Onnellisuusketju

  • 1 295 613
  • 7 896

Cube

Jäsen
tinkezione kirjoitti:
Samaa mieltä olen. Ihmisessä, jolla on tarve kertoa kaikessa onnellisuudenpuuskassaan PÄIVÄPEITON HINTA on jotakin perusteellisesti vialla. Ei pelkästään pielessä, vaan vialla. No, paskaakos tässä, toivon mukaan burberryt pukee hyvin ja elämä hymyilee.
Niin kauan kuin ihmiset pätevät tavaroilla/asioilla, joita ovat hankkineet omasta työstään ansaitsemalla rahalla, ei asiassa ole mielestäni mitään erityisen kummallista tai väärää.
 

Luiro

Jäsen
kakkonen kirjoitti:
Priorisointia. Jollekin köyhyysrajalla elävälle voi olla aika mieletön juttu että joku voi laittaa 300e päiväpeittoon..

Ihmiset ja ihmisten tulotasot on niin erilaisia että nuo jutut on oikeasti joskus huvittavia.


Niin asiaa. Itse ostin juuri itselleni elämäni ensimmäisen auton, kun olen aloittanut uudessa työpaikassa ja sinne kulkeminen on sen verran vaikeaa, ettei enää onnistunut ilman autoa tuo matkojen kulkeminen. Tai no, pyörällä olisi päässyt muttei raaskinut kun talvella sen auton olisi joka tapauksessa voinut hankkia.

Vaikka oma tulotasoni on nyt tässä duunissa ihan kohtuullinen (saa leivän päälle ylähuulen lisäksi hieman voitakin), niin silti 400 euron sijoittaminen autoon tuntui aika suurelta investoinnilta. Ja siihenkin joutui lainaamaan kotiväeltä rahaa. Olisihan sitä ollut mukavaa olla autoton ammattiautoilija, mutta eipä sitä nyt enää. Ehkä sitä rupeaa jo pikkuhiljaa aikuistumaan. Onhan sitä jo odotettukin.

Olipa kyllä hieno päivä, jälleen reilu viisi tuntia työtä ja kahdeksan tunnin palkka taskuun. Koitan ensimmäistä kertaa säästää rahaa kunnolla ja sitten ensi keväänä pidän pekkaset pois ja osan lomista ja katsomaan kun Newcastle United taistelee Valioliigan voitosta Big Samin johdolla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uhhuhhuu, tilasin just netistä 95 eurolla pokeleffoja + huuto.netistä oon huutanut kuudesta saman alan dvd.stä, mutta saa nähdä miten noiden huutojen käy. Alkoonkin meni äsken 45 euroa, kun oli mm. uusia liköörejä tullut valikoimaan. Väkisinkin vetää hymyn huulille. Taitaa olla kissanpäiviä luvassa. Kyllähän sitä itseensä kannattaa investoida.
 

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
Pete2004 kirjoitti:
Uhhuhhuu, tilasin just netistä 95 eurolla pokeleffoja + huuto.netistä oon huutanut kuudesta saman alan dvd.stä, mutta saa nähdä miten noiden huutojen käy. Alkoonkin meni äsken 45 euroa, kun oli mm. uusia liköörejä tullut valikoimaan. Väkisinkin vetää hymyn huulille. Taitaa olla kissanpäiviä luvassa. Kyllähän sitä itseensä kannattaa investoida.
Halvemmalla oisit päässy jos oisit hommannu Digiboxin ja Anal+:n.. Joka yö tulee pokea pariltakin kanavalta.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
FlamesFan kirjoitti:
Halvemmalla oisit päässy jos oisit hommannu Digiboxin ja Anal+:n.. Joka yö tulee pokea pariltakin kanavalta.

Niin, tai sitten imuroinut kovalevyn täyteen ihan ilmaiseksi tuolta interwebin ihmeellisestä maailmasta. Tai sitten Pete on imuroinut jo kaikki ja katsomatonta pätkää ei enää netistä löydy..
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Nyt kyllä pitää pyytää tarkennusta.

Miten tämä:
Luiro kirjoitti:
Vaikka oma tulotasoni on nyt tässä duunissa ihan kohtuullinen (saa leivän päälle ylähuulen lisäksi hieman voitakin)
ja tämä:
Luiro kirjoitti:
niin silti 400 euron sijoittaminen autoon tuntui aika suurelta investoinnilta. Ja siihenkin joutui lainaamaan kotiväeltä rahaa.
voi olla mahdollista samanaikaisesti? Asutko mahdollisesti Intiassa tai jossain muussa kehitysmaassa?
 

Luiro

Jäsen
Konsta Kepuli kirjoitti:
Asutko mahdollisesti Intiassa tai jossain muussa kehitysmaassa?

Olin hetken työttömänä ja siksi rahat olivat aikalailla finaalissa. Ja kyllähän se 400 euroa on aika suuri summa ruostuneesta pellistä. Ja takarenkaassa on jotakin välystä ja hihna luistaa, mutta ei jaksa laittaa. Kai se kesän kestää, niin ostan uuden auton sitten siinä vaiheessa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Uusi 70-luvun tyylinen pimp-nahkatakkini toimii.

Lisäksi tajusin juuri että aion muutenkin olla koko kesän pinden perässä ja pinde minun perässäni!

Kesä rewls.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt on löytynyt uusi harrastus ja loistava joukkuepeli. Se on sinänsä aika tiukka paikka pamahtaa vain uutena paikalle ensimmäisiin treeneihin. Tuskin ketään kiinnostaa.

Olen nyt pari kuukautta ollut mukana ja vastaanotto on ollut aivan loistava. Sitä en toki tiedä mitä mahtavat selän takana huudella uudesta pojasta, mutta ei se mitään. Paskaa nyt puhutaan kaikista, jos tuolle linjalle lähdetään.

Olen mukana jatkossakin ja mistä sen tietää vaikka vuosiakin.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Pari vapaata tässä, joten loppupäivän ohjelmana:

-Kaverilta Guitar Hero 2 lainaan

-Mäyris kaupasta

-Rai rai ja kitara soi:D

Ja huomenna kuva selkään. Asiat vois olla paljon huonomminkin :)
 

Afan

Jäsen
Teemu Selänteen komea jatkoaikamaali toi kyllä hymyn huulille. Keskiviikkoaamuna Detroit Tre Kronor kesäloman viettoon, ja Teemu on taas askelta lähempänä kannua.
 

scholl

Jäsen
Päiväpeitteistä vielä se, että ymmärrän hyvin tuon priorisoinnin. Itsellänikään ei riitä rahkeet tai mielikuvitus tai mielenkiinto sisustukseen, joten asunto on aina hieman keskeneräinen. Ei ole aikaa eikä mielenkiintoa kierrellä katsomassa mitään kalusteita, vaan aina joskus löytyy joku Calligaris sieltä tai täältä. Sitten jos näkee jotain mielenkiintoista niin ostaa, mutta tuossa päiväpeitteessä on olennaista se materiaali. En itsekään aina välttämättä petaa säännöllisesti, mutta olennaista on se päiväpeitteen ryhdikkyys. Ja se ei ole ryhdikäs, jos se ei ole tikattu. Mikään ohut riepu ei ole mistään kotoisin. Talvellahan ainakin itse saatan joskus haluta nukkua niin, että päiväpeitekin on päällä ja kesällä taas saatan maata päiväpeitteen päällä - jopa kengät jalassa joskus.

Hienoa jos hyvälaatuisia päiväpeitteitä saa halvemmallakin. Ei sitä itseään kipeäksi tarvitse maksaa, jos ei tahdo vaikkakin itse uskon hyvin pitkälti uponneiden kustannusten ajatukseen eli turha vertailla omenoita ja appelsiineja. Loppupeleissä sillä ei ole merkitystä, että mihin rahat menivät, kun laskut tulivat. Olennaista on, että ostoksia tuli tehtyä ja maksaa laskut.

Olen Pete2004:n linjoilla tuossa pokeasiassa. Vaikken itse alan suurkuluttaja olekaan niin tiedän harrastajia, eikä heille tulisi kuuloonkaan olla jonkun C+:n tai Viasatin varassa, missä tavaraa tulee vain yhteen aikaan vuorokaudessa ja silloinkaan ei leffoja saa valita itse, vaan tunkevat jotain ihan surkeaa perusmoskaa. Ja kuka sitä vapaa-aikaansa jaksaa käyttää siihen, että imuttaa jotain netistä. Eiköhän se ole kaikista kätevintä tehdä kuten Pete ja tilata ne, mistä on kiinnostunut.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kävit sukupuolenvaihdosleikkauksessa?

~HA!

Eikun erikeepperit valmiina satuin hivuttautumaan tarpeeksi lähelle.

*****

Onnea on eilinen kesäsesongit avannut beach volley-matsi. Paikalla oli toinen toistaan upeampia kimalaisia jotka olivat vielä luonteeltaan teräväsanaisia, ja vain pari jannua. Hyviä olivat hekin pelaamaan, mutta onneksi fyysinen pelote toimii eli kimalaiset päräyttivät jonkun lyöntinsä (palloon, ei otsalohkooni suunnatun) verkkoon tai ulos kun pelkäsivät että rysähtää. Eräs sanoi yhdessä kohti "mä säikähdin että jään alle" johon sanoin "voin mää olla allakin". Nojuu. Olin minäkin aika komea mustissa verkkareissani, ja lisäksi aika tulessa itse pelaamisen suhteen, eikä ollenkaan talviterässä vaan todellinen tiikeri.

Tuohon yhdistelmään vielä hiukan lisää alastomuutta ja kimalaisten humalaa niin voidaan sanoa että uskon taas taivaan olemassaoloon.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
HJK-TamU (2)

Oulu-TPS (2)

Jaro-Honka (2)

Pietarsaaressa 90 min Porokara 1-2!!! Kiitos!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kiitos Khäit. Puskusi toi hilloa telineeseen. Siitä en ole onnellinen, että seurasi Liverpool sai siipeensä AC Oululta nimeensä etuliitteen ottaneelta spagettiporukalta.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
AC Milan.
 

Puster

Jäsen
Hieno fiilinki, jota ei edes Milanin voitto pääse pilaamaan.
Unitedin voitto Finskillä. Scousereiden ja muiden saariapinoiden tyly tiputus maanpinnalle (vahingonilo parasta). Huomenna pikkulomalle Italiaan. Aurinko paistaa muutenkin.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Noin, nyt on kaikki tehtävät tehty ja palautettu, joten voinen tituleerata itseäni valmiiksi hoitajaksi. Vielä kun viimeisestä tehtävästä (psyykkisen toimintakyvyn tukeminen) heilahti K5, niin en voi muuta kuin olla tyytyväinen.

Jesjesjes, edes pitkä yövuoro ei latista tunnelmaa, eli nyt jos rahoituksen saisin kuntoon niin lauantaina ois juhlan paikka=) Mahtavata, vielä kerran.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vielä yksi duunipäivä ja sitten talvilomalle Italiaan. Olen kyllä totisesti lomani ansainnut.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Täytyyhän tässä onnellinen olla, kun eilen tapasin lapsuuteni idolin.
Aikoinaan tuli kuunneltua tarkkana paikallisradion lastenohjelmaa, se oli pakko kuunnella joka lauantaiaamu.
Nyt tämä samainen radiotoimittaja on täkäläisessä radiossa töissä, eilen kävin moikkaamassa häntä ja muisteltiin kotvanen menneitä.
Sain vielä Merisää -tarroja, wow :)

Lisäksi näyttää melko todennäköiseltä, että syksyllä alkaisi työt ainakin joksikin aikaa, mutta tiistaina on tuon asian suhteen viisaampi. Tuntuu jo pelottavankin hyvältä...
Vielä jos keksisi kurssiin liittyen jonkun työharjoittelupaikan.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

sunnuntaina on yksi hienoimpia hetkiä elämässämme kun kaksospoikamme kastetaan. Se minkä tien nämä vesselit ovat elämän alkutaipaleella kokeneet on niin hurja että silloin tuntui kaukaiselta saada edes pojat joskus kotiin.

Nyt terveet vesselit valvottavat kun syövät kuin pienet porsaat mutta se on pientä, nukkua kyllä ehtii sitten joskus. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös