavalla viikolla on sitten jo täydessä iskussa, vaikka ompeleet/tikit vielä suussa hieman häiritsevät.

Niin ja sitä penisilliiniä(joka maistuu helvetin pahalta) kannattaa muistaa vetää reseptin mukaan, muuten voi tulla ikäviä jälkitulehduksia ym.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Itseltäni on poistettu ylhäältä viisaudenhampaat. Ensimmäinen lähti suhteellisen helposti ja kivuttomasti, mutta toisen kanssa oli ongelmia kun ei meinannut ien puutua ollenkaan. Vielä toisenkin puudutuspiikin jälkeen kipu oli sellainen ettei sitä kukaan olisi kestänyt. Niinpä nuori lääkäri kipitti hakemaan kokeneemman lekurin paikalle. Tämä otti määrätietoisesti tongeilla kiinni hampaasta ja repäisi sen yhdellä liikkeellä irti. Huusin että "ai saatana!". Lääkäri ei tästä hätkähtänyt vaan ilmoitti hymyssä suin "ei tarvittu kuin yksi kirosana niin lähti irti". Virutettuaan hampaan vanhempi lääkäri kertoi myös mistä homma oli kiikastanut. Hampaassani oli todella monta juurta. En nyt muista mikä on normaalimäärä, mutta jos se on esimerkiksi kaksi niin hampaassani oli viisi juurta! Kokeneempi lääkäri sanoi ettei ole eläessään nähnyt edes neljää juurta. Ei ihme että hieman sattui...
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Joo, elikkäs operaatiot noin kk sitten suoritettu ja jotain kommenttia voisi kanssa heittää. Minulta poistettiin siis kaikki neljä viisuria, kahdessa erässä. Ensin oikealta molemmat ja sitten vasemmalta. Ylähampaat lähti todella helposti, pikku veivaus ja nykäisy, ei mitään ongelmia. Mutta ne alahampaat... Molemmat jouduttiin leikkamaan, koska eivät olleet tarpeeksi kasvaneet ja olivatpahan perkeleet vielä vinossa eteenpäin. Toisessa oli pientä tulehduksen alkuakin, eli hyvin ajoitin kyllä poiston, ei ehtinyt tulehtua pahemmin.

Itse operaatio oli jokseenkin vittumainen, ei kuitenkaan mikään mahdottoman kivulias. Paskamaisin vaihe oli ylivoimaisesti puudutus, sillä ne 4-6 helvetinmoista piikkiä sinne alaleuan ja nielun väliin oli aika vastenmielinen kokemus. Vielä kun ne piikit piti tunkea (tai siltä se ainakin tuntui) ~5cm syvälle. Tämä olikin se pahin vaihe, ja toinen puoli lärvistä olikin sitteen puutuneena seuraavat 5 tuntia, mikä oli hivenen paskamaista kun veri ja kuola pyrki jatkuvasti pihalle suusta, eikä sitä oikein huomannut kun tuntoa ei ollut. Poistotoimenpide kuulostaa pahalta, mutta ei sitä ole jos puudutus on onnistunut. Itseltäni siis vedettiin ien auki alhaalta ja "rälläköitiin" hampi useampaan osaan, jolloin se oli helppo noukkia palasina pois. Toki nuo palasetkin olivat kiinni leukaluussa, mutta helposti ne sitten lopulta lähti. Siihen päälle hiukan tasolteltiin ja jynssäiltiin sitä leukaluuta ja toiselta puolelta poistettiin sitä tulehduksen aikaansaamaa töhnää, mutta kaikinpuolin kivuton kokemus. Eihän se tieytsti kivalta kuulostanut, kun se minisirkkeli sitä hammasta halkoi.

Lääkäri oli helvetin mukava ja ammattitaitoinen. Tämä vaikuttaa ainakin meikäläisellä todella paljon rauhoittavasti, kun lääkäri kertoo aina mitä tekee ja koska saattaa tuntua jotain. Kunnallisella kävin, ja kaikki sujui enemmän kuin hyvin.

Jälkikipuja ei kauheasti ollut, mitä nyt syödessä hiukan kirpaisi jos vahingossa puraisi tikatulla kohdalla.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Operaatio ohi, toistaiseksi. Sen verran hankalasti oli vasen alaviisuri asentonsa valinnut, että lääkäri päätti poistaa vain sen. Jos oikein ymmärsin, niin poikittain ja poskea kohti se siellä köllötti. Ja osittain oli puhjennut ja tulehtunutkin, joten operaatio otti aikaa suunniteltua enemmän. Kaikkinensa noin tunnin mittainen operaatio. Onneksi puudutus onnistui hyvin, eikä kipuja leikkausvaiheessa ollut. Hammas palasiksi ja palat ulos. Hionta päälle ja ukko kotiin.

Naama oli tietty tunnoton pitkään, joten ehdin jo luulla selviäväni ilman kipuja. Mutta iltapäivällä viiden maissa (operaatio aamulla 9.30) alkoi sellainen särky, etten muista moista ennen kokeneeni. Mikään ei tuntunut auttavan, eikä missään ollut hyvä olla. Meinasi jo pinna palaa, kun ei 800 mg buranakaan aluksi tuntunut tehoavan. Vähitellen kipu kuitekin hävisi, ja pystyin jopa päiväunet ottamaan. Illalla toinen burana ja antibioottikapseli naamariin ja hyvin sai nukuttua. Ainut vaan, että leikkaushaava oli yön aikana vuotanut ja tyyny oli hieman veressä.

Nyt aamulla en ole (vielä) ottanut kipulääkettä ja ihan ok fiilis on nyt. Syöminen on melko hankalaa, sillä arpi on hyvin arka ja vuotaa helposti. Mitään mustelmia ei ole ilmaantunut, mutta toispuoleinen davidcoulthard-leuka on kasvanut yön aikana.

Sairaslomaa sain neljä päivää. Toinen alaviisuri lähtenee kesäkuussa.
 
Viimeksi muokattu:

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Kamik, kisko sitä buranaa vaan ihan säännöllisesti vaikka ei tuntuisikaan pahalta. En nyt rupea selittämään kivun fysiologiaa sen enempää mutta on helpompaa ennaltaehkäistä kipua tässä tilanteessa kuin sitten hoitaa. Itsekin vetelin ibumaxia koko purkin vaikka ei mitään kovia kipuja ollut. Tässä kohtaa ei urhoollisuudesta ole mitään hyötyä.

Noista antibiooteista tuli mieleen, että aika moni niitä tuntuu saavan. Itse en saanut vaikka aika lailla alahampaita saatin leikellä. Lekuri totesi, että hoidetaan sitten jos tulehtuu. No, kyllä mä olen jo oman osani ab:ja syönytkin nuorempana.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Buranakuuri jatkuu edelleen, myös antibiootti vaihtui. Nyt napostelen Kefexin-nimisiä tabuja. Kipu jatkuu edelleen melko voimakkaana, vailla leikkauksesta on kulunut jo viisi vuorokautta. Verenvuotoa esiintyy myös, onneksi melko lievänä. Turvotus on lärvistä hieman laskenut, mutta samalla posken alue on muuttunut about sinapin väriseksi. Suun sisällä on turvotusta melko paljonkin ja syöminen on hyvin kivuliasta. Kaikki fyysinen rasitus on edelleen kielletty.

Saikkua kävin hakemassa lisää kolme vuorokautta. Perjantaina pitäisi palata töihin, JOS kipua ei ole. Muussa tapauksessa lomaa luvattiin lisää. Samperi vieköön, loppuisi jo tämä vaiva.
 

V. Filppula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, KPV
Itsellä alkoi viisaudenhammasta särkemään oikealla ylhäällä vkonloppuna. Maanantaita vasten yö tuli valvottua aika hyvin.. Sit aamulla soitin särkypäivystykseen ja samalle iltapäivälle aika.. Kauhea hammaslääkäri pelko on ollut, mutta eipä ole enään. 4 puudutusta laitettiin ja sit ne ronkki pois tuon hampaan. Siitä oli jo aikojen saatossa lohjennut pois puolet. Koko homma kesti 15 min ja ei kipuja juurikaan. Pari tuntia tuppoa pidin suussa ja avot.. Ei kipuja seuraavanakaan päivänä.. Ei kaduta kyllä yhtään. Varsinkin ku kipu oli kohtuu kovaa.. :D:D
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Tää taitaa olla sellainen ketju mihin toivoo, ettei koskaan olisi asiaa. No tänään kävin töölössä yths:llä poistattamassa ylhäältä vasemmalta viisaudenhampaan. Toi hammas oireili joskus syksyllä ekan kerran, mutta kun kipu hävisi parissa päivässä niin en jaksanut käydä sitä missään näyttämässä. Kolmisen viikkoa sitten samanlainen kipu tuli takaisin, eikä enää suostunutkaan lähtemään joten oli pakko alkaa varailla aikaa mengelen penkkiin. Tuomiona viisaudenhampaasta johtuva tulehdus ikenessä. Akuuttina hoitona määrättiin antibakteerista suuvettä ja hampaan poisto oli sitten täksi päiväksi.

En pidä itseäni mitenkään hammaslääkäripelkoisena (sen verran on tullut aikaa vietettyä oikomishoidossa nuorempana), mutta eihän nyt kukaan normaali ihminen mielellään mene hammaslääkäriin. Joten sellaista kevyttä jännäkakkaa pukkasi omaa vuoroa odotellessa. No itse poisto olikin sitten aika simppeli homma. Pari puudustupiikkiä, sitten vähän suun huuhtelua taas jollain suuvedellä ja hammas pois. Itse poistoon meni varmaan reilu minuutti ja sen jälkeen pääsi puremaan tuppoa. Verenvuoto loppui reilussa puolessa tunnissa ja puudutus hävisi parissa tunnissa. Sen jälkeen ei ihme kyllä ole pahemmin kipuja ollut.

Joten ainakaan tähän mennessä ei se viisurin poisto ollut niin kauheaa. Tosin noiden ilopillereiden poisto ylhäältä on yleensä ilmeiseti paljon helpompi toimenpide kuin virkaveljiensä repiminen alhaalta. Parasta koko hammaslääkärikäynnissä oli kuitenkin se, kun täti totesi, ettei allekirjoittaneelle ole suotu viisaudenhampaita alaleukaan. Hirveä menetys, etten sanoisi.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itsellä oli ensimmäinen viisarin poisto syksyllä, joka sujui täysin ongelmitta ja nopeasti. Turvotustakaan ei esiintynyt ja buranoilla pidin ensimmäisen päivän kivun poissa. Toisena päivänä opiskellessa olikin sitten täyttä helvettiä ruokailusta eteenpäin nimittäin syödä, kun ei kunnolla pystynyt ja loppupäivän sitten jomottikin ilkeästi. Ensi viikolla olisi sitten toinen puoli. Voipi olla, että silloin tulee jo uusi aika alaviisareiden poistoon joita ei kyllä vielä ole. Viimeksi vain sanoi, että puhkeamisillaan ovat.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä myös nappaistiin tuossa kesän loppupuolella viisauden hampaat pois, kun alkoivat kasvaa jotenkin ilmeisesti väärään suuntaan, niin helpompi repiä suoraa irti. No, sain onneksi kunnan piikkiin ajan yksityisellekin vielä, koska kunnan omilla hammaslääkäreillä ei ilmeisesti ollut tarvittavia välinteitä (hampaat eivät olleet vielä kokonaan esillä), niin olin suhteellisen luottavaisin mielin kun hammaslääkäripäivä koitti. 2 hammasta otettiin kerralla pois, ja parin kolmen viikon päästä toiset kaksi. Itse poisottaminen onnistui periaatteessa kivuttomaksi, mutta varsinkin ensimmäisen poiston jälkeen vitutti kun suuta ei saanut kunnolla edes auki. Toinen poistaminen sujui onneksi paremmin, ja huomattavasti kivuttomampi kokemus, kuin mitä minulle oli aiemmin kerrottu.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Alaleuan viisaudenhampaiden poisto leikkauksella olisi tässä edessä lähiaikoina. ylhäältä on jo vedetty kivuttomasti, kesti n. 10 sekuntia per hammas. Mitä nyt olen tsekkaillut niin toinen alahammas onkin sitten niin piilossa että siitä näkyy vain pieni nyppylä, joten joutuu varmaan lekuri leikkaamaan ientä auki ihan reippaasti.

Tätä kauhulla odottaen, saa nähdä onko sittenkin vähemmän kivulias operaatio kun seurata JYPin välieriä tänä keväänä?
 

Kurt

Jäsen
Alaleuan viisaudenhampaiden poisto leikkauksella olisi tässä edessä lähiaikoina. ylhäältä on jo vedetty kivuttomasti, kesti n. 10 sekuntia per hammas. Mitä nyt olen tsekkaillut niin toinen alahammas onkin sitten niin piilossa että siitä näkyy vain pieni nyppylä, joten joutuu varmaan lekuri leikkaamaan ientä auki ihan reippaasti.

Onnea matkaan vaan. Vuosi sitten kävin vastaavassa operaatiossa ja etukäteen operaatiosta olin kuullut juuri samat tiedot kuin sinullakin on. Kirurgi sanoi jo etukäteen ihan suoraan, että saat kolme päivää sairaslomaa ja vajaan viikon tulet olemaan melko kipeänä. Näin se sitten olikin, mutta kyllä sen kanssa pärjäili ihan kivasti. Sairaslomapäivinäkin kävin kuitenkin ulkona päiväkävelyillä.

Kuukausi operaation jälkeen sitten rusahti. Poistetun hampaan kohdalta on leukaluu väliaikaisesti hieman heikompi vielä 6-8 viikkoa operaation jälkeen. Itselläni tämä konkretisoitui sitten leukaluun murtumana. Normaalisti ruokaa purressa tuntui kauhea rusahdus leuassa / koko päässä ja parin päivän lekureissa ravaamisen jälkeen diagnoosi oli selvä, murtunut leukaluu. Paria särkylääkettä kipuun ja aika parantaa... Jossain vaiheessa suu ei auennut kuin sentin, mutta kyllä siitä pikkuhiljaa toipui. Parin kuukauden jälkeen ei ruoan pureminen enää sattunut. Joten vinkkinä, että kannattaa purekella ja syödä varsin varovasti vielä pitkään tuon poiston jälkeen, vaikka leuka tuntuukin olevan jo täysin kunnossa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eipä olisi pitänyt tätä ketjua lukea, ensi viikolla edessä molempien alaleuan viisaudenhampaiden leikkaus, lisäksi ylhäältä nappaistaan yksi pois. Toinen alahampaista on sen verran kinkkinen tapaus, että sain lähetteen Ruskeasuolle jonnekin erikoissairaanhoitoon, kun kirurgi ei uskaltanut sitä lähteä leikkelemään, kuulemma melko varmasti menee hermoradat paskaksi samalla ja joutuvat ne rakentamaan uudestaan. Kolme päivää oon ottanut vapaaksi siihen, ans kattoa pääseekö jo sen jälkeen töihin.

Vähän vitusti jännittää.
 

kyllvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, EA-Sports, Perttulan Riento RY
Toinen alahampaista on sen verran kinkkinen tapaus, että sain lähetteen Ruskeasuolle jonnekin erikoissairaanhoitoon, kun kirurgi ei uskaltanut sitä lähteä leikkelemään, kuulemma melko varmasti menee hermoradat paskaksi samalla ja joutuvat ne rakentamaan uudestaan.

Paikkahan on Hammaslääketieteen laitos, pätevämpää hammashoitoa tuskin tästä maasta saa...kokemusta nimittäin on. Eli ole huoleti...
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Yksi ketju lisää listaan "ketjuja, joita ei mielellään lukisi". Toivon, että minulle ei tule koskaan ongelmia viisaudenhampaiden kanssa. Voisiko joku kertoa, että miksi viisaidenhampaiden tulehtuminen on melko yleistä?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Paikkahan on Hammaslääketieteen laitos, pätevämpää hammashoitoa tuskin tästä maasta saa...kokemusta nimittäin on. Eli ole huoleti...

Thanks, helpottaa vähän. Kyllä mä ajattelinkin että ihan pätevä mesta on kyseessä, mutta silti tuo remppa kuulostaa sellaiselta jota ei haluaisi käydä läpi.

Kai se on kun muuten on hampaat niin hyvässä kunnossa, että sitten noi viisaudenhampaat edes vittuilee. Ekaa kertaa kävin kymmeneen vuoteen hammaslääkärissä ja löytyi yksi reikä, elämäni ensimmäinen. Hammaskiveä kyllä oli sitten melko reilusti...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan tuo aiemmin mainittu Ruskeasuon paikka sama kuin se, johon akuutissa tarpeessa olevat pääsevät? No kuitenkin, kaksi kertaa olen siellä käynyt. Toisella kertaa mulla oli leukalukko, eli suu ei vain auennut kuin max. sentin. Yksi tulehdusta aiheuttanut hammas siinä sitten revittiin irti tuolta sivusta, vai olikohan niitä silloin kaksi. Ensin se hammaslääkäri kuvitteli sen leukalukon laukeavan kunhan vaan pistää runsaasti puudutusainetta. Se kun ei auttanut, kävi hän kutsumassa jonkun vanhemman miehen avuksi, joka vetäisi sen hampaan vaivattomasti sivukautta irti. Sitä ennenkin olin jo syönyt yli viikon hemmetisti antibiootteja, mutta niillä ei ollut mitään vaikutusta. Kymmenkunta päivää elin pelkällä valion mustikkakeitolla. Ei mulla enää seuraavana päivänä ole ollut mitään kummempia vaivoja vaikka olisi tehty mitä. Mutta on sitä kyllä vaikea käsittää kun mulla alkoi jo siinä noin 24-vuotiaana hampaat murenemaan suussa. Masentaa niin saatanasti. Akatkin juoksee karkuun pää kolmantena jalkana. Mutta meikäpä se ravaa Tallinnassa pää neljäntenä jalkana. Turha koittaa, meitsi voittaa. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Onkohan tää jätkä nyt ihan selvinpäin..
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Mulla meni tämä homma vähän niinkuin Strömsössä, toinen alahammas lähti ihan vetämällä, kun lääkäri vähän värkkäili, mutta toista ei sitten otettu vielä ollenkaan. Sanoi kyllä että jos tuuri käy, ei tartte leikata toistakaan, mutta katotaan nyt, pari kuukautta saa taas jännittää...
 

Morgoth

Jäsen
Paikkahan on Hammaslääketieteen laitos, pätevämpää hammashoitoa tuskin tästä maasta saa...kokemusta nimittäin on. Eli ole huoleti...

Miksiköhän itseään kiusaa näillä ketjuilla ennen leikkausta? Itsekin menossa tuonne Ruskeasuolle, joten rauhoittaa kuulla että on 'huippupaikka'. Muutana vuosi sitten leikattiin ensimmäinen ja nyt toinen(puhjennut osittain ja 90 asteen kulmassa takahammasta vasten). Ensimmäinen leikkaus meni sen verran hyvin, että hieman epäilyttää tämä toinen. Itse operaatio ei ensimmäisellä kerralla paljon tavallisesta käynnistä hammaslääkärillä poikennut, mutta kivualista oli muutama päivä leikkauksen jälkeen. Tietysti flunssa iski juuri tähän väliin, mutta kaipa se hengitys onnistuu jotenkin suun kauttakin.
 
Viimeksi muokattu:

Dängleri

Jäsen
Itseltäni poistettiin jokunen vuosi sitten kaikki neljä viisuria kerralla. Ylähampaat lähti naksauttamalla, mutta alempien kanssa lääkäri joutui tekemään enemmän töitä. Koko projektiin meni noin 1½h, ja hinta oli siinä 250€:n tienoilla.

Hampaiden irroittaminen nyt ei ollut sinällään kivuliasta touhua, mutta hermosärkyä oli jonkin verran jälkeenpäin. Toki siitäkin selvisi syömällä nappeja parin viikon ajan.

Kaiken kaikkiaan helpohko homma, joka johtui osittain siitä että olin ajoissa liikkeellä (ikää tuolloin 23v.), eikä hampaat olleet kerenneet vielä tehdä mutkikkaita juuria. Lääkäri sanoikin, että viisi vuotta myöhemmin homma olisi voinut mennä jo todella hankalaksi, sillä yhden hampaan juuret menivät läheltä hermoa. Eli menkää ajoissa, kenellä tarvetta on.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään kävin heti aamusta operoitavana YTHS:llä ja työlistalla oli kahden viisaudenhampaan leikkaus. Alhaalla oleva viisaudenhammas piti porata palasiksi ennen kuin sen pystyi irroittamaan. Ylhäällä oleva puolestaan lähti aika ongelmitta irti. Nyt puudutus alkaa vähitellen kadota ja kivut tuntuvat vähitellen ilmaantuvan. Suu on aika verinen, kun ylhäällä olevaa kohtaa ei tikattu. Toivottavasti verenvuoto alkaisi pian lakata. Kohta täytyy lähteä apteekkiin hakemaan antibioottia ja särkylääkettä. Loppuviikko meneekin sosemaisella ruokavaliolla, eli sunnuntai-iltana alan varmaan olla aika kypsä koko ruljanssiin. Kaksi viisaudenhammasta jäi vielä ensi kuulle revittäväksi. En minä oikein ymmärtänyt miksi niitä ei voinut samalla irroittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
viisaudenhammas piti porata palasiksi ennen kuin sen pystyin irroittamaan.

Olen toki aina tiennyt, että IFK:n fanit ovat kovia tyyppejä, mutta tämä on kyllä jo huipputapaus. Millaiset tehot käyttämässäsi porassa oli?

Sorry, en pystynyt vastustamaan ...
 

Dängleri

Jäsen
Kaksi viisaudenhammasta jäi vielä ensi kuulle revittäväksi. En minä oikein ymmärtänyt miksi niitä ei voinut samalla irroittaa.

Jotkut lääkärit eivät halua puuduttaa molempia puolia samalla kertaa. Näkevät siinä jonkinlaisen riskin. Itseltänihän siis kuitenkin puudutettiin molemmat puolet, ja otettiin kaikki viisuritsamalla kertaa ilman ongelmia. Jälkeenpäin ajateltuna olen enemmän kuin tyytyväinen, ettei tarvinnut sitä showta kahdesti kokea.
 

ditrim

Jäsen
Jotkut lääkärit eivät halua puuduttaa molempia puolia samalla kertaa. Näkevät siinä jonkinlaisen riskin. Itseltänihän siis kuitenkin puudutettiin molemmat puolet, ja otettiin kaikki viisuritsamalla kertaa ilman ongelmia. Jälkeenpäin ajateltuna olen enemmän kuin tyytyväinen, ettei tarvinnut sitä showta kahdesti kokea.

En tiedä liittyikö se puudutukseen vai itse operaatioon, mutta verenmyrkytysriskistä minulle on puhuttu.

Kaikki 4 viisauden hammasta on vihdoin revitty irti terveyskeskuksessa. Kahdessa erässä ne otettiin. Kirurgi oli helvetin hyvä. Nyt ei jää poski väliin kun pureskelee ja muutenkin olo suussa on varsin levollinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös