Onnellisuusketju

  • 1 295 399
  • 7 896

theref

Jäsen
Viestin lähetti krobbe
Eiköhän sieltä aina sen verran oikaistavaa löydy, että saat nuo kutoset kiepsahtamaan ylösalaisin.

Noissa veroehdotuksissa saa kyllä olla tarkkana. Verottaja ei yleensä huomioi muita vähennyksiä kuin viran puolesta tehtävät, mm. työmatkakustannukset yleensä puuttuu aina.

Työmatkavähennyksiä en saa, joten ei tuo oikein tuosta muutu.

Kuittejakaan ei ole niin montaa viime vuodelta kertynyt, joten eiköhän tuo tuohon jää? Kunhan nyt eivät ainakaan lähde sitä tarkistusten jälkeen laskemaan mihinkään!

Kelpaa se tuokin summa. Käyttöä löytyy varmasti, itse asiassa jo ennakkoon, kuten vitutusketjusta voi lukea.
 

Sakallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu
Verottaja muisti minua pari viikkoa sitten useamman opintotuen kokoisella summalla. Kyllä tuntuu mukavalta.

Ensi viikolla matka vie kohti kotikaupunkia kolmeksi kuukaudeksi, joten korpivaellus on hetkeksi ohi. Avovaimokin arvostaa.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Pääsen 90% varmasti kesäkuussa Juvalle elämäni ensimmäistä kertaa näkemään Eput livenä, jännittää jo nyt, muutaman päivän päästä kuitenkin kirjottelen tonne vitutusketjun puolelle, kun prosentit kääntyy mua vastaan, mutta toivotaan toivotaan...
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tuli tänään suoritettua viimeinenkin puuttuva palanen insinööritutkinnosta, enää tarvii esitellä päättötyö firmassa ja hakea paperit koulusta 11.6.
Pari kuukautta sitten oli vaikea uskoa koskaan valmistuvansa, mutta kait se perkeles pääsee tapahtumaan.

Satakunnan työllisyystilanne tosin antanee tulevaisuudessa aihetta vitutusketjuun, vaikkakin töitä on tarjolla meikäläiselle monestakin suunnasta, muttei koulutusta vastaavia likikään.

Nyt aion koulusuoritusten loppumisen kunniaksi antaa itselleni oikeuden veivata CM 03-04:ää niin paljon kuin sielu sietää...
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
ou jee...

No niin, saatana. Nyt on sitten hallinto-oikeuden aineopintotentti takana. Esseet osuivat kohdalleen, oikeustapaukset olivat osittain kryptisiä. No, mahdollisuudet läpimenoon on.

Se oli sitten kevään ja näin ollen myös lukuvuoden viimeinen tentti. Tää oli tässä. Tai hei, kesätenttejä onkin kolme kappalletta... no, ei niitä lasketa.

Lyhyestä virsi kaunis: nyt on hyvä fiiwis...
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ehdottomasti se tekee jo onnelliseksi, että tietää pääsevänsä nauttimaan kohta Rivierassa ex pepen pizaa vuoden tauon jälkeen. Taitaa bussola pudota herkästtikin alas.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti L4E
Ehdottomasti se tekee jo onnelliseksi, että tietää pääsevänsä nauttimaan kohta Rivierassa ex pepen pizaa vuoden tauon jälkeen. Taitaa bussola pudota herkästtikin alas.

Deniksessä on paremmat. Tai oli ainakin vielä pari vuotta sitten kun viimeksi kokeilin.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Oloneuvos
Noin! Siinä meni nurkista talon taatusti viimeinen Opel. Vaihdossahan tuo tuli, joten moista en olisi muuten nurkkiini hankkinutkaan.

Toivottavasti uusi omistaja ei joudu kuuntelemaan rouvaltaan komentoa "jalat, jalat" työnnellessään ostostaan pitkin Naantalin katuja, vaan rakkine jaksaa viedä porukan ainakin niin kauas, etteivät takavalot tänne vilku.

Onnittelut täältäkin. Teidän rouvallahan on muuten mitä ilmeisimmin hyvä huumorintaju. :-)
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Huippujuttu. Nyt ollaan tänään seurusteltu tyttöystävän kanssa tasan vuosi ja aivan huippufiilikset. Fiiliksiä lisää se, että tyttöystäväni muuttaa ensi viikkolla luokseni Turkuun koko kesäksi opiskelupaikaltaan ja aloittaa vielä työharjoittelun Turussa syksyllä. Todella onnellinen olo.

Tervetuloa kesä ja tervetuloa *****!
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Skoda
Pyh. Denis ei kilpaile samassa sarjassakaan Rivieran kanssa. Denis ei ole Italiaa vissiin nähnytkään?

Kuka sanoi että sen olisi pitänyt nähdä Italia jossain? Mene käymään Italiassa, he todennäköisesti tekevät huonoimmat pizzet koko euroopassa.

Itse en pidä Rivieran pizzoista, sillä niissä on kova pohja ja vetiset täytteet. Ja se ei ainakaan ole tyyppiesimerkki el pizza italianosta.

Denniksessä (siis se Rauman Dennis, ei Turun) sen sijaan olen aina saanut pizzan jossa on maukas pohja, ja runsaasti täytettä. Makuasioita kai nämä, kohta varmaan joku tulee kertomaan että sontaläjässä on parhaat...
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Iceberg
Huippujuttu. Nyt ollaan tänään seurusteltu tyttöystävän kanssa tasan vuosi ja aivan huippufiilikset. Fiiliksiä lisää se, että tyttöystäväni muuttaa ensi viikkolla luokseni Turkuun koko kesäksi opiskelupaikaltaan ja aloittaa vielä työharjoittelun Turussa syksyllä. Todella onnellinen olo.

Onnittelut, Jäävuori. Tuollaiset ovat aina hienoja asioita. Kohta sitä mennään kihloihin ja sitten aletaan puhua häistä...fiilis on katossa. Kunnes näkee taas Paukkusen jäällä...

Eipä ole päivässä/elämäntilanteessa valittamista itselläkään. Tuli aivan fantastinen olo aamulla pyöräiltyäni töihin. Vajaa 10 kilometriä ja sopiva aamuviima. Ainakin heräsin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jeepä jee. Vihdoin tuli tieto kesän töistä. Tai no, työt ovat samaa, mitä olen tehnyt tähänkin asti, mutta nyt tuli tieto siitä, minkä verran hommia on. Päälle vielä assarointikorvauksia, niin mikäpä tässä on ollessa.

Ja vihdoin saa tehdä jotain oikeastikin ja näyttää oman osaamisensa. Ei enää pelkkää nettisurffailua ja muka-töiden-tekoa. :)
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kesätyöpaikka varmistui, ja suhteellisen mukavaltahan tuo kuulostaa, palkkakin mitä mainion. Tämä oli sinänsä loistava uutinen sillä olisin vain voinut kuvitella kuinka ankea kesä olisi tullut ilman minkäänlaista vakituista rahanlähdettä. Metallican keikka ja viimeiset "koulupäivät" nostavat väkisinkin mielialaa. Ja onhan pari muutakin juttua minkä takia voi vain hymyillä...

Kesästä on tulossa muutenkin ennenäkemättömän huikea. Äksöniä ja laatuhetkiä riittänee kesän jokaiselle päivälle. Mahtavaa!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Carlos
Deniksessä on paremmat. Tai oli ainakin vielä pari vuotta sitten kun viimeksi kokeilin.

Ei muten oo, vaikka Deniksessäkin on ihan hyvät. No makuasiahan tämä.

Niin oliko tämä Dennis(Rauman) se tosi italialainenen paikka, jota pitävät nuo turkkilaiset?

Niin ja kaikkia ex-Raumalla asuvia kiusatakseni todettakoon että Bussola oli edelleen namia ja ketjun aiheeseen liittyen säästin tuolla reissulla yli 2000e uuden menopelini hankinnassa verrattuna nykyiseen asuin kaupunkiini. Ei voisi päivä paremmin mennä!
 
Viimeksi muokattu:

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Teiden kuninkaat

Kesäautoilijat tuo hymyn kaikkien huulille. Kellään ei ole kiire enää mihinkään, ja vasenta kaistaa än-än.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ensimmäistä kertaa voin kirjoittaa tähän ketjuun. Varsinaisesti en tälläkään hetkellä voi kehua olevani onnellinen mutta hemmetin mukava viikonloppu on edessä.

Perjantaiksi on liput kentälle Metallicaa ja Slipknotia kuuntelemaan ja lauantaipäivälle on varattu liput The Day After Tomorrow -leffaan Tennispalatsi 1:een.

Harvinaista herkkua. Liian harvinaista.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voi sitä pienistä asioista tulla hyvä mieli heti aamusta. Bussia odottaessani minulle konsertoi tien toisella puolella olevasta metsiköstä satakieli. Aivan upeaa laulua, kiitos siitä tälle pikku veijarille. Satakielen laulu on kaupungissa harvinaista herkkua, joten pitihän tämä mainita.

Tähän vielä lisätään bussikuski, joka sanoi "huomenta" ja...mitäs muuta. Kahvikupponen kouraan ja pikkuhiljaa hommiin kiinni. Elämä on ihanaa!
 

TDM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät Oulu
Mahtava fiilis

Diplomityö kansissa, arvosanaksi 3- eli erittäin hyvä.

Miljoonan vuoden opiskelut takana, tulevaisuudesta ei tietoakaan mutta aurinko paistaa.

Meleko mielissään koko ukko tällä hetkellä.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Turvaverkko on viritetty. Haagan ammattikorkeasta tuli postia, "tervetuloa pääsykokeeseen". Nyt on ainakin joku opiskelupaikka ensi syksyllä, jos en pääse HKKK:un.

Lisäksi tänään on se päivä, kun saan toimittaa ostamani ruusun ja kaulakorun tyttöystävälleni, enää muutama tunti siihen.

Nyt menen laittamaan itselleni hyvää italialaista ruokaa, joka nautitaan hyvän juoman kera. Elämä hymyilee.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Pärde
Turvaverkko on viritetty. Haagan ammattikorkeasta tuli postia, "tervetuloa pääsykokeeseen". Nyt on ainakin joku opiskelupaikka ensi syksyllä, jos en pääse HKKK:un.

Taitaa olla maailma muuttunut niistä vajoista kun itse opiskeli. Silloin kun minulle tuli tietoa pääsykokeisiin pääsystä, otettiin kirjat esille ja päntättiin tietoa hetkeksi päähän, jotta se opikelupaikka aukeaisi.

Joo olen muuten onnellinen, kun tässä ketjussa ollaan. Viking Lotosta napsahti 5,10 €uroa!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Sam#9
Taitaa olla maailma muuttunut niistä vajoista kun itse opiskeli. Silloin kun minulle tuli tietoa pääsykokeisiin pääsystä, otettiin kirjat esille ja päntättiin tietoa hetkeksi päähän, jotta se opikelupaikka aukeaisi.

Noh, tämä itsevarmuus siis johtuu siitä, että nappasin vuosi sitten samoista kokeista 30/35, olin 70. 200:sta sisäänpäässeestä. Jaa miksikö en opiskele siellä tällä hetkellä? Tilitys löytyy vitutusketjusta, elokuun paikkeilta..

edit: saan siis pyrkiä sisään samalla kokeella tänäkin vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Pärde
Tilitys löytyy vitutusketjusta, elokuun paikkeilta..

edit: saan siis pyrkiä sisään samalla kokeella tänäkin vuonna.

Ok. Jotain tälläistä uumoilinkin. Kävin muuten lukemassa tuon tilityksesi tuolta vitutusketjusta, jonka luulin jo Unohtaneeni...

Onnellisuusketjuun vielä selllainen onnellinen asia, kuin Metallican huominen konsertti. Tätä on odotettu Ogelin keikasta asti ja huomenna se on taas totta!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen helvetin onnellinen siitä, että jääkaappini hajosi. Miksikö? Siksi, että asun TOAS-kämpässä ja jääkaapissani ei ollut pakastinlokeroa ja muutenkin se oli vanha ja raihnainen. Salaa toivoinkin jo sen hajoamista.

No tässä aloin havaitsemaan, että jääkaapin lämpötila nousee hiljalleen aina vaan korkeammaksi, eikä termostaatin säätökään enää vaikuttanut asiaan. Toissapäivänä laitoin sitten vikailmoituksen TOASille ja tänään oli töissä ollessani ilmestynyt uusi, hieno jääkaappi, jossa alaosa on pakastin. Jiihaa!

TOASin toiminta on nopeaa ja he selkeästi välittävät vuokralaisistaan. Loistavaa. Olen onnellinen myös vuokranantajastani.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Todennäköisesti ratkean riemusta lauantaina kesäloman alkaessa, mutta jo nyt on hyvä fiilis. Viimeisen kokeen tein eilen ja palautin myös erään itsenäisen työn, tosin neljä päivää myöhässä. Huomenna ei ole enää mitään opiskeluun liittyvää, eikä kirjoihin tarvitse puuttua pariin kuukauteen... Eikä ole tiedossa palautuspäiviä.... Eikä hullua lukemista. Aaah. :o)

Tänään vietin päivän Helsingissä. Parin yleissivistävän kohteen vierailun lisäksi ehdin tavata erästä entuudestaan tuttua ihmistä ja erästä hieman vieraampaa. Molempien kanssa oli mukavaa, ja nyt on oikein hyvä mieli. Tosin väsyttää aika paljon, ja uni tehnee pian hyvää.

Loman alussa suuntaan heti reissaamaan ja tuota odotan jo melko innostuneena. Saa nähdä, mitä kaikkea tuonkin matkan aikana vielä tapahtuu.

edit: Sain juuri tietää tuon eilen tekemäni viimeisen kokeen tuloksen. Luin kokeeseen tuskissani ja jo melkoisen uuvahtaneena. Ystäväni informaatio kertoo kuitenkin, että kokeeni yläreunassa on numerona 10. Olen pitkästä aikaa tyytyväinen itseeni opiskelun suhteen!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös